uitgerekend 16 - 31 mei 2024

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama092013, 8 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb ook even terug gekeken maar zie ook geen andere. ;)

2. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Wij hebben het gisteren aan mijn schoonfamilie verteld, iedereen in een keer, was hartstikke leuk.
    De broer van mijn vriend en zijn vriendin verwachten ook een kindje (maart). Maar ze hadden gisteren ook een geregistreerd partnerschap afgesloten en daarom gingen we met iedereen uit eten. We zijn wel heel even van te voren bij hen langs gegaan om te polsen of ze het vervelend vonden dat we het op hun dag deden. Maar ze vonden het juist leuk. Toen voor het hoofdgerecht ging hij dus tegen zijn glas tikken en zei 'zij hebben wat te vertellen' en toen zei mijn vriend .... En ... Worden natuurlijk ouders maar ook oom en tante. En toen ging mijn schoonmoeder helemaal huilen, was zo lief ze waren echt heel blij. Wisten ook wel wat voor weg wij gehad hebben niet alleen medisch maar ook met de POI en extreem lage AMH dat we waarschijnlijk donor nodig hadden etc.
    Dus was heel mooi!

Ik draag zwangerschaps broeken maar al maanden. In januari is er een stuk bot uit mijn bekken gehaald om in mijn been te zetten als transplantatie omdat daar heel veel weg was door de infecties. De deuk in mijn bekken is wat groter dan de bedoeling was en dus ook niet dicht gegroeid, daarom verdraag ik normale spijkerbroeken niet zo goed. Niemand valt het dus op, haha.

Boerenmeisje124 en Mamaen vinden dit leuk.
  3. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Ik gebruik dus ook Ascal, ik heb het helemaal uitgezocht maar het heeft echt geen invloed op het kindje en een slechtere placenta wel, dus vond het wel een duidelijke keuze. Maar snap wel dat je alles af wil wegen. Bij mij niet voor hoge bloeddruk maar omdat bij astma de placenta wel eens minder goed werkt en daar kan je dan weer alsnog hoge bloeddruk van krijgen. Is echt preventief voor de vaten in de placenta dat die wijd genoeg zijn.

4. Cm1989

Cm1989 Lid

23 sep 2021
    29
    22
    3
    Vrouw
    Ik kan me er helemaal niet in vinden dat het een ding is in België, buiten dat ze je er voor waarschuwen. Heb nu mijn tweede zwangerschap in België (20 mei uitgerekend :)) en ze testen me er niet op ofzo… Was voornamelijk de eerste keer bang ervoor omdat begin zwangerschap samenviel met start creche eerste kindje. Maar mn baby leek en lijkt nog steeds ok, de symptomen kunnen natuurlijk helaas tot 6 jaar nog opkomen. Nu na 3 jaar kleine kindjes, waarvan 2 op de creche ga ik er wel vanuit dat ik het al gehad heb, ik ben eigenlijk normaal niet zo voorzichtig en deel bijvoorbeeld wel een rietje of laat ze me gewoon een kus geven als ze dat willen. Nu probeer ik wel op te letten maar ben gelukkig niet zo panisch al de eerste keer erover.

als je er om vraagt, testen ze je er dan op in België? Want dan ga ik het mijn gyn vragen…

5. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    #1185 Kaas123, 25 okt 2023
    Laatst bewerkt: 25 okt 2023
    Ze testen (in België) alleen dus op de IgG antistoffen. Ik vind dit eerlijk gezegd echt schijnveiligheid, de kans dat een volwassene de IgG antistoffen heeft is dus meer dan 99%, daarmee is de kans dus idd enorm klein dat er een intra uterine CMV infectie ontstaat, maar dus nog steeds niet nul. Als je bij een eerdere zwangerschap IgG had heb je dat nog steeds, tenzij je een beenmerg transplantatie gehad hebt....
    Het is alleen enigzins nuttig voor die ene promiel die dus als volwassene geen IgG antistoffen heeft voor CMV en dat niet kan weten. Want nogmaals de grootste groep die het mist heeft een immuunstoornis. En dan nog dan heb je geen IgG en kan je buiten handhygiene weinig doen. Want kinderen zijn grote uitscheiders maar ook volwasenen kunnen het uitscheiden. Het is overigens over het algemeen asymptomatisch, sommige mensen hebben kortdurend last van vermoeidheid en koorts. Dit is precies de reden dat NL niet standaard test, voor al het preventieve onderzoek wat hier gedaan wordt geld dat je ook echt wat met de uitslag moet kunnen.
    IgM is de antistof die verhoogd is als je een recente (re) infectie hebt.

Stresskipje vindt dit leuk.
  6. Cm1989

Cm1989 Lid

23 sep 2021
    29
    22
    3
    Vrouw
    Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik kan me niet herinneren dat ik getest ben op de anti stoffen, wel op toxoplasmose en ik ben daar gelukkig al immuun voor. Wel fijn met twee honden in huis die beide rauw vlees eten.

het komt er dus eigenlijk op neer dat je niet echt heel erg kunt anticiperen op cmv, behalve door gewoon wat extra voorzichtig te zijn met handhygiëne en speeksel. Op zich wel een fijne gedachte…

Stresskipje en Kaas123 vinden dit leuk.
  7. Mamaen

Mamaen Bekend lid

7 apr 2023
    778
    716
    93
    Vrouw
    Gebruik je dat nu al? Volgens mij zegt het protocol bij hoge bloeddruk vanaf 12-36 weken maar wil natuurlijk ook niet te laat starten. Ik vind het dus best een ding om aan de medicatie te gaan maar wat moet dat moet uiteraard. Ik val in principe net buiten het protocol om preventief ascal te gebruiken maar vanwege randgeval/toch wat risico factoren wilde de vk graag een consult bij de gyn. Nu was mn bloeddruk gisteren dus ook al te hoog dus vooralsnog hoop ik vooral dat het bij ascal kan blijven en ik geen bloeddruk verlagende medicatie nodig heb.

Kaas123 vindt dit leuk.
  8. Mamaen

Mamaen Bekend lid

7 apr 2023
    778
    716
    93
    Vrouw
    Wat super fijn dat je schoonfamilie zo reageerde! Toch prachtig om te merken dat een kindje zo welkom is in de familie. Lief ook dat jullie bewust eerst hebben gevraagd of het een goed moment was om het te delen.

9. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Ik gebruik het inderdaad al, dat wilde de gynaecoloog graag. Maar klopt protocol is 12-36 weken en iig voor 14 weken starten. Denk dat die 3 weken die ik het eerder slik minder toevoegen maar goed wie weet bloedvaten worden natuurlijk nu aangemaakt. Maar opzich is 12 helemaal goed dus.
    En ja zou mooi zijn als dit goed preventief werkt en voorkomt

10. LauraAB123

18 jan 2021
    66
    99
    18
    Vrouw
    #1190 LauraAB123, 25 okt 2023
    Laatst bewerkt: 25 okt 2023
    Ik had vanmorgen de intake en ze heeft ook nog even onofficieel met de echo gekeken en alles is goed, goede hartslag en flink gegroeid :)
    Verder mooie lage bloeddruk bij mij. Over 2wk de termijnecho en dan ook de 13wk echo inplannen.

Bij mijn eerste bevalling heb ik door het persen een klaplong opgelopen, dit komt eigelijk nooit voor en ze weten dus het risico bij een volgende bevalling ook niet. Daarom raadde de verloskundige me aan om me te verdiepen in hynobirthing, een techniek zonder hard persen. Heeft iemand van jullie daar toevallig ervaring mee?

11. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Jeetje wat heftig, geen ervaring met hypnobirthing. Ik neem aan dat je bevalling dan nu medisch is? Wat zegt de gyneacoloog?

12. LauraAB123

18 jan 2021
    66
    99
    18
    Vrouw
    Nee, de bevalling is gelukkig niet medisch nu. Aangezien ze niet weten waarom het is gebeurd (was in een academisch ziekenhuis en hadden het nog niet eerder meegemaakt) en alle vervolgonderzoeken (verdenking op lymfangioleiomyomatose) en scans goed waren, geeft de longarts aan geen extra risico te zien. Mocht het weer gebeuren, dan weet ik nu waarop ik moet letten; namelijk veel luchtbelletjes onder mijn huid en daardoor opgezwollen nek en gezicht en kan ik altijd nog na de bevalling aan de bel trekken.

Wel gaat de verloskundige met de brief van de longarts nog even overleggen met de gynacoloog. Ik wil sowieso in een geboortecentrum of ziekenhuis bevallen omdat ik op 3 hoog woon, dus waarschijnlijk is dat voldoende voorzorgsmaatregel.

Kaas123 vindt dit leuk.
  13. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik moet ook in het zh bevallen nu
    Vorige keer, 2,5li bloedverlies, het bloeden stopte niet. Uiteindelijk gehecht op de operatie kamer. Dit wil je thuis niet meemaken dus ik vind het goed.

14. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Verstandig ja, geen lift?

15. Appelflapje

Appelflapje Bekend lid

1 aug 2013
    761
    678
    93
    verpleegkundige
    Dit zijn mijn laboresultaten, IgM staat er ook bij? Ik ken er verder niet veel van hoor. Ik vind het zelf wel heel fijn om veel info te krijgen, zodat ik niet alles ga googelen want dat is nooit een goed idee :roflmao:

@LauraAB123 jee wat eng zeg dat je een klaplong had! Geen ervaring met hypnobirthing, klinkt in ieder geval wel al interessant. Ik vond het persen ook niet altijd gemakkelijk, ik perste vaak verkeerd. Wist niet dat je fout kan persen :roflmao::roflmao:

Bijgevoegde bestanden:

16. Appelflapje

Appelflapje Bekend lid

1 aug 2013
    761
    678
    93
    verpleegkundige
    Dit idd, zo bekijk ik het ook. :thumup:

17. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
  18. LauraAB123

18 jan 2021
    66
    99
    18
    Vrouw
    Nee, alleen trappen en dat was de vorige keer met 8cm ook al geen pretje...

Kaas123 vindt dit leuk.
  19. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Ja maar de IgM is toch negatief dus nu helemaal niet relevant? Alleen de IgG is wellicht een beetje relevant, kan best dat ze het mee prikken maar is alleen verhoogd bij zeer recente infectie.

20. Stresskipje

Stresskipje Bekend lid

30 dec 2018
    812
    426
    63
    Vrouw
    Nou, mijn dochter nieste mij net per ongeluk recht in mijn gezicht.... :eek: dat gebeurt jullie ook weleens toch? Is niet te voorkomen denk ik met kleintjes..

Deel Deze Pagina