Hoop geschreven zeg en hier was het rustig wel af en toe meegelezen snel. Was eerste week alleen thuis met de kleine dame dus druk druk hier. Luna doet het goed gelukkig en is erg tevreden. Soms wel op de handen sabbelen dus leg haar soms nu sinds 2 dagen aan en ze drinkt dan dus ook goed. Hier zitten we op 8x50 ml met BMF per dag. Omdat Luna eigenlijk alleen flesjes drinkt met borstvoeding geld bij ons de regel ook van 150ml per kilo. Omdat wij borstvoeding geven mag ze ruimer en dat hebben we dus al een tijdje. Ze mocht eigenlijk vandaag naar 50 ml maar ze drinkt dat nu al 3 dagen omdat ze na de voeding dus op haar handen sabbelde. Ik las dat sommige van jullie kindjes of niet genoeg drinken of spugen na de fles. Luna had dat in het ziekenhuis ook veel omdat daar de ophoging van voeding enorm snel ging. Wat hielp was of een speen met minder flow (wij hebben nog steeds de prematuur speen op de de Brown smalle hals flessen) en we gaven de voeding in 2 delen met 10/15 minuten ertussen zo kan de maag er rustiger aan wennen. Luna heeft namelijk ook vaak de hik na de fles (en in het zkh na de sonde). Voor de gene die borstvoeding en flesvoeding combineren had ik mijn oog laten vallen op de Nutrilon duobalans Ivm het melkvet daarin dan zou je ook minder krampjes hebben als het goed is. Luna weegt inmiddels 2275 gram
Hoevaak kolf jii dan? Hmm ja is die duo beter met borstvoeding? Dan zal ik die proberen ipv de Omneo..
Geen idee of het echt daadwerkelijk beter is het is een vrij nieuw product volgens mij dus heb het alleen van het lezen erover. En las dat het beter te combineren is Ivm het melk vet en als voorbereiding naar flesvoeding omdat de duobalans dus gebaseerd is op melk. Maar ik wou deze in de week dat ik opgenomen werd willen halen voor in huis. Ik heb zelf genoeg borstvoeding voor Luna dus niet meer gehaald omdat ze waarschijnlijk zoiezo op premature flesvoeding Zou gaan als ik stop met borstvoeding. Ik kolf 4 keer per dag. Ik kolf snachts niet. Ochtend na slapen kolf ik tussen de 350/400ml en de andere 3 keer per kolfbeurt 150/200/250 ligt eraan hoe goed ik gedronken. Heb en hoeveel uur er tussen zat
Soo dat is egt veel Omdat ik haar aanleg weet ik dus niet hoeveel ik normaal zou hebben na kolven. En na voeding heb ik tussen 30 en 50 cc beide borsten..
Heb je toevallig een babyweegschaal? Je kan dan je dochtertje voor dat je haar aanlegd wegen en nadat ze gedronken heeft zo kan je een schatting maken van hoeveel ze ongeveer gedronken heeft. Zo doen het dat in het ziekenhuis ook. Ik doe het bij de keren dat ik Luna aanleg ook met wegen. Het is niet heel nauwkeurig kan 5ml verschillen in gewicht omdat het om kleine hoeveelheden gaat
Ik ging net even wegen ze is nu 3.80 kg. Is dat 3800 gram? Ja toch? Afgelopen maandag was ze 3600 gram bij consultatie bureau. Wow dan doet ze het netjes
Ik kolf dan 20 minuten en kan dan eigenlijk nog langer door gaan omdat er nog steeds aanvoer is. Maar ik kolf voor het slapen gaan rond 23 uur totdat er geen aanvoer meer is en masseer dan alles zodat ik weet dat ze leeg zijn om ontsteking te voorkomen en ben dan wel rustig 40 minuten bezig hoor. maar moet zeker dat ik er niks speciaals voor hoef te doen. De dag voor Luna gehaald werd met keizersnede ben ik al begonnen met handkolven en eerste keer was al 1 ml terwijl de lactatiedeskundige zei dat meeste vrouwen eerste keer paar druppels hebben en meer niet zeker niet zonder baby nog. Ik heb bij de 3de handkolf beurt toen mijn apparaat maar aangesloten op aanraden van de lactatiedeskundige en kolfde toen met apparaat ook al 5 ml dus melk genoeg voor als ze geboren werd Hoe vaak kolf je? dit is mijn voorraad in de schuur en heb dan ook wat in de keuken liggen. Alle potjes zijn bijna of helemaal vol Liepen al te grappen dat we maar extra vriezer moeten kopen melk voorraad wordt alleen maar groter zo want Luna zit nu op 400 ml per 24 uur dus de ruimte van de diepvries gaat hard en is bijna op
Omygod wat een voorraad. Ik kolf om de drie uur. 20 minuten. En kan het nauwelijks bijbenen, heb niks qua voorraad want hou niks over. Ben heel jaloers haha. Ik weet ook niet wat de reden is dat ik zelfs met pillen zo weinig produceer. Ben vandaag en gister al gaan powerkolven
Het kan inderdaad aan je kolf liggen. Welke gebruik je? Ik heb zelf de Medela swing enkele en sinds 3 weken de Medela freestyle dubbele kolf omdat enkel me te lang duurde haha. Ja dat om de 3 uur doe ik dus niet eens. Ik heb ook niet dat ik ga lekken ofzo mijn productie was vorige keer ook al zo hoog heb toen mijn voorraad in het ziekenhuis gelaten omdat ik thuis ook al voorraad had. Maar goed Luna drinkt ook minder dan de andere baby’s hier denk ik zo. Dat scheelt ook al aan hoeveelheid wat ik dan verbruik. Doe je met je dochtertje ook huid op huid buidelen? Dat kan je productie ook verhogen. Nou ik vind knap hoor dat je het gewoon keihard probeert bij te benen ik hoop dat je productie beter wordt voor je en dat powerkolfen gaat helpen.
Ik heb juist een nieuwe dubbele kolf gekocht bij de lactatie deskundigen, afgestemd op mijn borsten! Huid op huid contact doen we eigenlijk niet zo..zij heeft alfijd dr kleertjes aan haha. K denk dat t ook gewoon komt door de stress en oververmoeidheid. Ik slaap misschien 2 uur per nacht en ze huilt enorm veel wat me heel veel stress geeft. Is niet echt bevordelijk denk ik
O dan moet die idd goed zijn. zoals hierboven aangegeven, huid op huid contact is super belangrijk! mijn meisje was gister ook wat onrustig (had om 23:00u maar 40cc gedronken, toen heb ik haar maar aangelegd om 00:30 en heeft ze 10 minuutjes zitten sabbelen, (er komt natuurlijk niet echt meer melk uit bij mij haha) daarna was zo zo vredig in slaap gevallen. Ze wekte ons pas om 5:30 Maar ik merk dat ze zo vredig is als ze dus huid op huid ligt bij me, wellicht helpt dit voor jou ook
@Flowertje27 ik leg haar dus altijd in de standaard borstvoeding houding (baby horizontaal houdend) Ze vind dat heerlijk, gaat een beetje tullen en als ze daar klaar mee is laat ze de borst los en tilt ze haar hoofdje op mijn borst en krijg ik een grote glimlach en valt ze meteen in diepe slaap, met dat mondje open haha. Maar dan laat ik haar altijd minimaal 30 minuten zo liggen en dan pas leg ik haar over in haar bedje (uiteraard voorgewarmd met kruikjes anders wordt ze meteen wakker) Hopelijk heb je er wat aan
Ja het vervelende is dat isa omhoog moet na voeding, een half uur, ivm reflux. Anders wordt ze heelmaal gek van de maagzuur die omhoog komt
Ik heb het vanochtend gelijk gedaan, broekje uit shirtje uit. Alleen in luiertje tegen mij kroelen in bed. Nou, na 10 minuten scheet ze heel haar luier vol en plaste, luier zat scheef en jahoor ook ik zat onder de plas en gele schijt tot zo ver huid op huid