uitgerekend 16 - 31 mei 2024

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama092013, 8 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bedankt voor je reactie. Leuk om te lezen hoe het erbij jullie aan toe gaat! :)
    Ieder gezin is weer anders en gaat het anders.

2. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bedankt voor je reactie! En wat naar te lezen dat je eigenlijk niet op de juiste plek zit dan wat uren betreft. En vooral als je de enige bent, die 32u in 24u moet stoppen, dan klinkt een burn out als een logische gevolg. Heftig! Hopelijk vind je straks een plek waar er meer mogelijkheden zijn.

Fijn dat de nipt goed is!

3. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Je zorgen zijn te begrijpen! En dat je nu medische bent is ook even wennen voor je hoor! Wel super dat het kindje het zo naar de zin lijkt te hebben. Kijk daar maar naar, als je het even moeilijk vind. Sterkte.

4. Mommy1994

Mommy1994 Actief lid

9 aug 2023
    342
    371
    63
    Vrouw
    Dat klinkt allemaal heel fijn! Leuk om wat meer te weten over iedereen.
    Mijn verhaal is eigenlijk niet zo heel interessant haha, ik ben nagelstyliste en ik werk aan huis. Ik kan uiteraard zelf mijn klanten inplannen.
    Ik hoop dat ik dalijk ook heel snel weer aan het werk kan, zo verspreid mogelijk allemaal. Het scheelt dat ik thuis werk en daardoor ook hopelijk wat sneller weer aan het werk kan.
    Mijn zoontje is 1x in de week en om de week een weekend bij zijn vader dus dan draai ik meestal langere dagen. Ik ben graag vrij als hij thuis is.

Bertina vindt dit leuk.
  5. Mommy1994

Mommy1994 Actief lid

9 aug 2023
    342
    371
    63
    Vrouw
    Ik heb net een doppler mogen lenen bij een vriendin, vandaag 12 weken.
    Heb het echt lang geprobeerd maar helaas geen hartje kunnen horen!
    Volgende week nog maar een keer proberen dan haha.
    Gelukkig komt het vaker voor dat ze met 12 weken geen hartje kunnen vinden maar wel erg jammer!

hoe voelen jullie je?

6. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Ik denk idd normaal. De gynaecoloog heeft het bij mij ook eerst met de doppler geprobeerd (11+3), en vond het hartje uiteindelijk wel de frequentie was ook goed maar het was wel zacht ver weg, dus toch te klein en diep nog.
    Dus toen heeft ze de echo gepakt.

Mommy1994 vindt dit leuk.
  7. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Jeetje wat een verhaal ook! Snap je teleurstelling enorm goed hoor. En geen zorgen er zit geen hiërarchie in dit soort dingen.
    Maar ook ik wilde geen medicatie, daarom is het zover gekomen dat ik hier lig. Dus ja soms heb je helaas geen keuze ben ik bang. Kiezen uit de minst kwade dan toch.
    En ja ik moest ook het knusse beeld bij de verloskundige loslaten, maar de gyneacologen hier tot nu toe zijn ook heel lief en betrokken. Alles voor een gezond kindje en gezonde mama want anders groeit die kleine ook niet.
    De gynaecoloog had van re voren gezegd dat mijn baby misschien iets rustiger was door de oxycodon nou dat was zeker niet het geval, gewoon heel druk nog dus toe nu toe lijkt het kindje er geen last van te hebben. En dat is wel een pak van mn hart. Ik voelde me wel flink schuldig kan ik je zeggen.

8. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen dames,
    Ik heb zo om 9u de termijnecho. De spanning neemt nu toch wel toe. Ik hoop zo dat het er goed uit ziet.

Viktoriya vindt dit leuk.
  9. Mommy1994

Mommy1994 Actief lid

9 aug 2023
    342
    371
    63
    Vrouw
    Goedemorgen!
    Gezonde spanning hoort erbij.
    Ik duim voor je mee dat je weer een super mooi beeld zult hebben. Ik hou het hier weer even in de gaten! Veel plezier ook vooral.

Bertina vindt dit leuk.
  10. Mommy1994

Mommy1994 Actief lid

9 aug 2023
    342
    371
    63
    Vrouw
    Voor jullie misschien ook herkenbaar?
    ik heb nu al 3 dagen echt enorme spier/groei/bandenpijn? Bij elke nies,kuchje of als ik me omdraai trekt het echt enorm in mijn onderbuik en in mijn liezen.
    Zelfs uitplassen of de grote boodschap op het toilet doet echt enorm pijn.
    Echt niet fijn!

11. Mommy1994

Mommy1994 Actief lid

9 aug 2023
    342
    371
    63
    Vrouw
    @Bertina hoe is het met jou met de misselijkheid eigenlijk? Is dat minder gebleven of weer terug bij af?

Bertina vindt dit leuk.
  12. Mamaen

Mamaen Bekend lid

7 apr 2023
    778
    716
    93
    Vrouw
    Succes zo!! Ik kijk alvast uit naar je berichtje met hoe het is gegaan.

13. Mamaen

Mamaen Bekend lid

7 apr 2023
    778
    716
    93
    Vrouw
    Ik heb dat nu niet meer maar een paar weken terug wel erg gehad! Vooral niezen, mennn wat een pijn. Bij mij hielp het echt om m’n buik bij dat soort momenten goed vast te houden/drukken zeg maar. Misschien groei je nu ook wel hard? Bij mij kun je er sinds afgelopen weekend ook echt niet meer omheen dat ik zwanger ben, gewoon goed te zien.

14. Mamaen

Mamaen Bekend lid

7 apr 2023
    778
    716
    93
    Vrouw
    Je hebt ook helemaal gelijk, ik heb gelukkig ook wel al het vertrouwen in de zorg en de artsen, dus als zij echt adviseren dat iets nodig is doe ik het gewoon. Maar ik baal er dan wel van ;) ook gewoon het stukje rondom de bevalling, zou heel graag een periode weeën op willen vangen in bad, dat kon bij de vorige bevalling niet omdat ik continu aan ctg moest vanwege de bloeddruk. Zal nu dan weer zo zijn, alleen hoop ik stiekem nog dat ze nu een draagbare hebben zodat ik tenminste kan bewegen, en ik idealiter toch nog even onder de douche/in bad kan.. nouja en anders is het ook accepteren en doorgaan.
    Inderdaad is het wel super om te zien dat onze kleintjes het zo goed doen! Heerlijk om naar te kijken.

Hoe was je nacht? Is er al zicht op ontslag? Beterschap nog!

Kaas123 vindt dit leuk.
  15. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Ja ik wou zeggen is er geen draagbare? Vriendin van mij had de vorige keer bij een van de afspraken kort voor de bevalling aangegeven dat ze graag de draagbare wilde indien mogelijk omdat ze 'moest' bewegen en ook wilde douchen en daar is toen wel rekening mee gehouden. Natuurlijk kan je pech hebben maar iig vragen is al fijn.
    En ja voor die kleintjes doe je het allemaal. De verhoogde oxycodon heeft wel het gewenste effect. Ik heb wel vanmorgen nog minimaal gespuugd, toen ik naar de WC ging, bewegen is niet fijn. Maar goed denk wel dat ik het orale schema binnen kan houden. Maar is nu de vraag of ze eerst de pomp nog van 200 naar 100 zetten of meteen hoog oraal starten, dat schijnt nogal eens te verschillen. En daarnaast moet je soms ook nog 24u oraal bewijzen in het ZH. Maar bij de vorige crisis is dat niet gedaan omdat ik goed adequaat ben.
    De orthopeden hadden gisteren geen zin om een MRI te maken omdat daar toch wel veel uit zou komen. Dus ergens denk ik ook laat ik maar blijven zodat ze dat regelen. Anderszijds anders volgende week maar als de prof zelf er weer is (hij bepaalt toch alles en zit nu in Colombia), een weekje langer oxycodon kan ook wel en het is idd maar de vraag wat ze kunnen doen nu. Maar vind het wel makkelijk van ze om dan maar gewoon niks te doen. Ze doen ook heel raar/naar over de zwangerschap dan denk ik zeg dan niks, 'hoe gaat het met de baby, ja ik had eigenlijk al in de notitie van de gyn gekeken' en 'fijne zwangerschap verder, ja dat moet ik zeggen he'. Voor ons is het een heel gewenst kindje en ik heb notabene 'toestemming' gevraagd, ja toen was je stabiel, ik snap wel dat ze het lastig vinden maar overleg dan met de gyn die staan overal een stuk makkelijker in wat kan dan de orthopedie.
    Haha ik denk trouwens dat omdat mijn kindje zo pittig is het een meisje is. Vrouwelijke foetussen en prematuren kunnen doorgaans meer hebben dan jongens en zijn taaier. In het begin zijn vrouwen zeker het sterke geslacht. Maar goed verder is dit natuurlijk niet onderbouwd, haha.
    Ik had het tijdens de echo wel ineens over 'ze', schrok er zelf bijna van.

Wel echt schattig trouwens, mijn vriend had gisteren op zijn werk gezegd mijn vrouw ligt weer in het ziekenhuis en mijn ongeboren kind ook, dat was wel even een realisatie momentje zei hij. Hij zei ook ik snap nu meer waarom je je zondag zo schuldig voelde maar het is echt jou schuld niet.

16. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    IMG_20231107_095608.jpg

Opluchting is groot hier. Wat zagen we het spartelen zeg. Zo leuk! :)
    Hart activiteit ook goed.
    Ik ben twee dagen terug gezet. Maar dat is niet zo belangrijk. Ik ben helemaal blij!

17. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Uitgerekend 10 mei t/m 2 juni

10 mei :
    LittleMiess - 27 jaar - 2e kindje

15 mei :

16 mei :

17 mei :
    Mama092013 - 34 jaar - 4e kindje

18 mei :

19 mei :
    Viktoriya - 33 jaar - 3e kindje ( eerste samen na mmm)
    MamaD- 21 jaar - 2e kindje

20 mei :
    Mommy1994 - 28 jaar - 2e kindje

21 mei :
    Appelflapje - 36 jaar - 2de kindje

22 mei :
    Mamaen - 31 jaar - 2e kindje

23 mei :

24 mei :
    Snuisterkonijn - 32 jaar - 2e kindje
    Boerenmeisje124 - 29 jaar - 1e kindje
    Lachebekje87 - 36 jaar - 2de kindje
    Kaas123 - 37 jaar - 1ste kindje

25 mei :
    Watermeloentje - 28 jaar - 2e kindje

26 mei :
    Thengymo - 40 jaar - 2e kindje

27 mei :

28 mei :
    Caramelx, 29 jaar, eerste kindje

29 mei :
    Bertina - 32 jaar - 2e kindje

30 mei :
    Koffielove - 28 jaar - 1e kindje
    LauraAB123 - 37 jaar - 2e kindje

31 mei :
    Suze29 - 38 jaar - 2e kindje (1e als BAM)
    Vivonne - 31 jaar - 2e kindje
    Stresskipje - 35 jaar - 2e kindje
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Jongen (0) Meisje (0) Verrassing (20)
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Afspraken:
    LauraAB123 - 8 november - termijnecho
    Snuisterkonijn - 8 november - termijnecho
    Suze29 - 8 november - termijnecho
    Mamaen - 12 november - 13 weken echo
    Mamaen - 13 november - counseling ascal/bloeddruk gyn (telefonisch)
    Viktoriya - 13 november - 13 weken echo
    Stresskipje - 13 november - termijn echo
    Lachebekje87 - 15 november - Nipt test
    Kaas123 - 17 november - 13 weken echo (GUO) en controle
    Mommy1994 - 20 november - intake + 13w echo
    Boerenmeisje124 - 20 november - 13 weken echo
    Suze29 - 22 november - 13 weken echo
    Mamaen - 27 november - controle vk
    Snuisterkonijn - 5 december - geslachtsecho
    Kaas123 - 8 december - controle, hartjes spreekuur
    Mommy1994 - 22 december - 20 weken echo
    Viktoriya - 28 december - 20 weken echo
    Kaas123 - 2 januari 2024- 20 weken echo (GUO)

18. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Oh wat een heerlijk nieuws! Lekker van genieten. Wij eten altijd taartjes na een goede echo :thumup:

Stresskipje en Bertina vinden dit leuk.
  19. Bertina

Bertina Bekend lid

15 aug 2023
    599
    610
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goed idee ;)

Stresskipje vindt dit leuk.
  20. Mamaen

Mamaen Bekend lid

7 apr 2023
    778
    716
    93
    Vrouw
    Super fijn nieuws!! Lekker genieten vandaag van dit mooie bericht. Leuk hè om te zien hoe hard ze groeien en hoe beweeglijk ze al zijn. Blijf het vreemd vinden daar nog niks van te voelen haha.

Bertina vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina