uitgerekend 16 - 31 mei 2024

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama092013, 8 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stresskipje

Stresskipje Bekend lid

30 dec 2018
    812
    426
    63
    Vrouw
    Jeetje heftig zoveel bloed.....

2. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja dagelijks gebeurt dat haha. Mn zoontje is nu verkouden.

Stresskipje vindt dit leuk.
  3. Stresskipje

Stresskipje Bekend lid

30 dec 2018
    812
    426
    63
    Vrouw
    Wat fijn deze uitleg. Eigenlijk zeg je dus dat de kans 99% is dat we het ooit al hebben gehad en dat we met de zwangerschap heb primaire infectie doormaken toch? En de mensen die het echt nog niet hebben gehad die hebben vaak iets met het immuunsysteem? Dat stelt me wel gerust. Mijn dochter nieste me dus net per ongeluk recht in mijn gezicht. En verder probeer ik heel veel mijn handen te wassen na het luier verschonen en het helpen snuiten van de neus ... Maar ja je komt nu eenmaal dicht bij je kind... En kust haar toch ook op de wang (kan soms ook wat speeksel zitten). Het is lastig maar zo te lezen hoeven we ons eigenlijk geen zorgen te maken omdat we het al ooit eens hebben gehad vermoedelijk. Dat is heel erg fijn.

4. Stresskipje

Stresskipje Bekend lid

30 dec 2018
    812
    426
    63
    Vrouw
    Heb primaire infectie is geen primaire infectie

5. Stresskipje

Stresskipje Bekend lid

30 dec 2018
    812
    426
    63
    Vrouw
    Precies dit dus.... Dus kunnen we nog zo goed onze handen wassen etc en geen kusjes op de mond doen maar het is niet echt te voorkomen... :p ... Maar fijn dat dat ook daar gebeurt haha.. Dacht al.. Mijn dochter wel aangesproken hand voor de mond maar gebeurt toch per ongeluk.

6. Stresskipje

Stresskipje Bekend lid

30 dec 2018
    812
    426
    63
    Vrouw
    Mijn dochter is nu verkouden en ik ook.

7. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Nee dat kan je echt niet voorkomen!
    De vk waarschuwde wel voor een koortslip in het eerste jaar ban de baby.
    Dat heb ik helaas nog wel eens..

8. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Ik had al een geslachtsecho gepland staan meteen met 6 weken al geboekt.
    Maar ik voelde het heel sterk vanmorgen, er ging iets door mij heen. Dat het geslacht tijdens de zwangerschap niet belangrijk zou mogen zijn en de verrassing des te bijzonder.
    Ik heb het afgezegd en dat voelt heel goed :)

Mamaen, Mommy1994, Bertina en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Stresskipje

Stresskipje Bekend lid

30 dec 2018
    812
    426
    63
    Vrouw
    Oh ja dat is dan weer een virus dat ik niet heb.... Is ook vervelend ja.

10. Boerenmeisje124

Boerenmeisje124 Actief lid

11 sep 2023
    237
    253
    63
    Vrouw
    De kwark met fruit was een goed idee, dat vind ik me toch ineens lekker! Voorheen niet zo. Probeer op die manier toch voldoende voeding binnen te krijgen. Soep ging afgelopen week niet zo goed, maar ga vanavond nog eens lekker verse soep maken en hopelijk blijft die wat beter plakken!

Kaas123 vindt dit leuk.
  11. Boerenmeisje124

11 sep 2023
    237
    253
    63
    Vrouw
    Lees hier veel terug over alle onderzoeken, CMV virus etc. Eigenlijk een virus waar ik zelf niet bij stil gestaan heb. Ik kom zelf weinig tot niet in aanraking met kleine kinderen op dit moment, dus ga je er niet te druk over maken. Maar kan me wel voorstellen dat het bij degene met een kleintje onder ons toch onbewust een rol blijft spelen..
    Zelf werk ik op een revalidatie afdeling en merk wel dat ik nog meer aan mijn handhygiëne denk dan dat ik al deed, wil toch geen virus oplopen (BRMO komt hier geregeld voor). Ook als mijn partner een koortslip heeft ben ik een beetje panisch merk ik.. alles voor een gezonde baby!

Ook leuk trouwens om al die bekendmakingen terug te lezen, of die komen gaan!! Spannend :D Wij hebben het afgelopen week aan vrienden en familie verteld op de verjaardag van mijn vriend, allemaal super leuke reacties en nu begint het nog meer te leven. Ook fijn om te delen nu ik me zo beroerd voel, dan weten mensen ook waar het vandaan komt.

Stresskipje en Mamaen vinden dit leuk.
  12. Appelflapje

Appelflapje Bekend lid

1 aug 2013
    761
    678
    93
    verpleegkundige
    Deze ochtend nog, op mijn handen :roflmao:

13. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik/wij willen het juist dolgraag weten.
    We moeten nog even geduld hebben.
    Naam bedenken en het naartoe groeien kan dan veel bewuster, en dat is echt fijn vind ik. Ieder zo zn ding hè;)

Stresskipje en Boerenmeisje124 vinden dit leuk.
  14. Mommy1994

Mommy1994 Actief lid

9 aug 2023
    342
    371
    63
    Vrouw
    Nou hier is toch weer een beetje paniek.
    Jeetje wat vind ik het moeilijk om me gewoon niet zo’n zorgen te maken.
    Ik heb al weinig kwaaltjes (al zeggen die weinig) maar nu sinds gister eigenlijk zo goed als geen gevoelige borsten meer en vanochtend waren ze al een heel stuk minder groot/vol.
    Heb ook sinds vannacht krampen in me baarmoeder en steken in mijn liezen, dat lijkt net spierpijn. Toch een super goeie echo gehad met 8+6 weken maar ineens breekt de onzekerheid me weer uit.
    Gelukkig volgende week woensdag de termijn echo, ben morgen toch alweer 10 weken. Ik lees wel veel dat meerdere mensen vanaf 10 weken ongeveer minder kwaaltjes krijgen.
    Meerdere die nog steeds onzeker zijn na de laatste goeie echo?
    Het lijkt wel alsof ik met de week zenuwachtiger wordt. Ook omdat het allemaal zo onwerkelijk is denk ik.

15. Mamaen

Mamaen Bekend lid

7 apr 2023
    778
    716
    93
    Vrouw
    Ik herken de onzekerheid niet zo. Tuurlijk gaat het wel eens door m’n hoofd dat ik maandag ineens een slechte echo kan krijgen maar ik probeer dat echt te parkeren. Vooralsnog ziet alles er goed uit en weet je, hoe rot ook, al het mis gaat heb je daar ook geen invloed op. Ik probeer echt vertrouwen te houden (meestal verloopt een zwangerschap goed!) en verder maar gewoon z’n beloop te laten. Ik heb ook nog nauwelijks kwaaltjes, niet meer misselijk, niet meer echt gespannen borsten (al had ik dat de hele tijd niet zo, vorige zwangerschap veel meer). Het is normaal dat het nu afneemt, echt! En wie weet is het ook over een paar dagen ineens weer terug.

16. Mamaen

Mamaen Bekend lid

7 apr 2023
    778
    716
    93
    Vrouw
    Super dat je je gevoel volgt! En als je later weer van gedachte veranderd mag dat ook hè, de zwangerschap duurt nog een tijdje.

Stresskipje en Bertina vinden dit leuk.
  17. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Steken in je liezen dat is bandenpijn. Dus alleen maar positief.
    En dat de kwaaltjes afnemen, is ook niet raar, waarschijnlijk is je hcg piek voorbij. Dat lees ik op een ander forum ook heel veel. Wees er blij mee, want wil je constant misselijk zijn? Dan wil ik met je ruilen;)
    Geniet meid, en laat de paniek los. Heb je niks aan.

18. Boerenmeisje124

11 sep 2023
    237
    253
    63
    Vrouw
    Ik snap jou, omdat ik zelf ook een ontzettende zenuwpees ben.. maar ik denk dat je je zorgen om niks maakt :). Ik hoor van zo veel mensen dat de kwaaltjes af nemen of ze er juist helemaal niet zijn, en ook zij hebben allemaal een gezond kindje. Ik heb zelf ook weer wat meer last in m’n liezen en van krampen. Vanmorgen was ik bij de verloskundige, eigenlijk alleen om het over alle onderzoeken te hebben, en ze heeft meteen nog even een echo gemaakt. Alles was goed! De krampen horen bij het groeien van de baarmoeder aldus mijn verloskundige. Hopelijk kan je het loslaten en genieten van al dit moois!

19. Mommy1994

Mommy1994 Actief lid

9 aug 2023
    342
    371
    63
    Vrouw
    Ja dat is ook zo, uiteindelijk doe je er inderdaad niks tegen dus het druk maken helpt niet nee.
    Ik ben wel blij dat jij ook maar weinig tot geen kwaaltjes hebt en ja dan zal het wel te maken hebben met dat het afneemt dan ja!
    Ben wel erg blij dat ik me ei hier kwijt kan!

20. Mommy1994

Mommy1994 Actief lid

9 aug 2023
    342
    371
    63
    Vrouw
    O
    Oh dan klinkt dat toch een stuk positiever, dan ben ik van het kwaaltjes pijnlijke borsten naar het kwaaltje liespijn gegaan. Toch nog iets waar je wat aan kan merken dan haha.
    En nee ik zou ook niet constant misselijk willen zijn nee! Hoe is het nu met jou? Voel jij je al wat beter na de medicatie?

Deel Deze Pagina