uitgerekend 16 - 31 mei 2024

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama092013, 8 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Viktoriya

Viktoriya Actief lid

21 aug 2011
    364
    134
    43
    Vrouw
    Horeca
    Beek en Donk
    Herken ik zeker. Net wakker geworden en dacht hhmmm geen kwaaltjes. Maar lig nu wat langer en begint beetje op te spelen.
    En zeker ondanks de goede echo toch in achterhoofd het is nog zo kwetsbaar. Gewoon mijn lichaam vertrouwen en de baby dat ze het goed blijven doen. Ik heb hiervoor 3 terugplaatsingen gehad en ben nog nooit zo ver gekomen dus voor mij is elke dag een mooi gegeven.

ICSIqueen en Mommy1994 vinden dit leuk.
  2. Mommy1994

Mommy1994 Actief lid

9 aug 2023
    342
    371
    63
    Vrouw
    Fijn die herkenning, toch wel een vervelend gevoel. En inderdaad vooral door het even niet hebben van kwaaltjes.
    Misschien komt het ook wel doordat ik al 1x eerder een kloppend hartje heb gehad en daarna was het toch gestopt met kloppen. Nou klopte deze wel traag en pas net, dus het was al 50/50 zei de gynaecoloog toen. Maar ik had toen elke week een echo tot ze me zouden ontslaan en ik naar de verloskundige moest.
    Nou is het wachten op de volgende echo wat dan voor je gevoel zo lang duurt haha.

Ik ben nu wel minder gestresst dan de weken voor de echo, ik heb nu zoiets van ok het hartje heeft geklopt de kans dat het nu stopt is wel wat kleiner maar er gebeurt zoveel in deze cruciale weken dat ik het nog wel erg eng vind.

Viktoriya vindt dit leuk.
  3. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    @Mamaen veel plezier en succes vandaag, hopelijk een mooi beeld! Het wordt geen inwendige echo toch?

Mamaen vindt dit leuk.
  4. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Bij mij overheerst vooral de echtheid ervan nu en ik heb er het volste vertrouwen in.
    Ik geniet er nu al van en ben benieuwd wanneer ik m'n buik niet meer kan verbergen haha.

De omgeving zal wel verrast zijn en het niet verwachten dat vind ik ook wel leuk.

5. Mamaen

Mamaen Bekend lid

7 apr 2023
    778
    716
    93
    Vrouw
    Nee klopt! Uitwendig en m’n blaas zat niet vol dus geen prachtig beeld, maar genoeg om een duidelijk kloppend hartje te zien! De grootte kwam ook precies overeen met de termijn dus wij zijn blij!

Er zat wel nog iets in de vruchtzak.. ze kon niet met zekerheid zeggen wat het was omdat de kwaliteit dus niet super was. Ze gokt op een 2e vruchtje in aanleg die in groei achterblijft/geen kloppend hartje heeft en het dus niet gaat redden maar het kan ook de dooierzak zijn, al zat het daarvoor iets te ver van het vruchtje af. Het zat ook helemaal tegen de wand aan dus de grootte was moeilijk te meten. We vinden dat nog wel even spannend! Gelukkig over 9 dagen al de vitaliteitsecho bij de VK, heel benieuwd wat er dan te zien is!
    Voor nu vooral opgelucht en blij te zien dat er een kindje met kloppend hartje in de baarmoeder zit.

6. Boerenmeisje124

Boerenmeisje124 Actief lid

11 sep 2023
    237
    253
    63
    Vrouw
    Spannend allemaal! Ik merk vandaag dat ik wat minder last heb van kwaaltjes tov andere dagen (tepels wat minder gevoelig, minder misselijk). Ik merk dat ik mezelf dan al meteen helemaal gek maak! Hopelijk voor niets.. nog tot woensdag wachten op de eerste echo.

7. Mommy1994

Mommy1994 Actief lid

9 aug 2023
    342
    371
    63
    Vrouw
    Haha dat is echt super fijn! Lijkt me heerlijk om het volste vertrouwen erin te hebben.
    Ik geniet ook wel hoor, ik ben ook heeeeel benieuwd wanneer ik een buikje ga krijgen. Ze zeggen dat het met de tweede altijd een stuk sneller komt allemaal.

