Uitgerekend 16 - 31 maart 2022 - Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Palmpje, 19 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw
    Ja idd ala het koemelk allergie is.. maar de kinderarts vermoedde dat niet..
     
  2. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Zijn er al meiden die over er een volgend kindje nadenken/fantaseren? Ik hoopte zo het gevoel te hebben dat we nu compleet zouden zijn…. Maar toch blijft het gevoel dat ik nog wel een kindje zou willen. Het idee dat ik dit nu allemaal voor de laatste keer meemaak. Poeh…. Niet leuk!
     
  3. Flowertje27

    Flowertje27 Fanatiek lid

    31 dec 2020
    2.882
    2.275
    113
    Vrouw
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik er soms ook al aan denk. Maar ik ben wel realistisch, het was voor ons loodzwaar in het begin. Als je kindje dag en nacht huilt, is het alles behalve leuk.
    Nu vind ik het geweldig, ze doet het super en we genieten enorm! Dus schiet het wel eens door mijn hoofd, maar nee, eerst genieten van haar.

    Ik kan me overigens wel goed voorstellen dat als je een fijne kraamtijd hebt gehad en tevreden baby’s, het anders is hoor en je dan eerder denkt aan een tweede of derde :)
     
    Palmpje vindt dit leuk.
  4. Girl34

    Girl34 Fanatiek lid

    13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Nee wij zijn echt compleet. 2 geweldige meiden die beide tot nu toe super makkelijk zijn.
    Ik vind zwanger zijn een hel haha, en ben blij dat ik zo goed als mezelf weer ben, (op die helse extra kilo’s na dan :roflmao:)
    Daarom ook bewust gekozen voor de prikpil, het is goed zo :)
     
    Palmpje vindt dit leuk.
  5. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Fijn dat je dat gevoel hebt! Ik ga er ook niet vanuit dat er nog een kindje bij komt hoor. Het zal bij een fantasie blijven denk ik :D
     
    Girl34 vindt dit leuk.
  6. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Heel fijn dat jullie nu lekker kunnen genieten van haar. Je bent ook nog jong, dus alle tijd toch :) Ik word dit jaar al 37 dus voor mijn gevoel heb ik niet zoveel tijd meer :oops: En in m’n eentje met 3 kinderen vind ik nou ook niet heel realistisch..
     
  7. Flowertje27

    Flowertje27 Fanatiek lid

    31 dec 2020
    2.882
    2.275
    113
    Vrouw
    Hoeveel zit jij nog boven je gewicht? Ik raak echt niks meer kwijt… vind het zo frustrerend. Terwijl ik op een koemelk, soja en ei vrij dieet sta en bv geef. M’n lichaam staat op spaarstand ofzo :roflmao:
     
  8. Flowertje27

    Flowertje27 Fanatiek lid

    31 dec 2020
    2.882
    2.275
    113
    Vrouw
    Ja dat is zeker zo!
    Oh snap ik wel ja.
    3 is veel, maar aan de andere kant, als je het gevoel hebt zelf aan te kunnen? En of er nou 2 of 3 rondlopen denk ik dan:p Volgens mij ben jij een geboren moedertje :)
     
    Palmpje vindt dit leuk.
  9. Girl34

    Girl34 Fanatiek lid

    13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Nee echt mega frustrerend. Inmiddels beweeg ik veel meer want werk weer.
    en ik hou mijn eten bij in een app en zit nauwelijks boven mijn kcal.
    Weeg nu nog steeds 72/73 en hoor op de 65 te zitten (daar startte ik mee maar wil naar de 60 ;) )
     
  10. Girl34

    Girl34 Fanatiek lid

    13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    @Palmpje hier ben ik het helemaal mee eens. Of je er nu 2 of 3 hebt haha, als je het gevoel hebt niet compleet te zijn zou ik er lekker voor gaan hoor :)
     
    Flowertje27 en Palmpje vinden dit leuk.
  11. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Haha een geboren moedertje. Wat leuk dat je dat zegt ☺️ Ik zou het denk ik wel kunnen maar het is financieel ook wel een dingetje. Wil toch wel van alles kunnen blijven doen en dat zal dan toch allemaal anders worden. En zo nog meerdere praktische redenen natuurlijk. Heb nog 2 embryo’s in de vriezer en zou ze niet willen laten vernietigen ofzo, dus dat speelt ook mee. Maar ja, Cas is pas 3 maanden.. we zien wel hoe het allemaal loopt!

    Cas heeft vandaag trouwens zijn eerste prikjes gehad, arm ding. Heeft ook verhoging nu. Hij is 54,5 cm en weegt 5200 gram. Afgelopen maandag ook al zijn tongriempje laten klieven, dus het is zijn weekje wel. Al merk je helemaal niks aan dat kleine lachebekkie.
     
    Flowertje27 vindt dit leuk.
  12. Girl34

    Girl34 Fanatiek lid

    13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Ah wat zielig van de prikjes. Ons meisje moet volgende week, al denk ik dat ik af kan gaan bellen want ze is al een maand benauwd / hoesten slijm in luchtpijp.
    3x bij de huisarts geweest en vrijdag spoedeisende hulp zh, ze heeft helaas het rhinovirus en daar moet ze van herstellen. Saturatie was goed en drinkt nog meer dan de helft van haar flesjes dus opnemen doen ze dan (gelukkig) niet. maar ze piept zo erg met ademhalen, echt super zielig :(
    Ze weegt maar 4.8kg, lengte denk 62cm ongv.
    maarja ze drinkt al een maand slecht en het was al geen goede drinker:
    Verder is ze super vrolijk en alert hoor. Alleen die ademhaling is zooooo zielig :(
    En nu zit m’n andere dochter sinds vandaag onder de waterpokken, kan er ook nog wel bij :(
     
  13. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Och jeetje wat sneu! Het is vreselijk als je kleintjes iets mankeren. Gelukkig is er geen opname nodig. Heeft je dochter veel last van de waterpokken? Sem heeft er gelukkig weinig last van gehad. Hopelijk valt het bij je dochter ook mee!
     
  14. Girl34

    Girl34 Fanatiek lid

    13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Nee ik moet zeggen dat ze het best goed doet. Ze zeiden dat ze vandaag op schooltje wat op zichzelf was en ze heeft slecht gegeten maar het is ook 30 graden haha.
    Ik heb haar net in een haverbadje gedaan en alles ingesmeerd met zinkzalf. mocht het vanacht niet gaan dan blijft manlief morgen thuis van werk.
    En de kleinste drinkt sinds vandaag echt extreem weinig maar wel vaak, dus al met al krijgt ze wel binnen wat ze nodig heeft.
    Maar idd vooral met haar echt zorgen al een maand lang. Dinsdag kreeg ik ventolin van de huisarts, dit gaf ik thuis meteen en toen stopte ze met ademen. In haar gezicht geblazen / ruggetje gewreven en ze was weer bij gelukkig. toen heb ik natuurlijk die andere 3 dagen dat niet meer gegeven en vrijdag spoedlijn huisarts geeist dat hun het zouden geven (was andere huisarts dan degene die het voorgeschreven had) , deden ze dus ook niet moest meteen naar de spoedeisende hulp. Ze was toen echt aan het neusvleugelen zo benauwd.
    blij toe dat ik naar het zh moest want toen zagen ze dus dat ze nooit ventolin had mogen krijgen want haar luchtpijp is niet vernauwd maar zit vol met slijm, dus ze reageerde mega heftig op het medicijn pff.
    nu heel de dag door aant spoelen met zoutoplossing en iedere dag hoop ik weer dat het beter gaat pff. Vind het zo zielig :(
     
  15. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Ach arm ding zeg. Vreselijk als je kindje zo benauwd is! Kinderen zouden niet ziek mogen worden :(
     
  16. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Dat gevoel heb ik ook heel erg! Bij ons komt er dan nog bij dat onze 2 overige cryo's hun bewaardata overschrijden en we zo snel mogelijk moeten beslissen wat ermee moet gebeuren. Ik wil eigenlijk niet meer zwanger zijn en ben best blij dat het allemaal achter de rug is. Langs de andere kant is het raar om dit voor de laatste keer mee te maken...
     
    Palmpje vindt dit leuk.
  17. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Veel beterschap! Leon had dit ook toen hij 2,5 week oud was. Hij lag 6 dagen in het ziekenhuis aan de zuurstof met optiflow. De dag voor Pasen mochten we naar huis.
    Veel beterschap!
     
  18. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Bij Leon was de saturatie op spoed ook goed, maar toen hij opgenomen werd voor de veiligheid, werd hij voltijds aan de monitor gehangen. Toen zagen we toch dat die saturatie heeeel erg kon schommelen en hij echt last had met ademen. Piepen deed hij nog niet, maar wel wat knorren als een varken.
     
  19. Girl34

    Girl34 Fanatiek lid

    13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Ja dankje, echt super zielig is het :(
    Alleen haar saturatie is continu 100% (toen het echt slecht ging vrijdag in het zh) dus het komt echt door het slijm weten we nu en dat heeft tijd nodig.
    Het duurt ook allemaal zo lang allemaal. Maandag zou ze haar 1e prikjes moeten krijgen maar ik ga er vanuit dat ze die niet mag, ik was te laat met bellen vandaag naar het cb dus kan pas maandagochtend doorgeven.
    Ik vergeet ook echt nog alles hoor, meer dames hier nog last van?
    Met haar zus gaat het trouwens prima met waterpokken, de 1e nacht (afgelopen nacht) was ze superveel wakker en verdrietig (fijn als je om 06:15 naar je werk moet :s ) maar vandaag weer springlevend en ik denk 100 pokken erbij :eek: maar alles is meteen al ingedroogd door het zinkzalf avontuur gelukkig. Ze heeft er niet echt last van :)
    Hoop dat ze weer snel een gaaf huidje heeft. Super knap van haar want ze zit er echt niet aan :)
     
  20. LenaMill

    LenaMill Fanatiek lid

    3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik zit ook nog steeds op 74 en krijg het gewicht niet naar omlaag. Weeg normaal 67
     

Deel Deze Pagina