Uitgerekend 16-31 mei 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Amona, 10 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Waarom wil je het hem niet zeggen? jij voelt toch als de beste wat jouw lijf nu nu nodig heeft. Mij lijkt werken nog fijner dan de hele dag in de auto zitten wachten.

Succes vandaag

2. Marjohke

Marjohke Actief lid

8 jul 2021
    220
    313
    63
    Vrouw
    Omdat hij dan boos is, want ik heb een contract van bepaalde duur tot eind januari en hij gaat er dan van uit dat ze zeker niet gaan verlengen als ik ziek ben... Of als ik eens niet inspring om iemand te vervangen. Hij wilt dat ik alle kansen grijp om die job te houden. Ik zou eind februari in zwangerschapsverlof gaan dus voor 1 maand gaan ze me toch niet houden..... Dat is mijn mening. Ze hebben me nu al 10 dagen achter elkaar laten werken met maar 1 dag tussen om te rusten en nu weer 3 werken, 1 dag rusten en dan weer 3 en 1 dag rusten.. Sorry maar ik trek het niet.

3. Ballyss

Ballyss Bekend lid

18 aug 2018
    509
    598
    93
    Vrouw
    daar hoef je toch geen sorry voor te zeggen dat is ook zwaar! En ik weet niet in welke zorgsector je precies werkt maar ze staan te springen om personeel. Echt luister naar je lichaam en pak die rust.

4. MamaAlice030

MamaAlice030 Fanatiek lid

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Ooh jij ook al zo crappy geslapen! Ik viel pas rond 3h in slaap :confused: Had ik bij mn vorige zwangerschappen totaal geen last van, hopelijk gaat dit kwaaltje snel over haha.

5. MamaAlice030

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Meid wat een gedoe, en wat een vervelende situatie! Je vriend is toch juist je veilige basis waar je alles tegen moet kunnen zeggen? Ziek is ziek, beter nu een dagje op bed als je niet zo lekker bent, dan je zelf overwerken en dan weken thuis zitten lijkt me? En als je bang bent dat hij boos wordt dan lijkt me dat hij ook boos wordt als hij er achter komt dat je je de hele dag in de auto hebt zitten verstoppen en gelogen hebt tegen hem over waar je was? Is toch ook niet vol te houden als hij aan het einde van de dag vraagt hoe het op je werk was enzo? Denk dat je van liegen meer onenigheid krijgt ♥

Zeker als ze je zoveel laten werken zal je er misschien vaker tegen aan lopen dat je het niet trekt en evt ziek moet melden (10 dagen is echt heel lang achter elkaar, super logisch dat je dat niet trekt, zeker als je net zwanger bent). Maar dan kan je maar beter meteen uitleggen dat je je niet goed voelt, ipv je vaker verstoppen in de auto toch?

6. Primerose

Primerose Actief lid

19 jul 2020
    397
    644
    93
    Vrouw
    Vervelend van jullie bruinverlies @MamaAlice030 en @Ines98.. Bruin bloed is oud bloed, dus in principe niet iets om je zorgen over te maken. Maarja, dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je er onrustig van wordt..Ik hoop dat het heel snel over gaat bij jullie!

Welkom @Sedum. Wat ontzettend verdrietig dat jullie je zoontje hebben verloren! Ik kan mij heel goed voorstellen dat deze positieve test nog wat onwerkelijk aanvoelt. Komende dagen zal het wel wat bezinken. Ik duim heel hard voor jullie dat deze zwangerschap goed zal gaan!

Welkom @Ballyss en van harte gefeliciteerd :D Gezellig dat je hier mee komt kletsen!

@Marjohke Wat een lastige situatie zo! Ik ben van mening dat als je voor je eigen gezondheid en dat van jullie kleintje kiest, dat nooit een verkeerde beslissing kan zijn. Ik denk ook dat liegen en bedriegen geen goede oplossing is. Je zou je veilig genoeg moeten voelen om open en eerlijk te zijn tegenover je vriend... maar ik begrijp een beetje dat dit niet het geval is. Als dat enigszins kan, zou je dat wel bespreekbaar met hem moeten maken..Dat je niet eens durft te vertellen als je je ziek wilt melden. Jezelf overwerken en vervolgens definitief uitvallen, heeft niemand baat bij. Hij ook niet. In de verpleging zijn banen genoeg, dat komt dan zo nodig wel weer goed na je verlof. Maar het is helemaal niet gezegd dat ze je niet willen behouden toch?

Dat van de 13-weken echo wist ik nog niet! Als het ons wordt aangeboden doen we ook zeker mee met het onderzoek.

Marjohke vindt dit leuk.
  7. Olivia88

Olivia88 Actief lid

15 sep 2018
    169
    212
    43
    Vrouw
    Uitgerekende datum ♡
    16 mei:
    BB83 - 37j - 2e kindje (mbv letrozol)
    Vivonne - 29j - 1e kindje
    Lynn1994 - 26j - 1e kindje

17 mei:

18 mei:
    Jo913 - 29j - 2e kindje

19 mei:
    MamaAlice030 - 30j - 3e kindje (zoontje '18, zoontje '21 stil geboren)
    Elisabeth83 - 37j - 5e kindje

20 mei:

21 mei:
    Amona - 36j - 4e kindje

22 mei:

Primerose - 35j - 3e kindje
    Enigma - 39j - 2e kindje
    Rapunzel - 31j - 5e kindje

23 mei:
    Marjohke - 30j - 1ste kindje

24 mei:
    Bruggegirl - 28j - 2de kindje

25 mei:
    Olivia88 - 33j - 2e kindje

26 mei:

27 mei:

28 mei:

29 mei:

30 mei:
    Ballys - 33 jaar - 2e kindje

31 mei:

Afspraken ♡♡♡
    21-09 - Elisabeth83 - eerste echo (ziekenhuis)
    24-09 - Marjohke - eerste echo
    27-09 - Amona - eerste echo
    27-09 - Vivonne - eerste echo
    29-09 - Jo913 - eerste echo
    01-10 - Bb83 - eerste echo (ziekenhuis)
    01-10 - MamaAlice030 - eerste echo
    01-10 - Bruggegirl - eerste echo
    04-10 - Enigma - eerste echo (vruchtbaarheidskliniek)
    05-10 - Lynn1994 - eerste echo
    7-10 - Primerose - eerste echo
    11-10 Olivia88 - eerste echo

Bevallen

♡ Meisje: ♡ Jongen: ♡ Verrassing:

Primerose vindt dit leuk.
  8. Olivia88

Olivia88 Actief lid

15 sep 2018
    169
    212
    43
    Vrouw
    Verloskundige gebeld! En 11 oktober eerste echo :) worden 3 lange weken :eek:

@Marjohke wat vervelend zeg, ik zou rustig met je vriend gaan praten want jij bent de enige die voelt wat in jouw lichaam nodig is. Misschien verbaast zijn reactie jou wel! Maar als je in de auto gaat zitten gaat het misschien alleen maar van kwaad tot erger..

Primerose en Marjohke vinden dit leuk.
  9. Enigma

Enigma Fanatiek lid

11 jul 2019
    1.195
    1.612
    113
    Vrouw
    @Marjohke in de zorg staan ze te springen om mensen, als je geen contract krijgt dan ben je zo weer ergens anders aan het werk. En in de auto gaan zitten omdat je vriend het niet mag weten... dan worden het nog acht hele lange maanden ;) Ik zou echt even het gesprek met vriend aangaan. Jouw gezondheid en die van de kleine gaan nu toch even voor? Dat zal hij ook heus wel begrijpen. Wat niet gaat gaat gewoon niet. Het is misschien lastig die extreme zwangerschapsvermoeidheid uit te leggen aan iemand die dat nooit heeft gehad, maar hij zal gewoon het beste voor jou en de kleine willen. Dus niet in de auto vandaag, maar op de bank!

@Primerose de 13 weken echo is sinds kort nieuw erbij gekomen. Dus als het goed is krijg je die ook aangeboden.

Ik ben ook redelijk op en de week moet nogal beginnen. Dochter gisteren een ongelukje dus gisteren hele middag mee gezeten en vannacht slecht geslapen. Zoveel stress en weinig slaap doet een mens geen goed :| Gelukkig kunnen we het vandaag nog even rustig aandoen.

10. Marjohke

Marjohke Actief lid

8 jul 2021
    220
    313
    63
    Vrouw
    Ik heb het hem gezegd, ben intussen even bij een vriendin. Heb ook gebeld met mijn hoofdverpleegkundige, en die was eigenlijk wel echt heel begripvol. Vriend reageerde gewoon van 'oei niet leuk' dus het valt nog mee.. Ik zie wel wat de dokter straks zegt.. Kan maar gewoon zeggen hoe ik me voel. En hopen dat die iets kan geven waardoor ik wat beter slaap. Bedankt voor te luisteren en de steun, dat doet deugd.

Olivia88, BB83, Primerose en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Ines98

Ines98 Actief lid

3 sep 2021
    222
    157
    43
    Vrouw
    Goed dat je het gezegd hebt ! Ik ben blij dat ze zo begripvol hebben gereageerd ! Zorg goed voor jezelf en jullie kleintje :) en veel beterschap

Marjohke vindt dit leuk.
  12. Marjohke

Marjohke Actief lid

8 jul 2021
    220
    313
    63
    Vrouw
    @MamaAlice030 jij hebt ook je zorgen, zie ik. Hopelijk blijkt alles gewoon goed te zijn :)

@Primerose hoe is het met jou?

13. Jo913

Jo913 Bekend lid

14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    @Marjohke goed dat je het hebt gezegd meid, eerlijkheid duurt t langst! Heel goed dat je luistert naar je lijf, dat is het aller belangrijkst, en daar zou je vriend juist begrip voor moeten hebben (wat hij aan zijn reactie te zien denk ik ook wel heeft toch:oops:, fijn dat t is opgelost in ieder geval) rustig aan!!!

@Elisabeth83 oeeeh jij hebt morgen al je eerste echo!!! Spannend en leuk:D

Hier merk ik dat ik best rustig ben, de misselijkheid begint een beetje te komen en dat beschouw ik als een goed teken.. maar de spanning loopt ook op hoor, als ik merk dat m'n borsten iets minder gevoelig zijn dan ben ik zo bang terwijl het gewoon op en af gaat dus een uur later zit ik weer met mega gespannen borsten en ben ik gelijk weer gerustgesteld... kan niet meer wachten tot de echo volgende week woensdag!!!! (En dat lijkt nog zooooooo ver weg!!) O en ik ben zo erg, iedere dag check ik een website waarop staat hoeveel % kans je hebt op een miskraam en hoeveel % dat t goed gaat.. vandaag 84,9%kans dat t goed blijft gaan (5+5):thumup: en een andere tabel zegt 89,5%, best hoopgevend toch:roflmao::roflmao::roflmao:
    Iemand van jullie echt al last van kwalen?

Primerose vindt dit leuk.
  14. Jo913

Jo913 Bekend lid

14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    @MamaAlice030 hoe gaat t nu met jou? Hopelijk is het weer gestopt en ben je er wat rustiger onder nu

15. Primerose

Primerose Actief lid

19 jul 2020
    397
    644
    93
    Vrouw
    Leuk dat je erop staat @Olivia88! :D Vond je ook niet dat het nu eens zo "echt" is? Nu je de vk hebt gesproken? (of de assistent)

Goed gedaan @Marjohke! :thumup: Blij te horen dat de reacties uiteindelijk allemaal mee vielen. Je kunt het soms zo groot maken in je hoofd hè! Lekker uitrusten vandaag <3

Geniet van een rustig dagje @Enigma!

Hier gaat het wel goed hoor! Ben onzeker op sommige momenten. Ben toch wat bang dat het mis zal gaan voor 12 weken, terwijl dat niet echt ergens op is gebaseerd. Ik voel mij wel heel rustig, maar ik weet niet.. Ik vind het gewoon een lastige fase, ook door de weinige klachten. Wilde dit weekend nog een CB test doen met wekenindicator, maar ik durf gewoon niet zo goed. Ben bang dat daarop maar 1-2 komt te staan... Misschien morgen.. :| Haha, lees net je post @Jo913 Herkenbaar! Fijn om hier zoveel steun te vinden meiden!

Edit: En terwijl ik dit post en wil opstaan uit mijn stoel, verrek ik van de pijn in mijn liezen :roflmao::oops::rolleyes:

Olivia88 vindt dit leuk.
  16. MamaAlice030

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    @Primerose ik hoop ook dat het snel over gaat, deze week is het een half jaar geleden dat ons zoontje geboren is/overleed dus rustig blijven is deze week sowieso een beetje een ding.

@Olivia88 oeh dat is nog lang idd, aftellen maar!

@Enigma oh bah, hopelijk niets ernstigs en dat ze zich snel weer top fit voelt!

@Marjohke fijn dat je vriend beter reageerde dan je had gedacht! Even lekker bijtanken vandaag. Ja deze week is mn brein sowieso prut, en dat bruinverlies relativeren lukt niet echt. Volgende week is vast weer een betere week.

@Jo913 oh dat zijn fijne getallen, dat had ik even nodig haha! Nog niet gestopt helaas, ene moment wat meer andere wat minder. Probeer maar vast te houden aan dat stressen toch geen verschil maakt als het niet goed gaat.

17. Zonneschijn89

Zonneschijn89 Actief lid

12 mrt 2017
    120
    34
    28
    Vrouw
    Hallo dames, vanmorgen een test gedaan en wij zijn dolgelukkig met een mooie positieve test en CB met “zwanger 2-3 weken”! Ik schijf graag met jullie mee. Iedereen gefeliciteerd en op naar allemaal gezonde baby’s in mei ‘22! Het is wel spannender na een eerdere vmk maar we hebben er vertrouwen in dat het deze keer goed gaat komen. Het is ons tweede kindje en ik ben 31 jaar. 11 oktober is de eerste echo, dus moeten nog even geduld hebben.

BB83, Ines98, Sedum en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Zonneschijn89 vindt dit leuk.
  19. Primerose

Primerose Actief lid

19 jul 2020
    397
    644
    93
    Vrouw
    Zonneschijn89 vindt dit leuk.
  20. Olivia88

Olivia88 Actief lid

15 sep 2018
    169
    212
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd en welkom @Zonneschijn89 !

@Primerose ja opeens veel echter haha! Echt meer op het kindje in mijn buik gericht dan op testen en cyclus. Alsof door het bellen naar de verloskundige je opeens die periode afsluit, weet niet hoe ik het mort omschrijven haha.

Hebben jullie het al meer mensen verteld? Hier weten mijn kant van de familie en wat goede vrienden het al, kon mijn enthousiasme niet verbergen :roflmao:

Marjohke, Zonneschijn89 en Primerose vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina