Ja dat is ook 1 van de redenen dat ik het niet doe, sowieso zou ik de vlokkentest of de vruchtwaterpunctie al nooit doen als dat een risico is. Klein of groot. Altijd spannend zo’n NIPT.
Dat had ik bij mn zoontje ook, nu zie ik juist meer leuke jongens dingen. Misschien ook omdat ik gewend ben daarnaar te kijken. Wij willen denk ik wel weten wat het wordt. Heb voor m’n gevoel nu niet echt een voorkeur al zie ik een jongetje wel meer voor me.
Wij doen alles, NIPT, nevenbevindingen en evt vervolg onderzoek. De risico's bij de puncties zijn echt heel klein. En ik wil het gewoon weten. Ik heb op mijn werk veel kinderen gezien met afwijkingen en weet heel goed wat er meer bij komt kijken dan het beeld in de maatschappij. Qua geslachts bepaling weten we het nig niet, we nijgen naar verrassing maar ik weet niet of ik het volhoud.
Wij willen de NIPT zeker wel doen en ook de neven bevindingen. Wil graag zoveel mogelijk info over de gezondheid van de baby (en mezelf).
Nipt heb ik nog niet over nagedacht, bij mijn zoontje toen niet laten doen. Geslacht wil ik wel weten, super leuk juist! Maar misschien deel ik het wel niet met kijn omgeving, dat weet ik nog niet. Ik zou een meisje wel heel bijzonder vinden, dat komt mede doordat ik ook 20 jaar geleden zwanger was, maar deze zwangerschap niet heb voldragen en ik voel dat dat een meisje was. Als het nu een meisje zou zijn, zou het voor mij wel de cirkel rond maken zeg maar. Zelf heb ik nu alleen sterker het gevoel dat het een jongen is, al bepaalde signalen vanuit het universum gekregen daarover. Beide is oké trouwens! Maar ik wil het wel zsm weten haha.
Ik heb al de hele middag weer flinke krampen of iig een pijnlijke buik. Echt vervelend, want wat is het, ik denk dat het mn darmen zijn. Had ik met 4,5 week ook behoorlijk.
Hier is dat standaard (België) bij de 12w echo. Maar die wil ik vooral voor de geslachtsbepaling! Geloof ook dat wij wel wat meer echo’s hebben.
Zit toch wel verschil tussen Nl/België inderdaad, vriendin van me in België is ook zwanger. Over de nevenbedingen twijfel ik dus nog.. nipt willen we sws doen. Allemaal spannend!
Heel vervelend.. ik heb ook regelmatig last van m’n darmen. Moeilijk te zeggen waar en wat je dan voelt vind ik.
De kramp is zo moeilijk te onderscheiden he. Vanmiddag had ik ook buikpijn en denk ook dat het mijn darmen zijn. Heb veel last van m'n darmen en ook erg moeizame ontlasting. De darmkramp zit een beetje op dezelfde plek als de menstruatie kramp die ik soms in mijn baarmoeder voel. De darmkrampen zijn wel stukken pijnlijker.
Ik zie de darm pijn inderdaad echt als krampen en steken en de menstruatie pijn dat is meer trekkend en zeurend aanwezig. zo kan ik het een beetje uit elkaar halen denk ik.
Ja ik denk echt darmkramp. Maar soms is het zo pijnlijk, dan ga ik even op de grond op m'n knieën en dan hangend met mn armen op de bank zitting. Dat helpt vrij goed. Ik heb ook wat moeite met stoelgang, al eet ik dagelijks fruit, en drink over de hele dag door water. Niet constant hoor. Maar op 1 kopje koffie na, een glas melk en de rest alleen maar water. Als ik er zo last van heb, dan zit er vaak ook veel lucht in mn darmen. Gelukkig zakt het na een heel aantal uur wel weer af. Maar vandaag duurde het echt lang.
Het is trouwens zowel links als rechts in mn buik. Door er een beetje in te duwen, voel ik dat. Alles wat in mn buik striemt of strak zit, is op zo.n moment absoluut niet fijn. Ik kijk wel eens naar mn buik, en dan denk ik, oké hoe ga ik dat nog een aantal weken verbergen. Ik had nog een beetje buik van zwangerschap van vorig jaar. Maar dat word echt een dingetje hoor meiden.
♡ Uitgerekend 15 t/m 31 mei ♡ 10 mei : LittleMiess - 27 jaar - 2e kindje 15 mei : 16 mei : 17 mei : Mama092013 - 34 jaar - 4e kindje 18 mei : 19 mei : Viktoriya - 33 jaar - 3e kindje ( eerste samen na mmm MamaD- 21 jaar - 2e kindje 20 mei : Cappuchino - 36 jaar - 3e kindje (eerste samen) ICSIqueen - 34 jaar - 1e kindje (na 3 puncties en 8e tp) 21 mei : Appelflapje - 36 jaar - 2de kindje 22 mei : Kaas123 - 37 jaar - 1ste kindje Lachebekje87 - 36 jaar - 2de kindje 23 mei : 24 mei : Mommy1994 - 28 jaar - 2e kindje Snuisterkonijn - 32 jaar - 2e kindje Boerenmeisje124 - 29 jaar - 1e kindje 25 mei : Mamaen - 31 jaar - 2e kindje Watermeloentje - 28 jaar - 2e kindje 26 mei : Thengymo - 40 jaar - 2e kindje 27 mei : Bertina, 32 jaar, tweede kindje 28 mei : Caramelx, 29 jaar, eerste kindje 29 mei : 30 mei : 31 mei : Suze29 - 38 jaar - 2e kindje (1e als BAM) Vivonne - 31 jaar - 2e kindje - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (0) Meisje (0) Verassing (18) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: Mama092013 - 2 oktober vroege echo ICSIqueen - 3 oktober echo Viktoriya - 4 oktober- echo Snuisterkonijn - 4 oktober intake + echo Kaas123 - 6 oktober - vitaliteitsecho Mommy1994 - 6 oktober - echo vitaliteit Cappuchino - 6 oktober - vitaliteitsecho Kaas123 - 10 oktober - eerste consult poli ernstig astma en zwanger Thengymo - 10 oktober - vitaliteitsecho + intake Bertina - 11 oktober - eerste echo Boerenmeisje124 - 11 oktober - echo Lachebekje87 - 12 oktober - echo Caramelx - 12 oktober (eerste echo ziekenhuis) Mama092013 - 13 oktober intake + termijnecho Appelflapje - 13 oktober 1ste echo Vivonne - 14 oktober - vitaliteits 'pret' echo Mamaen - 16 oktober - vitaliteitsecho Kaas123 - 19 oktober - intake + termijn echo Caramelx - 19 oktober - Intake + echo (verloskundige) LittleMiess - 19 oktober - Termijnecho 10+6 Vivonne - 20 oktober - intake + echo Mamaen - 24 oktober - intake Mamaen - 30 oktober - termijnecho Mommy1994 - 1 november - termijnecho Lachebekje87 - 15 november - Nipt test Mommy1994 - 20 november - intake - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Hoe pas je de lijst aan? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan [/QUOTE] weg - Werk je gegevens bij - Druk op de knop 'Plaats reactie'
Heb mezelf even bij op de lijst gezet. Aangezien hier lekker druk gekletst wordt lukt het niet om alles bij te lezen! Ik zie hier inmiddels het een en ander staan over de NIPT en het geslacht etc. Wij hebben bij ons zoontje de nipt met nevenbevindingen laten doen en willen nu weer de NIPT met nevenbevindingen laten doen. Ook de 13-weken echo die er bij ons zoontje nog niet was. Mijn man heeft adhd en ik heb autisme dus we weten heel goed dat een tweede kindje voor ons al het limiet is, en ook dat een kindje met ernstige beperkingen voor ons mentaal niet draagbaar is. We hebben dan ook al wel serieuze gesprekken gehad over wat we gaan doen als er wel iets ernstigs uit de NIPT komt hoe moeilijk het ook zal zijn. We hebben niet alleen de verantwoordelijkheid voor ons eigen welzijn maar ook we moeten er natuurlijk ook voor ons zoontje kunnen zijn.. Qua geslacht willen we ook graag weten wat het wordt! Zo leuk om dan gericht naar spulletjes te kunnen kijken, ook handig om te weten of we kleding van ons zoontje kunnen hergebruiken of niet haha. Zullen ergens na de 14 weken weer een pretecho laten maken Stiekem zou ik dolgraag nog een meisje willen, ook omdat ik weet dat het hierna voor ons klaar is. Maar ik heb er alles voor over dat het gewoon gezond is! <3 We hebben de eerste vroege echo op 19-09 al gehad met 6+4. Ben toen 5 dagen terug gezet naar 5+6 en ze zagen een net kloppend hartje. Omdat dit volgens m’n eigen berekening (ovu test en zeer vroege positieve test op 8-9dpo) echt niet kon kloppen maakte het me mega onzeker, ook omdat ik in juni een vroege miskraam heb gehad met 4+1. Maakte me nog het meeste zorgen om het net opgestarte hartje als ik al verder moest zijn. Vandaar dat ik vanochtend al terug mocht komen! En vandaag dan toch op 8 weken gemeten wat exact klopt met m’n eigen berekeningen! <3 Voor nu wat meer vertrouwen proberen te hebben maar dat is die eerste weken toch een partij moeilijk.. Dankjewel hormonen en onzekerheid!
Bedankt voor het delen van je bevindingen! Prachtige echo! En vooral dat het hartje klopt, wat super fijn! Heerlijk dat je al 8 weken bent. Heb je het al rond verteld of wachten jullie daar nog mee?
Prachtige echo! Zo hopen we hem allemaal te zien te krijgen straks. Gelukkig klopt de termijn nu wel met je eigen berekeningen. Nu moet je natuurlijk wel even geduld hebben tot de volgende echo. Leuk dat je mee komt kletsen!