Dat was een spannende dag met recht en snap dat je blij bent dat het nu klaar is! Nu lekker rusten en hopelijk blijven ze lekker tot week 36/37 bij je zitten
Wat fijn dat het nu achter de rug is @Danie1989! Wat een heftige dag weer, super veel respect voor jullie. Nu aftellen tot de jongens er zijn
Jeetje wat heftig weer zeg! Hopelijk blijven ze lekker nog even zitten en blijft de hb nu wel wat langer hoog
Voor de meiden die ervaring hebben met borstvoeding geven, merkte jullie iets aan jullie borsten tijden de zwangerschap? Ik merk namelijk echt niks, het is niet groter geworden, heb ook geen pijn, het voelt niet hard aan. Soms denk ik zit daar wel melk in? zie wel een klein beetje wit op me tepels maar minimaal zegmaar.. hoe gaat dat eigenlijk? of hoef je vooraf niks te merken? want ik wil heeeel graaag borstvoeding geven
Meestal merk je er niks van. Je eerste melk is geel achtig van kleur en vrij glibberig (colostrum). Als je onder de douche staat kun je proberen om met de hand een druppeltje er uit te melken door 1 hand onder je borst te houden en met de andere hand een draaiende beweging te maken rond de tepel. Dit zou ik alleen niet te vaak doen. Over het algemeen worden de hormonen die nodig zijn voor borstvoeding aangemaakt zodra de baby geboren is en dan komt het langzaam aan op gang naar behoefte van je baby
Ah thanks, ik maakte me al zorgen dat ik nu al iets had moeten merken haha want merk echt totaal geen verschil aan me borsten..
Ik heb begrepen dat dat helemaal niks zegt en het idd vaak pas na de bevalling op gang komt. Mijn borsten zijn dan wel groter geworden, maar lekken ook niet ofzo.
Ik denk dat het zelf indelen van mijn tijd echt mijn redding is. Ik werk 40 uur per week en op dit moment verspreid ik dat over de 5 doordeweekse dagen en een zondagochtend. Anders zou ik het waarschijnlijk niet volhouden. Heb gister overigens met mijn opdrachtgever besproken dat ik na mijn verlof terug ga naar een contract van 32 uur met een dag ouderschapsverlof. Dus maar in eerste instantie maar 24 uur beschikbaar zal zijn. Mijn teamleider weet dit al een tijdje en is helemaal akkoord. Maar zij gaat niet over de projecten die gedraaid worden en de doelen die we als team moeten halen. Die verantwoordelijkheid ligt bij mijn opdrachtgever en die moest wel even slikken. Vond ik best lastig. Aan de andere kant had ik dit overleg al half december met die opdrachtgever ingepland maar die verschoof het steeds ivm te volle agenda. Dus dat er nu nog maar 4 maanden zijn om iets te regelen, is niet mijn fout.
Fijn dat het erop zit! Ik heb echt super veel respect voor hoe je dit allemaal ondergaat. Gelukkig hebben de jongens weer een mooi HB en kan je met een gerust hart in Enschede zijn. Laat je lekker verwennen de komende weken!
Oh jee.. als ik dit zo lees, heb ik het allemaal een beetje onderschat. Ik was van plan om te wachten tot mijn verlof zodat ik dan nog wat taakjes heb (en dus niet ga zitten wachten tot de baby komt). Ik heb (op 2 lakentjes na) niets in wit en niets in zwart dus wilde alles sorteren op temperatuur, met een colorcatcher in de machine doen en na het drogen rustig gaan strijken. Volgens mij zijn het in totaal maar 2 wasjes (we hebben een grote machine en 4 wasrekken). En aangezien jongenskleding geen ruches en andere frummels hebben, leek het strijken me ook vrij makkelijk. Maar misschien vergis ik me daar dus in?
Nee hoor zoveel werk is het niet als je idd alles in 1x doet. Ik was wel wat lange bezig met wasjes omdat ik iedere keer van alles erbij koop haha. Het strijken is een hoop werk (niet verplicht wordt alleen aangeraden bij babykleertjes) Maar goed ik heb dat bij mijn dochter ook maar eenmalig gedaan haha.
Ik merk wel verschil en net wat @Ritoy zegt als je knijpt komt het eruit haha. Maar dat zegt echt niks, want ik maak veelste weinig aan om een baby te voeden terwijl ze bij mij veel groter zijn geworden en er dus al de eerste melk verschijnt als ik knijp. het is iets waar je pas achter komt in de kraamweek als alles op gang komt
Ik heb belachelijk veel kleren. Ik wil maat 50 en 56 wassen en dat zijn in totaal al wel zo’n 50 setjes En dan nog alles strijken. Maar ook alle dekentjes en alles enzo. Ik ben dus wel ff zoet.
Oh ja! Aan dat aantal setjes kom ik zeker niet. En ik ga de hydrofielen niet strijken. Dat scheelt ook wel
Meisje weegt 2052 gram, jongen weegt 2159 gram. Over 2 weken weer een groeiecho, de week er op controle en de week daarop de keizersnede Hij kon alleen geen datum zeggen want dat doet de planning Maar ik heb wel aangegeven dat ik geen dag langer wil wachten tot exact 37 weken en hij had gekeken of er dan een chirurg op de planning stond en dat was zo dus duimen maarrrr
Haha 50 setjes!! Voor elke dag een setje totdat hij eruit is gegroeid ? Ik denk dat ik dat aantal met twee nog niet eens haal
Haha erg he Daar zitten redelijk wat setjes van m’n eerste zoontje bij. Denk niet dat de baby daar veel van aan krijgt, heb zóveel nieuwe dingen gekocht haha.