Oh goed om te horen. Hopelijk is t er bij mij ook zo af. Ik kom normaal helemaal niet snel aan namelijk. Maarja nu die extra hormonen…Ga nu wel even nog extra op m’n voeding letten want wil niet naar de 20
@Kimmey jeetje wat schrikken zeg, ik begrijp heel goed dat jullie nu zoiets hebben van laat maar komen. Beter uit de buik als als dat beter voor haar groei is. Weet je inmiddels al wat meer? @Flowertje27 hier ben ik 5 kilo aangekomen deze zwangerschap. Ik denk dat, dat het ook wel zal zijn. Ik ben ook alleen aangekomen bij mijn buik, verder niks. @LenaMill ik kan me je stress goed voorstellen, maar het had nog erger gekund. Ik heb pas sinds gisteren, dus met dik 38 weken, de co sleeper gewassen en het bedje opgemaakt. Hopelijk komt die kleine snel nu. Ik begin een beetje ongeduldig te raken.
Heel wat bezoeken verder en ze willen perse of tot de 37 weken toch rekken of donderdag/vrijdag halen/inleiden. Ik snap de argumenten al voelt het heel dubbel omdat situatie dus echt bijna zelfde is als met zoontje behalve het minder leven verhaal maar ben zo bang dat dit er alsnog bij gaat komen.. Het liefst heb ik haar eruit maar ik lig in een niet academisch ziekenhuis dus dat zou mogelijk overplaatsing betekenen en daar zit ik ook niet op te wachten. Dus voor nu aangegeven dat ik toch echt dan voor donderdag wil gaan en dan ook van inleiden afzie Ivm hoe klein ze is en bang ben dat ze daardoor alsnog met spoed gehaald moet worden. Donderdag betekend ook dat ze dus dan de tijd hebben voor de longrijping zoals hun willen. De eerste heb ik dus inmiddels ook al gehad. Morgen dus de tweede. Krijg elke dag 2 keer ctg voor nu en 3 keer bloeddruk meten. Zodra de ctg gaat afwijken gaan ze wel ingrijpen. Ik heb ook besloten dat ik dus de borstvoeding wil gaan stimuleren omdat ze natuurlijk ook dus moeite kan hebben met haar suikers door de diabetes en er dan bijgevoegd moet worden. Ik zou dat graag met mijn eigen melk doen dan dus als ik dan toch moet wachten kan ik maar beter vast gaan beginnen. Ik hoop straks of morgen te horen wanneer we donderdag naar de ok gaan. Manlief is zoontje ophalen want daar heb ik wel echt behoefte aan want ben emotioneel echt een wrak nu. Ben al blij dat ik hier mijn hart kan luchten
Ach jeetje , wat vreselijk voor je. Als je maar beseft dat jij echt een powermama bent hoor, want zelfs met diabetes en zwangerschapsvergiftiging heb je het toch echt goed gedaan, je hebt het al zolang weten te rekken. Gelukkig ben je in goede handen, ze blijven je monitoren. Heel veel sterkte voor nu!
O ik snap helemaal dat je emotioneel er doorheen zit. Wat een rollercoaster weer, echt heftig voor jullie. En dan zit ik te zeuren om die bijgekomen kilo’s. Ik begrijp dat ze longrijping nog willen geven, dat geeft net die extra voor haar longetjes! Ik kan alleen maar aansluiten wat hier boven wordt gezegd, je hebt het met diabetes EN vergiftiging gewoon gered tot 36 weken. Je kan mega trots zijn op jezelf. En die kleine is een vechtertje hoor, dat laat ze nu al zien. 1700 is licht maar hier is er laatst een jongetje van 1500 gram geboren met 36 week en hij mocht al heel snel naar huis en doet het mega goed!
Ahh wat een ellende zeg, wat heftig voor jullie. Goed dat ze alles nauw blijven monitoren maar ik snap dat het je ook angstig maakt ivm bekend terrein. Heel veel sterkte voor jullie! en je doet het hardstikke goed, ik sluit me aan bij de andere meiden. Met 2 gevaarlijke onderliggende “ziekten” wel week 36 al gehaald hoor
Zeuren over de kilo’s moet kunnen toch deed ik gisteren ook nog dat het +11 is inmiddels tweede ctg gehad en was keurig. Kleine meid is actief. Zoontje had het moeilijk om weg te gaan net dus zette hem op een schreeuwen hopelijk is hij straks weer rustig als hij thuis komt met papa. nu net verhuisd naar een andere kamer en gelukkig lig ik alleen en met eigen badkamer. Nu morgen doorkomen en dan nog de donderdag een gedeelte van de dag en dan duimen dat ons meisje een goede start heeft met haar geboorte
Och meid wat heftig zeg! Ik vind het zo knap hoe je het allemaal doet. En je bent al heel ver gekomen, hè. Dat is super mooi en heb je toch maar gedaan! Hopelijk heb je snel duidelijkheid over donderdag.
Ja bij mij zeiden ze dat ik sowieso 24 uur blijf maar dat het streven (vanuit het ziekenhuis) is vervolgens wel om me daarna zo snel mogelijk naar huis te laten gaan. Gister heb ik een telefonisch consult gehad met de vk van het ziekenhuis over de keizersnede en ze zei ook dat ze na ong. 6 uur gaan kijken of ik al op de rand van het bed kan zitten en douchen na 6-12 uur. Als het echt niet gaat, kan ik een dag langer blijven maar ze zeiden dat dat vaak niet nodig is. Ik vond het vrij pittig klinken maar weet natuurlijk ook niet goed hoe ik me voel na de keizersnede. Heb voor de zekerheid wel spullen gepakt voor 2 dagen.
Ja, onze voorkeur is niet meer gewijzigd. En de tweede naam stond al eerder vast. We wilden ons kindje vernoemen naar mijn overleden neef, met wie ik een heel bijzondere band had en voor wie ik heel veel bewondering had. (Aangezien het een unisex naam is, kon dat sowieso) En daarmee zit er ook een stukje van mijn familie in de naam. Dat wilde ik graag omdat hij al de achternaam van mijn vriend krijgt.
Wow dat is wel heftig hoor na 6u op de rand van je bed zitten. Dan is net die ruggenprik uitgewerkt en voel je je tenen tintelen haha. Ik vind na 6-12u echt heeeeeeeeel snel om überhaupt al je bed uit te gaan. ik weet nog dat mijn katheter verwijderd werd na 36u ofzo (vrij laat maar was rond 19u geopereerd en ze wou m die dag erna niet precies uithalen voor de nacht, logisch) maar toen pas ging ik de grond aanraken met mijn tenen en dat voelde gewoon eng De volgende ochtend overigens zonder problemen mijn bed uitgegaan en zelfstandig gedoucht, maar ook toen de gehele dag en nacht daar gebleven Ik zou ook zeker niet te snel naar huis gaan hoor want het is een belachelijke grote buikoperatie.
Heftig allemaal weer zeg! Hopelijk gaat de tijd snel voorbij en heb je haar snel en natuurlijk gezond in je armen
Vannacht dus een redelijke nacht aangezien ik nooit kan slapen in het ziekenhuis dus ben blij met 4 uurtjes. Hopelijk vannacht ook weer zo’n nacht. vanochtend heerlijk gefacetimed met zoontje zodat de ochtend toch een beetje normaal zou zijn voor hem. Gelukkig sliep hij gisteren toch om 21 uur en heeft hij een goede nacht gehad tot iets voor 6.30 uur. Nu is hij lekker op school en de taxichauffeur appte net dat hij vrolijk was in de bus dus dat was heel fijn te horen. Straks uit school komt hij weer langs met papa om samen te eten. Net even schoonouders gesproken die wat boodschappen halen en de beesten verzorgen in de dagen dat alles nu zo anders loopt. Net nog gedoucht want dat kon ook elk moment laatste keer zijn dat het nog even lekker kon zonder hulp De eerste ctg heb ik al gehad om om 8.30 uur en die zag er netjes uit. Bloeddruk was ook netjes 120/80 en temp 36.2 dus allemaal netjes. Nu wordt alles besproken in het team van gynaecologen en assistenten. Dus hoop straks het plan voor vandaag en morgen te horen.