Wow je moet idd echt nog heel veel idd haha. Ik zou gillend gek worden Met je kinderwagen en maxicosi echt niet langer wachten hoor, die hebben vaak een levertijd!
Ik zou me dr niet zo'n zorgen over maken. Mijn oudste weegt ook nog maar 19,5 kilo en die is al 6. Zoiezo kunnen ze afhankelijk van hoe actief ze zijn en wat ze hebben gegeten heel erg varieren in gewicht. Daarom moet je ze ook niet zo vaak achter elkaar wegen.
H Haha dankje dit had ik nodig! Vooral even stukje realistisch denken.. binnen 2 avonden 2,4 kilo kan niet. Klinkt super logisch hoor maar ik was gelijk in paniek en dan kan ik niet meer normaal denken. Denk dat het inderdaad komt door stress, wat slechter slapen, oververmoeid zijn door al die afspraken deze week. Echt die 2,5/3,5 Week mogen van mij heel snel voorbij zijn.
O oooh jeee haha dat klinkt inderdaad als veel! Als die babykamer maar eenmaal af is dan ben je al een eind! En met bestellen zou ik niet heel lang meer wachten gezien sommige levertijden babyshower is dan ook wel weer een leuk iets toch! Zeker als je alleen maar aanwezig hoeft te zijn weet je wel wanneer dat is dan? Of wordt je helemaal verrast?
Ja heb je ook gelijk in hoor! Dit was eigenlijk ook gewoon toeval omdat m’n dochter er zelf op ging staan. Maar vond wel het verschil heel groot. Heb haar er drie keer opnieuw opgezet. Maar misschien was de meting van maandag gewoon ook niet realistisch. Mijn dochter is trouwens al vanaf de geboorte tegen het randje van ‘te zwaar’. BMI is telkens net onder obesitas dus nog wel in het groene. Ze ziet er helemaal niet dik uit hoor, maar ze draagt wel een maat kleding die normaal meer passend is bij 7/8 jaar ofzo. Ik vond 22 kilo niet perse te weinig maar ging meer om het verschil in twee dagen. Mijn ouders zeiden dat ze haar twee weken geleden gewogen hadden omdat ze een nieuwe weegschaal hadden en toen was het ook 22. Dus die 24.4 is denk ik een valse uitschieter
Ik heb geen verstand van gewichten van kindjes maar ik kan je bezorgdheid heel goed begrijpen hoor. Ik ben ook enorm overbezorgd nu ze alleen nog maar in me buik zit en wordt soms knettergek van mezelf was altijd al een controle freak maar nu tijdens de zw nog 100 x zo erg, alsof ik idd niet helemaal psychisch in orde ben Hormonen..
@Danie1989 en idd wat @Girl34 zegt, je hebt ook veel op je bordje nu met de jongens en hun bloedarmoede. Is echt niet niks al die stress en onzekerheid!
Wuahahah nee nog niet wel ergens in februari dusss pfff krijg egt stressssssss nu gaat het egt snell als er nog zoveel gedaan moet worden wuahahah
Ja raar iets die stomme hormonen al kan ik je wel vertellen dat die overbezorgdheid nog wel erger wordt als ze er is haha ik ben blij dat m’n vriend super nuchter is en mij vaak weer even duidelijk maakt dat er niks met haar aan de hand is. Ik kan al in paniek raken als ze een keer bloedneus heeft. Maar nu is het wel even extra extreem voor m’n gevoel.
Bij mij zat de gynaecoloog bij schatting van het gewicht er 25 gram naast. Ze schatte 4kg200 en hij woog 4kg 175g.
Ik moet ook nog veel regelen en doen. Als zelfstandige is het ook alles zelf regelen en uitzoeken wat betreft moederschapsuitkering en gewaarborgd inkomen als ik vroeger moet stoppen. Ziekenfonds vorige week gebeld voor info. Vriendelijke man aan de lijn die zei dat ik een mailtje moest sturen en dat ze me dan de juiste papieren zouden bezorgen. Niets ontvangen. Eergisteren ook geïnformeerd over gewaarborgd inkomen (heb daar een verzekering voor), maar ook van hen geen antwoord tot nu toe. Echt frustrerend. Daar komt dan nog een hoop extra stress bij omdat de juf van ons zoontje positief testte op covid. Ik heb toch maar een afspraak gemaakt voor boosterprik, maar mag pas op 3 februari omdat er 3 weken tussen kinkhoestvaccin en covidvaccin moeten zitten blijkbaar.
Zou het kunnen dat gewoon de batterijen van jullie weegschaal bijna plat zijn? Dat hadden wij ook al eens voor. Dan weeg je plots minder.
Wij zetten het babybedje nog niet klaar in babykamer. Er staat nu een 1persoonsbed en dat laten we bewust nog even staan voor als iemand nog covid zou krijgen en apart moet slapen. Zou nog van pas kunnen komen. Baby krijgt gewoon vorige kamer van ons oudste zoontje. Hij is al verhuisd naar zijn nieuwe kamer. Baby zal ook 6 maanden in co-sleeper op onze kamer slapen. Dus in principe hoeft de babykamer niet zo haastig af te zijn. Kinderwagen inderdaad tijdig bestellen ..
Naar mate je meer kids hebt wordt die overbezorgdheid wel minder hoor Geloof me, heb alles al meegemaakt met iedereen dus nu is het van oh het is gewoon (... insert ziekte hier) ff zalfje vragen aan de huisarts en klaar Mijn middelste heeft er zelfs een houtje van om zijn elleboog en schouder uit de kom te krijgen en die zet ik inmiddels ook zelf weer terug
Ja ik heb ook een co sleeper daar zal ze ook in slapen in de eerste periode. Maar vind toch wel fijn als het bedje en de kast ook al klaar is in haar kamer haha
Ja zou zomaar kunnen hoor! Of dat hij verkeerd stond of iets. We houden het gewoon even in de gaten. Heb er bij mezelf nog weinig van gemerkt haha anders zou ik misschien nog wel meer zijn aangekomen in de zwangerschap
Oh haha dat geloof ik meteen!! Hier heb ik juist nog helemaal niks meegemaakt met m’n dochter. Ja in het eerste jaar 5e en 6e kinderziekte en de waterpokken. Maar verder is ze nooit ziek. Daarom ook gelijk lichte paniek als er ineens wel wat is. We hadden al bedacht dat ze ook heel goed wat last kan hebben we de spanning in huis door alle gedoe of doordat ze wekelijks 1 of meerdere dagen bij haar opa en oma is of bij haar oom en tante. En dat is in het begin allemaal feest, maar dat vind ze ook steeds minder leuk. En scholen zijn natuurlijk weer begonnen. Naja we houden het in de gaten. Ben inmiddels al wat rustiger hoor
Sorry ik was enorm afwezig laatste dagen. Helaas omdat ik enorme pijnen heb en dat leuk mijn galblaas te zijn. (Was vorige zwangerschap ook en hij moest er eigenlijk uit maar toen bleek ik dus nu zwanger te zijn en zonder last opereren ze dan liever niet) nu hadden we gisteren weer een groeiecho en doppler in het ziekenhuis en die waren gelukkig goed. De kleine wordt nu geschat op 1218 gram en de metingen komen overeen met 28/29 weken. Dus nog steeds klein maar gelukkig niet verontrustend gaf de gynaecoloog aan. Deze beste man gaat volgende week met pensioen en is enorm kundig in onze begeleiding geweest dus ik vertrouw hem daarop. Hij gaf ook aan dat ik dus waarschijnlijk geen last heb van mijn galblaas maar van een klem zittende zenuw die zelfde voelt als galblaas aanvallen. Ik kan er weinig tegen doen helaas en heb er al last van sinds zondag. Waardoor ik enorme gebroken nachten heb en dus enorm moe ben overdag. Op dit moment veel rusten en proberen zoontje zo min mogelijk te tillen.. erg fijn dat school dan net verteld dat morgen de kinderen niet mogen komen Ivm geen juffen omdat er een aantal in quarantaine zitten
Och dat is naar zeg! Dus ze gaan nu dan niet opereren toch? Hoeist met spuiten? Hebben ze het bij jouw al over gehad over inleiden?
Och jeetje wat vervelend! Wel fijn dat het een beknelde zenuw is en niet je galblaas. Hopelijk hou je deze pijn niet tot de bevalling en trekt het nog weer weg! Wel balen van die quarantaine zeg! Scheelt toch weer extra rustmomenten.