Oh fijn te lezen! Voorheen schopte ze echt heel veel en hard (au) nu lijkt me buik soms net een golfslagbad ipv rake trappen. Steekt er opeens iets uit zoals een elleboog of voetje. Word er ook niet meer wakker van (das wel weer positief )
Pfff nou wij hebben net de echo gehad in Enschede van de bloedstromen in de Hersenen. Helaas toch weer een meting bij 1 van de baby’s die te hoog is. Normaal zouden we volgende week de laatste bloedtransfusie krijgen maar het lijkt erop dat we misschien wel deze week voor 1 baby al een bloedtransfusie krijgen en volgende week voor de ander. Morgen weer naar Leiden en dan zullen we het wel horen. Qua groei doen ze het nog steeds goed en ook is er nog geen vocht te zien in de buik en zijn beide hartslagen ook normaal.
Gelukkig doen de baby’s het verder goed maar wel onwijs vervelend dat je weer naar leiden moet En zo moet op elkaar ook
Jeetje.. maar je bent al gelukkig al 32 weken! werd jij nou eigenlijk ingeleid of wachten ze het gewoon af?
Ja dat is echt wel heel fijn! Ik word ingeleid bij Max 36 weken. Omdat ze willen dat ik in Leiden ga bevallen zodat de baby’s meteen goed behandeld kunnen worden. Na 36 weken is de kans groot dat het anders spontaan gaat starten en dat ik dan in Enschede ben. Al is de kans natuurlijk ook wel aanwezig dat het voor 36 weken ook spontaan kan gebeuren maargoed. Maar eigenlijk zou ik dan volgende week de laatste bloedtransfusie krijgen, die was al gepland. Dus ik ben wel benieuwd als het deze week echt al nodig is voor baby 1 of ze het inleiden dan ook een week naar voren gaan halen. Of dat ik bij 35 weken opgenomen wordt en ze dagelijks gaan kijken of het nog goed gaat met de jongens.
Ik heb net een groeiecho weer gehad en was niet heel erg positief. De groei van vooral het buikje is opeens flink afgebogen.
Oh nee wat klote zeg! Gelukkig doen ze het verder nog wel goed maar super balen dat je dan deze week weer een transfusie moet… zo blijf je bezig. Wel fijn dat je nu richting die 33 weken gaat en misschien is een opname over 1,5 week dan wel het beste idd?!
Ik word zo terug gebeld door het ziekenhuis wat nu verder het plan is. Dit is bij de vk gedaan. Beentjes waren p80 nu p30 en buikje nu zelfs p26, bijna 30 percentielen afgenomen in 2 weken tijd. Ze komt van de p70 af. Dit ivm die minder beweging maakt me echt best wel bezorgd.
Krijg woensdag een nieuwe echo in het ziekenhuis van een verloskundige die tevens echoscopiste is. Ze gaan dan ook de navelstreng toevoer checken.
Ach meid wat een stress. Mijn vermoedens dat je naar het ziekenhuis moet dat ze daar opnieuw gaan meten en ze zullen een doppler gaan doen denk ik. Dit was bij mij namelijk ook doordat buikje lager ging dan de onderste lijn
Niet wat je wilt horen Wel fijn dat je zo streng onder controle gehouden word. Hopelijk mogen ze toch nog langer bij je blijven zitten
Het KAN zijn dat de placenta minder goed werkt, dat gebeurd blijkbaar vaker dat het op het eind minder voeding doorgeeft. Dat zien ze dan als eerste aan het buikje omdat het lichaam daar op gaat besparen net als bij ons (je valt af..) Ik heb wel veel stress gehad afgelopen 2 weken, weet niet of dat echt een oorzaak kan zijn…