Nee dit waren de belangrijkste en dan met name idd concreet bedenken welke hulp je kan gebruiken, wil hebben zodat je mensen ook concreet kan vragen. Super fijn dat je man 2 weken thuis is! Maar je zal echt de eerste 6 weken hulp nodig hebben, dus idd handig om daar een plan voor te maken. Mijn zus is wel 48u gebleven, net als mijn beste vriendin vorige zomer. Tegenwoordig wordt inderdaad steeds vaker 24u gedaan maar dat kan soms wat snel zijn qua pijn en mobiliteit en wees dan ook niet bedeesd om dit aan te geven! Veel mama's en papa's vinden 24u te snel. Dus ook hier kijken wat goed voelt en wat bij jullie past. Mijn zus heeft niet heel veel pijn gehad maar heeft dus ook heel goed naar haar gevoel en lichaam geluisterd en ik denk dat dat belangrijk is voor een goede ervaring. Te snel gaan is gewoon niet goed. Het is toch een hele ingreep. En ik snap je nesteldrang heel goed, herken het ook wel, je wil toch alles zelf voorbereiden ofzo als je straks alles uit handen moet geven
Ja ziekenhuizen ze doen hun best maar dingen duren altijd langer dan je denkt. Maar nu is er een behandelplan! En zonder operatie ik ben daar nu ook helemaal ok mee omdat ik de juiste uitleg gehad heb. Ze gaan me 12 dagen infuus geven vanaf de 26ste dus pakweg tot volgend weekend. Daarna nog 4 weken pillen. Er is nog wel een kans dat infuus gedeeltelijk thuis kan, maar dat is nog niet zeker. Als het ook maar een beetje veiliger is voor mij of de baby blijf ik gewoon, dat is ook ok ik weet waar ik het voor doe. Ik ben gelukkig inmiddels niet meer echt ziek, wel moe pijn etc. Dus kan wel rust gebruiken. Het is inderdaad een complexe casus dus wat dat betreft beleid op maat. Ik heb vandaag ook met de verpleegkundige gesproken over de kraamafdeling. Alle kraamvrouwen liggeb hier alleen, zwangeren overigens ook zoveel mogelijk (ik ook). De baby is gewoon op de kamer tenzij het kindje extra zorg nodig heeft dan is het op de neonatologie. Er is ook couplet care, dan mag mama bij zieke/premature baby liggen maar dan moet de moeder zelf ontslagen zijn. En er is momenteel personeels te kort (zoals overal) dus ze kunnen helaas couplet care niet garanderen. Maar goed al met al moet die kleine dus gewoon tot 36 weken blijven zitten dan hoeven we ip niet uit elkaar.
Wat fijn dat er nu een plan ligt! Hopelijk slaat het aan en hoeft er niet te veel gewijzigd te worden. En komen er geen nieuwe zorgen bij natuurlijk! Fijn ook dat je je wat minder ziek voelt. Je zal ondertussen wel helemaal gewend zijn aan het ziekenhuis, krijg je regelmatig bezoek? Lijkt mij wel pittig hoor zo’n langere opname! Fijn ook dat je een privé kamer hebt nu maar zeker ook na de bevalling. Snap dat je hoopt op een soort familiekamer.. maar het mooiste is als je überhaupt snel naar huis mag samen natuurlijk! Sowieso hoop ik dat al onze baby’s lekker blijven zitten tot het mei is, volgens mij zitten we dan allemaal wel veilig qua termijn.
Vandaag wel de lijn gekregen, nu nog afwachten tot de thuiszorg plek voor me heeft zodat ik naar huis kan. Voorlopig gaat de orthopeed het heel strak controleren wat fijn is. Vandaag weer een groeiecho gehad en toch ook gewoon de controle met mijn eigen gyneacoloog wat super fijn was! Gewoon even alles kunnen bespreken wat er gebeurt is. Nu 28 weken, kindje weegt 1150 gram en is daarmee p35, nog prima op de eigen lijn dus. Lijkt geen schade te hebben van de sepsis dus super fijn. En de gynaecoloog zei, je hebt iig de 28 weken gehaald! Zelf denk ik eerlijk gezegd niet dat ik mei ga halen. Maar laten we iig hopen op tweede helft april! En we moeten het allemaal gaan zien natuurlijk. Over 2 weken weer controle bij de gyn en over 4 weken weer een echo plus controle. Hoe was jou echo en controle vandaag?
♡ Uitgerekend 9 mei t/m 31 mei♡ 9 mei: LittleMiess - 27 jaar - 2e kindje 15 mei : 16 mei : 17 mei : Mama092013 - 34 jaar - 4e kindje 18 mei : 19 mei : Viktoriya - 33 jaar - 3e kindje ( eerste samen na mmm) MamaD- 21 jaar - 2e kindje 20 mei : Mommy1994 - 28 jaar - 2e kindje Snuisterkonijn - 33 jaar - 2e kindje 21 mei : Appelflapje - 36 jaar - 2de kindje 22 mei : Mamaen - 31 jaar - 2e kindje 23 mei : 24 mei : Boerenmeisje124 - 29 jaar - 1e kindje Lachebekje87 - 36 jaar - 2de kindje Kaas123 - 37 jaar - 1ste kindje 25 mei : Watermeloentje - 28 jaar - 2e kindje 26 mei : Thengymo - 40 jaar - 2e kindje 27 mei : 28 mei : Caramelx, 29 jaar, eerste kindje LauraAB123 - 37 jaar - 2e kindje Stresskipje - 35 jaar - 2e kindje 29 mei : Bertina - 32 jaar - 2e kindje 30 mei : Koffielove - 28 jaar - 1e kindje 31 mei : Suze29 - 38 jaar - 2e kindje (1e als BAM) Vivonne - 31 jaar - 2e kindje - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (4) Meisje (4) Verrassing (12) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: Mamaen - 1 maart - controle + groeiecho Laura123 - 4 maart - groeiecho Kaas123 - 6 maart - bevalling voorlichting Mommy1994 - 7 maart controle + groeiecho Kaas123 - 18 maart controle Mamaen - 25 maart - controle + groei echo Kaas123 - 28 maart - echo, groei en placenta positie + controle Mamaen - 28 maart - bespreken bevalwensen verpleegkundige
Ik toevallig afgelopen vrijdag! Ik heb véél teveel vruchtwater en diabetes kan daar een oorzaak van zijn. Zag er echt tegenop, ook omdat ik echt wel niet lekker kan worden van veel suiker maar het is me ontzettend meegevallen. Ik vond het in de tijd die ik moest wachten vooral fijn om te bellen (met m’n broer en zus uiteindelijk) maar had ook een boek en m’n laptop mee. Ik vond het drankje niet heel vies en voelde me het eerste half uur niet super, vooral moe, maar daarna trok het weer weg. De uitslag was gelukkig ook goed! Succes, hopelijk valt t bij jou ook mee en krijg je een goede uitslag.
Oh wat fijn! Ja ik weet niet eigenlijk. Ik zie er wel tegenop dat ik bijvoorbeeld misselijk zal worden of wat dan ook.. we gaan het zien. Hoe snel had je de uitslag?
Ja ik was ook bang dat ik misselijk zou worden maar dat is me dus hartstikke meegevallen. Ik denk dat het vaker goed gaat dan dat iemand erg misselijk wordt, als je moet spugen is de test ook mislukt en stopt de test. Dus meestal zal het goed gaan maar ik herken je spanning zeker.. Ik mocht om 10.15 uur naar huis en had om 12.30 de uitslag! Dus dat ging lekker snel. Veel succes morgen, laat je weten hoe het ging?
Dag lieve dames, Ik ben een hele tijd afwezig geweest omdat ik niet kon aarden in de zwangerschap, ik heb me afgezonderd. Een voorgevoel misschien? Afgelopen week op controle geweest en het nieuws gekregen dat onze kleine man het niet kan halen door een extreem zeldzame hartafwijking. Deze werd niet eerder opgemerkt omdat hij zo beweeglijk is.. bij 29 weken denk je niet om zo een nieuws te krijgen dus het kwam aan als een mokerslag. Ik plaats dit niet voor medelijden of om jullie bang te maken maar eerder om de kans te nemen om het uiteindelijk een plaats te kunnen geven. Ik wens elk van jullie een gezonde wolk van een baby toe ❤️
♡ Uitgerekend 9 mei t/m 31 mei♡ 9 mei: LittleMiess - 27 jaar - 2e kindje 15 mei : 16 mei : 17 mei : Mama092013 - 34 jaar - 4e kindje 18 mei : 19 mei : Viktoriya - 33 jaar - 3e kindje ( eerste samen na mmm) MamaD- 21 jaar - 2e kindje 20 mei : Mommy1994 - 28 jaar - 2e kindje Snuisterkonijn - 33 jaar - 2e kindje 21 mei : Appelflapje - 36 jaar - 2de kindje 22 mei : Mamaen - 31 jaar - 2e kindje 23 mei : 24 mei : Boerenmeisje124 - 29 jaar - 1e kindje Lachebekje87 - 36 jaar - 2de kindje Kaas123 - 37 jaar - 1ste kindje 25 mei : Watermeloentje - 28 jaar - 2e kindje 26 mei : Thengymo - 40 jaar - 2e kindje 27 mei : 28 mei : Caramelx, 29 jaar, eerste kindje LauraAB123 - 37 jaar - 2e kindje Stresskipje - 35 jaar - 2e kindje 29 mei : Bertina - 32 jaar - 2e kindje 30 mei : Koffielove - 28 jaar - 1e kindje 31 mei : Suze29 - 38 jaar - 2e kindje (1e als BAM) Vivonne - 31 jaar - 2e kindje - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (4) Meisje (4) Verrassing (12) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: Mamaen - 1 maart - controle + groeiecho Laura123 - 4 maart - groeiecho Kaas123 - 6 maart - bevalling voorlichting Mommy1994 - 7 maart controle + groeiecho Kaas123 - 18 maart controle Mamaen - 25 maart - controle + groei echo Viktoriya33 - 26 maart groei echo en gynaecoloog Kaas123 - 28 maart - echo, groei en placenta positie + controle Mamaen - 28 maart - bespreken bevalwensen verpleegkundige Viktoriya33 - 4 april verpleegkundige bevalplan Viktoriya33 - 9 april groei echo en gyn Viktoriya33 - 23 april verloskundige Viktoriya33 - 30 april verloskundige Viktoriya33 - 7 mei gyn
Het is vreemd maar ik krijg geen meldingen meer dat er hier berichten geplaatst zijn. Fijn om weer wat te lezen van jullie. Wat een nieuws Victoriya. Veel sterkte. Hoe gaat het nu verder aangepakt worden? Hopelijk mag je snel naar huis Kaas. Zwangerschap word wat zwaarder. Regelmatig harde buiken. Veel druk op de blaas. Kindje ligt heel laag. Draaien in bed word lastiger. Mn zoontje op tillen gaat gelukkig nog goed, maar je merkt aan alles dat het meer gaat wegen. Ik voel ook regelmatig mn bekken. Misselijkheid steekt ook geregeld de kop weer op. Wat een klaagzang hè. Maar nee hoor, ik zit verdr prima in mn vel. Mn zusje was gister uitgerekend. En ik ben bijna 29 weken. Succes allemaal weer verder.
♡ Uitgerekend 9 mei t/m 31 mei♡ 9 mei: LittleMiess - 27 jaar - 2e kindje 17 mei : Mama092013 - 34 jaar - 4e kindje 19 mei : Viktoriya - 33 jaar - 3e kindje ( eerste samen na mmm) MamaD- 21 jaar - 2e kindje 20 mei : Mommy1994 - 28 jaar - 2e kindje Snuisterkonijn - 33 jaar - 2e kindje 21 mei : Appelflapje - 36 jaar - 2de kindje 22 mei : Mamaen - 31 jaar - 2e kindje 24 mei : Boerenmeisje124 - 29 jaar - 1e kindje Lachebekje87 - 36 jaar - 2de kindje Kaas123 - 37 jaar - 1ste kindje 25 mei : Watermeloentje - 28 jaar - 2e kindje 26 mei : Thengymo - 40 jaar - 2e kindje 28 mei : Caramelx, 29 jaar, eerste kindje LauraAB123 - 37 jaar - 2e kindje Stresskipje - 35 jaar - 2e kindje 29 mei : Bertina - 32 jaar - 2e kindje 30 mei : Koffielove - 28 jaar - 1e kindje 31 mei : Suze29 - 38 jaar - 2e kindje (1e als BAM) Vivonne - 31 jaar - 2e kindje - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (4) Meisje (4) Verrassing (12) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: Kaas123 - 18 maart controle Mamaen - 25 maart - controle + groei echo Viktoriya33 - 26 maart groei echo en gynaecoloog Kaas123 - 28 maart - echo, groei en placenta positie + controle Mamaen - 28 maart - bespreken bevalwensen verpleegkundige Bertina - 2 april - echo en afspraak gyn, beslissing keizersnee. Viktoriya33 - 4 april verpleegkundige bevalplan Viktoriya33 - 9 april groei echo en gyn Viktoriya33 - 23 april verloskundige Viktoriya33 - 30 april verloskundige Viktoriya33 - 7 mei gyn
Wat een onwijs verdrietig bericht. Had je zomaar een echo waarop het werd gezien of toch ineens bijv minder beweging gevoeld? Kan me voorstellen dat jullie mega zijn geschrokken van dit bericht en ook helemaal niet meer met zoiets rekening hadden gehouden. Heel veel sterkte gewenst!
♡ Uitgerekend 9 mei t/m 31 mei♡ 9 mei: LittleMiess - 27 jaar - 2e kindje 17 mei : Mama092013 - 34 jaar - 4e kindje 19 mei : Viktoriya - 33 jaar - 3e kindje ( eerste samen na mmm) MamaD- 21 jaar - 2e kindje 20 mei : Mommy1994 - 28 jaar - 2e kindje Snuisterkonijn - 33 jaar - 2e kindje 21 mei : Appelflapje - 36 jaar - 2de kindje 22 mei : Mamaen - 31 jaar - 2e kindje 24 mei : Boerenmeisje124 - 29 jaar - 1e kindje Lachebekje87 - 36 jaar - 2de kindje Kaas123 - 37 jaar - 1ste kindje 25 mei : Watermeloentje - 28 jaar - 2e kindje 26 mei : Thengymo - 40 jaar - 2e kindje 28 mei : Caramelx, 29 jaar, eerste kindje LauraAB123 - 37 jaar - 2e kindje Stresskipje - 35 jaar - 2e kindje 29 mei : Bertina - 32 jaar - 2e kindje 30 mei : Koffielove - 28 jaar - 1e kindje 31 mei : Suze29 - 38 jaar - 2e kindje (1e als BAM) Vivonne - 31 jaar - 2e kindje - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (4) Meisje (4) Verrassing (12) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: Kaas123 - 18 maart controle Mamaen - 25 maart - controle + groei echo Viktoriya - 26 maart groei echo en gynaecoloog Kaas123 - 28 maart - echo, groei en placenta positie + controle Mamaen - 28 maart - bespreken bevalwensen verpleegkundige Bertina - 2 april - echo en afspraak gyn, beslissing keizersnee. Viktoriya - 4 april verpleegkundige bevalplan Viktoriya - 9 april groei echo en gyn Viktoriya - 23 april verloskundige Viktoriya - 30 april verloskundige Viktoriya - 7 mei gyn