Uitgerekend 16 - 31 maart 2022 - Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Palmpje, 19 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.994
    6.992
    113
    Vrouw
    Oh zo had ik het niet begrepen. Ik heb een keuzehulp ontvangen, ga deze binnenkort invullen, en dit dan volgende maand bespreken met de gynaecoloog. Rond de 35 weken wil hij mijn keuze weten.

2. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Heyhey

Ja we zijn net weer thuis.
    Ander gesprek dan verwacht pff
    Controle liet inderdaad weer zien dat de bloedstroom van baby 1 toch echt wat te snel is. Ze kunnen het alleen niet goed verklaren omdat normaal gesproken na de tweede transfusie er 4 weken tussen kunnen zitten. Ze hadden voor de zekerheid de volgende op 3 weken gepland, dus dat één baby nu al verschil laat zien is wel gek.

maargoed we moeten donderdag weer terug naar Leiden voor een extra controle want ze willen de bloedtransfusie zo laat mogelijk geven omdat dit de laatste zal zijn. De jongens doen het zelf hartstikke goed qua groei en alles dus daarom proberen ze het nu zolang mogelijk te rekken. Op z’n vroegst zal ik vrijdag de bloedtransfusie krijgen maar ze willen toch proberen volgende week. Vind ik zelf wel erg spannend omdat er nu nog geen sprake is van ernstige bloedarmoede en ik ook niet weet hoe snel dat ineens om kan slaan met een snelle bloedstroom.

maargoed als het nog niet spannender kon worden… ik heb vandaag ook al een injectie gehad voor de longrijping en morgen volgt de tweede injectie in Enschede omdat ze verwachten dat we de 35 weken niet gaan halen als deze week een bloedtransfusie gaat plaatsvinden en omdat de kans op
    Complicatie bij deze transfusie iets groter is dan de vorige omdat ze er moeilijker bij kunnen ivm de grootte van de baby’s.

3. Girl34

Girl34 Fanatiek lid

13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Pff wat een stress! Super spannend!aar gelukkig ben je in goede handen en doen de baby’s het hardstikke goed :)
    @Palmpje ik hoop eerlijk gezegd niet dat ik de keuze moet maken haha.
    mijn gedachten wisselen dagelijks en als ik kijk naar het herstel hoef ik het daar ook niet voor te doen, want ik heb werkelijk nergens last van gehad na de keizersnede.
    liep erbij alsof er nooit iets gebeurt was.
    Uiteindelijk voelde ik wel een jaar lang mijn buikspieren en trekken etc.
    tis nu meer dat ik gewoon er niet vanuit kan gaan dat ik weer zo belachelijk snel herstel.. en ergens wil ik het gewoon zelf doen.

4. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Jeetje dat is dan ineens schrikken zeg! Hopelijk kunnen ze de transfusie nog rekken tot volgende week

5. Sara190

Sara190 Fanatiek lid

29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw
    Net webinar gehad over bevallen in het ziekenhuis.. even snel een foto gemaakt met wat ik mee moet nemen haha handig!

Bijgevoegde bestanden:

Trassi vindt dit leuk.
  6. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.994
    6.992
    113
    Vrouw
    Ah ja ik doe het dus vooral voor het herstel. Was best pittig en helemaal met een peuter in huis.. heb wel hulp van m’n moeder gelukkig. Ik vind een natuurlijke bevalling zo mooi, wil dat graag nog eens op een goede manier meemaken :)

Girl34 vindt dit leuk.
  7. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.994
    6.992
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend spannend! Hopelijk kunnen ze het nog zo lang mogelijk rekken en blijven ze nog een tijdje zitten!

8. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Wat spannend weer.... Iedere week dat ze nog langer bij jou in de buik kunnen blijven is er eentje gewonnen. Zo kan je het op deze termijn wel al zien. Niets levensbedreigend meer he. Komt wel goed!

9. Girl34

Girl34 Fanatiek lid

13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Ja ik ben ook wen beetje bang dat ik dit vlotte herstel niet nog een keer ga krijgen, daar heeft de gyno me ook voor gewaarschuwd.
    Maar de vk zei me dat het ook pittig kan zijn na natuurlijke bevalling omdat je niet weet van te voren hoe die gaat verlopen / knip / uitscheuren / spoed keizersnede.
    Dus ja, het blijft een gok haha.
    Momenteel heb ik een dametje wat wel draait in mijn buik als ik het goed voel, maar continu weer in stuit gaat liggen.
    Dus ik denk dat ik niet eens hoef te kiezen.
    Een stuitbevalling is in mijn geval namelijk echt uitgesloten, dan word t sws keizersnede.

10. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik heb van kinkhoestvaccin alleen erg stijve arm gehad en pijn op de prikplaats.
    Geven ze in Nederland als boosterprik ook Moderna aan zwangere vrouwen? Ik had graag terug Pfizer, zolang er Moderna bij mijn naam blijft staan annuleer ik de boosterprik.

11. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Kort lijstje. Ons lijstje is veel langer. Wij moesten onder andere ook wikkeldeken voor baby meenemen, thermometer, mutsje, zeep voor jezelf te laten wassen na de bevalling,...

12. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113

13. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.994
    6.992
    113
    Vrouw
    Het is wel makkelijker als de keuze voor je gemaakt wordt. Als deze kleine man in stuit blijft liggen dan kies ik sowieso ook voor een keizersnede.

Girl34 vindt dit leuk.
  14. Girl34

Girl34 Fanatiek lid

13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Laten we allemaal schietgebedjes doen dat die baby’s van ons draaien dan gaan we het zelf een keer proberen haha ;)

Palmpje vindt dit leuk.
  15. Girl34

Girl34 Fanatiek lid

13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het eigenlijk met jullie allemaal?
    Kwaaltjes etc?
    Ik moet zeggen dat ik er echt klaar mee ben pff..
    Ben toe aan verlof en aan niet meer zwanger zijn.
    Ook al ben ik ziekgemeld op werk ik merk gewoon dat alles teveel is. (Doe 1/ 2 dagen nog minimaal iets voor werk kwa kantoorwerkzaamheden)
    Gisteren rotnieuws gekregen betreft onze hond, moest de hele dag huilen, vandaag ook een wrak, hoofdpijn etc.
    (Hond is 14 en hoorde gister van dierenarts dat hij een tumor in zijn bek heeft, behandelen gaan we niet meer doen, heeft nu medicijnen en over 2 weken nieuwe beoordeling maar inslapen is besproken.. maar hij is nog zo levendig etc ik weet het gewoon niet meer, daarbij is het echt mijn kind :(
    Weet dat dit er een keer aan zit te komen maar niet nu aub :( liever als hij zelf aangeeft dat het niet meer gaat of als ik signalen zie.

De baby beweegt veel maar het wordt steeds pijnlijker. Liep net buiten en leek wel alsof haar voet eruit kwam :roflmao:
    Soms ook het idee dat ik in mijn broek plas haha
    Af en toe krijg ik ook die krampen en heb echt een mega druk down there, volgens mij ligt ze helemaal vast, al had ik gister het idee dat ze flink aan het draaien was.
    Zal het eens vragen in zh vrijdag.

verder heb ik echt mega onrustig gevoel, ben gewoon gestresst. Net of ik moet bevallen ofzo haha

16. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Ohnee wat een naar bericht! Heel veel sterkte!

kwaaltjes vallen bij mij gek genoeg weer mee. Heb het de hele zwangerschap fysiek zwaarder gehad dan nu. Of ik doe nu gewoon heel veel minder. Maar ik ben er wel klaar mee. Die druk en krampen onder in de buik heb ik ook. Baby 2 ligt heel erg laag en drukt constant op m’n blaas. verder ook
    Klaar mee door de onzekerheid wat betreft de bloedarmoede, kans op vroeggeboorte, geen idee wat voor een start ze maken na de geboorte door de bloedarmoede. Dus ja zou ook heel blij zijn als het achter de rug is en we als gezin van 5 hopelijk normaal kunnen leven. Heb er ook onwijs veel moeite mee dat m’n dochter ook deze week weer meer bij haar oom en tante en opa en oma is dan thuis. En dat zal met vroeggeboorte straks zelfs voor een langere tijd zijn. Ze vind het nu allemaal nog geweldig maar geen idee hoe dat is als ze straks misschien wel twee weken niet bij papa en mama is. Blegh niks aan.

17. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Ja dat is zeker waar! Ben al super blij met die grens van 32 weken! Enige waar ik me zorgen over maak omdat er weinig info over te vinden is, hoe gaat het na de bevalling. Zijn ze gezond en alleen geel door de bloedarmoede of worden ze toch met veel complicaties geboren door de bloedarmoede. Geen idee. Maar ik heb op Facebook iemand gevonden die hetzelfde heeft meegemaakt met beide eenlingzwangerschappen, waarvan de kindjes nu 2 en 4 zijn en goed gezond. Zij gaat mij morgen bellen om haar ervaring te delen. Hopelijk wordt ik daar wel rustiger door :)

LenaMill en Sara190 vinden dit leuk.
  18. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

31 dec 2020
    3.003
    2.492
    113
    Vrouw
    Jeetje dat valt dan toch wel weer erg tegen :( wat een tegenslagen telkens pff! Het is natuurlijk wel fijn dat je de 33 weken aantikt maar het liefst had je ze gewoon gezond tot 36 weken binnengehouden natuurlijk.
    Kan me voorstellen dat je je ook zorgen maakt om de gevolgen voor de babies bij de geboorte, wat zegt het lumc daarover?

19. Sara190

Sara190 Fanatiek lid

29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw
    ♡ Uitgerekende datum ♡
    11 maart:
    Danie1989 - 32 jaar - 2e & 3e kindje

12 maart:
    Vrouwvan - jaar - 2e kindje

15 maart:
    Ritoy - 33 jaar - 4e & 5e kindje
    Sara190 - 31 jaar - 1e kindje

19 maart:
    MAF126 - 32 jaar - 1e kindje

20 maart:
    Flowertje27 - 28 jaar - 1e kindje

21 maart:
    Girl34 - 34 jaar - 2e kindje
    Ourlittlemiracles89 - 32 jaar - 3e & 4e kindje

23 maart:
    LenaMill - 35 jaar - 2de kindje
    Flowerfairy1983 - 38 jaar - 5e kindje
    LoveP - 30 jaar - 5e kindje

27 maart:
    Palmpje - 36 jaar - 3e kindje

29 maart:
    Kimmey - 33 jaar - 2de kindje

Jongen (9) | Meisje (6) | Verrassing (1)

♡ Afspraken ♡
    18 januari
    Palmpje - kennismaking gynaecoloog
    Flowertje27 - controle vk ziekenhuis
    Sara190 - 23 groeiecho + afspraak gyn
    21 januari
    Girl34 - echo zh placenta controle
    24 januari
    Palmpje - controle vk en 2e groeiecho
    25 januari
    Ritoy - Emdr

26 januari
    Ritoy - Groeiecho + controle

27 januari
    Kimmey - 3D Echo
    Girl34 - bevalgesprek
    27 januari
    Kimmey - Bevallingsgesprek en Echo

28 januari
    LenaMill - controle bij gynaecoloog
    MAF126 - extra groeiecho
    7 februari
    MAF126 - liggingsecho & bespreken bevalplan

9 februari
    Ritoy - controle & datum prikken keizersnede

Sterretjes ✨
    MdVd96, SingleMomtobe, LittleSweetGreyBunny93, AapEnOlifant, Mary 86, Romytje, Winmom90

20. Sara190

Sara190 Fanatiek lid

29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

Hoelaat moet jij voor controle? Je kreeg ook echo toch?

Deel Deze Pagina