Oh echt waar. Bij mij stond er ook specifiek dat het gaan om 1e trimester bloedonderzoek zag ik staan.
Wat fijn!! Haha die reactie had mijn moeder dus ook! Zij dacht dat ik rode hond heb gehad maar geen waterpokken. Nou, gelukkig wel dus
Ik moest vanmiddag maar het was een beetje een vreemde dame. Ik had een formulier meegekregen voor de nipt (2 buisjes) en er zou een digitaal formulier zijn voor de overige dingen waarop geprikt zou worden (nog 5 buisjes). Maar die dame beweerde gewoon dat dat digitale formulier helemaal niet bestond. Terwijl ik ‘m ook in mijn zorgdomein heb staan. Uiteindelijk alleen 2 buisjes voor de nipt kunnen prikken en morgen maar naar een andere locatie voor de rest.
Ik heb het formulier ook digitaal ontvangen in mijn zorgdomein. De vk zei wel dat ik m uit moest printen om mee te nemen.
Yaa beetje dubbel.. de 13 weken echo was goed en nekplooi meting was mooi dun.. dus ik hoop dat uit bloed ook goed nieuws komt..
Ik ben niet nerveus voor de echo hoor. Verwacht geen gekke dingen van wat ik zelf heb kunnen spotten op voorgaande echo's. Hoop alleen wel te kunnen spotten wat er tussen de benen zit
Ik ben net terug van de gynaecoloog. Alles was in orde. Baby werd gemeten en kwam op 12w3d. Ik ben 11w5d. Uitgerekende datum blijft 23 maart. Ik heb fotootjes mee, maar ik denk dat je hier de nub ofzo niet op kan zien. Ik mag woensdag pas voor nipt. Vanaf 12 weken pas en woensdag ben ik 12 weken. Anders loop je kans dat er onvoldoende genetisch materiaal van de baby terug te vinden is in mijn bloed. Ik mag ook stoppen met progesteron prikken!!!! Eindelijk!!
Wat een verschil met nl is dat zeg met die nipt en termijn. Ik ben een week vooruit gezet dus was volgens mijn berekening 10 weken (1e dag menstruatie geteld) maar volgens berekening verloskundige 11 weken en mocht meteen bloed prikken voor de nipt. (Met precies 11w dus) In ieder geval wel fijn dat alles goed was bij je echo maar heel apart dat ze je niet vooruit zetten als de meting meer aangeeft?
Wat doen jullie om je te behoeden tegen cmv besmetting? Krijg je meestal van je eigen kinderen. Ons zoontje is zwaar verkouden, meestal 10 keer per jaar. Ik heb geen antistoffen tegen cmv. Hij niest soms recht in mijn gezicht. Ik hou dan mijn adem in en ga meteen weg en mijn handen wassen. Maar het is zo moeilijk. Deze morgen niesde hij in mij bord. Toen nam ik een nieuw bord...
Dat werkt hier zo niet. Zoontje stond ook altijd voor op schema qua groei en werd pas op originele uitgerekende datum ingeleid. Hij woog toen 4kg175 en was 54cm. Misschien heb ik gewoon de aanleg om grote baby's te krijgen?
Mischien heeft het ook te maken met het feit dat je via de medische molen zwanger bent geraakt en ze dus exact weten wat de datum van plaatsing / bevruchting / innesteling ofzo is?
Ja waarschijnlijk wel. Ik mocht daarom pas echt vanaf 12 weken de nipt doen. Ik vond dit op internet (website van een Belgisch ziekenhuis): Niet-invasieve prenatale test - NIPT De test is een bloedonderzoek dat ten vroegste op 11 weken maar bij voorkeur rond 12 weken zwangerschap bij u wordt uitgevoerd.