Uitgerekend 16-31 mei 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Amona, 10 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amona

    Amona Fanatiek lid

    23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Ik zag nog geen topic voor deze data, dus bij dezen.

    Voor nu is mijn uitgerekende datum 21 mei 2022.

    Welkom zwangeren, van harte gefeliciteerd en een voorspoedige zwangerschap gewenst!
     
  2. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Ik zag je testen in het foto topic ;)
    Ik meld me aan, voor nu waarschijnlijk uitgerekend op 16 mei 2022. Durf het echt nog niet te hopen, eerste echo’s en termijn maar doorkomen…
    1 oktober heb ik de eerste echo, jij?
     
  3. Amona

    Amona Fanatiek lid

    23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Oh zo spannend! 1 oktober voelt nog zo ver weg! Hopelijk kom je die 3 weken goed door. Erna al minder angst.

    Ik heb nog niet durven bellen voor een afspraak, ik leefde nog in ongeloof. Maandag ga ik bellen voor een afspraak.

    Heb jij al last v symptomen?
    Sinds gister heb ik hoofdpijn, in combinatie met een hogere hartslag bij weinig inspanning. Dat voelt soms wel heel gek.

    Afgelopen week veel slapeloosheid, maar daar had het afwachten vast ook een aandeel in (en progesteron).
     
  4. MamaAlice030

    MamaAlice030 Fanatiek lid

    6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Hoihoi, ik meld me ook heel voorzichtig. Onder het mom van vertrouwen hebben zullen we maar zeggen :). Mijn cyclus wisselt nog wel eens in lengte dus afhankelijk daarvan is het ergens rond 19-22 mei. Een stiertje!
     
    Amona en BB83 vinden dit leuk.
  5. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    @MamaAlice030 welkom hier! Wat een verschrikkelijke gebeurtenis zie ik in je handtekening terug :( is nu extra extra spannend dan! Hoe voel je je?
    @Amona al sinds dag 1 (na positieve test) en klein beetje dag ervoor al… lichte slaap, moe maar niet in slaap vallen, opgezette buik (darmen) en snel buiten adem, prikkelbaar (arme man van me… :roflmao:) en moe moe moe. Voel ook af en toe kleine steekjes in de baarmoeder, vooral links. Zo specifiek dat ik af en toe denk dat het in de eileider is blijven steken en dus een bbz is :( ik hou het in de gaten, en verder wachten we maar af.

    herkennen jullie dat? Steekjes dus alleen aan de linker (of rechter) kant onderin je buik?
     
  6. Amona

    Amona Fanatiek lid

    23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    @MamaAlice030 welkom en gefeliciteerd! Spannende weken hè!

    @BB83 dat herken ik ook wel ja. Momenteel al langer geen steekjes gevoeld. Meer zeurende rugpijn zoals ik bij mijn menstruatie ook heb, alleen nu aanhoudend, minder in vlagen. Gespannen onderbuik, soms ook menstruatiegevoel. Opgezette darmen.
    Volgens mij horen die steekjes er wel bij hoor. Komt vast goed :thumup:
     
    BB83 vindt dit leuk.
  7. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Hope so! nu alweer plat in bed, ben helemaal kapot, dagje naar spoorwegmuseum geweest met die kleine peuter van ons, en vanochtend ook nog gewoon een yoga klasje gevolgd… haha moet misschien toch ook even wat rustiger aan doen? :p
     
  8. Amona

    Amona Fanatiek lid

    23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    @BB83, verplicht beentjes hoog af en toe
    Ik merk het ook, mijn man dacht eerst dat ik het me ingebeeld had, tot ik in no time sliep op de bank Ik slaap zo slecht 's nachts momenteel, dan is een powernap 's middags wel fijn nu het weekend is.

    Vanmiddag krijgen we bezoek, hopelijk blijft het droog want we willen barbecueën. Vanmorgen dan nog snel wat poetsen enzo das iig het plan

    Heb nog 1 clearblue liggen... Ben aan t bedenken wanneer ik die ga doen. Ik denk over een week ofzo miss. Had vanmorgen mn laatste Kruidvat 2v5 gedaan, lichter dan eergister maar minder geconcentreerde urine dus probeer niet mezelf gek te maken. Vrijdag waren ze zo mooi, daar houd ik me aan vast.

    Leuk dat je yoga doet. Ik ga normaal gesproken naar Pilates, Steps en Zumba. Maar zal wel wat gaan minderen denk ik. Afgelopen vrijdag had ik last van hartkloppingen dus ben ik niet gegaan. Komende week weer bekijken.
     
  9. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Zo, van die slechte nachtrust? Ik was dat ook even vergeten dat als je hormonen als een gek door je lijf gieren dit ook effect heeft op je slaap… vannacht wakker om 01.20 uur, nohhhh alsof mijn tepels in de fik stonden, au. Had het bloedheet, en mijn darmen rommelden daarna nog een paar uur door, pffff. Vandaag lekker helemaal niks, dus doe zo weinig mogelijk :roflmao:

    jullie veel plezier met bbq! Zal vast droog blijven, spreekt Helga hier ;)
     
  10. MamaAlice030

    MamaAlice030 Fanatiek lid

    6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Het gaat alle kanten op hier, nerveus, verdrietig omdat we toch weer extra herinnerd worden aan ons zoontje zo, ongeloof. Nog niet echt kunnen genieten ofzo, maar dat zal vast wat tijd nodig hebben. Maar de spanning zal voorlopig wel blijven vrees is. Jaloers op alle dames die na 13 weken alle vertrouwen hebben dat het 'gevaar geweken is'. Naïef of niet, het lijkt me wel heerlijk om er onbezorgd in te staan :$.

    Had per ongeluk best wat testen in huis (kopen terwijl ik ook al besteld had bij de boodschappen) dus test nog paar ochtenden voor het idee. Oploop zien is fijn. Maandag de verloskundige maar even inschakelen en afspraak maken voor een echo, pff van het idee alleen al breekt het zweet me uit.
     
    Marinda1988 vindt dit leuk.
  11. Jo913

    Jo913 Bekend lid

    14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    Hoi meiden, ik durf hier nu ook wel langzaam aan te sluiten.. ik gok zo rond de 18e dat ik straks ben uitgerekend, spannende tijden! Morgen ga ik een afspraak maken bij de vk. Nu vooral last van zere borsten. Hopelijk straks voor iedereen een mooie eerste echo!
     
    BB83 en MamaAlice030 vinden dit leuk.
  12. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Hoi @Jo913 welkom hier!!
    @MamaAlice030 die jaloezie herken, zij zijn al in de “safe-zone” na de eerste 13 weken, hoewel ik -ivm de eerste zwangerschap- die 20 weken echo een behoorlijke mijlpaal vind. Wij moest uiteindelijk door voor een guo in WKZ superspannend, gelukkig toen ging afwijking vastgesteld in de hersenen (daar leek het even op met de gewone 20 wkn echo).
     
  13. MamaAlice030

    MamaAlice030 Fanatiek lid

    6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Ik denk dat wij na de bevalling pas tot rust komen. Onze 20 weken echo was niet goed, daarna tm week 24 om de paar dagen in het wkz geweest voor guo's, mri's, punctie en gesprekken met tig-afdelingen. Ons zoontje is ook in het wkz geboren uiteindelijk, zal voor ons geen fijne plek blijven. Zie nu al op tegen de eerste echo, zal wel wat herinneringen los maken bah.

    Maar wil ook wel echt bewust beetje positief er in staan en er van genieten. Vorige zwangerschap van af de positieve test altijd een soort onrustig gevoel gehad. Hadden het nog niet aangekondigd en nog niets gekocht, we zouden eerst de 20 weken echo afwachten. Terwijl we dat voor ons eerste zoontje niet gedaan hebben, toen na 13 weken flink gaan shoppen en het aan iedereen verteld. Wil er extra bewust mee bezig gaan en van genieten :)
     
  14. Jo913

    Jo913 Bekend lid

    14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    @MamaAlice030 jeetje heftig verhaal, en bijzonder dat je een voorgevoel had. Dit had ik bij ons eerste kindje ook, daarbij een combinatietest gehad en uiteindelijk bleek daar ook heel veel mis mee te zijn en daar kwamen we na 13 weken achter, ben toen met 15 weken ingeleid. Bizar dat je dit als moeder aan kunt voelen! Bij mijn volgende zwangerschap had ik gelukkig gelijk een bepaalde rust en een goed gevoel, evengoed super spannend maar wel het gevoel dat er niks mis was en dat ik zwanger was van een gezond kindje. Heb me tijdens die zwangerschap wel meerdere malen knettergek gemaakt en nu serieus ook alweer.. een onbezorgde zwangerschap zal er helaas niet meer in zitten. Maar ik duim voor iedereen dat er een gezond kindje mag komen in mei:)
     
    Marjohke vindt dit leuk.
  15. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Het zal inderdaad altijd spannend blijven, maar je intuïtie zit vaak al goed. Dus als die maar goed zit dit keer ;)
     
  16. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Pfff, heb mijn zwangerschap skinny jeans alweer voor de dag gehaald, die buik van me is niet te doen!! Het zijn mijn darmen, I know, maar mijn eigen skinny zit echt al niet meer lekker :eek:
    Wanneer piekt je Hcg level ook alweer?
     
  17. Primerose

    Primerose Actief lid

    19 jul 2020
    397
    644
    93
    Vrouw
    Hoi lieve meiden, ik denk dat ik mij ook voorzichtig meld hier.. Gezellig @MamaAlice030 en @Jo913 dat jullie hier ook zijn aangesloten! Het zijn zulke spannende tijden hè.. het op de wereld brengen van een gezond kindje is helemaal niet zo vanzelfsprekend. Ik denk dat ik het bij deze derde zwangerschap allemaal misschien nog wel spannender vindt.

    Ik ben in ieder geval vandaag 15 dpo en had vanochtend een prachtige lijn op de predictor ♥️ Vandaag kon ik ook echt merken dat ik zwanger ben. Om 05:00u wakker en niet meer kunnen slapen :o: en gedurende de dag wat emotioneel op momenten :confused: En meer honger en vervolgens wat misselijk als ik niets eet. Ik test dinsdagochtend nog 1x en dan ga ik de verloskundige bellen. (Vorige ronde belde ik op 14 dpo naar de vk en in de middag was er ineens nog maar een tuurlijntje en kon ik de volgende dag alle afspraken weer cancellen. Alles behalve fijn!) En dan vervolgens reikhalzend gaan uitkijken naar de eerste echo. Ze doen nu bij ons sinds kort een vroege termijn echo. Bij mijn 1e en 2de was de eerste echo pas met 10 weken, echt killing. Dus wel fijn dat de eerste echo eerder zal zijn dan ik gewend ben :)

    @BB83 Geen idee wanneer de piek is..
     
  18. Amona

    Amona Fanatiek lid

    23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Wat spannend meiden!

    @MamaAlice030 , wat verdrietig. Ik hoop dat alles goed zal verlopen nu!

    @Jo913 , ook al zo verdrietig :(

    @BB83 , wow al zw. broek aan! Mijn darmen rommelen ook flink, opgezet ook. Maar pas gelukkig alles nog, had echt álles weggedaan en we moeten dus opnieuw alles gaan verzamelen van bedje tot zwangerschapsbroek :roflmao:


    Slapen is echt zo moeizaam, vanmorgen ook weer om 4u op :confused:
    Net contactformulier vd verloskundige ingevuld om hen te leren kennen/me aan te melden. Zal vandaag miss de gyn bellen voor eerste afspraak/echo. Durf nog niet goed haha. De dagen kruipen voorbij momenteel hè, paar weekjes doorspoelen zou niet verkeerd zijn.:)

    Fijne maandag allemaal!
     
    Marjohke en Primerose vinden dit leuk.
  19. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    @Amona ja, ik heb van die super skinny, hoge taille broeken, supertof natuurlijk en dat is ook vragen om problemen met mijn 57 kg en die buik ook maar een beetje is opgezet, nou… ja… laat dat ‘beetje’ maar weg :roflmao: in de ochtend gaat het beter dan richting de avond hoor. Als dit het zo is, vannacht ging het beter met slapen, dus weer fris de maandag in! :thumup:

    @Primerose jaja, ik had je test gezien!! Geweldige knaller, I love it!!! :)

    Ik heb nog even opgezocht, HCg gaat zo:
    Dus met 10-12 weken is het hoogst, en de kwaaltjes het ergst? Zinin :p

    HCg waarden in weken:
    Niet zwanger: minder dan 5
    3 weken zwanger: 5-50
    4 weken zwanger: 5-426
    5 weken zwanger: 18-7.340
    6 weken zwanger: 1.080 – 56.500
    7/8 weken zwanger: 7.650 – 229.000
    9-12 weken zwanger: 25.700 – 288.000
    13-16 weken zwanger: 13.300 – 254.000
    17-24 weken zwanger: 4.060 – 165.400
    25-40 weken zwanger: 3.640 – 117.000
     
    Primerose vindt dit leuk.
  20. Amona

    Amona Fanatiek lid

    23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Oh oh de erge misselijkheid kijk ik eerlijk gezegd nog niet naar uit :roflmao:

    Heb maandag over 2 weken mn eerste echo! Spannend:oops::rolleyes:
     
    Jo913, BB83, Primerose en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina