Ja was er echt goed ziek van, ook al duurt het niet echt lang. Het voelde echt heel lang. Bij ons maken ze standaard een echo in het ziekenhuis bij een controle, bij jullie niet? Ik heb ook volgende week weer een afspraak, als die kleine zich niet eerder aandient. Wel echt benieuwd wanneer die besluit te willen komen nu.
Niet altijd nee.. Ja snap ik. Ik ook hoor haha vandaag nog grote boodschappe gedaan bij lidl en kruidvat me vooorraad bijgewerkt haha kwa shampoos en schoonmaakmiddelen tot vuilniszakken haahah. Geeft me rust gevoel dat alles genoeg in huis is dadelijk haha.
Knap hoor, ik kan echt geen boodschappen meer doen met mijn klachten. Ik kan nauwelijk 10x stappen zetten. Mijn rechterbeen sleur ik echt mee, die kan ik niet goed tillen. Wel gisteren alle boodschappen van Jumbo binnengekregen. Erg fijn! Eindelijk ook max cosi vandaag binnen gekregen, morgen gaat m'n man de co sleeper in elkaar zetten en dan ben ik er helemaal klaar voor. Denk jij dat je kindje spontaan komt voordat je ingeleid wordt? Ik heb een gevoel...heel raar maar dat mijn kleine volgende week komt of uiterlijk die maandag erop. Vanaf het begin gokte ik op 39.2 dagen haha Ik ben benieuwd , we gaan het zien.
Ik heb egt werkelijk geen ideee haha. Ik heb liever dat ze wel gewoon eind volgende week komt haha dat ik die 38 weken wel voorbij ben. Maandag moet ik dan naar ziekenhuis en dinsdag afspraam staan bij de kapper om me hare te knippen voor het nog kan hahah Ya ik doe nog steeds letterlijk alles.. Ahww je weet maar nooit dan he haha
Yeey gisteren eindelijk laatste dag gewerkt! Nu kan ik de komende week eindelijk alles wat in orde brengen voor de baby. Ik heb alleen zijn kleertjes nog maar gewassen en gestreken. Wel al tot en met maat 62/68. Ik zie er tegenop om nog eens te bevallen, maar het zal toch moeten. Haha
Je bent dus gelukkig al hersteld van Corona? Lijkt toch wel dat omikron stuk minder is hè…of iig korter ziek. Ik was (of ben) namelijk best “bang” het nog te krijgen voor de bevalling.
Laatste controle gehad bij de verloskunde.. ze heeft ook even een echo gemaakt. Alles zag er goed uit.. Op naar zondagggg, whaaa al bijna zeg pfff kan het niet geloven man
Voor de meiden met een (geplande) keizersnede; hebben jullie tips voor de vluchtkoffer. Ik heb “outfit om in te bevallen” uiteraard van de checklist gehaald en een extra pakje voor de baby toegevoegd omdat we 24-48 uur moeten blijven. Zijn er verder nog dingen die ik aan moet passen? En wat is fijn om te dragen als je naar huis gaat? Een zachte legging of juist iets dat heel los zit?
Spannendddd, nog heel even geduld!! Ik heb geen ks gehad en bij deze ook niet. Wel heb ik na de bevalling 3 dagen in het zkhs gelegen. Outfit om te bevallen sloeg bij mij achteraf nergens op, want daar was geen eens tijd voor. Wat ik wel meegenomen had voor na de bevalling en waar ik achteraf heel blij mee was, was een joggingbroek, zo een lekkere wijde. Met meer dan 50 hechtingen was die achteraf ideaal, geen spijkerbroek of legging maar gewoon een sportbroek, die niet te strak zit. Deze zit dit keer weer in m'n koffer.
Heyhey Wat ik inderdaad het fijnst vond om te dragen is een zwangerschapslegging. Anders is de kans groot dat de band van een normale legging op het litteken drukt. Verder heb ik een topje met een vest gedragen. En bij het kraampakket zit zo’n onderbroekje voor kraamverband, zo’n netje die ben ik ook gaan dragen omdat m’n eigen ondergoed dus ook drukte op het litteken. Nou was ik ook niet voorbereid op een keizersnede dus ik had het niet bij me, maar kreeg het van het ziekenhuis en het ziet er niet uit maar voelde zoveel beter.
Ja! Hier mijn tips: T-shirts, want je gaat megaaaaaa zweten Losse joggingbroek (2 stuks) Onderbroeken niet nodig want je kan beter die netbroekjes van het zh gebruiken, zitten vele malen lekkerder En een vest voor als je naar huis gaat Daar is het bloedheet in je kamer. Uiteraard je eigen verzorgingsspulletjes, als je katheter eruit is en je gaat douche is het echt wel ff lekker om je eigen spullen te gebruiken
Ik kon nieteens normaal functioneren na de ks dus heb "gewoon" die dagen in mijn blote reet op een matje gelegen (en daarna een gaasbroekje toen de katheter er uit was). Qua shirt had ik de buidel om die ik omkreeg tijdens de ks zelf om ze bij me te houden en verder niks. Voor de babys hadden we wel 3 setjes bij per baby maar we hadden er eigenlijk maar 2 nodig per stuk. Met naar huis gaan had ik een voedingstop aan, een zwangerschaps joggingbroek en een wikkeltrui (voor makkelijke bv toegang).
Ook hier de laatste controle gehad..tenminste dat hoop ik. Eerst volgende afspraak die ze nu gemaakt heeft is met bijna 41 weken. Ik vind dat echt laat, ik dacht met dit termijn laten ze je toch wel elke week even komen. Heel even kreeg ik spijt dat ik niet voor een inleiding heb gekozen.. na ja nu hopen dat ik toch deze week of uiterlijk volgende week spontaan ga bevallen.
Ik heb geen idee hoe het normaal verloopt bij een verloskundige, maar in het zh is het vanaf week 36 al dat je iedere week moet komen. Ik vind dat inderdaad ook apart dat ze je na week 38 pas inplannen voor 3 weken later.
Jeetje dat klinkt wel heftig! Hoe gaat het nu met je eigen herstel? Gaat het functioneren al wat beter? En hoe gaat het met de tweeling? Wat een knapperds zijn het
Bij ons in het ziekenhuis heb je om de 2 weken komen. Tot aan bevalling. Bij mijn vk zou het iedere week zijn. Vind ik ook raar..