Snap jullie helemaal hoor meiden. Je zoekt ergens houvast en in je hoofd weet je ook wel dat houvast ook niets zegt als je miskramen hebt gehad… en verlies en verdriet is niet minder of je jezelf nou erop voorbereid of blij bent met dat je nu zwanger bent! hoop echt dat ons allemaal gegund is dat we mooie echo’s gaan zien! Hier met inspanning echt wel misselijk en ben doodop. Gister verjaardag dochter en was bekaf om 17.15 uur, heb niet eens meer iets gegeten. Alle miskramen niet zo heftig gehad als nu, dus hoop maar dat het teken is dat goed zit. Maar gisteravond ook volop lopen googelen hoe je bij mijn afwijking weet of het goed zit…. Maar is dus echt niets over te zeggen…. Echt afwachten tot 12 weken. Pfoeh wat duurt dat lang. Ben ook wel bang voor een fikse teleurstelling als ze dan bij echo zien dat niet goed is of dat je hele late miskraam kan krijgen… maar probeer maar met de dag te leven en door te gaan, heb er geen invloed op…
Lijkt me echt ontzettend lastig om in jouw positie te zitten. Komt jouw afwijking vaak voor? En is het aangeboren? Ik duim met je mee in aanloop naar de eerste echo! Nog een weekje…
Pfff, jij moet helemaal een lange periode de spanning doorstaan Ooit gaat het voorbij de tijd, dat in ieder geval. En wat we allemaal ook weten: jezelf behoeden voor een teleurstelling, werkt toch niet. We gaan gewoon heel hard duimen, voor onszelf en elkaar!
@Noa1987 heel moeilijk jouw situatie. Lijkt mij echt lastig. Verder herken ik de vele twijfels waar veel mensen last van hebben. Ik heb ook besloten niet meer te testen. Je hebt er geen invloed op. Ik zeg ook elke keer tegen mijzelf "je bent zwanger tot het tegendeel bewezen is"
Is niet echt bekend hoeveel het voorkomt, ze schatten 1,5% van de bevolking. Is in de aanleg van de embryonale fout gegaan, dus je wordt ermee geboren.
♡ Uitgerekend 16 t/m 31 juli 2024 ♡ 16 juli : 17 juli : 18 juli : Loes28 - 32 jaar - 3e kindje 19 juli : 20 juli : 21 juli : 22 juli : 23 juli : Flora85 - 38 jaar - 2e kindje 24 juli : Noa1987 - 36 jaar - 3de kindje Daaantje 40 jr 1e kindje 25 juli : Dburg282 - 27 jaar - 3e kindje * 26 juli : Frasseke - 29 jaar - 1e kindje 27 juli : Whitelinnen, 35 jaar, 2e kindje 28 juli : 29 juli : Lily1989, 34 jaar, 2e kindje Dass, 33 jaar, 3e kindje MargotD, 27 jaar, 1ste kindje 30 juli : 31 juli : - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (0) Meisje (0) Verassing (0) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: - 30-11 Flora85 - vroege echo vk - 1-12 loes28- vitaliteitsecho vk - 1-12 Frasseke - check-up ziekenhuis - 5-12 Noa1987 - vroege echo gyn - 5-12 dburg282 - 7-12 daaantje vroege echo gyn - 7-12 whitelinnen vroege echo ziekenhuis - 13-12 Lily1989 - vitaliteitsecho - 13-12 dass - vitaliteitsecho ziekenhuis - 14-12 Frasseke - vroege echo - 19-12 Onzekeremama - vroege echo - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Hoe pas je de lijst aan? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan [/QUOTE] weg - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie’
Hi allemaal, Ik lees al vanaf het begin mee, vanf dat ik zelf weet dat ik zwanger ben. Ik ben na 29 maanden met behulp van IVF zwanger geraakt, onze eerste (cryo)terugplaatsing was al raak! Wij zijn onverklaarbaar verminderd vruchtbaar verklaard. En nu dus heeel blij dat het gelukt is, maar het is natuurlijk ook heel spannend! Ik had nog niet heel veel klachten tot de nacht van zondag op maandag. Daar ben ik heel misselijk geweest en ook gister bleef het een beetje hangen. Vandaag ging het weer beter tot het ontbijt, die is niet binnen gebleven helaas. Dus van niets naar volle bak misselijkheid. Maar we doen het rustig aan! Ik heb 1 dec een check in het ziekenhuis, hoe het gaat en om progesteron en oestradiol te prikken (doe mee aan een onderzoek). 14 dec mag ik dan weer langskomen voor mijn eerste echo, heeel spannend!
Welkom Frasseke, wat leuk dat je meeschrijft! Gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat hebben jullie daar lang op moeten wachten zeg. Kan me indenken dat het ook voor jou een super spannende tijd is. Misselijkheid heel vervelend maar misschien ergens ook wel fijn, want lijkt toch ook een soort bevestiging hopelijk blijft het te doen voor je.
Welkom! Wat mooi dat je na zo’n lang traject zwanger bent geraakt van je eerste cryo! Klinkt inderdaad als fikse misselijkheid ineens, al wat aan het proberen ervoor? Ik zit hier nu vol aan de verse gemberthee. Heb het idee dat het juist erger is als ik wat eet…
Ik heb vandaag echt 0 klachten, behalve vermoeidheid. Onzekerheid slaat dan direct toe. Ben echt de dagen aan het aftellen tot de eerste echo…
Dankjewel!! Ik had al haverkoekjes in huis, dus die langzaam gegeten, stuk of 5 uiteindelijk. En heb net soep gehaald en simpel eten, maiswafels, tomaatjes, worteltjes, zodat ik in kleine hoeveelheden wat kan eten. Het is niet nog een keer fout gegaan. Dus we gaan het zien de komende tijd! En ik probeer wel gewoon goed te drinken, kreeg te horen van mijn persoonlijke dokter (vriendin in gyn opleiding) dat dat belangrijkste is.
Heel herkenbaar hoor!! Vandaag besloten te stoppen met testen, ben bang dat ik daar alleen maar onzekerder van word.. Had wel de vk gebeld of de echo niet iets eerder kan. Met D. Had ik hem op 6.3 en nu dus pas ong op 8 weken… weet wel dat het normaal is, maar het zou me toch wat geruster maken als ik even mag spieken. En dat kon gelukkig bijna een week eerder ♥️. Mag nu de 14e komen. verder moet ik denk ik gewoon vertrouwen in mijn lichaam hebben, vanmorgen maar vast naar de zeeman geweest voor 2 goedkope bh’s. Want paste nu al niet meer in mijn oude . Heb ruim een cup groter en die zit nog steeds bijna krap . Ben maar vast begonnen met smeren, want als dit nu al begint
Wat fijn voor je!!!♥️ En die misselijkheid is minder, maar geeft wel aan dat er van alles bezig is. Geniet van je zwangerschap ♥️
♡ Uitgerekend 16 t/m 31 juli 2024 ♡ 16 juli : 17 juli : 18 juli : Loes28 - 32 jaar - 3e kindje 19 juli : 20 juli : 21 juli : 22 juli : 23 juli : Flora85 - 38 jaar - 2e kindje 24 juli : Noa1987 - 36 jaar - 3de kindje Daaantje 40 jr 1e kindje 25 juli : Dburg282 - 27 jaar - 3e kindje * 26 juli : Frasseke - 29 jaar - 1e kindje 27 juli : Whitelinnen, 35 jaar, 2e kindje 28 juli : 29 juli : Lily1989, 34 jaar, 2e kindje Dass, 33 jaar, 3e kindje MargotD, 27 jaar, 1ste kindje 30 juli : 31 juli : 1 augustus : onzekeremama, 30 jaar, 2e kindje - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (0) Meisje (0) Verassing (0) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: - 30-11 Flora85 - vroege echo vk - 1-12 loes28- vitaliteitsecho vk - 1-12 Frasseke - check-up ziekenhuis - 5-12 Noa1987 - vroege echo gyn - 5-12 dburg282 - 7-12 daaantje vroege echo gyn - 7-12 whitelinnen vroege echo ziekenhuis - 13-12 Lily1989 - vitaliteitsecho - 13-12 dass - vitaliteitsecho ziekenhuis - 14-12 Frasseke - vroege echo - 14-12 Onzekeremama - vroege echo - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Hoe pas je de lijst aan? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan [/QUOTE] weg - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie’
Doet 1 van jullie mee aan moeders voor moeders trouwens? donderdag krijg ik de flessen binnen, vind het wel spannend om ze voor de deur te moeten zetten . Woon in een klein dorp waar iedereen alles weet van elkaar … heb ooit bij mijn 3e zwangerschap mee gedaan, maar toen woonde ik in hartje Amsterdam en kende ik de helft van de mensen niet..
@Frasseke wat handig een vriendin als gyn in opleiding! Hopen dat het met je aanpassingen in eten goed blijft gaan! @onzekereMama fijn dat je weekje eerder mag! Je mag 1 augustus wel gewoon erbij zetten als datum hoor iedereen gaat straks toch een beetje schuiven qua data als de termijn echo’s eraan komen. Ik doe niet mee aan MvM, eerste 2 zwangerschappen wel gedaan. Maar met de miskraam moeten afmelden toen. Stond me toen zo tegen die flessen, dus voor nu voor gekozen om niet teveel mezelf continue te triggeren met die flessen
Oh ja zal ik wel even doen inderdaad En ja dat heb ik toen ook gehad, daarom met D. Niet mee gedaan, vond dat destijds te confronterend . Maar vind het een bijzonder mooi concept, dus wilde deze keer weer graag mijn steentje bijdragen.