Uitgerekend 16 - 31 maart 2022 - Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Palmpje, 19 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sara190

Sara190 Fanatiek lid

29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

Nee ze wilt dan bij me zijn en als ik borst geef gaat ze heel moeilijkkkk aanhappen. Dat gaat dan weer lang duren. Dan leg ik dr in de co sleeper dan is ze even stil en dan begint ze te kreunen en dan huilen dan weer proberen voeding te geven of verschonen.. en zo gaat het steeds maar opnieuw en opnieuw haha

2. Girl34

Girl34 Fanatiek lid

13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Ja dat moeilijk aanhappen is irritant hè. Het gaat dan ook echt niet.
    Ik laat haar soms heel laat in de avond ff aan de borst (ze krijgt volledig kv) omdat ze dan zo onrustig aan het doen is en daardoor echt superchill wordt, maar gisteravond deed ze dat dus ook zo moeilijk. Dan wordt ze helemaal wild en dat hoofd gooit ze maar naar achter en ze hapt dan gewoon echt niet.
    Is ook wel echt 1 van de redenen waarom ik ook geen bv wou geven haha.

3. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Hoe lang blijven borsten nog nalekken? Ik ben na 48uur gestopt met BV, maar iedere avond plakt mijn BH aan mijn tepels vast.

4. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Vanaf 4 maanden, venkelthee van Hipp. Korneel kreeg dat elke dag na groentepap.

5. Sara190

Sara190 Fanatiek lid

29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

Haahha jah dat wilde doet ze bij mij ook en idd hoofdje helemaal scheef andere kant brengen.. normaal pakt ze rechter borst altijd wel goed maar soms doet ze egt gekk dan kan ze maar niet in haar mondje krijgen en blijft ze zoeken zoeken en sabbelen zo gekk

6. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Hi, ja ik modder ook gewoon net zoals jullie wat aan. Kleine heeft soms dat hij alles uitspuugt. Zielig want de melk komt dan uit beide neusgaten en mond tegelijk waardoor die echt naar adem hapt. Gelukkig is dat niet na elke voeding, vandaag heeft hij echt slecht gedronken en als hij slaapt is hij niet wakker te krijgen , maar goed ik heb zoiets van ondanks dat hij l maar 2.5 week is, dat als hij honger heeft vanzelf wel gaat huilen om voeding.

Ik merk wel echt een groot verschil tussen m'n 1e en 2e. Bij de 1e zette ik echt een wekker om de 3 uur voor de voeding en vit d gaf ik elke dag op hetzelfde tijdstip en ook badderen hield ik bij. Bij deze geef ik melk op verzoek en de ene keer 60 cc en dan weer 100 cc. Het is wat relaxter allemaal. Hoe is het met jullie meisje?

@Flowertje27 dat is echt niet nornaal hoor. Laat je niet afschepen, als jij merkt dat je kind teveel huilt of merkt dat het niet klopt, gewoon elke keer weer een afspraak maken bij de ha man contact opnemen met je vk.

@LenaMill 48 uur is nog te kort, ik lekte nog dagen. Nu al 11 dagen gestopt en ik heb nog steeds melk. Zou ik weer starten met kolven dan denk ik dat ik echt morgen alweer veel productie heb. Ik kolfde dan ook ongeveer 100 cc per kant, soms meer soms minder.

Mist iemand hier het zwanger zijn,? Het zijn bij mij echt de hormonen, maar ik mis m'n buik, ik mis het zwanger zijn terwijl ik er echt klaar mee was aan het eind. Ik zat net ook echt de foto's te bekijken van hoe ik eruit zag met buik, en alle kleren en jassen lijken nu gewoon zo enorm wijd. Voel me gewoon vreemd, niet mooi en moet weer wennen aan m'n eigen slanke figuur. Ben ook 13 kilo afgevallen.

Sara190 vindt dit leuk.
  7. Girl34

Girl34 Fanatiek lid

13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Haha grappig dat je dat zegt idd dat verschil met de eerste en de 2e. ik heb exact hetzelfde, we zijn beide zoveel chiller nu.
    Ik zet ook zeker geen wekkers meer en dat terwijl ze al niet heel goed drinkt( maar ze krijgt binnen wat ze binnen hoort te krijgen, dus als ze slaapt laat ik haar heerlijk slapen :)
    Ik mis het zwanger zijn absoluut niet, maar ik vond het dan ook vreselijk haha.
    Ik merk alleen wel dat ik nog niet helemaal gewend ben aan dat ik alles weer kan eten haha. Ook ik heb zo goed als mijn oude figuur weer terug, ben ook ongv 11kg lichter.
    maar ik weet van mijn eerste dat die laatste kg lang duren voordat ze eraf zijn, maar ook dat vind ik helemaal prima :)

8. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Ik mis het zwanger zijn echt niet hoor haha vind het heerlijk dat ik weer alles kan ipv hele dagen op de bank liggen. Maar ik vind m’n lichaam accepteren nog wel heel ingewikkeld. Ben iets meer dan de helft van de kilo’s kwijt die ik ben aangekomen. Laatste kilo’s lukken tot nu toe echt niet. Kan nog geen normale broeken aan, dus draag nog steeds leggings of de zwangerschapsbroeken. Daar baal ik wel van. Maar dat komt vanzelf wel :|

9. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Jeetje ik kan me zo voorstellen hoe jij je voelt! Onze jongens huilen ook veel maar echt niet de hele dag. Ik wordt al gek als ze een uur aan één stuk huilen zonder dat we ze rustig krijgen. Ik kan bij hun niet bedenken wat het is.. ze poepen goed en het lijken niet echt krampjes te zijn en ook reflux denk ik niet. Thijmen spuugt wel veel na de voeding maar hij huilt dan niet. Ze lijken eerder verwend te zijn en niet op de rug in de box te willen liggen en ze hebben allebei al anderhalve week veel last van snot en Jesper is nu ook begonnen met hoesten :(

Maar wat ik doe is hulp vragen. Ik stuur in onze familie app gewoon berichtje wie bijvoorbeeld komt voor de fles van 15.00 uur of 19.00 uur :roflmao: en we hebben ook een buurvrouw met een tweeling van 20 jaar die hier het liefst elke dag helpt. Die neemt het gewoon over van ons. Fles geven, in de Tummy tub doen. Heerlijk.
    Maar echt je moet hulp gaan vragen om even zelf op te kunnen laden. Ik ga niet slapen als hier iemand is maar wel even naar zolder de was doen, even uit het gehuil, helpt mij enorm goed.

Girl34 vindt dit leuk.
  10. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    @Flowertje27 ik heb van mijn kraamverzorgster wat uitleg gekregen over de verschillende soorten huiltjes van baby’s en wat het kan betekenen zodat je ze kunt gaan herkennen. Misschien vind je het niks of ken je het al, maar wilde deze tip toch even geven. Het is van Dunstan Babytaal. Is ook een (betaalde) app van.

@vrouwvan ik mis het zwanger zijn ergens wel een klein beetje hoor. Maar dan wel toen ik nog alles kon en een bescheiden buikje had ;) Het kriebelt ook echt alweer, maar ik ga er niet vanuit dat er nog een zwangerschap komt haha.

@Danie1989 wat goed dat je zoveel hulp vraagt aan iedereen. Dat vinden de meeste toch wel heel moeilijk. Ik vind het soms ook lastig..

Ik moet nog 5 kilo kwijt (van de 12) en dan zit ik op m’n oude gewicht. Doe er momenteel nog niks aan, komt wel weer. Kan in ieder geval weer oude 2 broeken aan. De zwangerschapsbroeken zitten precies op m’n litteken dus dat zit totaal niet lekker.

vrouwvan vindt dit leuk.
  11. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Ik heb dat toevallig vorig jaar geleerd om te doen. Ik liep voor de zwangerschap, en nog stukje tijdens de zwangerschap bij de psycholoog omdat ik onverklaarbare lichamelijke klachten had die waarschijnlijk zijn voortgekomen uit een burn-out ofzo. Toen moest ik allemaal gekke opdrachten doen in een fitnesszaal waarbij ik zelf allemaal onbekenden om hulp moest vragen :roflmao: en opdrachten voor thuis en op het werk. Maar het heeft me wel geholpen. Gaat me nu misschien iets te makkelijk af haha

Flowertje27 en Palmpje vinden dit leuk.
  12. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Alleen maar heel goed!! ☺️

13. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Hier ook hoor, ook ik ga ervanuit dat dit de laatste was, maar ik sluit niks uit. Ik voel me op dit moment gezegend en ik ben dankbaar dat ik mag ervaren hoe het is om zwanger te zijn en hoe het is om moeder te mogen zijn. Ik ben me er maar al te goed van bewust dat niet iedere vrouw dit mag ervaren.

Trouwena je bent pas bevallen, dus zou voorlopig niet aan diëten beginnen ofzo. Die kilo's gaan ervanzelf wel af, en anders over een paar maanden. Het is dat ze er af vlogen bij mij, maar het boeit me echt niet of ik 1 of 2 kilo lichter of zwaarder ben.

Girl34 en Palmpje vinden dit leuk.
  14. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Oh ik ben ook zo ontzettend dankbaar! Ik geniet dan ook echt met volle teugen van alles. Vind het heerlijk om weer voor een newborn te mogen zorgen!

Diëten was ik ook echt nog niet van plan. Gewoon niet te gek doen en de kilo’s gaan er vanzelf wel een keer af.

vrouwvan vindt dit leuk.
  15. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

31 dec 2020
    3.003
    2.492
    113
    Vrouw
    Wat goed zeg!! Ik vind dat zo moeilijk. Gelukkig nu wel al 2 dagen hulp van me
    Schoonmoeder in huis. Dat geeft me even de ruimte om zelf weer wat dingetjes te doen zoals de was phoe wat een chaos hier :eek: en even me handen vrij.

Wij zijn vanochtend opnieuw bij de huisarts geweest na een hele enge ervaring met Isa. De reflux klachten worden erger en het is nu echt zowat de hele dag krijsen (al is ze vandaag echt knock-out). Vanochtend lag ze in haar eigen bedje en was ze op haar rug gedraaid, we leggen haar normaal altijd op haar zij ivm de reflux. Ik werd wakker van gehoest , pak haar op en er kwam overal melk, haar neus en mond. Vervolgens kreeg ze geen lucht en ze was helemaal verkrampt van benauwdheid.ze maakte ook piepende geluiden, echt alsof ze stikte. We hebben direct de spoed gebeld en in de tussentijd legde ik haar op dr buik wat ik toevallig laatst had gezien en maar blijven kloppen. Toen begon ze te huilen (en wij ook van opluchting).
    Net dus opnieuw naar de huisarts geweest en eindelijk een verwijzing naar de kinderarts maar daar moeten we dus nog 3!!! Weken op wachten :(

16. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Ooh jemig wat heftig!! Moet altijd eerst iets gebeuren voordat je doorverwezen wordt he pff ik vind 3 weken dan wel echt lang hoor! Hopelijk heeft ze deze ervaring niet vaker, zo zielig :(

wel fijn dat je even extra hulp hebt! Je hebt ook even ruimte nodig om zoiets te kunnen verwerken.

17. Sara190

Sara190 Fanatiek lid

29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

Oh my god wat naar zeg pff

3 weken serieus? Kunnen ze dat niet eerder maken? Of andere ziekenhuis?

Lijkt me egt ongelooflijk eng en zielig voor die kleintjes pff ik heb het al als ze snel drinkt en zich verslikt dan hoor je haar ook zo benauwd klinken :(

Fijn dat je hulp hebt. Let zij dan op de baby? Ik doe nog steeds huishouden, was, koken allemaal tussendoor wanneer ze slaapt haha en als ik dan eindelijk zit en denk jeej nu ga ik egt kolven en dan ja hoor wordt ze na 10 min wakker

18. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Jeetje, maar zo herkenbaar. Dit had mijn zoontje vorige keer ook, melk kwam toen uit z'n mond en beide neusgaten tegelijk. Net ook, het spoot als een fontein boven de co sleeper uit. Heel eng om te zien en helemaal als je ziet dat je baby geen adem meer krijgt. Vorige week had ik een afspraak met de vk en dit aangegeven en zij had aan dat het misschien reflux was, wel zei ze erbij geef hem hier eens een flesje. Daar deed bij het toevallig niet, waardoor ze zei, denk dat het geen reflux is maar als je het niet vertrouwt maak een afspraak met de ha, die kan je eventueel doorverwijzen.

Ah fijn, nog steeds komt alle melk er soms uit. Inmiddels voormezelf gewoon besloten hem niet meer dan 70 a 80 cc te geven. Ik verhoog zn voeding ook niet, ik merk dat dat het alleen verergert.

Ik denk niet dat ik het 3 weken zou trekken als hij er naast ook zou krijsen en dit bij elke voeding zou doen. Kun je niet bellen en vragen of he eerder terecht kan, vanwege de ernst van het probleem?

19. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

31 dec 2020
    3.003
    2.492
    113
    Vrouw
    Heftig hè pfff je schrikt enorm!
    Ik geef ook vaak flesjes, en ze doet het zowel na de borst als na de fles. Dus maakt hier geen verschil. Durf jij hem nog op z’n rug te leggen? Hier leg ik haar al weken standaard op haar zij, om dit dus te voorkomen.

De huisarts heeft net gebeld, heeft de kinderarts gesproken maar wil toch dat we eerst beginnen met indikken van de voeding. Heb dat geprobeerd vd week, maar was geen succes mt borstvoeding. Een en al klonten. En ze wilde het niet drinken, logisch. Het kwam net zo goed omhoog. lactatie deskundige zegt dat het echt achterhaald advies is en helemaal niet effectief is tegen (verborgen) reflux.
    Daarnaast moeten we haar pcm geven tegen de pijn. Als dit allemaal niet werkt krijgen we nexium.

20. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Soms leg ik hem inderdaad op z'n zij, maar niet altijd. Wel durf ik hem noet neer te leggen het 1e uur na de voeding. Dus ik heb hele korte nachten, als hij om 3 uur klaar is met drinken, durf ik hem niet neer te leggen en wieg hem zachtjes heen en weer in de hoop dat hij gaat boeren, want 9 van de 10 keer niet gebeurd. Om 4 uur in de nacht leg ik hem dan neer en om 6 uur begint het riedeltje weer opnieuw. Gisteren bracht ik m'n zoontje naar school en de baby bleef thuis bij papa. Papa kwam uit de nacht en dacht even snel om half 9 een flesje te geven en hem neer te leggen. Hij belde me vervolgens paniekerig op, want de baby had alles eruit gekotst en het spoot ook weer uit z'n mond en neusgaten.

Ik weet niet wat het is, cb wil niks doen zolang hij gewoon goed groeit, kennelijk houdt hij dan wel genoeg binnen maar voor ons als ouders is het gewoon echt zwaar. Ik betrap mezelf erop dat ik hem soms liever geen voeding wil geven omdat ik bang ben dat het er weer uit spuit.

Wat ga jij nu doen? Afwachten voor 3 weken of ga je toch weer proberen in te dikken?

Deel Deze Pagina