https://www.hunkemoller.nl/niet-voorgevormde-bh-zonder-beugel-103216023.html Dit is um Ben wel benieuwd wat jij ervan vindt! Je moet wel gelijk de bandjes goed stellen want ik deed het de eerste keer aan met nog te lange bandjes en toen dacht ik echt neee dat ziet er niet uit. Maar toen de bandjes eenmaal goed zaten was ik echt heel tevreden en ik voel bijna niet dat ik wat aan heb. Echt heel comfortabel.
Oh dat geeft niet hoor, ik moet gewoon echt een bh zonder beugel. Loop nu zonder bh maar sinds ik een borstvergroting heb gehad worden me tepels gedurende dag super snel hard en dat schijnt zo lekker door
Ik hoop het voor je dat het deze keer beter gaat. Ik verwacht zelf geen rare dingen had laatst al opgedroogd op mijn tepel zitten
@Danie1989 Vraag het even aan jou omdat me bij staat dat je in de Hr werkt..we hadden t er al eens over gehad maar mijn hersenen werken niet optimaal momenteel Het klopt toch dat je al gelijk vanaf juni ouderschapsverlof mag opnemen tegen die 50% regeling? Of gaat het echt pas vanaf 1 augustus in? Ben je dan je eerste weken al kwijt of geldt het niet alleen voor de eerste 9 weken? Ben het even kwijt…
Ja belachelijk hè, en wij twijfelde over de kleur kaart in combi met het goud. Dus 5,- betaald omdat ik dus 2 proefdrukken wou, maar helaas geen goudfolie erop. dus ja, dan gaan we in zee met hippe geboortekaartjes haha
Intake kraamzorg heb ik volgende week telefonisch, En ik was ook niet van plan borstvoeding te geven maar kneep gister voor de gein in me tepel en het komt er nu al uit Dus nu twijfel ik weer. En ook eigenlijk door het hele keizersnede verhaal voel ik Me weer een soort van verplicht om het te doen. Ik denk dus dat ik het probeer, maar ga absoluut nooit meer kolven.
Best lang, echt iets van 6 weken. Dus ze zei al dat het daarom minder betrouwbaar is en dat ik me geen zorgen moest maken. Maar goed, ik liep toch anders de deur uit. Alle eerdere echo’s waren altijd helemaal keurig en nu ineens een afname in groei, een flinke afname in vruchtwater (ik zat steeds rond de bovengrens en nu aan de ondergrens. Dus ook niet per se zorgwekkend maar wel opvallend) en nog steeds in onvolkomen stuit. Hopelijk is de extra controle gewoon weer netjes en hoef ik me inderdaad geen zorgen te maken. Voor nu gaat de werklaptop lekker uit en ga ik even relaxen.
Extra rust is wel een goeie! Ik merk dat ik de laatste tijd weer extra veel hooi op m’n vork neem met werken omdat het voorjaar bij ons een hele drukke periode is en ik me lullig voel dat ik dan met verlof ben. Dus ik probeer al flink vooruit te werken zodat mijn collega goed die maanden doorkomt. Denk dat ik daar even een stapje terug moet gaan doen.
Op zich prima hoor, hier in 10 dagen tijd van p9 naar p19. Ik weet niet zo goed wat ik van die groeiechos moet vinden. Volgens mij zitten ze er ook best vaak naast.
Deze regeling gaat pas in per 2 augustus 2022. Officieel zegt de regeling dan je vanaf dan recht hebt op 50% doorbetaling voor de eerste 9 weken van de 26 totaal. Deze zal ook bij het uwv aangevraagd worden door je werkgever dus ik vraag me af of je met je werkgever kan afspreken om dan al voor die tijd gebruik te maken van 50% doorbetaling. Ik denk het niet, anders klopt de ingangsdatum bij het uwv niet. Je kan wel pas per augustus met de ouderschapsregeling beginnen, omdat dit nog in het eerste geboortejaar valt. Dan krijg je die 50% wel. Ik heb me er overigens zelf nog niet heel erg in verdiept, dus ik weet niet 100% zeker of er geen uitzonderingen zijn voor medewerkers die dit jaar nog beginnen met ouderschapsverlof, maar dit is vaak niet zo.
Dus als ik bijv vanaf mei 1 dag ouderschaps verlof opneem dan is dit onbetaald tot augustus?? Je krijgt het dan ook met terugwerkende kracht ook niet terug??
@Flowertje27 @Danie1989 @Sara190 Betaald ouderschapsverlof bij kinderen die al geboren zijn vóór de invoering van de wet Het ouderschapsverlof geldt ook voor sommige ouders die vóór de invoering van de wet een kind krijgen. Het kind moet op het moment dat de wet ingaat jonger dan 1 jaar zijn. Ook moeten ouders op dat moment werken (werknemer zijn). En nog niet het volledige recht (26 maal de arbeidsduur per week) op ouderschapsverlof hebben opgenomen Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ouderschapsverlof/invoering-van-2-maanden-betaald-ouderschapsverlof?fbclid=IwAR0HIu3NtunyttBlopPZRSyjYDOSEKjLpRBHITiLfghZWvg7jkRbXB6NMAI
Zoals ik begrepen heb kan je uiteraard na je verlof ouderschapsverlof inzetten, maar de regel van die 9 weken 50% doorbetaald die geldt pas vanaf augustus. Dus als je 10 weken na bevalling weer begint, dan zijn juni , juli voor je eigen kosten (of hoe je dat ook regelt met je werkgever) En vanaf aug geldt deze regeling.
@Palmpje Oh ik lees het al. Stel je hebt al 10 weken opgenomen heb je vanaf augustus dan alsnog die 9 weken recht op 50% vergoeding. Top! Dan is het alleen de eerste 2 maanden onbetaald.
Aaah thanks voor het uitzoeken! Ik had me er nog niet echt in verdiept. Maar er zijn dus wel uitzonderingen voor ouders met een kind die nog in het eerste geboortejaar zitten. Fijn
Ja al weken helaas. Ze gaven aan dat ongeveer 1/3 van de baby’s met deze termijn nog in stuit ligt en dat dat met 36 weken nog maar 4% is. Meeste baby’s draaien dus uit zichzelf. De vk heeft wel alvast wat info gegeven over een versie en ik heb nog een document meegekregen met alternatieve opties meegekregen om de langs op het natuurlijke draaien te vergroten. Mijn verloskundige had vooral veel positieve verhalen over Moxa dus ik overweeg dat te proberen als hij over 2 weken nog steeds in stuit ligt. Mijn vriend kon zijn lachen niet goed inhouden toen het over Moxa ging. Hij is veel te nuchter voor zoiets maar hij snapt wel dat ik het wil proberen, mocht het nodig zijn.