Doen ze de proefdruk zonder goudfolie? Dat is toch een van de dingen die je júíst wilt zien voor je er 80 euro extra voor neerlegt?
Ok ik ben benieuwd maar zal me niet verbazen als ze straks zegt ik er 6 moet gaan spuiten. Ja jij bent ook al verdaan dan ik dan snap ik het wel. Ik ben volgende week pas 30 weken dus nog tijd genoeg en in principe heb ik alles in huis . Moet alleen vlucht koffer en kleding wassen nog
Ik ga vandaag ook even online op zoek. Ik kan momenteel edht geen normale bh meer aan. Heb van die tussenstukken maar alsnog heb ik dan het gevoel dat ik geen lucht krijg als ik rechtop zit.
Hier kan ik niet mee meepraten over kaartjes. Wij doen geen kaartjes, vaak belanden die toch in de prullenbak. Wel zullen we iets digitaal versturen naar vrienden/kennisen en familieleden. We gaan hopelijk nog wel een groot feest geven in een zaal met catering en dergelijke maar dat doen we dan ergens in juni. Hopelijk kan dat tegen die tijd, voor die tijd liever geen kraam of raambezoek behalve familie. Hebben jullie trouwens al de intake gehad van de kraamzorg? Ik werd net gebeld, afspraak gemaakt 3 dagen voor ik 37 weken zwanger ben. Achteraf denk ik..is dat niet een beetje laat?
Ik heb het in het beginnnn al gehaddddd, weet het niet eens meer hahaha Bij jouwe wel beetje laat ja... Oh leuk! Wij willen dat ook doen zon feestje.. doen jullie dat ook als kindje 1 maand is geworden?
Nee, sowieso niet dat is echt te snel, heb ik bij mijn zoontje ook niet gedaan. Wij doen het echt pas in Juni. Dan is het warm, ben ik aangesterkt hopelijk en ook weer aan het werk. Ik ben nu al aan het rondkijken voor een zaal en catering, serveersters, dj en andere servicediensten. Dan heb ik iig een zorg minder tegen die tijd. 2022 wordt echt een duur jaar, we zijn nu aan het kijken voor een nieuwe auto, plus dat feestje en in de zomer willen we op vakantie.
Hahahha jaaaa voor ons ook, ben aan het kijken voor nieuwe gordijnen, vitrages voor woonkamer en boven alle 3 slaapkamers gordijnen en vitrage, venyl vloerbedekking voor boven hahaha echt te veel aan me hoofd
Kraamverzorgster heeft mij gebeld en aangegeven dat ze een misberekening had gemaakt en of ze niet volgende week kan langskomen. Uiteindelijk aangeven dat de datum die er stond op zich prima was, aangezien ik toch nog niks in huis heb voor de baby, behalve de meubels. Tegen die tijd hoop ik alles klaar te hebben, dus kan ik haar gelijk een rondleiding geven. Ook weer een booster of een deadline voormezelf om ervoor te zorgen dat tegen die tijd uiterlijk alles klaar is.
Bij mij hebben ze toen niks gezien hahahah ja ik had ook niks toen, maar ook bed hoogte enzo niet naar gekeken
Ga jij trouwens wel of geen bv geven? Ik was er bijna uit, dat ik het niet ging doen maar na mijn gesprek met haar vanmorgen begin ik weer te twijfelen en denk dat ik het toch ga proberen. Zij stelde mij namelijk de vraag waarom ik geen bv wilde geven en mijn antwoord was dat ik daar nare ervaringen mee had bij mijn zoontje en dat het aanleggen niet lukte. Toen zei ze, ik zie dat vaker maar soms lukt het bij de 1e niet maar bij de 2e wel. Elke zwangerschap en elk kindje is anders. Daardoor ben ik weer gaan twijfelen, denk dat ik het toch ga proberen.
Ik denk dat proberen geen kwaad kan en lukt het niet stap je gewoon op kunstvoeding over. We merkt zelf wel of je het herkend van vorige keer toch? Ik wil het wel geven. Bij zoontje had ik enorme productie en geen rare kwaaltjes zoals stuwing enz. Enigste nadeel was dat ik toen moest kolven omdat hij zelf geen zuigkracht had dus hopelijk lukt dat met ons meisje straks wel. Zoiezo zal ik misschien eerder moeten beginnen al met kolven want het schijnt dat ze die melk dan kunnen gebruiken mocht haar glucose dus met de geboorte wel te laag zijn dan kan ze bij gevoed worden en dat zou dan met eigen melk kunnen begreep ik van de diabetes verpleegkundige. Ik hoor daar meer over met het Bevallingsgesprek over 3 weken. Maar ik zorg net zo goed dat ik kunstvoeding in huis hebt want je weet het nooit.
Ik heb precies hetzelfde. Bij m’n dochter lukte het niet, had nog extra Kraamzorg daarvoor gekregen met een lactatiekundige. Uiteindelijk gaan kolven maar dat heb ik ook maar twee weken volgehouden. Kolven was ik redelijk lang mee bezig, daarna flesje geven, daarna spul weer afwassen en na half uur ofzo kon ik het hele riedeltje weer opnieuw afspelen. Had voor m’n gevoel geen tijd om te rusten. Nu met de tweeling heb ik gezegd, ik wil het toch proberen maar lukt het niet aan de borst dan ga ik gelijk over op flesvoeding. M’n dochter is er ook wel groot mee geworden
Mij is ook geadviseerd om wel voor de bevalling al te kolven, omdat ze ivm de lichttherapie die ze krijgen de eerste week niet aan de borst kunnen/mogen. Misschien wordt het dan ook makkelijker borstvoeding geven omdat alles al beter op gang gebracht is.
Ik heb sinds twee weken een BH van de Hunkemöller die ik heel fijn vind. Ik heb deze gekocht met dezelfde cupmaat maar een bredere omvang en zonder beugel. Het is wel een voedingsbh maar ik heb het niet speciaal daarvoor gekocht. Prijs was ook niet hoog, €19,99. Heb een foto toegevoegd van vandaag en een plaatje van Hunkemöller. Stof is heel zacht en bandjes zijn met klittenband te verstellen.
Nou, ik kom net terug van de groeiecho. Baby was van p57 afgezakt naar p23 dus ik moet over twee weken weer terugkomen. Ik maak me nog niet echt zorgen omdat p23 eigenlijk veel logischer is bij de posturen van mij en m’n vriend. Maar ergens voelt het toch niet super fijn.
Extra rust pakken kan helpen de groei te bevorderen. En ik heb gisteren geleerd bij de zwangerschapscursus dat bewust naar de baby toe ademen, dus naar de buik, dat ook dat helpt de groei te bevorderen. baby 1 was een paar weken geleden ook meer dan 20P gezakt en twee weken later zat hij weer terug op de groeilijn. Extra rust pakken helpt denk ik wel komt vast goed!
Hoeveel tijd zat er tussen de p57 en p23? Ik snap dat je je er niet fijn bij voelt! Maar een gerust stelling, bij ons is het ook gebeurd in 4 weken tijd (p70 naar p50 met 19 en 23 weken) maar sindsdien is het weer stabiel gebleven!