Ik ben ook behoorlijk emotioneel. Maar dat hoort ook bij deze dagen, dag 6 haha. Daarbij speelt ook nog eens dat ik helemaal niet lekker in mijn vel zit omdat we nog steeds met onze hond in onze maag zitten.. we zijn maar aan het rekken, hij is 6 weken terug geopereerd voor die bult in zijn bek maar het is volledig teruggegroeit al. Dus we laten hem inslapen. Maar ik kan het gewoon niet aan. Nu ik dit typ ook meteen dikke tranen pfff. Waarom hebben we gewoon niet de ballen om te doen wat het beste is. Ben alweer 2 weken aan het huilen omdat dit speelt pff.. en dan ook nog die hormonen omdat ik dolgelukkig ben maar ik ben zoooo kapot. Meisje heeft zo erg krampjes in de late avond en nacht na iedere fles pff. Dus ja @Palmpje en @LenaMill geniet echt nog even want het is zwaar! @Flowertje27 mischien heb je er niets aan, maar leg de baby niet meer beneden in de box maar altijd in het wiegje. Hoe meer je ze overdag beneden laat slapen hoe erger ze overprikkeld worden. Daarbij is het met borstvoeding ook lastig als ze continu honger blijft houden, ze kan namelijk ook gewoon mega last van krampjes hebben. Soms is het beter om voeding om de 3u aan te houden ipv aanleggen op verzoek
@Sara190 ik heb destijds bij mijn dochtertje van alles geprobeerd maar niets hielp. Nu gaf onze kraamzorg aan dat het enige wat echt helpt orthiflor start is. Dit is werkelijk overal online uitverkocht, maar hebben ze bij de apotheek / Etos. Wij gaan dit zelf ook zsm gebruiken zodra ik het ergens gevonden heb
Ja geef nog borstvoeding..dat maakt het zwaar..het is elke keer zoeken met aanhappe enzo en even pijnlijk. Zelfs daarmee komen me tranen omdat zij zo haar best doet egt zo zielig. Ik hoop dat het beter zal gaan. Ben van plan om de nachten toch meteen een flesje te geven om voor me zelf me rust te pakken. Zoals vannacht was ze om de 2 uur wakker. Maar ik had toch borst gegeven want had volle borsten en melk was gelopen me hele bh was nat toen gaf dat mij zoo n fijn gevoel dat ik wist dat er wel genoeg melk zit gelukkig..ik hoef nou ook niet meer te kolven na elke voeding want er komt elke keer max 30 ml uit nadat ik haar borst heb gegeven..ze zei mag wel maar je mag het minderen.. @Flowertje27 snap je helemaal meis. Ook ik kan niet volledig genieten maja ik doe het natuurlijk zelf wil heel graag dat ze borstvoeding krijgt.. Ze huilde vandaag ook meer en ik ging egt kapot huilde zelfs mee. Hopelijk wordt het minder.. heb je al contact gehad met consultatiebureau?
Idd en wat bij mij vandaag hielp was pink geven.. van consultatie bureau zei als ze toch haar vingers in de mond doet proberr je pink te geven.. kan ook dat ze gwn krampjes hebben en brhoefte hebbrn om te zuigen.. en ik gaf elke keer flesje bij en ze dronk vaak 10 of 20 ml en toen wss ze op. Vanaf wanneer geven jullie speentje btw?
Hier was de massage ook heerlijk. Ik ben alleen wat ontgoocheld omdat de gyn me pas op 30 maart wil inleiden!!! Ze laat me gewoon een week overtijd gaan. Vreselijk! Ik kan bijna niet meer stappen van de pijn onder in mijn buik. 28 maart wel naar de monitor en nog eens een echocontrole, maar pas 30 maart binnengaan!!! Pfffffff
Jeetje wat een tegenvaller. Hoop echt voor je dat de kleine zich eerder meldt! Die pijn in onderbuik herken ik heel erg. Echt vreselijk!
Laat haar even nakijken bij kinderarts. Waarschijnlijk krampjes, allergie voor iets of verborgen reflux....
Och wat zielig zeg!! Heb met je te doen Hier ook wel momenten dat ik er echt even klaar mee ben hoor. Vanochtend huilden de jongens om en om. Eerste ochtend dat m’n vriend weer aan het werk is en ik er alleen voor stond. Heb eind van de ochtend spullen ingepakt en ben naar m’n ouders gereden voor hulp. Sinds vanmiddag is Thijmen ook meer wakker dan aan het slapen en ook dan huilt hij zodra ik hem neerleg. Wat bij onze jongens wel goed helpt is wandelen. Ze vallen meteen in slaap en zolang ik ze in de wagen laat liggen, blijven ze slapen totdat ze honger hebben. Ook na een badje zijn ze super rustig en slapen ze vooral, jammer dat dat niet elke dag mag haha maar wat anderen ook al zeggen, bel eens met het consultatiebureau of misschien eens langs een osteopaat? Misschien heeft ze haar nekje ofzo vastzitten. M’n broer is daar ook met m’n neefje naartoe gegaan toen hij zoveel huilde en daarna was het een heel ander kind.
Oh echt? Raken ze dan niet te gewend aan? Ik hoor allemaal verhalen dat ze dan geen borst meer pakken ofzo? Vind dat zo raar
Nee dat is niet waar hoor. Je kan er beter maar vroeg mee beginnen juist anders pakken ze dus nooit meer een speentje of fles. Bij mijn 1e kolfde ik nog bv en gaf dit meteen in een flesje zodat ze juist aan alles gewend raakte Nu ook, meerdere speentjes in gebruik en verschillende flesjes
Oh wat goed Ya flesje pakt ze wel vanaf begin al gelukkig. Maar nu ik vandaag merkte dat ze rustig werd van me pink in haar mond d8 ik aan een speentje maar durfde niet vanwege gewenning.
Van mijn eerste kraamzorg mocht ik pas op dag 3 een speentje geven ivm bv. Nu in het het zh mocht het van de lactatiedeskundige en zusters meteen. Dus ze zeggen toch allemaal wat anders. gewoon lekker geven, het geeft ze echt verlichting tijdens die rot krampjes.
Ik heb 1 newborn difrax, maar gebruik ook die bibs supreme. Verder heb ik nog de frigg spenen en normale bibs maar deze nog niet gebruikt Overigens geef ik hem echt alleen als de krampjes een hoogtepunt bereiken hoor.
Na een onrustige nacht is ze nu vrij rustig. Vannacht kwam iedere voeding weer omhoog en ook in haar slaap. Zo zielig. We gaan nu naar een osteopaat, ben erg benieuwd!
Ahhh kan me echt voorstellen met 2 kindjes! Is de ene net rustig begint de ander. Lijkt me zwaar als je man weer aan het werk gaat. Gelukkig kan je bij je ouders terecht. Mijn moeder komt ook vaak even helpen met het huishouden. Om 11:30 hebben we afspraak bij een goede osteopaat! Ben benieuwd! Ze spuugt nu namelijk ook vrij veel maar heb ook het idee dat mijn toeschietreflex nogal heftig is de laatste dagen. Kind kan het bijna niet bijhouden
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Dankjewel dat je dat deelt. ik vind het echt zo pittig. En voel me dan ook weer mega schuldig naar haar want zij kan er niks aan doen dat ze pijn / ongemak heeft. Vandaag komt de draagzak binnen ik hoop dat dat iets helpt als ze zich zo rot voelt. Ik kan ook niet tegen weinig slaap moet ik bekennen en tijdens mm zw sliep ik al Max 3 uurtjes per nacht en nu ben ik blij met 1/2 uurtjes. Omdat ze nu ook nog een spuugt in haar slaap sta ik echt in waakstand.