uitgerekend 16 - 31 mei 2024

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama092013, 8 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommy1994

Mommy1994 Actief lid

9 aug 2023
    342
    371
    63
    Vrouw
    Neeee, jeetje wat erg! Heel veel sterkte en ik hoop dat jij heel snel een goeie en fijne zwangerschap zal mogen hebben.
    En dankje voor je lieve woorden!

Op naar de volgende ronde! ♡

Nola26 vindt dit leuk.
  2. Mommy1994

Mommy1994 Actief lid

9 aug 2023
    342
    371
    63
    Vrouw
    Spannend! Hahaha nu de dagen aftellen.
    Jaaa 10 jaar er tussen is toch ook makkelijk natuurlijk want hij is al zo zelfstandig haha maar je moet wel weer helemaal terug in de luiers enzo. Zal wel aardig wennen zijn.
    En ook een stukje wennen voor hem want hij moet ineens na 10 jaar zijn mama gaan delen, ben benieuwd haha!

3. Mommy1994

Mommy1994 Actief lid

9 aug 2023
    342
    371
    63
    Vrouw
    Jaaaa ik wil wel heel graag weten wat het wordt!
    Het lijkt me ook leuk om het niet te weten maar dat eerder als je al een jongen en meisje hebt hahaha! Ik vind het veel te leuk om te shoppen enzo en mijn man die wilt het sowieso weten.
    Heb je een voorkeur? (Ik vind dat dat mag) natuurlijk als het maar gezond is maar ik zou een meid nu toch wel heeeeel erg leuk vinden na een zoon.
    ik vind het shoppen zo 103830x leuker voor een meid als voor een jongen haha.
    En fijn dat je man je daarin tegemoet komt haha!

4. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    #84 Kaas123, 15 sep 2023
    Laatst bewerkt: 15 sep 2023
    Lieve Nola, ik had al gereageerd, maar nog even hier heel veel sterkte met dit verlies en ik blijf je volgen in het andere groepje.

Nola26 vindt dit leuk.
  5. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Ik vind opzich ook dat een voorkeur mag, is persoonlijk en eerlijk en de meeste zijn uiteindelijk gelukkig met beide. Idd gezondheid staat voorop. Persoonlijk heb ik echt geen voorkeur. Maar wel eens dat het shoppen voor een meid zeker in het begin leuker is. Gelukkig is mn zusje zwanger van een meisje, en shoppen voor cadeaus is nog leuker.

Mommy1994 vindt dit leuk.
  6. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Ja ik weet dus niet zeker of de fertiliteitgyn de echo gaat maken vrijdag. Is dan pas 5+2 dus zeker geen kloppend hart. Anders is het gewoon wachten tot de 19e oktober.
    Maar ik wil de echo vooral om te weten of het er twee zijn....
    Ik heb gelukkig geen ervaring met verlies, dus voel zelf de angst gelukkig niet.
    Maar om me heen heel veel gezien dus snap je angst zeker. Opzich is 7 weken echt een mooie termijn voor eerste echo en verder gewoon af en toe een testje, dat is ook het medisch advies, ter geruststelling.

Snuisterkonijn vindt dit leuk.
  7. Mommy1994

Mommy1994 Actief lid

9 aug 2023
    342
    371
    63
    Vrouw
    Ja het is ook wel anders als je al weet dat op dat moment überhaupt het hartje niet kan kloppen, dan kan je daar al rekening mee houden.
    En dat je geen verlies mee hebt gemaakt en die angst niet hebt is natuurlijk SUPER fijn!
    Ja 7 weken is wel een goed termijn, ik denk dat ik dat gewoon ga vragen als ze me eerder willen zien. En ja af en toe een testje is inderdaad ook wel een goed idee.

Snuisterkonijn en Kaas123 vinden dit leuk.
  8. Mommy1994

Mommy1994 Actief lid

9 aug 2023
    342
    371
    63
    Vrouw
    Ja tuurlijk! Ik zou ook super gelukkig zijn met een jongen uiteraard want het belangrijkste is inderdaad dat het gezond is!
    Maar ja cadeaus shoppen is ook leuk!

Snuisterkonijn en Kaas123 vinden dit leuk.
  9. Mommy1994

Mommy1994 Actief lid

9 aug 2023
    342
    371
    63
    Vrouw
    Nou ik heb me niet kunnen inhouden tot zondag maar erg blij ben ik ook niet.
    Er zit 2 dagen verschil tussen mijn testen en ik vind niet dat ze mooi opgelopen zijn voor 2 dagen ertussen.
    Dus ik ga er maar gewoon vanuit dat mijn lichaam mij weer in de steek laat, ik ga maandag de dokter bellen om bloed te prikken. Kijken hoe mijn HCG waarde is. En ook nog even extra testje halen bij de Kruidvat die ik maandag ochtend nog even doe.

De testen zijn wel nat dus zullen nog wat lichter worden als ze opgedroogd zijn.
    Ik heb ook het idee dat ik minder moe ben en ben al 2 dagen ook niet echt misselijk meer (was ik niet heel erg) en verder nog steeds geen klachten. Ook mijn borsten niet, die ik normaal bij elke zwangerschap wel had.

Bijgevoegde bestanden:

10. Appelflapje

Appelflapje Bekend lid

1 aug 2013
    761
    678
    93
    verpleegkundige
    Hello dames, mag ik erbij?

Ik voelde al sinds 8/9 dat ik zwanger was, maar heb pas gisteren getest. Ik zou uitgerekend zijn voor 21/5.

Wij hebben al een zoontje van 2,5.

Het is met een bang hartje want ik ben in december bevallen van onze dochter met 14w omdat ze een extreme vorm van open ruggetje had (medisch geinduceerde bevalling). Dus ik vrees dat we niet met heel veel enthousiasme naar de eerste echo’s zullen gaan. Ik word wel nauw opgevolgd deze keer.. en ik moet een heel hoge dosis foliumzuur innemen.

Bijgevoegde bestanden:

Kaas123 en Snuisterkonijn vinden dit leuk.
  11. Mamaen

Mamaen Bekend lid

7 apr 2023
    778
    716
    93
    Vrouw
    Gefeliciteerd en van harte welkom! Wat heftig van het verlies van je dochtertje, kan me voorstellen dat deze zwangerschap dan zeker extra onzekerheden met zich meebrengt. Hopelijk nu een voorspoedige zwangerschap en een gezond kindje in jullie armen in mei! Weet je al wanneer je de eerste afspraak/echo hebt?

Appelflapje vindt dit leuk.
  12. Mamaen

Mamaen Bekend lid

7 apr 2023
    778
    716
    93
    Vrouw
    Op de Kruidvat test is echt wel een duidelijke oploop te zien. Ik zou me nog niet te druk maken over dit verloop.. je testen geven voor nu duidelijk aan dat je zwanger bent. Ik heb ook helemaal geen duidelijke kwaaltjes, had ik bij mn vorige zwangerschap ook niet en dat is ook een gezonde zoon geworden :) Snap dat het spannend is hoor! Hopelijk stelt het bloedonderzoek je straks wat meer gerust.

Snuisterkonijn en Mommy1994 vinden dit leuk.
  13. Mamaen

Mamaen Bekend lid

7 apr 2023
    778
    716
    93
    Vrouw
    Ik twijfel nog.. m’n vriend wilt het sowieso wel weten, ik zou er geen probleem mee hebben als hij het wel weet en ik niet.
    Bij mijn vorige zwangerschap dacht ik echt geen voorkeur te hebben maar na de gender reveal heb ik het er weken/maanden moeilijk mee gehad dat ik een zoon zou krijgen. Kwam echt totaal onverwachts, ik had toch blijkbaar meer een meisje voor ogen. Ik heb me toen veel ingelezen over gender disappointment en uiteindelijk gelukkig de knop helemaal kunnen omzetten en enthousiast naar mijn jongen kunnen verlangen. Nu ook echt méga blij met een zoon, het was achteraf meer dat ik gewoon geen idee had hoe een jongen zou zijn.
    Nu heb ik het idee wel een voorkeur te hebben maar deze keer voor nog een jongen. Ik vind broers/zussen van hetzelfde geslacht gevoelsmatig leuker, ik had zelf als kind echt veel aan m’n zus + zusje en met m’n broer altijd ruzie (gelukkig nu met alledrie een goede band). Maar misschien zou ik ook opnieuw onwijs moeten wennen als het weer een jongen is en ik waarschijnlijk geen dochter zal krijgen, dat ik mijn ‘voorkeur’ nu weer verkeerd inschat.
    Ik zou het denk ik leuk vinden om pas met de bevalling achter het geslacht te komen alleen zou ik het zo zonde vinden als ik me dan nog druk zou maken over het geslacht. Dus misschien is het beter als ik het vooraf weet, dan kan ik hoe dan ook voor de komst van de baby wennen aan het idee.

Mommy1994 en Snuisterkonijn vinden dit leuk.
  14. Watermeloentje

24 jun 2023
    17
    13
    3
    Dankjewel! Jij ook gefeliciteerd! Wat fijn dat jouw eerste zwangerschap wel voorspoedig ging ☺️.

Ik snap helemaal wat je bedoeld met dat het een beetje ongeloofwaardig voelt. De afgelopen dagen had ik dat ook heel sterk. Ik moet wel zeggen dat ik sinds gisteren wel mijn borsten voel en met vlagen wat misselijk ben, wat dan wel als een soort bevestiging voelt. Wellicht heb je gewoon geluk en loopt deze zwangerschap goed waarbij je geen kwaaltjes krijgt!

Weet je al wanneer je eerste echo is?

15. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Wat vervelend dat je je zo voelt, ik zie wel oploop en volgens mij gaat het er vooral om dat je oploop ziet. Bij de streepjes is het altijd lastig beoordelen. Maar een bloedtest ter controle kan natuurlijk nooit kwaad, maar ook dan gaat het om oploop omdat de normale range groot is, dus moet je er eigenlijk meer dan een doen met tijd er tussen. Sterkte met het gevoel!

16. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Ik ben nog steeds bij vlagen misselijk maar de gember tabletten helpen goed.
    Ik heb wel allemaal kleine puistjes in mn gezicht, dat vind ik wel jammer/lelijk, had altijd een goede huid.

17. Lachebekje87

Lachebekje87 Bekend lid

22 jun 2011
    843
    150
    43
    Vrouw
    België
    *Klop Klop*

Mag ik hier ook aansluiten?

De dames van het NOD juni topic weten het nieuws reeds natuurlijk :)

Heel licht positief beginnen testen op maandag, gisteren bloedafname laten doen bij huisarts ter bevestiging HCG 99,6. NOD was gisteren of vandaag. Geen idee of dit hoog is of niet maar door men leeftijd en door een tweeling langs mijn moeders kant maak ik hier ook kans op :confused:

Ze heeft me ook meteen getest op antistoffen. Geen antistoffen tegen Toxoplasmose maar wel tegen CMV, wat ik wist aangezien ik CMV had net voor men vorige zwangerschap bijna 8 jaar geleden.

Meteen ook gyn mogen bellen van huisarts om afspraken vast te leggen (België) 12 oktober heb ik de eerste echo bij 8 weken en 15 november de nipt test bij 12 weken.

Aangezien je tegenwoordig ook al een onthaalouder nodig hebt voor je zwanger bent ook naar haar gebeld en ik had geluk ze heeft 1 plekje dat vrijkomt in september volgend jaar omdat er een kindje naar school gaat.

Uitgerekende datum 22 mei dus ik sluit me aan bij @Kaas123 in het rijtje :D

Symptomen voorlopig:
    Misselijk
    Heeel slecht slapen
    Af en toe zuuroprispingen

Dat is zo ongeveer de samenvatting denk ik :p

Bijgevoegde bestanden:

18. Lachebekje87

Lachebekje87 Bekend lid

22 jun 2011
    843
    150
    43
    Vrouw
    België
    ♡ Uitgerekend 15 t/m 31 mei ♡

15 mei :

16 mei :

17 mei :
    Mama092013 - 34 jaar - 4e kindje

18 mei :

19 mei :
    Viktoriya - 33 jaar - 3e kindje ( eerste samen na mmm)

20 mei :

21 mei :

22 mei :
    Kaas123 - 37 jaar - 1ste kindje
    Lachebekje87 - 36 jaar - 2de kindje

23 mei :

24 mei :

Mommy1994 - 28 jaar - 2e kindje
    Snuisterkonijn - 32 jaar - 2e kindje

25 mei :
    Mamaen - 31 jaar - 2e kindje
    Watermeloentje - 28 jaar - 2e kindje

26 mei :

27 mei :

28 mei :

29 mei :

30 mei :

31 mei :
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Jongen (0) Meisje (0) Verassing (6)
    Afspraken:
    Mama092013 - 2 oktober vroege echo
    Viktoriya - 4 oktober- echo
    Snuisterkonijn - 4 oktober intake + echo
    Mama092013 - 13 oktober intake + termijnecho
    Kaas123 - 19 oktober - intake + termijnecho

Lachebekje87 - 12 oktober - echo
    Lachebekje87 - 15 mei - Nipt test
    Hoe pas je de lijst aan?
    - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal bovenaan [.QUOTE="...."] en onderaan
    [/QUOTE] weg
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop 'Plaats reactie
    [/QUOTE]

19. Snuisterkonijn

Snuisterkonijn Actief lid

14 jul 2023
    441
    326
    63
    Vrouw
    Hoeveel dpo ben je nu? Ook 15? Ja toch?
    Denk dat je die klachten een beetje uit je hoofd moet zetten, ik heb ook nog geen klachten dus misschien zegt dat niet zoveel....

20. Snuisterkonijn

Snuisterkonijn Actief lid

14 jul 2023
    441
    326
    63
    Vrouw
    Klinkt goed! Je hebt in het overzicht alleen de nipt op 15 mei gezet ipv
    November :p

Deel Deze Pagina