Uitgerekend 16 - 31 maart 2022 - Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Palmpje, 19 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Ow jeetje balen zeg, gelukkig doen ze het qua groei nog wel goed, alleen wel vervelend dat je nu tocht weer half Nederland 2x moet doorreizen als hoogzwangere. Nog heel even volhouden, de eindstreep is voor jou al in zicht.

Ow jeetje wat schrikken, ondanks de verminderde groei, is ze nog niet extreem klein ofzo voor haar termijn. Als je overmorgen al een extra geoeiecho krijgt, zal ze waarschijnlijk niet veel meer gegroeid zijn dan vandaag ben ik bang, maar wel goed dat ze ook de toevoer van de navelstreng gaan controleren. Ik hoop dat je woensdag positief nieuws krijgt en dat er vandaag een meetfout is gemaakt ofzo.

2. Sara190

Sara190 Fanatiek lid

29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

Hmm poehh.. ja ik kom zelf niet veel aan ofzo, ben ook ongerust, ja die stress heb ik ook heel veeeeeeeeel

We duimen dat het goed komt!

3. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Pfff wat onzeker ook voor jou weer @Flowertje27 ! Hopelijk kunnen ze woensdag een wat duidelijkere verklaring geven. Opzich zou stress de groei tegen kunnen werken dus dat is geen gekke gedachte.

4. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

31 dec 2020
    3.003
    2.492
    113
    Vrouw
    Nee het is niet extreem klein, maar ze legde wel uit dat het niet om de percentielen op zich gaat maar om de afname in slechts 2 weken. Eigenlijk is haar buikje nauwelijks gegroeid. Als dat bijv doorzet is ze over 2 weken wel extreem klein. Woensdag meten ze opnieuw en dan zal ik wel over 2 weken een nieuwe echo krijgen denk ik zo.

Sara190 vindt dit leuk.
  5. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

31 dec 2020
    3.003
    2.492
    113
    Vrouw
    Wel fijn, dametje laat sinds de echo vanochtend enorm van zich horen. Liep net in de supermarkt en ze schopte even een paar keer heel hard. Alsof ze wil laten weten dat mama zich geen zorgen hoeft te maten.

Overigens iets anders, wel heel positief, mijn cervix was opeens weer 3CM!!! Bijna 1cm langer dan tijdens m’n opname :eek: Ik heb ook nog maar weinig harde buiken en dat terwijl ik juist weer meer doe. Had eigenlijk zoiets het hoeft niet opgemeten te worden, want dat geeft weer extra zorgen:| Maar ze wilde het toch even checken en dit is echt super positief! Zo fijn!

Palmpje, Girl34, Trassi en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Ow wow wat fijn dat laatste, dat is toch echt iets waar je je ook enorm zorgen om maakte. Gelukkig zit dat wel goed.

HIer heb ik sinds gisteren vervelende menstruatiekrampen, nu dus weer. Precies hetzelfde gevoel als wanneer ik ongesteld moet worden.

Flowertje27 vindt dit leuk.
  7. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

31 dec 2020
    3.003
    2.492
    113
    Vrouw
    Ja zeker! Echt een opluchting. Die menstruatie krampen had ik ook laatst, en de baby ligt sindsdien veel dieper in me bekken. Dus ik denk indaling?!

8. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Wauw dit is wel super fijn zeg! Hopelijk woensdag ook goede berichten!

Flowertje27 vindt dit leuk.
  9. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Heb ik ook al een aantal keer gehad. Denk of groei of indaling :eek:

10. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    @Flowertje27 en @Danie1989 ik had dat dus ook gelezen op internet, daarom ook de gyn of vk niet gebeld. Dacht zal dat wel zijn. Best vroeg dat indalen volgens mij voor een 2e.

Owja en hebben jullie achter op jullie knieën gekeken? Ik schrok me rot gisteren, ik heb allemaal dikke paarse spataders. Ik heb noooit zulke spataders, zal vast door het gewicht komen.

