Uitgerekend 16 - 31 maart 2022 - Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Palmpje, 19 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    @LenaMill ik heb vannacht dus gedroomd dat je bevallen was :$:roflmao:

MAF126 vindt dit leuk.
  2. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Haha, was het maar waar! Nog steeds niks hier hoor en mijn man is zelfs niet thuis vanavond. Hij organiseert een quiz op een locaties met slechte bereikbaarheid. Perfecte timing!

3. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

31 dec 2020
    3.003
    2.492
    113
    Vrouw
    Nee het is volgens mij geen honger signaal, ze wil namelijk niet meer drinken dan…Ze groeit ook super goed! In 2 dagen nu 130 gram. Neem aan dat ze dan wel genoeg binnen krijgt?
    het lijkt meer alsof ze niet lekker is, ook dat enorme overstrekken en trappen met dr beentjes.

balen dat het idd niet lukt, maar haar gezondheid gaat voor! Bij mij duurde t overigens 3 dagen voordat het op gang kwam, ook best lang.

MAF126 vindt dit leuk.
  4. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Ojee das ook niet handig :oops:

5. Girl34

Girl34 Fanatiek lid

13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Ik zit al op dag 5 en het is nog drama haha.
    dus het heeft geen nut, ik maak te weinig aan.
    Maar goed, ik was sws niet van plan bv te geven want ik kan dat toch niet in het openbaar en straks met werken enz. Het is goed zo :)
    Ze heeft net een half uurtje ff bij me gedronken zodat mijn stuwing wat beter wordt.

overstrekken is een signaal van pijn idd. Wellicht eet jij iets waar zij niet goed op gaat ?
    Bepaalde kruiden of supplementen? geen idee zou even het consultatiebureau bellen daar zijn ze voor :)

6. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Het enorme overstrekken was bij eerste zoontje inwendige reflux.

7. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

31 dec 2020
    3.003
    2.492
    113
    Vrouw
    Verborgen reflux bedoel je dan denk ik?
    Ja ik denk eigenlijk ook dat dat het is. Ik hoor het vandaag ook echt omhoog komen bij haar. En ze slikt het dan weer door, Echt heel erg zielig. Hoe heb je uiteindelijk de diagnose gehad? En uiteindelijk medicatie gekregen?

8. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Bij Korneel eerst naar osteopaat geweest voor nekje. Al weekje na geboorte. Hielp niet echt bij hem. Daarna verschillende soorten pap moeten proberen en uiteindelijk pap ingedikt. Dat hielp een beetje maar niet voldoende. Tenslotte hebben we Omeprazol voorgeschreven gekregen. Toen was het beter, maar als bijwerking kreeg hij daar wat krampen van. Ik ben dan op eigen houtje gestart met groentepap toen hij 3 maanden was en kort daarna (weekje later ofzo) ook fruitpap. 2 papflessen per dag minder en ook de pap veel meer gespreid omdat er vaste voeding tussenzat. Toen was het probleem pas echt opgelost en hadden we een gelukkig kind. Ik gaf venkelthee van hipp achter zijn groentepap, om hem te laten drinken.
    Nog wat later hebben we nog een fles pap vervangen door een yoghurtje dat ze mogen vanaf 4 maanden. Zo had hij wel een melkproduct, maar geen last. Korneel dronk vanaf zijn 1,5 ofzo geen pap meer en nu nog steeds moet hij niets weten van melk. Heeeeel af en toe drinkt hij eens wat chocomelk of een yoghurtje. Pudding lust hij ook.

9. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Sommige kindjes hebben ook een koemelkallergie of kunnen niet tegen gluten ofzo. Dat kan ook enorm overstrekken veroorzaken. Dat hebben ze bij Korneel eerst getest. Bloed laten prikken bij kinderarts enz. Was heel zielig, maar we wisten nadien wel dat het dit waarschijnlijk niet was. Toen begon de hele miserie met verschillende pappen uitproberen. Uiteindelijk was hij het best met Novalac AR Digest. Je moet er zelf niet van proeven want dan vind je het zo erg dat je zo'n vieze pap moet geven. De smaak wordt slechter en slechter naargelang je meer speciale pap moet gaan geven . Die keuze en volgorde van pap uitproberen was altijd in overleg met de kinderarts. Ik zat daar bijna iedere week...

10. MAF126

MAF126 Bekend lid

11 jun 2021
    531
    513
    93
    Vrouw
    Agoshie! Dat is zo naar

11. MAF126

MAF126 Bekend lid

11 jun 2021
    531
    513
    93
    Vrouw
    Gelukkig ben je dan niet afgelopen nacht bevallen! Maar ik neem aan dat je man inmiddels thuis is en ik duim voor jullie dat de kleine zich snel meldt!

LenaMill vindt dit leuk.
  12. MAF126

MAF126 Bekend lid

11 jun 2021
    531
    513
    93
    Vrouw
    Palmpje vindt dit leuk.
  13. Girl34

Girl34 Fanatiek lid

13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Nou hier was het even schrikken gisteravond.
    Ik kreeg laat een berichtje van onze kraamzorg dat zij een positieve zelftest had!!
    Vanmorgen kwam er dus een ander.
    Verloskundige is langs geweest, voor nu moeten we ons meisje gewoon goed in de gaten houden, mogelijk als ze besmet geraakt is wordt ze wat verkouden.
    Vk gaf aan dat het wel een geluk is dat ik toch 4 dagen bv gegeven heb en zij hiermee mijn antistoffen binnen gekregen heeft van dus ook mijn corona besmetting in dec.
    Pff echt ik werd helemaal gek gister..
    kraamverzorger gaf ook aan dit nog nooit meegemaakt te hebben dat ze halverwege weg moest bij een gezin, laat staan besmet te zijn met corona. Ze vond het echt verschrikkelijk..
    Maarja ik ben dan wel weer nuchter, dit is helaas het leven tegenwoordig en niks aan te doen.

14. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Wat lief dat je dat vraagt ☺️ Het gaat eigenlijk best goed. Voel nog steeds die druk van onder maar verder geen tekenen dat de baby eerder wil komen. Nu wacht ie ook maar gewoon tot woensdag, dan kan ik hopelijk een relaxte keizersnede ervaren :D Morgen ben ik 39.1 en op dat termijn braken m’n vliezen bij m’n zoontje. Dus ben stiekem toch wel benieuwd naar morgen, haha. Morgen heb ik lekker een zwangerschapsmassage! Nog even heerlijk ontspannen ☺️

Hoe gaat het met jou en je kleintje?

Girl34 vindt dit leuk.
  15. MAF126

MAF126 Bekend lid

11 jun 2021
    531
    513
    93
    Vrouw
    Oh shit! Dat is echt even behoorlijk schrikken. Hopelijk heeft ze voldoende antistoffen om niet ziek te worden. Fijn dat jij er zo nuchter onder bent dat er een andere kraamverzorgster komt.

16. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Oei dat is wel even schrikken idd. Zo vind ik het ook eng om m’n zoontje naar opvang te brengen. Hij kan daar weer van alles meenemen naar huis toe. Had ze die antistoffen zonder de bv niet gehad dan? Ik neem toch aan dat mijn recente besmetting toch wel antistoffen heeft doorgegeven.

17. Girl34

Girl34 Fanatiek lid

13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Ja dat is maar de vraag met het coronavirus, wordt het wel of niet doorgegeven via de placenta.
    Mocht het zo zijn heeft ze ze nu dubbel binnen in ieder geval.
    Ja mijn dochtertje komt ook overal, ook bij ballorig enz. Dus ik probeer dat maar een beetje los te laten want die kan idd echt van alles mee naar huis nemen.
    En tegenwoordig is dit het leven gewoon met corona, helaas.

18. MAF126

MAF126 Bekend lid

11 jun 2021
    531
    513
    93
    Vrouw
    Oh lekker. Goed dat je die massage gepland had. Even optimaal ontspannen. Ben ook wel benieuwd of je vliezen nu weer met hetzelfde termijn breken. Al zou het wel fijn zijn als de baby gewoon braaf wacht tot woensdag inderdaad.

Met mij gaat het gelukkig heel goed. Mijn herstel gaat best voorspoedig, vind ik zelf. Ik bleek vrijdag zo beroerd te worden van de morfine. Toen de pomp was afgekoppeld, zakte ook meteen de misselijkheid en hoefde ik niet meer te spugen. Met Thijmen is het helaas een beetje kwakkelend. Hij valt teveel af waardoor we nog steeds in het ziekenhuis zijn. Vanmorgen was zijn gewicht 10,5% lager waardoor we sowieso tot dinsdag moeten blijven om alles goed te monitoren. Hij zag ook erg geel en hij was een stuk slomer dan de dagen hiervoor maar zijn bilirubine waarden waren gelukkig laag. En volgens de kinderarts doet hij het verder ook helemaal goed. Alleen dat gewichtsverlies is niet helemaal te verklaren. We zijn nu maar gestart met bijvoeden. Hopelijk stabiliseert het snel en kunnen we dinsdag met een gerust gevoel naar huis. Tot die tijd geniet ik maar van de luxe van een verstelbaar bed en een toilet met beugels. Is toch extra comfort voor mijn herstel.

19. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Ben niet bang voor alleen Corona. Eigenlijk (en vooral!) voor alle andere virussen :$ Nu zou er ook weer de griep heersen. Daar wil je toch niet aan denken met een newborn in huis :(

20. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat je herstel zo goed gaat! Mocht je je zelf steeds een dosis morfine toedienen? Ik krijg ook zo’n pompje schijnbaar. Hopelijk verbeterd het met bijvoeden en gaat het met Thijmen ook snel beter.

MAF126 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina