Dan zal er iets niet goed zijn gegaan. De lijst je sowieso veranderd want normaal stond er onder hoe je hem moest aanpassen hahaha! zal vast niet expres gedaan zijn. Zet jezelf er weer even opnieuw op. En goeiemorgen hahaha!
Haha dat heb ik ook wel eens gehad, zo nodig moeten plassen dat je je test vergeet. Ik ben benieuwd wanneer je een afspraak zult hebben. Spannend.
Zo, moet wat vaker komen kijken hier zie ik, er wordt lekker gekletst haha. Mommy1994, mijn dochters weten het al. Bewuste keuze. De eerste 2 miskramen wisten ze het niet (waren ze ook wel n stuk jonger natuurlijk, dat was in 2019 en 2020) en de 3e x dat ik zwanger was (in 2022) kwamen ze er perongeluk achter. En ik heb die miskraam als ‘fijner’ (zover dat kan) ervaren omdat ze wisten wat er speelde. Ze wisten waarom ik niet lekker was en veel huilde etc. Daarom de laatste zwangerschap (in juni) en nu er bewust voor gekozen om het te vertellen. Met de boodschap dat het mis kan gaan. (maar dat kan natuurlijk altijd, alleen nu is de kans wat groter nog) De vorige keer ging het al mis met 4+3 dus dat was al heel snel. Nu vragen ze steeds, mama ben je nog zwanger? Haha. Ze weten wel dat het ons gezinsgeheimpje is, los van mijn meiden en mijn beste vriendin weet nog niemand het. Zie dat jij het negatief inziet, hopelijk is je gevoel onjuist! Sterkte! ICSIqueen en Ties9518, gefeliciteerd en welkom!! Ik heb die testdrang zoals ik hier van sommigen lees totaal niet haha. Ik had een vaag lijntje een paar dagen voor mijn NOD en heb toen wel elke dag getest tot ik een goede lijn zag. Met 3+6 was dat en daarna heb ik niet meer getest. Heb nog 3 testen liggen maar ben dan juist bang dat het me alleen maar onzeker maakt als ik de streep niet donker genoeg vindt ofzo. Feit is dat je zwanger bent en die test laat niet zien of het een vitale zwangerschap is of niet, toch. Het blijft allemaal afwachten. Hoe zit het met jullie buikjes? Ik merk dat normale broeken echt al niet meer lekker zitten zeg... Veelste vroeg haha!! Ik heb al wel een goede buik overgehouden aan mijn 2 zwangerschappen (en t idee dat die steeds n beetje groeide van iedere miskraam) maar die kan ik nu niet zo goed meer inhouden. Verschrikkelijk haha. Ik durf eigenlijk nog geen positiekleding te bestellen, maar heb op Vinted toch maar een broek gekocht... Sinds gister ruik ik alles ineens super sterk! Hebben jullie dat ook? En heel veel luchtjes laten me kokhalzen, brrrr!! Dat wordt wat, ik heb deze week een weekje vakantie, maar dinsdag weer aan het werk als verpleegkundige met de nodige luchtjes ben benieuwd hoe dat gaat....
Ik sta er wel een beetje hetzelfde in, heb tot nu toe 3x een test gedaan en zou de laatste clearblue alleen gebruiken omdat laten liggen ook een beetje zonde voelt, ik verwacht dat dit mijn laatste zwangerschap gaat zijn. Zou alleen extra onzekerheid voor niks ook zonde vinden dus wacht nu maar af of ik nog testdrang krijg of bijvoorbeeld een bloeding waardoor ik weer wil testen. Hoe reageerde je dochters? Ik heb zo veel zin het onze zoon te vertellen maar wil voor hem wel echt wachten tot na de termijnecho (hij is bijna 4). Ik paste de laatste tijd mijn broeken sowieso nog maar net… dus ben ook bang voor snel moeten overstappen, draag op het werk alleen verplicht een werkshirt en die zijn best kort dus moeilijk te verbergen. Ik ga het tzt wel zien, jij bent ook een weekje verder dan ik.
@Kaas123 Veel succes en plezier vanmiddag, heel nieuwsgierig of ze even willen kijken en wat er al te zien is!
Ik laat ze gewoon liggen die testen.. er is ook nog een kans dat deze zwangerschap weer een miskraam wordt (heb er wel volste vertrouwen in deze x hoor, maar je weet t nooit) dus dan heb ik toch weer testen nodig.. En anders tja voor niks gekocht haha. Denk ook niet dat wij nog voor een 4e gaan, ik ben al 36 en ruim 4 jaar bezig geweest (als deze blijft plakken) dus dat is wel mooi geweest denk ik zo. Maar als deze weer mis gaat dan gaan we natuurlijk nog door... Mijn dochters zijn door 't dolle heen, maar ze houden zich redelijk tam omdat ze natuurlijk goed weten dat het nog mis kan gaan. De jongste zei gisteravond ook, mama, je bent nu wel al langer zwanger dan de andere keren... Dus we voelen ons duidelijk allemaal wat positiever deze keer. Grappig is ook dat mijn jongste tot een paar weken geleden niets moest weten van een broertje of zusje, en ineens sloeg ze om en wilde ze een broertje of zusje. En nu heb ik de langste zwangerschap zonder bloedverlies in die ruim 4 jaar.. alsof het even haar goedkeuring nodig had haha. 4 is nog wel jong ja, dan zou ik ook zeker nog wachten. Mijn dames zijn natuurlijk al 10 en 13 en krijgen 't allemaal zo goed mee. (heb een heel sterke band met ze) Zou het echt niet meer geheim voor ze kunnen houden. Ik heb op mn werk gelukkig een wat langer wit jasje aan, dus kan het wel redelijk verbergen daar. Vind het soms wel lastig om stil te zijn, want ze weten namelijk van mijn vorige miskraam en heb toen heel veel steun van collega's gekregen. Maar ben over 8 dagen weg (naar een andere locatie dus nieuwe collega's) dus voegt voor mij niet veel toe om het ze nu nog te vertellen.
♡ Uitgerekend 15 t/m 31 mei ♡ 15 mei : 16 mei : 17 mei : Mama092013 - 34 jaar - 4e kindje 18 mei : 19 mei : Viktoriya - 33 jaar - 3e kindje ( eerste samen na mmm) 20 mei : Cappuchino - 36 jaar - 3e kindje (eerste samen) ICSIqueen - 34 jaar - 1e kindje (na 3 puncties en 8e tp) 21 mei : Appelflapje - 36 jaar - 2de kindje 22 mei : Kaas123 - 37 jaar - 1ste kindje Lachebekje87 - 36 jaar - 2de kindje 23 mei : 24 mei : Mommy1994 - 28 jaar - 2e kindje Snuisterkonijn - 32 jaar - 2e kindje Boerenmeisje124 - 29 jaar - 1e kindje 25 mei : Mamaen - 31 jaar - 2e kindje Watermeloentje - 28 jaar - 2e kindje 26 mei : 27 mei : Bertina, 32 jaar, tweede kindje 28 mei : 29 mei : 30 mei : 31 mei : Suze29 - 38 jaar - 2e kindje (1e als BAM) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (0) Meisje (0) Verassing (11) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: Kaas123 - 22 september - fertiliteitsarts afsluiting, mogelijk echo Kaas123 - 25 september - telefonisch consult gyneacoloog (officieel terugkoppeling preconceptie consult) Mama092013 - 2 oktober vroege echo ICSIqueen - 3 oktober echo Viktoriya - 4 oktober- echo Snuisterkonijn - 4 oktober intake + echo Mommy1994 - 6 oktober - echo vitaliteit Cappuchino - 6 oktober - vitaliteitsecho Kaas123 - 10 oktober - eerste consult poli ernstig astma en zwanger Bertina - 11 oktober - eerste echo Boerenmeisje124 - 11 oktober - echo Lachebekje87 - 12 oktober - echo Mama092013 - 13 oktober intake + termijnecho Appelflapje - 13 oktober 1ste echo Mamaen - 16 oktober - vitaliteitsecho Kaas123 - 19 oktober - intake + echo Mamaen - 24 oktober - intake Mamaen - 30 oktober - termijnecho Mommy1994 - 1 november - termijnecho Lachebekje87 - 15 november - Nipt test Mommy1994 - 20 november - intake - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Hoe pas je de lijst aan? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan [/QUOTE] weg - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie'
Ik heb nog geen buikje, maar is ook de eerste zwangerschap. Wel reuk ik heel sterk. Wij wonen in een druk gebied en het is ons eerste kindje dus geen voorrang regelingen. Dat betekent dat ik ons kindje al in moet schrijven voor de kinderopvang. Wat eigenlijk heel gek voelt. Ik moet nu bij buren en vrienden informeren of ze hun opvang aanraden of juist afraden terwijl alleen de mensen meest dichtbij nog weten dat ik zwanger ben. Hoe is dat bij jullie?
Haha er word hier inderdaad veel gekletst! Af en toe weet ik niet eens waar ik gebleven ben. Leuk dat die meiden het al weten, is de leeftijd ook wel een beetje naar inderdaad en zeker fijn om aan te geven als het wat minder gaat. Ik kies bewust om nog even te wachten, hij zou er echt onwijs blij mee zijn en hij is heel emotioneel dus ik wil het hem niet aan doen om hem blij te maken als het ook weer fout kan gaan. Zeker niet zoals ik me nu voel. Ik zou het hem wel kunnen vertellen als het mis is gegaan zodat hij rekening met mij kan houden maar dan heeft hij niet kunnen wennen aan al (in zijn hoofd) grote broer worden. En hij zou zo blij zijn dat hij het niet voor zich kan houden en ik zou het zijn vader (ex partner) graag zelf willen vertellen (toch een stukje respect ofzo). Nee ik kan helaas niet positief zijn, los van alle miskramen in het verleden, speelt er bij mij ook een grote rol dat mijn partner absoluut geen kids meer wou en zich nu ook gaat laten helpen. Het is voor mij dus ook niet, na dat dit fout gaat op naar de volgende ronde maar gewoon definitief nooit meer. Denk dat dat wel een grote stuk angst mee brengt, los van alle krampen die ik heb. Maar goed! Tot nu toe nog steeds geen bloed en de krampen worden ook niet meer of pijnlijker dat scheelt. Even de HCG testen ook afwachten en de echo over 2 weken.
Wat bijzonder dat je meiden het al weten! De leeftijd is er natuurlijk ook meer naar. Mijn zoontje is 5 en ivm lastige ex wacht ik even met delen. Ook omdat hij zich enorm verheugt op een broertje of zusje, en als het dan wel misgaat dan is dat best een klap voor hem. Alhoewel ik er 100% vertrouwen in heb hoor!
Ja dat is toch ook wat dat je nu al voor kinderopvang moet kijken! Maar belangrijk inderdaad om je al in te schrijven als je in een druk gebied woont. Goeie tip, ik ga ook maar eens rondkijken alvast haha.
Oei dat is een lastige dat je partner geen tweede wilde en dan nu ook de knoop erin gaat doen. Ik begrijp je onrust daarin inderdaad voor als het misgaat. Begrijp ik dat jij dus wel heel graag een tweede wilde? Hoe kijkt hij er nu naar dat jij zwanger bent?
Mijn zoon heeft vandaag z’n laatste dag op de opvang, ben ergens wel geneigd de nieuwe baby daar wel al snel weer in te schrijven. Het voelt alleen ook gek dat nu al te doen, niemand weet het nog, geen echo’s gehad en twijfel zelf nog of ik misschien wat langer (onbetaald) verlof wil opnemen straks. Vond weer starten met werk na de 1e echt heel pittig, hadden echt mega slapeloze nachten en altijd gezegd bij een volgende tenminste 6mnd thuis te willen blijven. Dus vanaf wanneer heb ik dan opvang nodig, welke dagen.. allemaal nog niet zo op een rijtje. Ik zou je zeker gaan oriënteren! Misschien niet rondvragen maar gewoon zelf langsgaan?
Wij hoeven gelukkig geen opvang te regelen. Ik geloof niet dat ik dat zou kunnen hoor, mijn kinderen naar een opvang brengen. Ik zorg er liever zelf voor. Ik ben ook wel eerdr bang (niet echt, kvind juist geweldig) voor een buikje. Ik heb nog een beetje buik van mn vorige zwangerschap van vorig jaar. Daardoor denk ik dat mensen het eerdr gaan zien even afwachten maar.
Nou, opvang kom ik helaas niet onderuit hoe lastig ik dat ook vind. Maar als alleenstaande ben je er toch aan overgeleverd, helaas moet ik werken voor m'n geld haha. Anders had ik 't ook niet gedaan hoor!
Mijn droom was wel altijd 1 kids ja en ik heb in deze relatie altijd graag een tweede willen hebben maar ik had me erbij neergelegd en uiteindelijk wou ik het ook niet meer omdat ik erg moeite heb met hoe de wereld aan het veranderen is en als ik kijk naar de toekomst van onze kids beangstigd mij dat enorm. Dit kwam dus ook als verrassing na erg ziek te zijn geweest van salmonella, mijn pil in de gaten heb gehouden maar blijkbaar toch niet goed opgenomen door mijn darmen. Nu vind ik het geweldig omdat ik blijkbaar er toch niet helemaal vrede mee had om geen tweede meer te krijgen haha. Hij vind het erg dat ik zwanger ben, hij is niet blij maar weet wel dat hij uiteindelijk blij zal zijn. Hij moet het even verwerken en daar is alle ruimte voor en begrijp ik ook helemaal!
De fertiliteitgyneacoloog heeft inderdaad een echo gemaakt, en ze vond het er voor de termijn heel gunstig uitzien. Ze zei ik was bang dat ik misschien nog niets zag. Het is een eenling . En over 2 weken mag ik terug en dan 2 weken daarna eerste echo bij de verloskunde in het AMC. Moet wel al beginnen met fragmin spuiten
Super nieuws!! Ook 2 extra echo’s gepland, fijn hoor. Hoe vond je het / hoe voel je je? Op naar nog veeeel meer positieve echo’s in deze groep
Ja we vonden het wel heel leuk om te zien, ook al zie je nog weinig, het was er echt. Ze dacht misschien zelfs een kloppend hart te zien maar dat kon ze niet met zekerheid zeggen.