11. MAF126

MAF126 Bekend lid

11 jun 2021
    531
    513
    93
    Vrouw
    Spannend zeg! En balen dat de waarden voor 1 baby toch alweer te hoog is. Ik ben benieuwd wat ze morgen in leiden gaan zeggen. Gelukkig ook veel goed nieuws over de groei en vocht en hartslag. Dat lijkt me heel fijn

12. MAF126

MAF126 Bekend lid

11 jun 2021
    531
    513
    93
    Vrouw
    Oh jeetje! Dat is wel even flink schrikken. Hebben ze een (mogelijke) verklaring gegeven? En heb je nu extra controles?

13. Girl34

Girl34 Fanatiek lid

13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Hey dames,

even een vraagje:
    Morgen heb ik de intake kraamzorg.
    Vorige keer heb ik 49u gehad ivm borstvoeding en keizersnede,
    Maar ik vond dit echt veelste lang! kwam op zaterdag thuis en dinsdag was ik er al klaar mee. Ze bleef nog tot vrijdag.
    Ik zit hier gewoon echt niet op te wachten.
    Zeker nu wij al een dochter hebben wil ik de rust graag waarborgen en zo min mogelijk vreemde in huis.
    en ik red mezelf echt wel.

nu lees ik online dat je het uren wel kan minderen, maar dit altijd verdeeld wordt over 8 dagen.
    Wie heeft er ervaring met het eerder stoppen van de kraamzorg?
    Want van mij mag ze na Max 4 dagen echt wel wegwezen haha :roflmao:
    Toen had ik een keizersnede gehad, maar zelfs in het zh heb ik mijzelf gedoucht. Tempen doe ik ook zelf enz, echt ik zit er niet op te wachten :roflmao:

ik zal dit morgen ook wel aangeven aan de telefoon, maar erg benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.

14. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Ik neem altijd de minimale hoeveelheid uren af maar stuur de kraamhulp zelf weg wanneer ik het genoeg vind. Je kunt beter de uren afnemen en niet nodig hebben dan andersom

MAF126 vindt dit leuk.
  15. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Jeetje wat is er weer een hoop gebeurd zeg op het forum! Succes voor iedereen met slecht nieuws, hopelijk valt het allemaal weer mee

16. Girl34

Girl34 Fanatiek lid

13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Gewoon die 24u dus?
    Ja je hebt gelijk alleen die van vorige keer liet zich niet wegsturen haha

17. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Ik heb vorige keer 4 dagen kraamzorg gehad van 9 tot half 12 ongeveer. Eigenlijk zou ik nog een paar dagen krijgen, maar ik werd opgenomen. Je kan het gewoon afspreken met degene die de intake doet. Dit keer ben ik van plan wel langere kraamzorg te nemen, het maximale als het kan. Mijn huidige kraamzorg kookt voor het gezin, maakt alles schoon en is een bekende. De vorige deed alleen de controles van mijn zoontje en meer niet, nog niet eens de afwas. Ze zat de rest van de paar uren op de bank thee te drinken.

18. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Sorry ik bedoelde de maximale uren :roflmao: Als ze niet weg wil kan ze lekker de wc's gaan schrobben en de douche enzo en dan zijn ze zo weg hoor :roflmao:

MAF126, Girl34 en Sara190 vinden dit leuk.
  19. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Ik heb de vorige keer maximale Kraamzorg gehad + extra uren ivm borstvoeding geven wat niet helemaal goed lukte :| Ik heb echt gehuild op de laatste dag toen ze wegging hahaha :roflmao:

Nee wij hadden gewoon echt hele fijne ondersteuning. Voelde heel vertrouwd en ze deed ook super veel voor ons. We hopen dit keer dezelfde vrouw te krijgen, maar het is überhaupt nog afwachten waar we dit keer recht op hebben aangezien we nog een tijdje in Leiden moeten blijven. Misschien 4 keer 4 uurtjes om ons thuis op weg te helpen.

MAF126 en Trassi vinden dit leuk.
  20. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Morgen voor het eerst naar de psycholoog voor het bevallingstrauma van vroeger maar ik voel me dr toch wel nerveus over. Vraag me af of het wel handig is om dit weer op te gaan rakelen zo dicht bij de volgende bevalling..

MAF126 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina