uitgerekend 16 - 31 mei 2024

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama092013, 8 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaen

Mamaen Bekend lid

7 apr 2023
    778
    716
    93
    Vrouw
    Wat fijn al die goede echo’s!! Op naar allemaal gezonde baby’s in mei.
    Ik heb het ondertussen op m’n werk verteld, m’n vrienden. Vrijdag nog mijn moeder en sport team en dan hebben we iedereen gehad. Vind het heel leuk om te vertellen, toch blijft het ook nog onwennig om te zeggen ‘ik ben zwanger’. Hebben jullie dat ook?
    Hoop echt dat t goede nieuws voor iedereen blijft komen! Ik zit helemaal vol positieve energie wat echt prettig is na de pittige eerste weken. Duim voor de dames die het nog zwaar hebben dat t snel beter gaat worden.

2. Snuisterkonijn

Snuisterkonijn Actief lid

14 jul 2023
    441
    326
    63
    Vrouw
    Ik heb een beetje hetzelfde, ik zit nog ziek thuis vanwege een ppd van de vorige zwangerschap en zal ook binnenkort starten met re-integreren. bij ons was het wel geplant omdat ik me niet over een paar jaar nog eens zo wil voelen dus dan maar in 1 stuk door, maar het is wel pittig. Ik voel me qua zwangerschap super goed maar ik merk dat de hormonen wel invloed hebben op mijn mentale staat haha.. alles komt weer dubbel binnen.. hier vorige week verteld en werkgever deed blij, weet niet wat ik er van geloof hoor want ze vroeg gelijk daarna of dat dan onder de 2 jaar van mn oude ziekmelding zou vallen.. anyway, als je eens specifiek gericht wil praten mag je me altijd een berichtje sturen :)

3. Snuisterkonijn

14 jul 2023
    441
    326
    63
    Vrouw
    Iemand ervaring met een spijkermat?
    Ik heb een spijkermat aangeschaft en ik lees nu online dat het niet aangeraden wordt om tijdens de zwangerschap te gebruiken. Het is niet
    Voldoende onderzocht, het maakt oxytocine aan waardoor je bevalling opgewekt kan worden en je lichaam heeft bepaalde drukkingen waardoor de bevalling opgewekt kan worden. Nu vind ik dit zelf niet zo heel spannend, maar ben toch wel benieuwd naar jullie meningen haha..

4. Mamaen

Mamaen Bekend lid

7 apr 2023
    778
    716
    93
    Vrouw
    Goed dat je het verteld hebt, op zich prettig dat ze tenminste blij probeerde te reageren.. maar snap wel dat het in jouw/jullie situatie extra lastig is. Hoop voor jou dat je deze keer een wat fijnere ervaring krijgt na de bevalling. Hopelijk scheelt het dat je nu beter weet waarop te letten en hoe hulp in te schakelen misschien?

5. Snuisterkonijn

14 jul 2023
    441
    326
    63
    Vrouw
    Ja ik begin binnenkort ook een psychologisch traject en doe nu veel aan meditatie en zwangerschaps yoga etc.. dat helpt me ook wel veel. Heb jij nog dingen waar je echt veel aan gehad hebt?

6. Snuisterkonijn

14 jul 2023
    441
    326
    63
    Vrouw
    Ik heb inmiddels de verloskundige gebeld en die zei lekker gebruiken, we hebben de ervaring dat dit veel baat kan hebben dus vooral gebruiken!

Boerenmeisje124 vindt dit leuk.
  7. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb werkelijk geen idee wat een spijkermat is. :D kzal is Google. Het idee om op spijkers te gaan liggen staat mij niet zo aan haha

8. Mamaen

Mamaen Bekend lid

7 apr 2023
    778
    716
    93
    Vrouw
    Ik heb zelf gelukkig geen ervaring met een ppd! Weet wel dat bewegen/sporten bij mij het beste helpt om me beter/rustiger te voelen (toen ik burn out had hielp me dat echt goed). Fijn dat je er binnenkort over kunt gaan praten! Hopelijk helpt dat ook nu in de nieuwe zwangerschap en kraamperiode.

Boerenmeisje124 en Snuisterkonijn vinden dit leuk.
  9. Mamaen

Mamaen Bekend lid

7 apr 2023
    778
    716
    93
    Vrouw
    Ik heb vanochtend bloed laten prikken, algemeen voor de zwangerschap, nog wat extra dingen ivm familiekwaaltjes en voor de NIPT. Nu afwachten maar, hopen op snel maar vooral ook een positief bericht.

Stresskipje, Viktoriya en Bertina vinden dit leuk.
  10. Thengymo

Thengymo Actief lid

17 jan 2021
    100
    150
    43
    Vrouw
    @Snuisterkonijn: Thanks! Fijn te horen dat meer meiden in een soortgelijk schuitje zitten. Als in fijn dat er herkenbaarheid is. Dan is het voor jou ook zeker een spannende tijd zo! Maak je je veel zorgen over hoe het zal gaan zodra je bevallen bent of heb je vertrouwen dat het deze keer goed gaat? Fijn dat je werk zo reageert, gemeend of niet. Heb jij een vast conteact? En hoe oud is jouw kindje?

Mocht je vraag aan mij gericht zijn:
    Ik ben meteen in therapie gegaan en dat heeft me enorm geholpen. We hebben precies de vinger op de zere plek kunnen leggen, waardoor ik weet wat mijn valkuilen zijn. Nu oefenen met nieuw / autenthiek gedrag, waardoor ik dicht bij mezelf ga blijven en niet meer over mijn grenzen zal gaan. Voor mij erg moeilijk omdat ik anderen altijd voorop stel en niet zo’n hoog zelfbeeld heb… maar we gaan ervoor want dit wil ik nooit meer meemaken. Ons zoontje is 14 maanden nu, dus straks 2 onder 2 :p

Boerenmeisje124 en Kaas123 vinden dit leuk.
  11. Snuisterkonijn

14 jul 2023
    441
    326
    63
    Vrouw
    Hahahaha… het zijn uiteraard geen echte spijkers :roflmao:

Bijgevoegde bestanden:

Bertina vindt dit leuk.
  12. Lachebekje87

Lachebekje87 Bekend lid

22 jun 2011
    843
    150
    43
    Vrouw
    België
    Hoi dames

Ik had veeeeel bij te lezen intussen :$

Aan alle dames die prachtige echo's hadden alweer, keep it up! Mooie meibaby's komen er aan ❤️

De dames die nog steeds misselijk zijn, ik hoop dat jullie er echt vanaf trimester 2 geen last meer van hebben!

CMV is in België idd standaard getest bij de start van de zwangerschap samen met toxoplasmose en water/windpokkenresistentie. Kinkhoestvacinaties geven ze hier ook standaard aan zowel de papa als de mama en dat is een venijnige prik :rolleyes:
    Net als de suikertest rond de 24 weken.

Wat fijn @Kaas123 dat je aan het genezen bent van de longontsteking!

Ook hier een familiewieg die nog eens gaat gebruikt worden en de bureau die plaats moet maken voor de kleine uk.

Qua zwangerschapskledij hier vorige week toch een broek gekocht men eigen broeken passen nog maar zitten soort van lastig.

Update van mijn kant de misselijkheid is eindelijk wel voorbij maar de slapeloosheid niet dus ik ben echt doodop.. maakte me ook inderdaad wat zorgen dat de misselijkheid ineens wegviel en de borsten zijn niet meer zo pijnlijk en dan duurt het echt lang voor de volgende afspraak o_O

Nu uitkijken naar 15 november voor de echo en niptest. 16 november hebben we op het werk een late Halloween afterwork en dan wil ik het de (niet-rechtstreekse) collega's ook vertellen.

Als ik een topic/iemand vergeten ben sorry! Ik ben al blij als ik door men dagen geraak tegenwoordig :confused:

Degene die hun termijnecho hadden maar nog niet het geslacht weten, proberen jullie dit dan met de nubtheorie te bekijken op de echo's? :)

Liefs!

13. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hahaha...ik dacht al. Jij bent een harde ;)
    Ik heb intussen even gegoogled. Bedankt voor je toevoeging.

Snuisterkonijn vindt dit leuk.
  14. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Leuk dat je toch je best doet zoveel mogelijk op allerlei berichten te reageren, knap vooral als je omvalt van de slaap.
    Ja tis lastig, de laatste week heb ik ook steeds vaker dat ik snachts 3u of half 4 op m'n wekker zie, en de slaap de kamer uit is. Schiet niet op. Je lontje word korter, je kunt je lichamelijke ongemak minder hebben en dergelijke. Maar het schijnt er allemaal bij te horen. Sterkte.

Leuk ook die familie wieg!

Lachebekje87 vindt dit leuk.
  15. Mommy1994

Mommy1994 Actief lid

9 aug 2023
    342
    371
    63
    Vrouw
    Haha nou dan heb je je toch nog even flink bij gelezen want je hebt nu toch het meeste wel genoemd!
    Fijn dat je misselijkheid voorbij is maar de slapeloosheid is inderdaad ook niet niks. Daar kan je je ook flink vervelend door voelen. Dat is bij mij nu wel een beetje weg maar uit slapen zit er zeker niet in en in de nacht af en toe ook wel even wakker maar in het begin was het inderdaad verschrikkelijk.

ik heb over 2 weken mijn 13 weken echo, ik ga dan inderdaad zeker proberen te gluren naar de nub theorie! Ik heb me altijd flink verdiept in verschillende echo’s dus ik denk dat ik het wel kan zien. Het is alleen jammer dat je er niet naar kan vragen omdat ze er met een medische echo geen antwoord op geven. Of je moet echt boffen met de echoscopiste! Of het moet net goed staan op de foto die je mee krijgt.
    Ik ga wel alsnog voor de zekerheid met 16 weken ofzo ter bevestiging naar een geslachtsbepaling.

16. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Als de termijnecho goed is dinsdag, dan gaan wij ook een geslachts echo plannen. Helemaal zin in.

17. Viktoriya

Viktoriya Actief lid

21 aug 2011
    364
    134
    43
    Vrouw
    Horeca
    Beek en Donk
    Uitslag van de nipt was goed. Op naar de 13 weken echo.
    Dames veel plezier vandaag met de echo’s.
    Wij gaan geen geslachtsecho doen. Alleen de 20 weken echo en tussen week 28 en 32 pret echo voor schoonmoeder die is terminaal zodat ze baby in 3d kan zien mocht het bij beiden niet zichtbaar zijn dan blijft het een verrassing
    Fijn weekend dames

18. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Succes Appelflapje en Kaas123 met de termijnecho vandaag! We denken aan jullie.

Kaas123 vindt dit leuk.
  19. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wat heftig van je schoonmoeder. Vooral extra in deze tijd dat je zwanger bent. En als het kindje straks komt, is de verwachting dat ze dat niet meer mee maakt? Gezien de pretecho die je besproken hebt. Sterkte!

20. Viktoriya

Viktoriya Actief lid

21 aug 2011
    364
    134
    43
    Vrouw
    Horeca
    Beek en Donk
    Is best onzeker allemaal. Van die pretecho weet ze nog niks is een leuke verrassing voor der het is een rollercoaster geweest en het lijkt nu wel redelijk te gaan dus houden we er ook aan vast tijd zal het leren

Kaas123 en Bertina vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina