Lieve en begripvolle reactie. Dankjewel! Het is ook iets wat je omgeving niet zo begrijpt. Dus er over praten kan maar met een enkeling, terwijl je juist zo hunkert naar begrip en luisterend oor. En wat je zegt, enerzijds zie ik naar de geboorte uit, omdat ik dan hopelijk van mn kwaaltjes en gedoe af ben. Maar indd de keerzijde is dat je er een kleine bij hebt en alles opnieuw uit moet vinden. Maar we wilden dit graag, en nog steeds, maar op moeilijke dagen denk je help, hoe moet het straks. Al geloof ik ook echt wel dat het weer los zal lopen. Ik ben ook gewoon heel benieuwd naar onze nieuwe kleine. Hoe ziet het er uit. Zie ik dezelfde dingen als bij mn zoontje enz. Echt heel benieuwd naar. Bevalling ben ik ook benieuwd naar, hoe gaat een tweede keer, en hoe snel. Afijn, er zit niets anders op dan af te wachten. Hoe gaat het met de rest? En met jou Kaas? Er waren best wat zorgen. Hopelijk mag het wat gaan. Ik heb zaterdag de 20 weken echo.
♡ Uitgerekend 9 mei t/m 31 mei♡ 9 mei: LittleMiess - 27 jaar - 2e kindje 15 mei : 16 mei : 17 mei : Mama092013 - 34 jaar - 4e kindje 18 mei : 19 mei : Viktoriya - 33 jaar - 3e kindje ( eerste samen na mmm) MamaD- 21 jaar - 2e kindje 20 mei : Mommy1994 - 28 jaar - 2e kindje Snuisterkonijn - 33 jaar - 2e kindje 21 mei : Appelflapje - 36 jaar - 2de kindje 22 mei : Mamaen - 31 jaar - 2e kindje 23 mei : 24 mei : Boerenmeisje124 - 29 jaar - 1e kindje Lachebekje87 - 36 jaar - 2de kindje Kaas123 - 37 jaar - 1ste kindje 25 mei : Watermeloentje - 28 jaar - 2e kindje 26 mei : Thengymo - 40 jaar - 2e kindje 27 mei : 28 mei : Caramelx, 29 jaar, eerste kindje LauraAB123 - 37 jaar - 2e kindje Stresskipje - 35 jaar - 2e kindje 29 mei : Bertina - 32 jaar - 2e kindje 30 mei : Koffielove - 28 jaar - 1e kindje 31 mei : Suze29 - 38 jaar - 2e kindje (1e als BAM) Vivonne - 31 jaar - 2e kindje - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (4) Meisje (4) Verrassing (12) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: LauraAB123 - 4 januari - 20 weken echo Bertina - 6 januari - 20 weken echo Mamaen - 8 januari - 20 weken echo Stresskipje - 8 januari - 20 weken echo Lachebekje87 - 8 januari - 20 weken echo LauraAB123 - 9 januari - consult: verloskunde, gynacologie en longarts Mamaen - 11 januari - controle gynaecoloog Mommy1994 - 15 januari - controle Snuisterkonijn- 30 januari - controle Kaas123 - 5 februari - controle+ groeiecho + ogtt Mamaen - 5 februari - controle + groeiecho Lachebekje87 - 7 februari - controle Mommy1994 - 13 februari - controle Mamaen - 6 maart - controle + groeiecho Mommy1994 - 7 maart controle + groeiecho Mamaen - 28 maart - bespreken bevalwensen verpleegkundige
Hier was de 20 weken echo ook goed! Voel de baby inmiddels best wel goed, erg gezellig! Ik ga de afgelopen paginas even teruglezen
De 20wk echo was goed, het is nog steeds een meisje en ze heeft een klein hoofd (percentiel 8) dus dat gaan ze over een maand of 2 nog een keertje opmeten. Verder hier drukke week gehad met veel gezelligheid maar ook erg vermoeiend. Misselijkheid is gelukkig voorbij :-D Wel last van mn stuitje... vooral met fietsen en met opstaan als ik lang heb gezeten (vooral met mn dochter op schoot) - hebben jullie dat ook (nu al...) ? Succes met de andere echos komende tijd!
Wij hebben niks nieuws voor de baby voorlopig. Ledikant wil ik tweedehands kopen. We hebben natuurlijk ook gewoon nog alles van onze eerste zoon. Inclusief kleertjes, zelfde geslacht dus geen drang om nieuwe spulletjes te kopen Mn vriend zei plots een naam luidop en voor het eerst kreeg ik een warm gevoel vanbinnen. Dit zou hem wel eens kunnen worden we hebben nu al een paar namen in gedachten. Maar 1 naam springt er wel uit voor mij. Had dat gevoel bij mijn eerste zoon ook plots bij een naam, en dat is em gebleven Wij geven hem enkel de achternaam van de papa. @Bertina wat ruk dat je nog steeds misselijk bent. Ik begrijp heel goed dat je het nu wel zat bent.. Gister voelden twee van mijn collega's de kleine bewegen in mn buik, zo leuk! Mn vriend heeft hem nog steeds niet gevoeld :-D
Wij hebben zeker nog niet alles in huis, baby kamer is nog steeds logeerkamer. Wiegje staat nog op zolder bij mijn oom en tante. Ik heb wel al wat kleertjes, cadeautjes maar ook hele zak van mijn zus. En wat van Vinted. Verder hebben we de triptrap tweedehands gekocht met babyschaal. En heb ik gisteren de kinderwagen besteld met mijn moeder, Bugaboo Fox 5 en Babypark had nu een mooie aanbieding (op de groene 21% korting). Maar die komt pas over 7 weken. Qua naam brainstormen we af en toe, wel al een favoriet voor jongen. Volgende week vrijdag doen we de erkenning, ons kindje krijgt alleen de achternaam van vader, lekker ouderwets.
Ach wat vervelend dat je je nog zo voelt. Laat het dan maar lekker snel gaan idd! Maar mensen zijn ook gewoon heel irritant Ja zo'n dubbele naam lijkt me ook gedoe en wat doe je dan met de volgende generatie? 4 dubbele naam
Dank @Bertina Ik voel me ook soms nog best ruk, benauwd nog steeds pijn waar de longontsteking zat en gewoon ook moe en energieloos. Ik ben niet gewend dat het herstel zo langzaam gaat, maar heb nu besloten te wachten tot maandag mijn eigen longarts terug is en mij hopelijk belt. Gyneacoloog zegt dat het klaren van een longontsteking ook gewoon langer duurt in de zwangerschap. We zijn woensdag op de zwangeren spoed geweest omdat ik woensdag overdag veel last van mijn buik had, toenemende krampen kwam en ging, buik werd ook hard, was aan het werk en had moeite met zitten wilde eigenlijk liggen. Ik moest bellen en naar huis van de supervisor wel lief dat ze zo goed op me passen. Ze waren bang voor dreigende vroeg geboorte maar baarmoederhals was nog lang en even lang als op de 20 weken echo, 3,5cm dus prima. Ik was wel ook ineens veel dikker, paste dinsdag nog redelijk in mijn doktersjas woensdag ging die echt niet meer dicht. Dus conclusie was groei baarmoeder en toch ook harde buiken. En had dus ook aanhoudende koorts maar dat toch bij de longontsteking. Heb een echo gehad en controle voor blaasontsteking, had ik niet. Toen mochten we naar huis. Wel weer 'gezeur' over de placenta die gedeeltelijk over de uitgang ligt, dit is al zo vaak gezegd. Dat gaat optrekken of niet, indien niet wordt het een keizersnede dat komt ook wel goed, ik heb daar nul invloed op en ben daar nu totaal niet mee bezig. Ben blij dat ik geen bloedverlies heb. Maar goed beeb lag wel gezellig te zwaaien. Heel af en toe voel ik hem een klein beetje.
Fijn dat je echo goed was en nog steeds een dame. Hoofdje even afwachten dan. Ja was drukke tijd, wel lekker dat de misselijkheid klaar is. Maar balen vab je stuithe, heb ik gelukkig geen last van
Fijn weer wat te lezen van jullie, ook van jou Kaas. Het zit je niet mee. Wat intens allemaal. Sterkte hoor! Dat je dan erbij werkt dan is echt bizar. Aangezien sommige zich al ziekmelden voor lichte hoofdpijn. Wat betreft het liggen van de placenta voor de uitgang. Werkelijk, ik begrijp daar niks van. Bij mijn vorige zwangerschap werd daar bij 20 weken echo ook heibel over gemaakt. Want oei als dat zo blijft moet je dit en dan enz. Maar we zijn op de helft van de zwangerschap, de hele boel is nog aan het groeien en omhoog gaan. Het schijnt echt uiteindelijk maar zo weinig voor te komen dat iemand daadwerkelijk keizersnede moet hierdoor. Mijn verloskundige zegt dit ook. Kijk dat ze nog een keer ter controle kijken over een week of 10 is logisch, maar dat er zo druk over word gedaan snap ik niet.
Dank je wel, heel veel is perspectief. Werken geeft mij ook energie en het gevoel even geen patiënt te zijn. Want ook als zwangere ben ik patiënt ondanks een kindje wat het fantastisch doet en volledig gezond lijkt (gelukkig). Haha ja, ze zeggen niet voor niets, artsen zijn de slechtste patiënten, die stoppen nooit. Er is altijd een, het valt wel mee, mijn hoofd doet het nog, misschien stel ik me wel aan gevoel. Daarnaast denk ik altijd ook nog, mijn patiënten die zijn pas echt ziek. We zijn dan weer wel heel goed in voor elkaar dokteren en zeggen wat jij doet is echt niet goed, maar voor jezelf. Maar goed dat weten de meeste artsen ook wel. Ja ik snap de toestand over de placenta ook niet helemaal. Ze doen nl vanaf nu toch al sowieso elke 4 weken een groei echo en de beslissing wordt gemaakt bij 32 weken. Maar ik begreep wel dat er een verschil zit in laag en echt voor de uitgang qua kans op trekken. Schijnbaar trekt een overliggende placenta wel echt veel minder vaak op dan een die bij 20 weken alleen te laag ligt, want van die groep trekt de overgrote meerderheid op. Maar goed wat het ook is, je verandert er niks aan. Mijn kind heeft er (nu) geen last van en dat is voor mij het belangrijkste.
Daar ben ik weer. Afijn, bij mij ligt de placenta helemaal voor de uitgang Bij 32 weken opnieuw echo, en extra echo in het ziekenhuis. Als de placenta teveel daar blijft word het een keizersnee. Ze waarschuwde ook dat als de placenta gaat verschuiven, er een bloedvaatje kan knappen, en er een bloeding kan komen. En, ze wilde ook de echo via de onderkant doen, om extra goed te kunnen kijken, toen signaleerde ze een flinke cyste in mn eierstok. Ook niet heel grappig. Door het gewicht kan mn eierstok gaan kantelen wat enorm pijnlijk schijnt te zijn, want dan moet deze terug gekanteld worden. Wat een gedoe. We hopen er maar het beste van. Het blijde nieuws, met het kindje alles goed. Dat is zo fijn.
Toch wel spannend weer en opnieuw een bezoekje aan het ziekenhuis! Zou fijn zijn als je er eventjes niet hoeft te komen. Vervelend ook van de placenta. Misschien helpt het om duidelijk aan te geven dat je het accepteert indien het een keizersnede moet worden? Dat het gesprek erover een beetje afgerond is. Of maken ze zich zorgen dat je teveel doet? Dacht dat met een voorliggende placenta de kans op bloedingen groter is? Ik had bij de 1e wel een laag liggende placenta die netjes opgetrokken was bij de 30weken, maar die lag dus inderdaad niet voor.
Hopelijk zijn het allemaal mogelijke scenario’s die niet uit gaan komen! Soms is het ook wel fijn om voorbereid te zijn op wat er KAN gaan komen maar het kan ook wat stress geven als je er te veel over gaat piekeren. Inderdaad gelukkig alles goed met de kleine! Voor nu het belangrijkste.
Ik heb morgen de 20 weken echo en donderdag weer controle. Laatste afspraak begin dec gehad en vind het toch wel spannend. M’n bloeddruk was, zelf gemeten op werk, ook 1x wat verhoogd dus hoop maar dat het allemaal netjes is. Verder wordt de bekken pijn wel steeds weer wat heftiger, komende week misschien maar weer even langs de bekkenfysio. Gelukkig voel ik me mentaal de laatste weken wel redelijk goed! Ik besef goed dat dit zeer waarschijnlijk m’n laatste zwangerschap is en ik dus nog maar zo’n 4 maanden van mijn leven zwanger zal zijn. Probeer er daarom ook echt van te genieten en gelukkig lukt dat de laatste weken goed, vooral als de baby lekker aan het bewegen is!
♡ Uitgerekend 9 mei t/m 31 mei♡ 9 mei: LittleMiess - 27 jaar - 2e kindje 15 mei : 16 mei : 17 mei : Mama092013 - 34 jaar - 4e kindje 18 mei : 19 mei : Viktoriya - 33 jaar - 3e kindje ( eerste samen na mmm) MamaD- 21 jaar - 2e kindje 20 mei : Mommy1994 - 28 jaar - 2e kindje Snuisterkonijn - 33 jaar - 2e kindje 21 mei : Appelflapje - 36 jaar - 2de kindje 22 mei : Mamaen - 31 jaar - 2e kindje 23 mei : 24 mei : Boerenmeisje124 - 29 jaar - 1e kindje Lachebekje87 - 36 jaar - 2de kindje Kaas123 - 37 jaar - 1ste kindje 25 mei : Watermeloentje - 28 jaar - 2e kindje 26 mei : Thengymo - 40 jaar - 2e kindje 27 mei : 28 mei : Caramelx, 29 jaar, eerste kindje LauraAB123 - 37 jaar - 2e kindje Stresskipje - 35 jaar - 2e kindje 29 mei : Bertina - 32 jaar - 2e kindje 30 mei : Koffielove - 28 jaar - 1e kindje 31 mei : Suze29 - 38 jaar - 2e kindje (1e als BAM) Vivonne - 31 jaar - 2e kindje - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (4) Meisje (4) Verrassing (12) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: Mamaen - 8 januari - 20 weken echo Stresskipje - 8 januari - 20 weken echo Lachebekje87 - 8 januari - 20 weken echo LauraAB123 - 9 januari - consult: verloskunde, gynacologie en longarts Mamaen - 11 januari - controle gynaecoloog Mommy1994 - 15 januari - controle Snuisterkonijn- 30 januari - controle Kaas123 - 5 februari - controle+ groeiecho + ogtt Mamaen - 5 februari - controle + groeiecho Lachebekje87 - 7 februari - controle Mommy1994 - 13 februari - controle Mamaen - 6 maart - controle + groeiecho Mommy1994 - 7 maart controle + groeiecho Mamaen - 28 maart - bespreken bevalwensen verpleegkundige
Moet toch even mn zorgen kwijt hoor... de echoscopist zei met de 20wk echo dat alles er goed uitzag, alleen hoofdomtrek aan de kleine kant (ze zei percentiel 8) Maar nu zie ik in mijn dossier dat de hoofdomtrek (HC) op P5 zit en schedelbreedte (BPD) zelfs op P2! Met de 13wk echo was dit nog HC P18 en BPD P35... dus volgt ook niet dezelfde lijn Buikomtrek (AC) en bovenbeenlengte (FL) wel meer in het midden (P32 en P68) Gelukkig morgen weer een afspraak bij de verloskundige... hoop dat de echoscopist verkeerd gemeten heeft oid, vond dr een beetje klungelen.
Fijn dat met het kindje in elk geval alles goed is!!! Maar wel balen van je placenta en cyste. Hoop dat het kantelen niet gebeurt, bij mij zeiden ze dat die kans erg klein is... Hopen ook dat je placenta straks beter ligt, wel goed dat ze waarschuwen dat je niet meteen in de stress schiet bij een beetje bloed. Gaan ze dit later weer controleren?