Uitgerekend 16 - 31 maart 2022 - Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Palmpje, 19 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat alles zo goed gaat!

Girl34 vindt dit leuk.
  2. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Vandaag kennis gemaakt met de gyn die de ks gaat uitvoeren. Voel me helemaal niet fijn na dat gesprek. Ik moest huilen toen ik zei hoe spannend ik het vind en hij deed er vrij weinig mee. De baby wordt nu geschat op 41.2. Waarom halen ze hem niet al eerder :( Moet er zaterdag wéér heen, 4e keer deze week. Omdat mijn bloeddruk weer hoog was. Bah ik voel me echt niet fijn nu :(

3. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Ook geen reden genoemd waarom niet eerder? Kan me voorstellen dat je het spannend vindt! Zeker met ook nog een hoge bloeddruk en die extra controles, bah! Hoop voor je dat hij zichzelf gewoon snel meld.

4. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Wij zijn inmiddels al vanaf 12.00 uur in het ziekenhuis. Pfff moesten ons om 12.00 uur melden voor de bloedtransfusies. Is het hier zo druk dat de transfusies uiteindelijk pas om 15.00 uur gestart zijn. Zo’n bloedtransfusie duurt 4 uur dus straks 7 uur hier gezeten op een stoeltje aan een klein tafeltje. Heb geen rug meer over :| de jongens slapen gewoon tussen de voedingen door dus het is echt wachten totdat ze zich daarvoor melden.

5. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    De grootte van de baby zegt niets over de rijpheid van de baby zeggen ze dan. Aan de ene kant denk ik ook kom maar gewoon eerder, maar dan is het geen geplande keizersnede meer, wat me ook weer angstig maakt :(

6. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Nee de grootte niet, maar dacht na 37 weken dat ze dan gewoon klaar zijn om geboren te worden. Daar zit je toch ruim overheen. Ik snap wel dat je niet wil dat het dan spontaan gebeurd. Was even vergeten dat jij een geplande keizersnede hebt! Nog even volhouden !

Palmpje vindt dit leuk.
  7. Girl34

Girl34 Fanatiek lid

13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Een geplande kz doen ze echt pas vanaf de 39 weken. ze zullen vast hun redenen hebben waarom je nog een week moet wachten?

Wat jammer dat je je niet prettig voelt na het gesprek! Al moet ik dan wel weer zeggen dat het netjes is dat je kennis gemaakt hebt, ik had geen idee wie me opereerde (maar gaf ook aan dat het me niet uitmaakte haha)
    Maar kan je dit niet aangeven bij een andere arts?

8. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Ik weet het niet. Zit er op dit moment gewoon even helemaal doorheen. Alles doet zeer :(

9. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

31 dec 2020
    3.003
    2.492
    113
    Vrouw
    Oh nee wat erg dat je je er zo rot over voelt. Artsen zijn soms zo bot:(
    Ik snap dat ook niet hoor waarom ze hem niet eerder halen. Je hebt een prima termijn en hij een super gewicht.

10. Girl34

Girl34 Fanatiek lid

13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    :( Agh meid toch.
    En die laatste week is sws zwaar, ik begrijp je :(
    Toch zou ik even bellen om te vragen wat de reden is dat ze hem niet eerder kunnen halen. men zoals @Flowertje27 zegt, artsen zijn soms heel erg bot!

11. Girl34

Girl34 Fanatiek lid

13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Wij mogen vandaag naar huis :thumup::D:D
    Die kleine gisteravond een flesje gegeven, en om 4u ook een flesje.
    Moet haar dan ook wekken anders blijft ze slapen haha.
    zij heeft nog beter geslapen dan mij haha. Ze is nu net wakker geworden dus slaapt gewoon 4u op een flesje.
    Dus ik hou dit lekker aan, kunstvoeding nacht en borstvoeding overdag :)
    Des te sneller herstel ik zelf.
    Ik heb echt vreselijke erge naweeen als ik borstvoeding geef pfff hoop dat dat snel voorbij is.

Trassi en vrouwvan vinden dit leuk.
  12. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Wow ik wist niet dat dat kon, zonder hechting bevallen. Daar teken ik voor! Ik vrees alleen dat dit met een kind van meer dan 4 kg niet zal lukken.

13. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Die allerlaatste weken zijn nog erg belangrijk voor de ontwikkeling van de hersenen. Er zijn veel onderzoeken gebeurd naar geboorte en leerstoornissen in de lagere school. Kinderen die op 38 weken geboren worden, hebben minder kans op het ontwikkelen van leerstoornissen dan kinderen die op 37 weken geboren worden. Hoe langer ze blijven zitten, hoe beter. Daarom zetten ze een bevalling best niet in gang voor 40 weken, als daar geen reden voor is. Ik ben logopediste van beroep.

14. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    En die allerlaatste dagen? Als ze hem halen rond de 39 weken ipv met 39,3?

15. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Zelfs week te vroeg bevallen kan leerstoornis opleveren

Een te vroeg geboren baby loopt later een groter risico op leerstoornissen. Zelfs een week te vroeg maakt verschil, leert een grootschalig onderzoek van de universiteit van Glasgow.

Professor Jill Pell analyseerde de gegevens van vierhonderdduizend schoolkinderen van wie er achttienduizend extra aandacht nodig hadden in het basisonderwijs. Ze stelde een zeer duidelijk verband vast tussen vroeggeboorte en ADHD, autisme, dyslexie en leerstoornissen. Een voldragen zwangerschap duurt veertig weken. Hoe minder voldragen, hoe groter het risico op stoornissen.

Baby's die ter wereld kwamen na 24 tot 27 weken hadden bijna zeven keer vaker nood aan extra bijstand op school dan borelingen die hun veertig weken uitzaten in de baarmoeder. Een zwangerschap van 37 weken staat gelijk aan 36 procent meer risico, 38 weken aan 19 procent. Zelfs één week te vroeg worden geboren levert nog steeds 9 procent meer risico op.

Bij ons bestaan geen vergelijkbare studies. En ook de medische praktijk verschilt bij ons. In Engeland worden meer kinderen te vroeg geboren dan bij ons. Tot een derde van de bevallingen gebeurt er in week 37 tot 39. Dat cijfer stijgt nog omdat in het Verenigd Koninkrijk steeds meer keizersneden worden uitgevoerd, vaak in een prematuur en medisch niet dringend stadium. Bij ons ligt het aantal vroeggeboortes op 8,3 procent - wat in vergelijking met de meeste andere Europese landen ook nog relatief veel is. De consensus bij ons is dat eventuele leerstoornissen als gevolg van premature bevallingen na verloop van tijd er vanzelf 'uitgroeien'.

Palmpje vindt dit leuk.
  16. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    We bijten nog even door he!! Ik heb het ook helemaal gehad hoor, maar uit zichzelf zal het bij mij denk ik niet beginnen en inleiden zal ook zeker niet gebeuren voor 40 weken. Dus ten vroegste woensdag kan ik bevallen.

vrouwvan vindt dit leuk.
  17. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    We zullen wel moeten.. Hoe mooi zou het zijn als we beide aanstaande woensdag bevallen :)

LenaMill vindt dit leuk.
  18. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Ja ik snap je hoor, rond dat termijn js eigenlijk elke dag net te zwaar. Ik was iig, blij toen hij geboren was met 40.4. Ik had het helemaal gehad met het zwanger zijn.

Hier toch besloten om bv te combineren met kv. En een baalmoment want m'n zoontje past helaas niet in maat 50, dus nu een paar nieuwe pakjes waar ik niks aan heb.

19. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Mijn 2e woog 4,5 kilo ;)

LenaMill vindt dit leuk.
  20. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312