Bij ons gaat de omgeving ook heel erg verrast zijn vooral omdat wij altijd de enige in familie en vrienden zijn geweest die heel hard hebben geroepen dat wij geen kids meer willen haha.
    Wat zullen ze lachen en blij zijn!

Ik kan niet wachten tot 5/6 november dat we het iedereen kunnen gaan vertellen.
    Wij gaan het de kids na onze 11 weken echo 1 november vertellen, ik weet alleen nog niet hoe dus als iemand suggesties heeft graag (kids van 6 en 9).
    5 november hebben we een feestje met vrienden en 6 november heb ik een uitje met de vrouwen van de familie. Zo spannend.
    Ik denk dat ik kaartjes ga kopen zoals dit en dat dan aan iedereen geef die datums.

en dan kan ik niet wachten om al met de babykamer en kleertjes enzo te gaan kopen haha! Dat is echt genieten.

Bijgevoegde bestanden:

Boerenmeisje124 vindt dit leuk.
  8. Mommy1994

Mommy1994 Actief lid

9 aug 2023
    342
    371
    63
    Vrouw
    Fijn bericht! Jammer dat het niet zo goed beeld had. Maar iniedergeval gerustgesteld en het leuke dat je het nu bekend kan gaan maken, heb je er al zin in?
    Ik ben benieuwd naar je vitaliteitsecho en wat dat gene is wat zij gezien heeft.

9. Mamaen

Mamaen Bekend lid

7 apr 2023
    778
    716
    93
    Vrouw
    Bij mij wisselt het ook per dag hoor! Gelukkig deze week ook een paar echt prima dagen gehad met nauwelijks kwaaltjes. Terwijl je me van het weekend op kon vegen.. denk dat t niks zegt! Nog eventjes aftellen voor jou..

Boerenmeisje124 en Mommy1994 vinden dit leuk.
  10. Mommy1994

Mommy1994 Actief lid

9 aug 2023
    342
    371
    63
    Vrouw
    Afgelopen dinsdag natuurlijk vitaliteit echo gehad en nu hebben wij 19 oktober een (pret)echo staan, kan altijd en betaal je dan 45 euro voor.
    Omdat ik al eens eerder een kloppend hartje heb gehad die de week erna gestopt was dus altijd een lichte paniek heb deze weken haha zegt mijn man nu net tegen mij.
    Waarom bel je maandag niet gewoon voor ook een echo aankomende week, dan wordt je gewoon nog een keer gerustgesteld.

Heeft hij zeker gelijk in maar het voelt zo wanhopig en overdreven.
    Voor het geld maakt het niet uit dat kunnen wij wel missen.

wat zouden jullie doen? Gewoon wachten tot de 19e of voor de rust en stress toch aankomende week ook gaan.

11. Mamaen

Mamaen Bekend lid

7 apr 2023
    778
    716
    93
    Vrouw
    Ja gelukkig was het vruchtje wel goed te zien en op te meten en ook het kloppende hartje goed zichtbaar. Met name dat andere was dus wat slechter te zien. Ga er voor nu maar gewoon vanuit dat het de dooierzak is, ondanks dat het er niet helemaal op leek lijkt me dat toch het meest logische!

Nou.. ik heb dus nog helemaal geen zin om het te vertellen haha. Was afgelopen week zo beroerd dat ik dacht, ik moet eigenlijk wel, maar merk dat ik toch liever nog even wacht. Alleen m’n broer ga ik het wel ergens komende dagen vertellen, zal hem nog een paar keer zien en dan gaat hij dus voor een paar maanden reizen. Wil het hem graag nog persoonlijk vertellen :)

12. Mommy1994

Mommy1994 Actief lid

9 aug 2023
    342
    371
    63
    Vrouw
    Haha ja die kwaaltjes komen en gaan echt. Ik dacht altijd dat hoe verder je in de weken komt hoe meer HCG en hoe meer kwaaltjes je dan zou krijgen. Naar mijn idee wordt alles alleen maar minder hahaha.
    Maar hoort er inderdaad echt bij, ik had op moment van mijn echo ook dat mijn kwaaltjes weg waren.
    Maar zeker nog even spannend voor jou! De dagen aftellen nu haha

Stresskipje en Boerenmeisje124 vinden dit leuk.
  13. Mamaen

Mamaen Bekend lid

7 apr 2023
    778
    716
    93
    Vrouw
    Ik vraag me eerlijk gezegd af hoe lang je rust ervaart na nog een goede echo, volgens mij gaf je de vorige keer ook na een dag aan alweer wat onzekerheid te voelen. Denk dat je er beter op kan proberen te focussen vertrouwen te hebben. De kans dat het goed gaat is echt het grootst, zeker na een kloppend hartje! Desalniettemin, als jij gewoon graag nog een keer wilt kijken, lekker doen!

Snuisterkonijn, Kaas123 en Mommy1994 vinden dit leuk.
  14. Mommy1994

Mommy1994 Actief lid

9 aug 2023
    342
    371
    63
    Vrouw
    Ja daar zou ik ook gewoon van uit gaan dan inderdaad. Zo lang het vruchtje maar goed was!

Oh haha.. nou inderdaad dan lekker alleen je broer wat vertellen! Vind dat wel logisch als hij voor een paar maanden vertrekt, dan is persoonlijk vertellen toch wat fijner idd.

15. Mommy1994

Mommy1994 Actief lid

9 aug 2023
    342
    371
    63
    Vrouw
    Ja dat vraag ik me ook af. Dat zei ik ook tegen mijn man. Ik moet me er gewoon bij neerleggen dat als je een verleden hebt met verschillende miskramen dat je gewoon nog niet echt kan genieten de eerste weken. Niks mis mee en niks overdreven aan. Mijn onzekerheid gaat denk ik sowieso niet weg nee helaas.

ik had gehoopt van wel en tegen een ander weer je het altijd zo mooi te vertellen maar je zelf rust, moed en vertrouwen in praten is een stuk lastiger haha.

ICSIqueen vindt dit leuk.
  16. Thengymo

Thengymo Actief lid

17 jan 2021
    100
    150
    43
    Vrouw
    Ik zou het ook niet doen. Probeer jezelf af te leiden en vertrouwen te hebben na het kloppende hartje. Kans is groot dat je dan steeds vaker gerustgesteld moet worden met echo’s en je er dan juist meer obsessief mee bezig bent. En heel lullig: maar de uitkomst wordt niet beinvloed door een echo.

Snuisterkonijn en Mommy1994 vinden dit leuk.
  17. LauraAB123

18 jan 2021
    66
    99
    18
    Vrouw
    Snap ik helemaal! Hier ook geen kwaaltjes meer... donderdag nog wel een beetje maar sindsdien niet meer, dus ben erg onzeker of t toen niet is gestopt met groeien ofzo.
    Ook woensdag de eerste echo, heel spannend! Hoop dat we allebei gerustgesteld worden en een mooi kloppend hartje zien ❤️

Mommy1994 en Boerenmeisje124 vinden dit leuk.
  18. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb hm ook woensdag, maar echt savonds na half 7 pas :)

LauraAB123, Mommy1994 en Boerenmeisje124 vinden dit leuk.
  19. Boerenmeisje124

Boerenmeisje124 Actief lid

11 sep 2023
    237
    253
    63
    Vrouw
    Ja dat is een lastige hè.. ene kant kan een extra echo je meer gerust stellen. Andere kant hoop je dan niet dat je dit gevoel na een volgende echo opnieuw hebt zeg maar. Wat je ook kiest, beide is goed denk ik :).

En bedankt voor jullie reacties! Stelt me opnieuw een beetje gerust dat ook jullie wisselende klachten hebben, met dagen zonder klachten.. kunnen niks anders doen dan wachten. @LauraAB123 en @Bertina ik hoop dat we alledrie woensdag een mooi kloppend hartje te zien krijgen ❤️

LauraAB123 en Bertina vinden dit leuk.
  20. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Wat fijn van het kloppende hartje en de goede grootte. Idd maar even afwachten wat betreft dat andere, mrt matige kwaliteit is er toch niet veel van te zeggen. Gelukkig idd over 9 dagen meer duidelijkheid (als het goed is).
    Voor nu vooral goed nieuws

Mamaen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina