uitgerekend 16 - 31 mei 2024

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama092013, 8 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stresskipje

Stresskipje Bekend lid

30 dec 2018
    812
    426
    63
    Vrouw
    Succes!!

Viktoriya vindt dit leuk.
  2. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ha, hoe gaat het nu?

3. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoe was de echo gister, Kaas?
    Kben benieuwd wat de placenta status bij jou was.
    Ik moet nog een paar dagen uitzingen tot dinsdag.

Kaas123 vindt dit leuk.
  4. Viktoriya

Viktoriya Actief lid

21 aug 2011
    364
    134
    43
    Vrouw
    Horeca
    Beek en Donk
    Opgenomen en nu afwachten wanneer ga bevallen. Ze hopen na 34 weken. Maar bekijken het per dag. Tot nu toe wel bloeduitslagen goed, dat zit dan weer mee. Alleen die pijnen die ik nu ervaar is toch anders dan de vorige zwangerschap.
    En jij dinsdag?
    Fijne paasweekend dames.

5. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Tjonge ... Valt ook niet mee voor je.
    Had je thuis de boel al rond/voorbereid?
    Welke pijnen heb je? Hopelijk ist een beetje te doen voor je.

Ja dinsdag krijg ik nogmaals echo om te kijken hoe de placenta ligt. Dan beslissen ze of het een keizersnee word. Ergens zit dat al zo in mijn hoofd, dat het echt omschakelen word als ik toch opeens vaginaal moet bevallen. We gaan het zien.

Ja allemaal fijne dagen.

6. Viktoriya

Viktoriya Actief lid

21 aug 2011
    364
    134
    43
    Vrouw
    Horeca
    Beek en Donk
    Ja gelukkig wel en mijn man draait de rest gelukkig. Kwa zorgen huishouden en kids.
    Hoge rugpijn, hoofdpijn, misselijk, vermoeid en vooral wat heel vervelend is dat ene half uur even een stuk kan lopen en daarna zijn die pijn prikkels zo aanwezig dat je niet veel kan omdat de pijn erger opgewekt wordt.
    Ja als je je ingesteld hebt is de omschakeling zou wel even wennen zijn. Maar gelukkig heb je nog even tijd om te wennen.

Niet te veel eitjes eten meiden

7. Mamaen

Mamaen Bekend lid

7 apr 2023
    778
    716
    93
    Vrouw
    Wat fijn dat de kleine nog in je buik zit, elke dag is er 1! Wel echt pittig voor jou, de kans op vroeggeboorte en natuurlijk je klachten en beperkingen nu. Gelukkig kan je man thuis alles oppakken!
    Kun je je wel een beetje vermaken? En maak je je veel zorgen of ook wel vertrouwen dat het allemaal goed komt? Sterkte daar en hopelijk krijg jij ook wat eitjes dit weekend!

8. Mamaen

Mamaen Bekend lid

7 apr 2023
    778
    716
    93
    Vrouw
    Spannend dinsdag! Snap dat je er misschien veel mee bezig bent. Op zich wel fijn dat als het daadwerkelijk een kzs wordt, je daarop kunt voorbereiden, wat je zo te lezen ook al wel doet. Begint je voorkeur ook al te wijzigen of hoop je nog wel echt op groen licht voor een vaginale bevalling?

Bertina vindt dit leuk.
  9. Mamaen

Mamaen Bekend lid

7 apr 2023
    778
    716
    93
    Vrouw
    Uitgerekend 9 mei t/m 31 mei

9 mei:

LittleMiess - 27 jaar - 2e kindje
    17 mei :
    Mama092013 - 34 jaar - 4e kindje

19 mei :
    Viktoriya - 33 jaar - 3e kindje ( eerste samen na mmm)
    MamaD- 21 jaar - 2e kindje

20 mei :
    Mommy1994 - 28 jaar - 2e kindje
    Snuisterkonijn - 33 jaar - 2e kindje

21 mei :
    Appelflapje - 36 jaar - 2de kindje

22 mei :
    Mamaen - 31 jaar - 2e kindje

24 mei :
    Boerenmeisje124 - 29 jaar - 1e kindje
    Lachebekje87 - 36 jaar - 2de kindje
    Kaas123 - 37 jaar - 1ste kindje

25 mei :
    Watermeloentje - 28 jaar - 2e kindje

26 mei :
    Thengymo - 40 jaar - 2e kindje

28 mei :
    Caramelx, 29 jaar, eerste kindje
    LauraAB123 - 37 jaar - 2e kindje
    Stresskipje - 35 jaar - 2e kindje

29 mei :
    Bertina - 32 jaar - 2e kindje

30 mei :
    Koffielove - 28 jaar - 1e kindje

31 mei :
    Suze29 - 38 jaar - 2e kindje (1e als BAM)
    Vivonne - 31 jaar - 2e kindje
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Jongen (4) Meisje (4) Verrassing (12)
    Afspraken:
    Stresskipje - controle vlk
    Kaas123 - 28 maart - echo, groei en placenta positie + controle
    Bertina - 2 april - echo en afspraak gyn, beslissing keizersnee.

Mamaen - 11 april - controle + groei echo

10. Mamaen

Mamaen Bekend lid

7 apr 2023
    778
    716
    93
    Vrouw
    Wij hebben gelukkig de afgelopen weken veel goed nieuws gehad. Ik mag in het ziekenhuis hier in de buurt bevallen, zo blij mee. Betekent ook dat er geen gezondheidsrisico’s voor de baby zijn tijdens en na de bevalling, dat is nog wel het belangrijkste.
    Kindje groeit goed, bloeddruk nog netjes, dus ik kan eindelijk echt wat meer genieten.
    Baby ligt nog wel dwars dus ik hoop dat hij nog gaat draaien! Zou een keizersnede heel jammer vinden. Gelukkig heeft hij nog even, is hij klein en is er veel vruchtwater, dus nog kans genoeg.

Mommy1994, LauraAB123, Bertina en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Viktoriya

Viktoriya Actief lid

21 aug 2011
    364
    134
    43
    Vrouw
    Horeca
    Beek en Donk
    I
    Zo bekijken we het ook elke dag is mooi meegenomen. Ja ik vermaak me zeker.

enige wat ik vervelend vind is dat ik al weet dat hij niet direct mee naar huis mag. Wel alvast kennis gemaakt met de couveuse afdeling en in de kamer gekeken hoe het daar aan toe gaat.
    Dank je wel.
    Fijn om te lezen dat bij jou laatste weken ook goede nieuws jou kant op komt.

Bertina vindt dit leuk.
  12. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Uitgerekend 9 mei t/m 31 mei

9 mei:

LittleMiess - 27 jaar - 2e kindje
    17 mei :
    Mama092013 - 34 jaar - 4e kindje

19 mei :
    Viktoriya - 33 jaar - 3e kindje ( eerste samen na mmm)
    MamaD- 21 jaar - 2e kindje

20 mei :
    Mommy1994 - 28 jaar - 2e kindje
    Snuisterkonijn - 33 jaar - 2e kindje

21 mei :
    Appelflapje - 36 jaar - 2de kindje

22 mei :
    Mamaen - 31 jaar - 2e kindje

24 mei :
    Boerenmeisje124 - 29 jaar - 1e kindje
    Lachebekje87 - 36 jaar - 2de kindje
    Kaas123 - 37 jaar - 1ste kindje

25 mei :
    Watermeloentje - 28 jaar - 2e kindje

26 mei :
    Thengymo - 40 jaar - 2e kindje

28 mei :
    Caramelx, 29 jaar, eerste kindje
    LauraAB123 - 37 jaar - 2e kindje
    Stresskipje - 35 jaar - 2e kindje

29 mei :
    Bertina - 32 jaar - 2e kindje

30 mei :
    Koffielove - 28 jaar - 1e kindje

31 mei :
    Suze29 - 38 jaar - 2e kindje (1e als BAM)
    Vivonne - 31 jaar - 2e kindje
    Jongen (4) Meisje (4) Verrassing (12)
    Afspraken:
    Stresskipje - controle vlk
    Bertina - 2 april - echo en afspraak gyn, beslissing keizersnee.

Mamaen - 11 april - controle + groei echo
    Kaas123 - 12 april - controle
    Kaas123 - 22 april - echo nog steeds stuitligging? En groei + controle

13. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Jeetje dames wat een hoop ontwikkelingen! Ik was even een weekje in het AMC (zoals te vaak).
    Maar @Viktoriya wat ontzettend balen voor je, niet hoe je de laatste loodjes had voorgesteld. Wel goed om te lezen dat je er positief in staat, dat helpt het meest in idd elke dag is er een en gelukkig voorbij de 32 weken! Wel verdrietig dat jullie kindje naar de neo moet, scheiding is niet wat je wil.
    @Mamaen wat fijn dat de laatste controles gewoon goed zijn en dat je in je eigen ziekenhuis mag bevallen inderdaad gewoon een goed teken. En heerlijk dat het rust en ruimte geeft om te genieten. Hopelijk draait de kleine nog.
    @Bertina mijn placenta was wel voldoende opgetrokken! Nu ben ik sowieso de persoon van de kleine kansen zowel positief als negatief :roflmao:
    Maar uiteraard ligt het eigenwijze kindje nog in stuit of eigenlijk in voetligging, lekker schoppen tegen mama's blaas.

Wel grappig gisteren had ik een CTG en ik moest er langer aan niet omdat er iets was met de baby maar omdat hij zo druk was dat ze de baseline niet goed konden bepalen #fitbaby nu al topsporter, ohoh.
    Baby mag dus niet op voetbal of turnen want ik vind sporten waar ze kinderen te jong scouten onverantwoord :$ voor zover we er iets over te zeggen hebben natuurlijk.
    De baby groeit ondertussen lekker door op zijn eigen lijn en woog bij 32 weken 1960 gram (p62), hij wordt bij 37 weken geboren als alles nu volgens planning gaat. En hij doet het gewoon echt heel goed, zelfs als het met mama even niet zo goed gaat.
    Ik ben vorige week vrijdag opnieuw opgenomen door de orthopedie en nu ook op de orthopedie afdeling omdat de baby het zo goed doet. Ik had opnieuw opgelopen ontstekingswaarden en ik kreeg weer infuus antibiotica. Afgelopen week hebben ze me meerdere keren nuchter gehouden en zoals de prof zei ik heb meerdere keren op 1 seconde van jou opereren gezeten. Want de eerste dagen hield ik koorts en liepen de ontstekingswaarden alleen maar verder op. Maar na overleg ook met de gyn en toch stabiliteit is er besloten te wachten. De operatie die ze willen doen is heel groot en ingrijpend (volledig nieuwe reconstructie van mijn bot) en bovendien kunnen ze de pijn niet goed stillen zolang ik zwanger ben. En eigenlijk is dat gewoon niet te doen.
    Dus nu krijg ik infuus antibiotica tot aan de geboorte en mogelijk daarna de operatie. Er is wel een kleine hoop dat de botinfectie ook echt minder wordt met de antibiotica zo lang. Maar goed dat is afwachten. Gelukkig is iedereen onwijs meedenkend om de baby bij mij op te nemen als er toch zo'n operatie volgt. Voor nu probeer ik me er niet mee bezig te houden en te genieten van het feit dat ik vanmorgen weer voor het eerst in mijn eigen bed wakker werd en dat de baby het zo goed doet.

Mommy1994, Mamaen, LauraAB123 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Tjonge meiden.
    Fijn dit alles te lezen , in zoverre fijn.. niet voor iedereen.

Sterkte allemaal, en lekker veel chocolade eitjes eten mmmmm...

We spreken elkaar wel weer.

En oja, inmiddels de wieg gehaald.
    Grote broer ligt op zn nieuwe kamer. En ik lekker rommelen in de baby kamer.
    Proefdruk geboorte kaartje hebben we binnen. Al met al weer lekker wat van het lijstje gestreept. Geeft een gerust gevoel.

Doeidoei

Viktoriya vindt dit leuk.
  15. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoe gaat het met jou lachebekje?
    Gaat het een beetje?
    Loop je de zwangerschap wel uit, of hoe gaat het proces verder?
    Als je het erover wilt hebben hoor...
    Sterkte.

16. Appelflapje

Appelflapje Bekend lid

1 aug 2013
    761
    678
    93
    verpleegkundige
    Jeetje @Kaas123 dat is niet niks! Je blijft lekker rond die operatie heen dansen zo te zien! Gelukkig maar, houden zo.

@Viktoriya zo, dat is spannend! Hou hem nog maar eventjes lekker in je buik. Maar in ieder geval zal hij goed opgevolgd worden en lukt dat gewoon al heel goed op deze termijn he! Zal al een lekker brokje zijn.

Hier vorige week ook nog even op controle geweest met bijna 33weken, baby is inmiddels 43cm en 2,140kg. Mijn placenta is gelukkig gedurende 10 weken ook netjes omhoog "gekropen" zodat ik gewoon kan bevallen. En ikzelf voel me bij momenten soms echt hoogbejaard :roflmao: fysiek wordt het er niet gemakkelijker op. Maar goed, de eindmeet is bijna in zicht, ik kan het haast niet geloven! Vandaag halen we cosleeper op die nog bij vrienden stond, vluchttas staat klaar,... het wordt spannend meiden

Mommy1994, Mamaen, Stresskipje en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. LauraAB123

18 jan 2021
    66
    99
    18
    Vrouw
    Ik ben nog steeds erg tevreden over ByKay - Mai Tai
    Zat met hetzelfde dilemma tijdens mijn eerste zwangerschap en deze heeft het voordeel van beide. Om je heupen klik je de zak gewoon om, maar de banden die over je schouders en billen van de baby gaan zijn eerder een soort sjaals en knoop je om en zit meer als draagdoek. Dit gaat heel makkelijk. Verder is de zak geschikt vanaf geboorte t/m 23kg en heb ik afgelopen weekend mijn dochter van 3 jaar (14kg), ook nog achterop gehad zodat we op een OV-fiets konden fietsen. Ging prima, dikke buik voorop en peuter achterop :)

Appelflapje vindt dit leuk.
  18. LauraAB123

18 jan 2021
    66
    99
    18
    Vrouw
    Sterkte!!

19. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Vanmiddag de echo meiden. Ben best wel zenuwachtig en ontzettend benieuwd naar de conclusie over de placenta.

Viktoriya en Kaas123 vinden dit leuk.
  20. Appelflapje

Appelflapje Bekend lid

1 aug 2013
    761
    678
    93
    verpleegkundige
    Super, bedankt! Zoek ik op!

Deel Deze Pagina