Ik overdag Soms een nacht, maar man is nog 2 weken vrij: dus hij pakt nu vaak de nacht en slaapt dan in de ochtend bij. Over 2 weken gaat hij weer werken dan doe ik ze alle 8. Al hoop ik dan stiekem wel dat ze echt naar die 4u gaat hoor haha. Snachts lukt het soms maar overdag is ze echt stipt, maar ze drinkt meestal 3 flesjes van 60 dus de rest laat ze dan over, dus zal daar wel aan liggen.
Hier opzich ook weinig te klagen! Jongens krijgen elke 4uur een fles van 100cc. Deze drinken ze beide snel leeg. Thijmen heeft er nu jbpm door ivm spugen en dat gaat goed. Hij drinkt veel beter (ook doordat het speentje groter is) en spuugt niet meer. Ik kan alleen niet wachten totdat die voeding van 3/4 uur snachts eraf is haha verder slapen de jongens goed. Ze hebben een vast slaapje in bed van 12.00 tot 14.00/14.30 en ze gaan om 20.00 uur naar bed. Op de voedingen na, slapen ze de rest van de nacht. Ze hebben wel echt deze structuur ook nodig. Gisteren vierden we o.a. mijn verjaardag bij de familie van mijn vriend, hebben ze niet eerst in bed geslapen en daar alleen maar op de arm gelegen, en ze waren helemaal van het padje. Super onrustig en huilerig. Vandaag ging alweer 10x beter.
Dan is het toch niet normaal dat die van mij zo slecht slaapt? Dat consultatie bureau zegt dat het normaal is snap ik echt niet. Ze is nu nog wakker. Had flesje van 90 gemaakt die heeft ze met pauzes gedronken. Maar ze is gewoon klaar wakker.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat normaal is. Ik hoor daar sowieso wel veel verschillen in. Ene baby slaapt alleen maar en de andere is veel wakker. Maar ik geloof wel dat het beter is dat ze teveel slapen dan te weinig. Mijn jongens sliepen veel en zijn nu overdag ook wel eens anderhalf uur wakker achter elkaar. Niet heel veel meer en moet ze ook wel in een actieve houding hebben want anders slapen ze zo weer. Zou toch nog eens advies vragen bij cb. Misschien niet de vraag of dit normaal is, maar wel advies wat je zou kunnen doen om haar meer te laten slapen?
Ja ik vind het maar echt raar.. voor me zelf is het ook echt niet leuk meer. Waar blijft dat genieten nou? moet je nagaan jij met een tweeling hebt het zelfs beter dan mij Ya ik zal morgen bellen..
Ik weet ook niet wat normaal is, je leest weleens wat van richtlijnen maar ieder kindje is anders.. mijne was overigens ook wakker van 18u tm net. Hazenslaapjes van 10min ertussen.. nu ligt ze weer te pitten bovenop mij en heeft de hele fles op. Ben benieuwd als ik haar zo in bed leg
En sliep ze weer in bed? Hier 01:30 wakker geworden heb flesje gegeven 90 heeft ze op..ze slaapt nu..
@Sara190 om de hoeveel uur vraagt ze om drinken? Hier gaan het eigenlijk helemaal niet goed. De mijne is nu rond de 4500 gram en krijgt nog steeds 90 cc, maar spuugt enorm veel. Het spuit er elke keer met een boogje uit, vanmiddag weer, uit mond en neus te gelijk. Gevolg daarvan is dat ik hem niet durf neer te leggen na het voeden. Zit hier as we speak, als een zombie vooruit te staren met die kleine in m'n armen die die dik een half uur terug is uitgedronken. Ook hier is nog geen sprake van doorslapen om de 4 uur. hij komt met een beetje geluk om de 3 uur, maar meestal al na 2 a 2.5 uur en dat ook in de nacht. Op zich logisch want 90 cc is niet veel voor een kindje met dit gewicht, maar meer kan ik niet geven anders spuugt hij alles weer onder en 90 cc blijft met een beetje geluk binnen. Soms denk ik nu al, hoe ga ik dit trekken volgende maand als ik weer aan het werk moet. Owja en om 07:00 moet ik er standaard uit om mn zoontje naar school te brengen. Dus ik heb hele korte nachten. Blij als ik meer dan 4 uur slaap op een nacht.
Och jeetje jij ook al moee Ik heb dat ook van hoe ga ik dat met werken doen Ya hoog uit 3uur maar dat is nu in de nacht. Overdag soms 1 uur soms 1.5 tot 2uur. Heeft totaal geen slaap..
Ik heb precies hetzelfde, ook overdag blijft hij soms huilen. Hij heeft honger en wil drinken, maar als ik het geef spuugt hij weer alles onder. Dus gewoon een dilemma, denk dat ik de huisarts morgen ga bellen. Vandaag overdag was hij ruim 5 uur achter elkaar wakker. Het is in iedergeval heel anders dan bij m'n 1e.
Ja het breekt echt op he mijne is hele dag zowat wakker joh geen slaap te bekennen.. hopelijk slaapt ze zoo
Moeilijk zeg, de mijne slaapt allang, direct na de voeding al. Het vervelende is dat als ik hem neerleg hij direct begint te kreunen en snel begint te spugen erna, of mondjes teruggeeft in slaap. Dat laatste vind ik niet erg, ik ben meer bang dat hij er weer uitspuit terwijl hij ligt. Ik ga proberen te slapen want ik moet rekening houden dat ik om 4 a 4:30 weer moet voeden, slaap soms rechtop met die kleine om m'n buik. En daarna om 06.30 en gelijk erna zoontje omkleden voor school. Hou het slapen van je kleine in de gaten trouwens, want teveel slaap is niet erg maar te weinig kan voor problemen zorgen.
Ahh ja is goedd Nu ligt ze in dr co sleeper sinds 1 uur maar begint te kreunen enal pff Ya ik ga straks bellen en advies vragen
Heb je al verdikking geprobeerd in de voeding tegen het spugen? Thijmen spuugde ook na elke voeding, niet zo heftig trouwens als jouw kleine, maar ik heb sinds donderdag Johannes broodpitmeel in de voeding en heb geen spuug meer gezien. Hij drinkt z’n flessen veel beter ook. Thijmen krijgt 6x 100 cc en was afgelopen woensdag 3370 gram. Eigenlijk veel meer dan wat nodig is, maar minder krijg ik bij beide jongens niet voor elkaar. Liefst willen ze bij sommige flessen nog wel meer.
Aah ja echt vervelend zeg! Waar heb je het meeste last van dan? Dat je zelf niet kan slapen als ze zoveel wakker is, huilt ze ook als ze wakker is of maak je je vooral zorgen over de groei en ontwikkeling? Hier gaat slapen wel goed, maar ze hebben nog steeds bloedarmoede waar ik me inmiddels steeds meer zorgen over maak. Jesper heeft ook nog steeds dagelijks verhoging, zonder dat hij verder ziek lijkt ofzo. Drinkt heel goed en plast en poept goed. Maar hun lage hb en verhoging maak ik me wel dagelijks zorgen over.
Meer om haar dat ze zo weinig slaapt. En je ziet haar ook vaak kreunen en strekken in haar slaap..verder plast ze wel heel goed. Poept ook wel alleen kost haar soms wel veel moeite dan zie je haar perse en rood worden.. Hmm ja snap ik dat is lastig
Nou ik heb haar idd in haar bedje gelegd en ze kwam om 3u. Flesje 90cc op en om 615 weer 90cc op en nu komt ze weer. Dus deze nacht niks te klagen! Wij zijn wel altijd dik een uur bezig met fles en boeren etc, hebben jullie dit ook? Soms ben ik wel 1.5u bezig ook trouwens.
Het flesje gaat hier altijd in 15-20 min leeg. Tussendoor op de helft laat ik hem altijd even boeren. Hou hem na het flesje zo’n 20 min tegen mij aanliggen, anders komt er sowieso melk terug. Dus ben meestal zo’n 45 min bezig.