Haha Naja dat is wel fijn als je daar vertrouwen in hebt! Hopelijk komt dat bij mij ook weer wat terug na de echo vrijdag
Ik lag vandaag heel typerend op deze dag de hele middag in het ziekenhuis met pijnlijke regelmatige harde buiken. Cervix gemeten en die is weer korter. Vanaf nu wordt de zorg overgenomen door t ziekenhuis. Krijg hopelijk progesteron of pessarium. Erg fijn dus
Ja ik ook, heel fb staat er vol mee. Vind het heel heftig en maakt me eigenlijk alleen maar meer bang. Wel heel fijn dat ze steeds meer kunnen en meer kindjes overleven.
Ooh jeetje! Hoe lang is de cervix nu dan? Wat je zegt ze kunnen tegenwoordig wel veel om het te stoppen of te remmen.
Dat jij je er druk om maakt kan ik wel begrijpen. Heftig dat je weer in het zh was, maar fijn dat ze de zorg overnemen. Ik hoop met de juiste med en adviezen dat baby sws tot week 35 blijft zitte.!
Nee dat doen ze pas onder de 2,5, zitten ook weer risico’s aan verbonden en is best een heftige ingreep. In plaats daarvan zou een pessarium dan beter zijn zeggen ze. Als die verder verkort wordt het wel gedaan natuurlijk..
Nu 2,8. Pas onder de 2,5 vinden ze het echt zorgwekkend omdat blijkbaar je dan 50% kans hebt op vroeggeboorte, maar dat hij nu verkort is geen goed teken. Ik heb ook plotseling weer zoveel harde buiken die juist een kleine week weg waren, snap er niks van. Neem nu echt n week lang weer (bed) rust, hopelijk wordt hij dan weer wat langer…
In België zijn ze begonnen met 3de covid prik van Pfizer. Ik kom deze maand ofwel begin december al aan de beurt omdat ik in de zorg werk. Alleen weet ik niet of ik die 3de prik nog wil tijdens de zwangerschap. Daarom heb ik vandaag bloed laten prikken om mijn antistoffen te laten checken. Als die onder de 250 zitten moet ik wel, want dan ben ik onvoldoende beschermd. Wij zijn ook verplicht om voor 1 april gevaccineerd te zijn.
Wauw ja ik las het van de week. Ik ben zelf wel voor vaccineren voor mezelf maar ik vind de verplichting in de zorg wel echt bizar! Ik ben zelf HR adviseur in een zorginstelling en we hebben al best veel vacatures, dus mocht Nederland ook zulke regels gaan bedenken dan hebben we in de zorg echt wel een groot probleem. Maargoed dat zal in België niet heel anders zijn.
Ik niet. Was zelf ook aan het zoeken naar voedingsbeha’s, dus ben wel benieuwd of iemand deze kent of andere aanbevelingen heeft.
Ik gebruik zelf geen voedings bhs maar alleen strakke voedingsshirts. Helpt ook beter tegen stuwing heb ik gemerkt
Nee geen last van ondanks dat zoontje prematuur is en ik er bijna vanuit ga dat de kleine meid ook kleiner zal zijn dan gemiddeld
Heftig hoor gelukkig kunnen ze al veel in het ziekenhuis om te remmen. Ik duim voor je dat hij langer wordt en je kleintje nog lekker mag blijven zitten
Het is al zooo lang geleden dat ik ze heb gekocht dat ik het je echt niet met zekerheid meer durf te zeggen Kan bonprix zijn of h&m of prenatal
Ik werk ook in de zorg, volgende week krijgen de cliënten vaccin nummer 3, mogelijk krijgt personeel de uitnodiging in dec. Ik moet er niet aan denken dat ze het gaan verplichten, waar gaat dit heen?? Wij hebben al heel lang te maken met mega uitbraken en ze zijn allemaal gevaccineerd.. (dus continu, ook na prik 1 en 2, niet na een x aantal maanden..) wordt dit verplicht bij personeel zoals in België dan raken ze de allerbeste mensen kwijt. Wat ik ook begrijp, ik sta er namelijk absoluut niet achter. Vind dat ieder vrij moet kunnen zijn in zijn keuze, waar Nederland ooit voor stond. Los van het feit of je nu wel of niet gevaccineerd bent.
Bij h&m werken die voedignshemden idd prima. Worden verkocht per 2 Gewoon van die basic uitziende hemden.