Uitgerekend 16 - 31 maart 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MDvD96, 2 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Girl34

Girl34 Fanatiek lid

13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Mijn vriendin is net bevallen van haar eerste kindje, meisje 4kg en past ook gewoon maat 50 hoor.
    Ik heb heel veel maat 50 gekocht omdat mijn dochtertje er destijds 8 weken in paste met haar 3100 gr. Aangezien het weer een meisje wordt verwacht ik niet dat ze veel groter zal worden.

Danie1989 en Flowertje27 vinden dit leuk.
  2. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

31 dec 2020
    3.003
    2.492
    113
    Vrouw
    Aah oké dan blijf ik nog gewoon maat 50 kopen :D 8 weken is best lang!

3. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Mijn 2e was 4100 gram, 51cm lang en heeft toch ruim een maand in maat 50 gezeten hoor :roflmao: Alleen maat 68 heeft ie overgeslagen, hij ging in 1x van 62 naar 74

Flowertje27 vindt dit leuk.
  4. Girl34

Girl34 Fanatiek lid

13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Ja heerlijk hè :)
    Een klein smal meisje was het en is het nog steeds haha, inmiddels lang voor haar leeftijd maar nog heel erg slank.
    Maar deze baby zal wel een beetje gelijk zijn. Ik en mijn broer wogen destijds ook onder 3500 dus vermoed dat ikzelf ook gewoon geen zware baby’s krijg.
    Ohja noppies valt wel erg smal hoor, dus daar kan je beter niet teveel van in 50 kopen, beter 56 :)

5. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Het ligt er ook aan welk merk het is. Noppies valt bijvoorbeeld klein en Hema valt groter

Flowertje27 en Girl34 vinden dit leuk.
  6. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

31 dec 2020
    3.003
    2.492
    113
    Vrouw
    Wauw flinke baby! Ik verwacht niet dat een meisje zo zwaar wordt maar je weet het niet. Mijn moeder vond het maar raar dat ik maat 50 wilde want die heb ik nooit aan gehad bij haar zei ze, ze deed me gelijk in maat 56. En ik was echt een mini baby van 2 kilo en 45 cm :roflmao: dus dat zal er vast charmant uitgezien hebben hahaha.

MAF126, Danie1989 en Girl34 vinden dit leuk.
  7. Girl34

Girl34 Fanatiek lid

13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Haha ja maar vroeger sloegen ze gewoon mouwtjes om haha :roflmao:

8. Kimmey

Kimmey Bekend lid

23 mrt 2011
    825
    449
    63
    Vrouw
    Mama en Vogelkweker
    In Mijn Huisje :P
    Wat fijn dat de eerste 20 weken echo’s goed zijn ! Hier nog een week wachten. Ben zo benieuwd of ze de aandoening van zoontje goed in beeld kunnen krijgen.

Hier totaal geen puf om iets te doen op sommige dagen.
    Ook een geboortepakje hebben we nog niet uitgezocht. Ik wacht de echo’s af die haar groei meten want zoontje is met 35+2 geboren met spoed en was maar 1575 gram en moest dus echt ineens 44 kopen wat zelfs nog te groot was. Heb nu 1 pakje 44 en voor de rest maat 50 en 56

Wel is de naam al besloten en geboortekaartje ook:D na de Guo gaan we de commode en het wiegje bestellen.

MAF126, Palmpje en Trassi vinden dit leuk.
  9. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Ik ben er met de naam dus echt nog niet uit :| vind het zooo lastig!

Flowerfairy1983 en Trassi vinden dit leuk.
  10. Danie1989

Danie1989 Fanatiek lid

22 jun 2021
    1.142
    1.196
    113
    Vrouw
    P&O adviseur
    Wij ook niet hoor! Zo moeilijk jongensnamen:oops: We hebben nu de namen Thijmen en Jesper op het lijstje staan. Maar twijfel enorm. Heb alleen ook nog niks beters kunnen bedenken haha

MAF126, Trassi en Palmpje vinden dit leuk.
  11. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ik denk dat vooral de lengte van de baby een rol speelt in de kledingmaat. Een baby van 54 cm moet je werkelijk in maat 50 proppen. Geloof me, we hebben het echt geprobeerd omdat ik zo'n leuke kleertjes had in die maat. Maar... ze waren echt te klein. Mouwen te kort, broekjes te kort. Zijn gewicht speelde daar niet zo'n rol in denk ik. Hij was gewoon lang en ook de sokjes waren te klein. Grote voeten... ik moest zelfs pyjama's telkens in een maat groter kopen dan zijn kledingmaat omdat anders zijn voeten er niet in pasten. (Pyjama's met broekje en sokjes aan elkaar)

12. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Wat doe jij om je rugpijn te verzachten? Ik lig er s nachts zelfs wakker van. Ging daarstraks naar apotheek en ik mag letterlijk NIKS erop smeren om pijn te verzachten. Enkel kersenpitkussen... ik denk dat ik acupunctuur ga proberen.

