Wat balen dat de borstvoeding bij de meeste niet zo lekker loopt of zelf helemaal niet. Hier loopt het wel maar ik kolf alleen omdat we zeker moeten weten wat Luna binnen krijgt Ivm haar suikers. Ik kolf erg verschillend bijv in de ochtend 350 ml en de rest van de dag 150/200 ml ik kolf alleen overdag en vaak maar 4 keer. Hier loopt de vriezer dus harder vol dan dat Luna het kan erg drinken aangezien ze nu 45 ml drinkt per voeding en ze zit op 8 voedingen. vandaag is Luna weer gewogen en weegt nu 2160 gram ze groeit dus lekker door op de borstvoeding met de toegevoegde zakjes voor pre en dysmatuur kindjes
Hier echt krampjes en misselijkheid momenteel. Heeft hele nacht liggen kronkelen, wilde wel slapen maar telkens wakker van een harde kramp. Om vervolgens weer half in slaap te vallen. Gister avond 4 uur lang gehuild dus ze is kapot. Zo zielig.
Nee joh. Het is verschillend wat iedereen aan borstvoeding heeft. Ik hoef er ook geen moeite voor te doen voor deze hoeveelheden. Ik heb deze keer wel meer last van stuwing maar komt denk ik meer door de laksheid van mezelf omdat ik eigenlijk vaker moet kolven. Je kan wel vanalles proberen om het te verhogen. Leg je bijvoorbeeld je kleintje wel is huid op huid bij je? Dat helpt vaak voor de melk productie en helpt ook tegen krampjes.
Ja die kramp vreselijk. Ik ben na iedere voeding een uur bezig met troosten en bij me laten liggen zodat ze lekker in slaap valt, anders krijst ze het uit, zo zielig. Dit is trouwens alleen Savonds laat en snachts. overdag gaat het goed.
Ja en ik weet uit ervaring dat helaas niks helpt, ze moeten er echt even doorheen komende periode. Ik ben nu wel 2 dagen gestart met dat orthica, alleen dat is een probiotica dus werkt echt pas na langere tijd. (heb je overigens met bv vaak niet nodig hoor)
Hi! Ja ik ben even aan het bijlezen met de kleine op de borst. Was even afwezig omdat ik de afgelopen dagen heel pittig vond. Thijmen kwam maar niet aan waardoor we zondag, maandag en dinsdag heel goed moesten monitoren wat hij binnenkreeg. Een voeding duurde daarom steeds langer dan een uur: verschonen, wegen, beide borsten 10 minuten aanleggen (dikke strijd want hij wil de eerste niet loslaten na 10 minuten en bij de tweede is hij zo moe van de strijd en heeft hij niet veel honger meer waardoor ik m amper aangelegd krijg), opnieuw wegen, het tekort aanvullen met een flesje en vervolgens nog 15-20 min kolven om de productie te stimuleren. En dat dan elke 2,5 uur. En zijn temperatuur schoot ook echt alle kanten op. Uiteindelijk hebben we dinsdagmiddag wel akkoord gehad van de kinderarts om naar huis te gaan. Hij zat qua gewicht nog steeds op -10,1% maar was stabiel geworden en poept en plast goed. Waren we super blij mee, maar eenmaal thuis werd het zooo pittig. Hij had echt 3 nachten lang alleen maar krampen en krijste het uit. Terwijl hij overdag best rustig was. Gister was ik er helemaal klaar mee en zei ik tegen mijn vriend dat ik het idee had dat Thijmen steeds overprikkeld werd door het bezoek in de avond en dat ik die nachten wakker niet meer trok dus dat we meer rust moeten inbouwen. En toeval of niet, maar we hadden gister geen visite en deze nacht is echt heel veel beter! Wel even wat krampjes maar met een pittenzakje is hij goed te ontspannen en hij slaapt zelfs in zijn cosleeper tussen de voedingen door. qua gewicht gaat het gelukkig echt veel beter sinds we thuis zijn. De dame van de kraamzorg is echt een engel en heeft meteen het hysterische voedingsprotocol van het ziekenhuis aan de kant geschoven. Ze zei dat ik beter 1 borst helemaal leeg kon laten drinken omdat hij dan beter bij de vette achterste melk zou komen en daar zou hij van aansterken, plus dat ik niet meer die strijd zou hebben. En dat als hij lang genoeg aan de borst drinkt, dat bijvoeden niet hoeft. En dat werkt heel goed. Sinds Thijmen thuis is, komt hij elke dag zo’n 20-30 gram aan. Inmiddels puur op borstvoeding. Ik heb een klein voorraadje afgekolfde melk voor als ik een keer te moe ben. Het is niet veel maar ik vind het nu voldoende dus ik kolf helemaal niet meer. Dat scheelt zoveel tijd en energie. Ik duim nu heel hard dat de stijgende lijn doorzet en dat ik het moederschap minder pittig ga vinden.
Ahh wat pittig hè. gelukkig gaat het nu beter. Ik vind het moederschap ook echt heel erg heftig en het valt me zwaar tegen. We zijn nu al vanaf 00:00 bezig met Isa. Constant huilen, willen drinken, huilen, krijsen, drinken, etc. Niks is goed, niks helpt. Afgelopen dagen had ze het slechts een dagdeel en nu zijn we dus al zo 18 uur bezig. Ik heb de neiging de hap te bellen, maarja wat moeten die doen…..maandag gaan we naar de huisarts. Maar tot nu toe hoor ik vooral “krampjes horen erbij”. M’n ouders hebben haar nu even meegenomen met de kinderwagen zodat wij even een uurtje rust hebben.
Heb je die VSM druppeltjes geprobeerd? Bij mijn kleine helpt het wel. Vandaag heeft ze aan 1 stuk door 4 uur lang geslapen en moet zegg3n dat ze me borst nu ook goed pakt weet niet of dat ook een rol kan spelen. Maar ik geef die druppels elke dag ongeveer 5 of 6 x