♡ Uitgerekende datum ♡ 16 maart: ♡♡Ritoy • 32 jaar • 4e & 5e kindje ♡♡Danie1989 • 32 jaar • 2e & 3e kindje 17 maart: ♡Sara190 - 31 jaar - 1e kindje 18 maart: 19 maart: ♡Flowertje27 - 28 jaar - 1e kindje ♡Jorohi - 33 jaar - 2e kindje 20 maart: ♡MAF126 - 31 jaar - 1e kindje 21 maart: 22 maart: 23 maart: ♡LenaMill - 35 jaar - 2de kindje ♡Flowerfairy1983 - 38 jaar - 5e kindje 24 maart: 25 maart: ♡♡Thirdlittlemiracle89 - 32 jaar - 3e & 4e kindje ♡Girl34 - 34 jaar - 2e kindje ♡Cynthiak - 28 jaar - 1e kindje 26 maart: 27 maart: ♡Palmpje - 35 jaar - 3e kindje 28 maart: 29 maart: ♡Kimmey - 33 jaar - 2de kindje 30 maart: 31 maart: Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (0) | Onbekend (16) ♡ Afspraken ♡ 17 augustus MAF126 - Intake vk Cynthiak - intake vk 18 augustus Ritoy - Afspraak vk LenaMill - 9 wekenecho bij gyn 19 augustus Sara190 - termijn echo 23 augustus Girl34 - intake vk 24 augustus Jorohi - Termijn echo/intake vk Kimmey - termijn echo 26 augustus Cynthiak - 1e termijn echo Palmpje - intake vk 27 augustus Flowertje27 - 1e termijn echo 30 augustus Girl34 - termijnecho 31 augustus Danie1989 - termijnecho 02 september Palmpje - termijnecho 03 september MAF126 - Termijn echo 07 september Girl34 - 13w onderzoek uitleg vk Sterretjes MdVd96 SingleMomtobe LittleSweetGreyBunny93 AapEnOlifant Mary 86 Romytje WinMom90 Allereerst gefeliciteerd! Voeg jezelf toe in de lijst door op de laatste lijst te reageren en vergeet de [/QUOTE] aan het begin en einde van de lijst niet te verwijderen.
Ik heb net even gebeld naar de praktijk en mijn zorgen geuit en om tips gevraagd. Ik heb het momenteel psychisch en emotioneel echt heel zwaar. Ik weet niet precies waarom en ik word vooral heel gek van mijzelf, ik ben zo angstig dat ik wel eens denk waarom wilde ik dit Echt genieten is er niet bij. Ik denk alleen maar in negatieve horror gedachten. Door de verhalen hier is het steeds erger geworden en de hormonen versterken het. Ik droom ook bijna iedere nacht dat het mis gaat. De VK gaf aan dat ze woensdag om 17:00 nog een klein gaatje heeft om een echo te maken voor mijn geruststelling. Super fijn natuurlijk, al zit ik wel dan de hele middag weer in de zenuwen. Maar ok, voor nu heb ik een schop onder me kont nodig om weer even normaal na te denken Sorry voor deze negatieve emo post, moest het ff kwijt
Waarom ben je zo onzeker? Heb je meerdere miskramen gehad? Iedereen voelt wel wat onzekerheid maar om constant te denken dat het misgaat is ook inderdaad ook helemaal niet goed voorjezelf en ook niet voor je kindje. Onzekerheid en je zorgen maken hoort er ook gewoon echt een beetje bij, ook na de 12 weken zullen er weer zorgen zijn en bij de 20 weken en daarna weer en weer en als het kindje er is groeien die zorgen alleen maar. Het hoort echt bij het moeder zijn.
Heb ik ook inderdaad.. heb echt me best moeten doen om te wachten.. nu komt het gelukkig wel dichtbij..donderdag is de echo..
Ja ik ook hoor, het hoort echt bij het moeder worden/zijn. Vanaf 12 weken wordt er niet eens meer standaard een echo gemaakt en vaak is de afspraak om de 3 weken ongeveer (soms langer). Voordeel is dan wel dat je je kindje meestal voelt trappelen. Het is natuurlijk wel vreselijk naar als je gewoon zo bang bent dat je niet eens meer kan genieten van je zwangerschap dan is beter om toch de vk te bellen voor een extra echo.
Ik weet het en je hebt helemaal gelijk. Zo spreek ik mezelf ook meerdere malen per dag toe. Probeer veel afleiding te hebben, veel te lezen en te werken. Maar de nachtmerries blijven helaas bestaan en zo word je dus al verdrietig wakker. ..gevoel en verstand werken niet altijd goed samen. Het gekke is dat ik normaal zo echt niet ben. De eerste weken was ik ook onzeker maar lang niet zo erg als nu. Ik denk door alle verhalen hier. Heb er geen reden voor, heb 1 vmk gehad meer niet. Heb wel veel ellende meegemaakt afgelopen jaar, heel erg veel pech gehad en het gevoel nergens controle over te hebben. Dus dat speelt wellicht ook mee. Als ik het zo kon veranderen zou ik dat natuurlijk doen. Vandaar dat ik de vk heb gebeld voor tips, maar die kwam eigenlijk alleen met een extra echo.
Wat vervelend dat je je zo voelt, ik hoop oprecht dat ja na de eco gewoon kan genieten of enigzins gerustgesteld bent. Als je merkt dat deze pagina bijdraagt aan dat nare gevoel, kun je misschien met jezelf afspreken om bv wat minder de pagina te bezoeken? (Heb ik ook eens gedaan , na al die verdrietige berichten hier) Zou jammer zijn hoor, ik vind je een leuk lid, dus ik hoop dat je straks na de echo gewoon kan genieten.
Genieten kan ik ook nog niet hoor, maar dat heeft met mijn voorgeschiedenis te maken.. Hopelijk donderdag na een goeie echo dat ik dan kan genieten..
Ik kijk uit naar het moment dat ik kan gaan genieten. Ik weet oprecht niet of dat gaat gebeuren. Dat zien we nog wel, heb nog zo’n 7 maanden de tijd Ik heb nu ook al een paar keer gezegd, na die echo, dan ga ik écht genieten. Uhu
Ik begrijp dat het moeilijk is maar ook ik heb een geschiedenis en toch probeer ik te genieten van het feit dat ik überhaupt zwanger ben. Ik heb een kinderwens vanaf 2015 juni, vervolgens raakte ik 10 maanden later zwanger en ben gecurateerd bij 10 weken zwangerschap, vervolgens raakte ik na een paar maanden weer zwanger en weer een miskraam met 5.5 weken , daarna raakte ik weer zwanger en weer een miskraam. Na 3 miskramen raakte ik weer zwanger, dit keer blijven van m'n zoontje. Alles zonder mm. Ruim 2.5 jaar terug weer een wens en vorig jaar een biochemisch zwangerschap en nu dus opnieuw zwanger, wederom zonder mm. Ondanks mijn voorgeschiedenis, ben ik blij en dankbaar dat ik zwanger ben en daar probeer ik echt wel van te genieten en natuurlijk ben ook ik onzeker maar dat overheerst niet mijn vreugde. Uiteindelijk hebben wij er toch geen invloed over.
Ik ben ik deze zwangerschap ook banger dan ik de afgelopen 2 (doorgaande) zwangerschappen ben geweest. Gewoon door het hele traject vooraf deze keer. Bij de eerste geloofde ik ook niet dat het goed kon gaan en ik echt een baby kreeg aan het einde en zo voel ik me nu ook weer exact
Jeetje wat een geschiedenis ook! Ik vind het wel heel mooi dat je zo positief kan denken ♥️ Kunnen vele zoals ik een voorbeeld aan nemen
Ik ben ook veel banger dan tijdens mijn 1e zwangerschap. Toen had ik gezonde spanning voor de echo’s, maar nu merk ik dat ik echt getekend ben door de miskraam. Als ik me een dag beter voel en minder moe, denk ik meteen dat het hartje niet meer klopt. Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn, maar doe dit onbewust dus wel. Ik hoop dat ik na de 30e wel echt kan genieten als ik uit de “gevarenzone” ben.. vandaag heb ik ook wel een goede dag, alleen vreselijke honger wat steeds erger wordt. Maar dan wordt ik dus ook meteen weer bang, wat als…
Ik ben zelf gelovig (islamitisch) misschien speelt dat ook wel mee waardoor ik het redelijk kan relativeren, ik haal daar echt mijn kracht vandaan, maar geloof me ook ik ben reteonzeker af en toe. + ik heb al een lief schattig zoontje waar ik enorm dankbaar voor ben. Sommige vrouwen hebben helemaal niks.
hahah ja ik heb precies het zelfde wat betreft kwaaltjes.. ik ben wel minder misselijk maar het is niet weg, na iets eten word ik misselijk en steeds honger gevoel en heb nog steeds geen eetlust of trek in eten.. eet nog steeds met moeite.. en bepaalde geuren bah bah en tijdens koken word ik ook erg misselijk, kan geen uien uitstaan.. dan moet ik ook kokhalzen maar wel minder dan de vorige weken.. dan denk ik ook ziet het nog wel goed? En aan andere kant denk ik ja dat zegt ook niet alles..moet me er niet te veel druk om maken.. doe ik ook niet heel veel maar toch denk er soms wel aan..
Ik ben zelf ook islamitisch, ja precies je moet sowieso dankbaar zijn met wat je hebt en het lot kan toch niet verandert worden.. maar onzekerheid snap ik heel goed