13. Girl34

Girl34 Fanatiek lid

13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Hier 1 die volledig in de ziektewet zit vanwege rugpijn (verschoven wervels, soortgelijk aan hernia door de hormonen van de zwangerschap)
    Mijn tip: stop met werken, ga naar de fysio en iedere dag een uur in bad liggen :)

14. Girl34

Girl34 Fanatiek lid

13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Mag ik vragen of ze destijds al met echo’s hadden gezien wat er met je zoontje aan de hand is ?
    En een guo is alleen maar fijn toch, dan heb je meteen antwoorden :)

15. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ooh jee stoppen met werken ! Ik heb een zelfstandige logopediepraktijk. Ik verdien niets als ik stop met werken. Ik hoop dat acupunctuur me nog kan helpen en dat de rugpijn door onze slechte matras komt, of doordat ik maandag te hard gepoetst heb in huis. Ofwel is het misschien een blaasontsteking of nierontsteking. Hopelijk niet, maar dat heb ik dus ook al zitten denken.

16. Girl34

Girl34 Fanatiek lid

13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Dat te hard gepoetst kan er zeker bijgedragen aan hebben. Ik had zaterdag na weken weer eens iets gedaan, niet eens te gek, maar lag dus ook meteen daarna plat van de pijn :s
    (Ik mag ook niks maar dat is best wel lastig)
    Maar een bezoekje aan de fysio kan geen kwaad, al is het al voor het losmaken en oefeningen :)

17. Kimmey

Kimmey Bekend lid

23 mrt 2011
    825
    449
    63
    Vrouw
    Mama en Vogelkweker
    In Mijn Huisje :P
    Tuurlijk alles mag gevraagd worden :)
    Nee bij mijn zoontje kwamen we pas na de geboorte erachter dat er iets niet goed was. Mijn zorgen over zijn oogstand werd afgedaan als dat alle baby’s dat hebben na geboorte. Maar in de maanden erna bleek steeds meer achter te blijven van lichamelijk motoriek en na veel onderzoeken weten we nu dat hij een niet volledig aangelegde hersenbalk heeft. En hij heeft cerebrale Parese dat kan gevolg daarvan zijn maar dat is niet zeker.

Normaal kijken ze wel naar de hersen natuurlijk via de 20 weken echo en soms zien ze dan een stukje van de balk maar volgens mij bekijken ze hem nooit helemaal en is dat ook niet standaard maar weet dat eigenlijk niet zeker is alweer 8,5 jaar geleden ;) Belangrijk nu is dat ze hem wel graag helemaal willen zien. Maar dat is dus schijnbaar heel lastig en vandaar ook een Guo maar of het lukt is dus niet zeker. Maar het is niet erfelijk dus we hopen dat onze kleine meid hem wel heeft.

18. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Nog 1 vraagje: zou mijn rugpijn het gevolg van bekkeninstabiliteit kunnen zijn? Heb ook pijn in mijn lies bij rechtkomen vanuit zitstand. Ook soms wat pijnscheuten in mijn bovenbeen. Ik herken dit niet uit mijn vorige zwangerschap.

19. Girl34

Girl34 Fanatiek lid

13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Jeetje wat heftig zeg!
    En wat erg dat je dan zo afgekapt wordt in het begin terwijl je intuïtie gewoon klopt!

En nee hij is nauwelijks zichtbaar bij de normale 20w echo.
    ik vroeg er namelijk om maandag omdat ik dus iemand volg waarvan ze er na de 24w achter kwamen dat hij volledig ontbrak. (Was denk ook ontdekt met een guo ivm andere afwijkingen)
    Sws was mijn 20w echo belachelijk rommelig en niet fijn gegaan, dit mede doordat er 1 in opleiding was en ze continu afgeleid werd.
    en eigenlijk toen ze vertelde dat alles perfect was bleef ze ineens hangen bij dat rechtervoetje, terwijl ze daarvoor al meerdere keren naar de beentjes etc gekeken had.
    Begin ook steeds meer aan haar twijfel te twijfelen, maar goed die bevestiging krijg ik vrijdag bij de guo.

20. Girl34

Girl34 Fanatiek lid

13 mrt 2021
    1.441
    1.226
    113
    Vrouw
    Als je op 1 been gaat staan en je staat stabiel, heb je geen bekkeninstabiliteit.
    dus knie steeds hoger optrekken etc.
    Vrouwen die dit hebben kunnen dit namelijk niet vertelde mijn fysio me (ze begon destijds ook met deze test bij mij)

MAF126 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina