Gisteren( 5w ) wel nog een gewone zwtest gedaan maar dat zegt niks natuurlijk.. vond het wel een mooie test
Is het een idee om het zkh te bellen of je eerder kan? Of evt een verloskundige in de buurt even te contacten? Die willen misschien ook wel even kijken voor je bij het zkh terecht kan
je test ziet er goed uit hoor.. zou het echt proberen los te laten, afleiding zoeken... Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het! Kun je niet als je je echt veel zorgen maakt ,een verloskundige bellen? Leg uit dat je super onzeker bent en dat je bruinverlies hebt gehad. Wie weet kunnen ze even voor je spieken..
Aah die onzekerheid is zo naar!! Heb er zelf ook heel veel last van hoor, afgelopen dinsdagavond waren mijn kwalen plots ook helemaal weg... borsten als theezakjes en voelde me weer gewoon fit.. dus was er helemaal verdrietig van en toen dacht ik ook, het is ook te mooi om waar te zijn in 1x raak.. het zal wel weer niet goed zijn. De dag erna weer volop klachten maar als verrassing voor mij sushi gegeten, natuurlijk wel alleen wat je mag als zwangere.. stond erbij aangegeven op de kaart gelukkig. En nu ben ik weer echt mega misselijk, loop de hele dag te kokhalzen als ik niet genoeg eet en bij bepaalde gedachtes aan eten, heel herkenbaar van m'n vorige zwangerschap. Dus mijn vertrouwen is weer helemaal terug! Kan nu echt niet meer wachten op woensdag!
In het ZKH mag je pas vanaf 8 weken .. ik denk nog even na of ik volgend weekend al een echo zou doen in Antwerpen dan dat is voor mij maar een halfuurtje rijden..
Hebben jullie al kraamzorg of opvang geregeld? Ik heb me vandaag ingeschreven voor de opvang per oktober. Klinkt heel vroeg maar de wachtlijst schijnt gigantisch te zijn. Kraamzorg wacht ik Mee tot de echo geweest is, ik ben de eerste dagen toch in het ziekenhuis en beval daar ook dus vind ik iets minder belangrijk.
Afleiding is idd moeilijk , en mijn job is ook niet bepaald afleidend. Soms vergeet ik ook even dat ik zwanger ben. Maar goed ik zal nog maar een aantal dagen afwachten zeker.. hopelijk krijg ik snel kwaaltjes zodat ik toch wat geruster kan zijn ..
Allebei nog niet geregeld, maar de opvang doe ik ook na de echo as vrijdag! Is het bij je oudste nu niet dat de tweede voorrang krijgt ivm broertje/zusje op dezelfde opvang te plaatsen? Hier is dat beleid er hoewel ik niet weet hoe druk het is met aanmeldingen per september 2022…
Wij staan al ingeschreven voor de opvang vanaf de crèche wist dat we het aan het proberen waren , omdat mijn schoonzus daar ook een kindje heeft en er nog een kindje bijkomt. Familie krijgt daar voorrang
Het bruinverlies begint hier precies ook weer terug te komen na bijna een week ik was zo blij dat het weg was want bij de vorige zws was dit niet weggegaan tot de mk .. Ik begin me alsmaar minder goed te voelen bij deze zws .. Sorry moest het even ergens kwijt en vind het erg als ik het zo aan mijn man moet vertellen. Hij weet wel van het bruinverlies .
Ik heb ook al geweest in zh hoor voor echo gisteren. Maar weet niet of je zonder voorafgaande medische redenen voor de 8 weken mag. Ik zit in Oost Vlaanderen. Weet niet of dat verschil zou zijn met Antwerpen? Maar echt, als je je er echt niet goed bij voelt dring dan aan hoor. Ze moeten je toch gerust stellen??
Opvang hoef ik niet te regelen, ik ben thuis Kraamzorg doe ik pas later, iig na de eerste echo pas en waarschijnlijk zelfs pas na de termijnecho.
Ik kan ook altijd bij de dokter terecht voor een bloedtest om te zien of het hcg goed gestegen is in de afgelopen week. En ik kan dus eventueel die echo wel doen volgend weekend .. ik hoop echt dat alles goed komt want ik zit al heel de avond te huilen omdat ik bang heb dat het weer gaat mislopen
En dankjewel voor alle lieve berichtjes ! Heb het even heel moeilijk maar hopelijk is het onschuldig en komt alles goed . Zijn hier nog meiden met bruinverlies ? @MamaAlice030 heb jij er nog last van ?
@Ines98 wat vervelend dat je zo onzeker bent. Ik zou gewoon die bloedtest nog een keer laten doen en vragen om een echo.