Uitgerekend 16-31 mei 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Amona, 10 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het hier pas echt wordt als ik het stuk vruchtbaarheidskliniek afsluit en over wordt gedragen aan het ziekenhuis.
    Hoop dat ik een aantal keer gewoon even naar de verloskundige mag. Zal dan als extra zijn, alle normale controles moeten in het ziekenhuis, maar zou het wel fijn vinden.

Hier zijn er nog weinig die het weten. Wil het mijn zus nog wel vertellen, als ze wil kan ze dan mee naar de echo. Ouders wil ik het na de echo vertellen. En verder wacht ik maar tot het eerste trimester voorbij is denk ik. Ook afhankelijk van de kwaaltjes die ik krijg, als ik weer zo vreselijk misselijk wordt zal ik het al wel aan wat meer mensen moeten vertellen.

2. Sedum

Sedum Lid

19 sep 2021
    9
    3
    3
    Vrouw
    Heb nog geen contact gehad met de verloskundige. Ook al hebben ze ons tijdens de vorige zwangerschap fijn begeleid. Wil het nieuws van een nieuwe zwangerschap nog even een weekje laten bezinken.

Me mogen met 13 en 20 weken sowieso naar het WKZ in Utrecht of het regionale ziekenhuis hier in Deventer voor een uitgebreide guo. Dat is ons destijds al verteld.

Waarschijnlijk kies ik alleen voor een guo met 13 weken in het WKZ. En wanneer dat allemaal goed blijkt te zijn weer terug naar het standaard traject.
    Denk dat ik het vertrouwen kwijt raak wanneer ik voor elke controle kies voor het ziekenhuis.

3. Sedum

Sedum Lid

19 sep 2021
    9
    3
    3
    Vrouw
    M
    Misschien helpt het om contact op te nemen met de verloskundige. Misschien hebben zou tips voor een betere nachtrust.

Heb zelf wel eens een paracetamol geslikt om de nacht wat beter door te komen.

4. MamaAlice030

MamaAlice030 Fanatiek lid

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Logisch dat je het eerst even wil laten bezinken :) Ik hoor 1 okt na de echo beetje hoe het gaat lopen deze zwangerschap. Ons medische traject en bevalling was in het WKZ, veel nare herinneringen daar. Wel grote kans dat ze ons ook voor guo weer die kant opsturen, maar geen idee of we daar voor gaan. Kan igg niet wachten tot 1 okt, eerste echo maar ook gewoon wat meer info.

5. Ballyss

Ballyss Bekend lid

18 aug 2018
    509
    598
    93
    Vrouw
    hier heb ik het nog niemand vertelt, ik heb ook de verloskundige nog niet gebeld. Het voelt allemaal nog een beetje onecht.
    Mijn moeder heeft wel opruimwoede en is alle babyspullen aan het opruimen omdat ze ervan overtuigd is dat ze geen kleinkinderen meer gaat krijgen.. die staat een verrassing te wachten:rolleyes:

We willen dat onze zoon het als eerste weet, hij is 3 dus dan wil ik wel weten dat het goed zit..

Olivia88 en Primerose vinden dit leuk.
  6. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Oh opruimwoede, niet de neiging te roepen nov niet wegdoen mam!! @Ballyss

Ik heb zelf opruimwoede gehad. Heb echt niks meer. Zo'n gek idee helemaal opnieuw te moeten verzamelen.

Ik heb het 2 vriendinnen verteld (niet live) maar verder heb ik nog geen verteldrang gek genoeg.

Heb ook geen zin in die vragen! "Gepland?"
    Iemand nog een leuk antwoord daarop? Kan ik vast oefenen.:roflmao: Ik vind niet dat het iemand wat aangaat maar gevoelsmatig moet ik me verdedigen...

Nog 1 week tot de echo, miss daarna meer het gevoel het te willen delen :rolleyes:

Olivia88 vindt dit leuk.
  7. MamaAlice030

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Wij ook nog niets gedeeld. Aan de ene kant wil ik heel graag alles delen maar er zit ook zoveel narigheid van vorige keer toen we uiteindelijk moesten vertellen dat onze baby het niet ging halen… ik kan het niet aan om nog eens slecht nieuws te moeten delen. Misschien delen we het pas na de 20weken echo (als we het zolang kunnen verbergen en ik dan niet al een buik heb haha :roflmao:)

8. Ines98

Ines98 Actief lid

3 sep 2021
    222
    157
    43
    Vrouw
    Wij nog niet , we willen zoizo wachten tot na de eerste echo, vorige keer is het helaas zover niet gekomen dus hopelijk nu wel en dan vertellen we het al aan de familie . Ze hebben wel al gevraagd of ik al terug zwanger was , omdat ze weten dat we meteen terug gingen proberen na de mk maar dan heb ik maar nee gezegd. . was via de telefoon anders zou ik niet goed kunnen liegen :roflmao: vind het eigenlijk niet leuk dat ze dat zo vragen een maand na een miskraam maar goed .. dan ben ik blij dat ik toch zwanger ben anders was het helemaal niet leuk geweest

9. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    @Zonneschijn89 welkom!

Vertellen: alleen 3 vriendinnen die hier op zp zitten weten het. Eentje loopt gelijk met mij op, zo leuk! Onze jongsten zijn ook even oud, nu dus weer samen zwanger :D
    Vind het ook wel een dingetje nu hoor, bij de 4e vond ik het al lastig om te vertellen, nu helemaal, iedereen verklaard ons voor gek :oops: ook de vk heb ik nog niet gebeld, ook een soort schaamtegevoel, 'wat zullen die wel niet denken'.

Zonneschijn89 vindt dit leuk.
  10. Jo913

Jo913 Bekend lid

14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    @Rapunzel ah nou je mag voor een 5e kindje toch gewoon net zo blij en trots zijn als bij een eerste!!!
    Maar wij hebben het ook nog niemand verteld.. sowieso wachten we tot na de eerste echo om onze ouders het nieuws te vertellen. En ik ga halverwege oktober een weekendje weg met vriendinnen, denk dat ik sowieso één vriendin toch maar alvast inlicht ook na die eerste echo anders val ik gegarandeerd door de mand.. niet dat ik standaard ontzettend veel alcohol nuttig maar met zo'n weekendje heb je natuurlijk ook geen reden om aan de sinas te gaan:roflmao:
    Bij onze dochter hebben we het pas na de 20 weken echo verteld.. ook met de reden dat we al een keer eerder hadden verteld dat we zwanger waren en het toen niet goed bleek te zijn en tegen iedereen weer moeten zeggen dat het kindje het niet haalt.. of de felicitaties achteraf terwijl je niet meer zwanger bent, zo pijnlijk! Maar als het nu allemaal goed zit bij de 13 weken echo en de nipt dan gaan we het wel gewoon vertellen! Heb wel een goed gevoel deze keer, net als bij m'n dochter, dus wel vertrouwen erin. Kan het alleen nog bijna niet bevatten. Spannend!

11. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Dat heb ik ook @Jo913 , ik kan het nog niet bevatten! Dat had eerder ook wel.

@Rapunzel vergelijkbare gevoelens!

12. Ines98

Ines98 Actief lid

3 sep 2021
    222
    157
    43
    Vrouw
    Goedemorgend meiden , iedereen goed geslapen ? Ik ga zo meteen weer aan het werk.. en aan het aftellen tot ik deze middag meer weet over mijn bloedtest. De vorige zws moest ik snachts naar toilet en nu had ik dit ook de vorige dagen maar deze nacht niet. Ik ben ook opgestaan zonder buikpijn ofzo en voel me niet zwanger . Nu maak ik me weer zorgen want vorige keer is dit ook zo geëindigd. Gisteren had ik wel veel last van mijn buik en blaas . Pff zo stresserend allemaal ...
    Fijne dag !

13. MamaAlice030

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Spannende dag vandaag

14. Ines98

Ines98 Actief lid

3 sep 2021
    222
    157
    43
    Vrouw
    Inderdaad , maar misschien dat het tot gisteren nog goed was en vandaag niet meer , ik voel me zo anders vandaag pff ik maak me echt zorgen ik hoop dat ik snel weer buikpijn heb ofzo. .

15. Jo913

Jo913 Bekend lid

14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    Spannend @Ines98 !! Heel veel succes vandaag❤

Hier voel ik me juist een stuk misselijker weer, super fijn voor m'n geruststelling maar ook heel erg vervelend.. ben er in ieder geval wel heel blij mee. Morgen volgens eigen berekening 6 weken! En morgen over een week de eerste echo.. zo jammer dat we de tijd niet even vooruit kunnen spoelen want hij kruipt nog net niet achteruit voor mijn gevoel:roflmao:

Primerose en Ines98 vinden dit leuk.
  16. MamaAlice030

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Ik ga duimen dat je snel alle kwaaltjes tegelijk krijgt! ♥
    Hihi nog nooit heeft een week zo lang geduurd! Wij mogen volgende week vrijdag, voelt net zo ver weg als kerst :rolleyes:

Enigma, Marjohke, Primerose en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Marjohke

Marjohke Actief lid

8 jul 2021
    220
    313
    63
    Vrouw
    Ik heb dat soms ook, maar dan opeens krijg je een teken van je lichaam dat alles toch goed zit. Ik moet snachts altijd 1 a 2x naar het toilet nu. En altijd rugpijn en buikpijn, al denk ik soms dat het ook aan mijn bed kan liggen haha. Ook soms last van gevoelige borsten. Dat had ik eerder niet. Ik ben nog tot en met donderdag thuis, dus heb gelukkig nog tijd om eens goed uit te rusten. Deze nacht erg goed geslapen.

Primerose, MamaAlice030 en Ines98 vinden dit leuk.
  18. Marjohke

Marjohke Actief lid

8 jul 2021
    220
    313
    63
    Vrouw

Ines98 vindt dit leuk.
  19. Marjohke

Marjohke Actief lid

8 jul 2021
    220
    313
    63
    Vrouw
    Ik was mis, wou mijn post bewerken maar perongeluk gequote

Ines98 vindt dit leuk.
  20. Ines98

Ines98 Actief lid

3 sep 2021
    222
    157
    43
    Vrouw
    @Marjohke @MamaAlice030 @Jo913
    Bedankt voor jullie lieve reacties ! Ik hoop dat ik dan snel een teken krijg dat het goed zit en dat de uitslag straks goed is , maar ik hou jullie op de hoogte .

Marjohke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina