“Het laboratorium kan ook andere chromosoomafwijkingen vinden bij het kind, in de placenta (moederkoek) en en in zeer zeldzame gevallen ook bij de zwangere zelf. Dat noemen we nevenbevindingen. Er zijn verschillende soorten nevenbevindingen: van heel ernstige tot minder ernstige aandoeningen. Van elke 1.000 zwangeren die kiezen voor de NIPT niet-invasieve prenatale test , krijgen ongeveer 4 vrouwen te horen dat er een nevenbevinding is. Om zeker te weten om wat voor nevenbevinding het gaat, is vervolgonderzoek nodig. Dit is meestal een vruchtwaterpunctie of vlokkentest.”
Wij doen zonder nevenbevindingen. Ze zeggen wel vaker afwijkingen te vinden maar ze hebben dan geen idee wat het betekent. Die onzekerheid willen wij liever niet
Zijn er meer dames die enorm last van hun darmen hebben? Ik heb het al vanaf t begin, leek vorige week even weg en nu weer in alle hevigheid terug. Vind het zo vervelend omdat het je soms ook onzeker maakt of het niet je baarmoeder is.
Ja heb ik ook al vanaf begin. Last van de darmen en constant opgeblazen buik. Krijg er veel buik en rugpijn van.
Wat mij echt heel erg goed helpt, die tip is hier een keer gegeven, is een kruik tegen je buik en rug houden. M’n kruik is tegenwoordig m’n beste vriend haha
Ik heb morgen de 13 weken echoo En ik heb sinds vanmorgen met opstaan spierpijn in mijn bovenbenen.. echt zoo raaar heb niks bijzonders gedaan..
Oooh dat vind ik wel eng eerlijk gezegd. Stel dat er iets uitkomt, wat uiteindelijk vals positief blijkt te zijn, ben je wel de rest van je zwangerschap ongerust. Ik ben nu zo rustig en wil dat graag zo houden. Haha Voor mij graag een gewone nipt. En het geslacht komen we ook automatisch daaruit te weten. Ik ben heel benieuwd hoe ons kindje het stelt. Echo is volgende week maandag pas, om 20 u s avonds!!!!
Ik geloof dat ik dat ook had bij eerste zwangerschap. Heel snel kwamen er ook harde buiken bij, vanaf week 16 ofzo. Bleek dat ik iets te kort had en moest iets innemen. Ik weet alleen echt niet meer wat. Sorry. Ik zou het wel aan je gyn of arts melden.
Ik ook wel last van darmen en winderigheid. Moeilijker stoelgang maken enzo. Heb net quinoa gegeten en het smaakte me zo goed dat ik 3 keer bijschepte. Daarna kon ik eindelijk stoelgang maken. Haha dus misschien is het de quinoa.
Ya is echt raar is vanmorgen met opstaan plots begonnen.. ik d8 gaat wel over miss verkeerd gelegen ofso drm vandaag niks gezegd tegen de gyn.. heb morgen de echo dan zal ik vragen.. ya ik las ook iets over magnesium te kort ofzo..
Ik lees nou in mijn labuitslagen van het ziekenhuis dat mijn HB vorige week in ziekenhuis 7.8 was en vandaag is die 7.4.. normale waarde tussen 7.5-10 Best veel gezakt in 1 week tijd niet? Magnesium was niet geprikt vorige week zie ik..
Ohh ik voel me toch ineens nerveus voor wat de geslachtsbepaling gaat zeggen! (Is pas over 4 weken maar ineens kreeg ik zo'n schok weet je wel). Wat nou als mijn gevoel wel fout zit deze keer. Ik ben zo overtuigd van een jongen en een meid, straks zijn het wel 2 jongens zoals iedereen denkt. Natuurlijk zou ik er net zo blij mee zijn maar ik zou wel even moeten slikken dat mijn gevoel er zo naast zou zitten..
Dat begrijp ik! Uiteindelijk maakt het geslacht niet uit, maar stiekem hoop je wel eens op een meisje. Ik toch! Ik zou echt serieus moeten slikken en het een dagje binnen laten komen als het geen meisje is. Dit is echt onze laatste zwangerschap. Er komt nooit een derde kind. Als het nu geen meisje is, moet ik deze droom eeuwig opbergen. Geen jurkjes kunnen shoppen, geen vlechtjes kunnen maken... zou het stiekem erg jammer vinden. Erg he
Dat had ik bij mijn 2e. We hadden geen rietjes meer van onze donor en na een hele zware 1e bevalling wist ik zeker dat er na die 2e geen baby meer zou komen. Eerst wilde ik geen meisje maar 2 jongens. Toen bleek uit elke theorie dat het een meisje zou zijn dus toen was ik overtuigd van een meisje en had ik dr eigenlijk wel zin in en toen was het toch een jongen. Je hoort op de geslachtsbepalingvideo ook echt dat ik mijn tranen een beetje terug moet houden en sinds die tijd wil ik ineens wel een meisje