Ja ik heb zeker al een buikje echt niet te missen. Zijn denk ik wel wat @Bertina ook zegt vooral organen, zit ook hoog. Maar dat zal bij mij ook gebeuren nu ik weer permanent in de rolstoel zit. Ook voel je de baarmoeder al bijna midden tussen schaambot en navel. Maar ja iedere zwangerschap is echt anders natuurlijk.
Je hebt gelijk hoor. En ik snap ook dat jij er zo in staat en daar heb ik veel respect voor. Echter als het zo simpel voor mij was maakte ik me natuurlijk geen zorgen. Verstand en gevoel zitten soms niet dichtbij elkaar. Mijn naam is niet voor niets stresskipje.. haha
Het lijkt me heel vermoeiend voor jezelf ook stresskipje. Ik moet toch een beetje glimlachen als ik je naam typ. Probeer het een beetje los te laten. Maar dat kunnen wij zeggen, dat gaat niet gemakkelijk als je een denker bent.
Weet ook gewoon dat mensen vaker nood hebben om hun slechte ervaringen neer te pennen op het internet dan hun goede, wat logisch is natuurlijk. Wij hadden vorig jaar een slechte termijnecho en dat kwam als een absolute verrassing, maar gelukkig gaat het gewoon vaker goed dan slecht. De gevarenzone van de miskramen zijn we al grotendeels voorbij moet je maar denken. We kunnen niet meer doen dan te vertrouwen op ons lichaam.. en niet te doemdenken maar denk dat iedereen wel eens negatieve gedachten heeft.. zo had ik een goede termijnecho en dacht ik de dag erna “maar wat als het gister goed was en vandaag niet meer” en idd zoals iemand anders hier zei, zeker je zorgen eens melden bij de gyn! Kan zo’n deugd doen!
Dit is in ieder geval een link naar info over de NIPT: https://www.vzinfo.nl/bevolkingsonderzoek/NIPT Van het RIVM dus lijkt mij een betrouwbare bron! Vind het zelf ook wel interessante informatie trouwens. Wanneer krijg je de uitslag?
Ik heb vanmiddag al de 13 weken echo! Tuurlijk wel een beetje spannend of alles goed zal zijn maar heb vooral heel veel zin zo uitgebreid naar ons kindje te gaan kijken! Heb het afgelopen week zowel fysiek als mentaal echt pittig gehad. Weet ook niet meer welke klachten nou door de zwangerschap komen en wat door de medicatie. Ben blij dat we dinsdag weer naar het ziekenhuis mogen, hopelijk is er wat tijd om mijn vragen te beantwoorden. Kijk dus heel erg uit naar even positief bezig zijn met de zwangerschap! Bij mij is het buikje ook niet meer te missen trouwens, ik vind het helemaal fantastisch en loop het ook al lekker te showen haha!
Fijn dat het over het algemeen goed te doen is icm je beperkingen! Wel heftig van je ski ongeluk, flinke aanpassing in je leven geweest natuurlijk. Klinkt alsof je het nu wel aardig geaccepteerd hebt? Ik mis het werk zeker wel eens, twijfel ook soms wel of ik niet weer in een (academisch) ziekenhuis zou willen werken. Ook vanwege de mogelijkheden in het bijdragen aan wetenschappelijk onderzoek wat op mijn huidige werk gewoon veel lastiger is. Maar mijn huidige werk is zo flexibel en perfect te combineren met thuis, dat vind ik echt super prettig. Daarnaast weinig reistijd en een fijn inkomen dus voor nu genoeg reden om te blijven. Maar het combineren van ambitie met ouderschap vind ik nog wel eens een uitdaging!
@Mamaen leuk en spannend! Ik hoop dat je een goeie echo hebt en uiteraard lekker van genieten. Ik ben benieuwd!
Haha nou ik ben definitief 'geplopt' we waren op de doop van de jongste telg van onze beste vrienden. Zei hij ineens zo jij bent ook inens behoorlijk zwanger, had ze 10 dagen daarvoor nog uitgebreid gezien. Ik vind het verder ook helemaal leuk en dhow het graag . Was ook ineens 2kg zwaardet terwijl ik nog niks aangekomen was. Dacht eerst de infusen in het ZH maar is toch niet alleen dat. Nou ja helemaal prima!
Ja klopt, komend voorjaar is het 17 jaar geleden dus ja inmiddels is het zeker wel geaccepteerd, eigenlijk nog wel vrij snel ook hoor. Ik heb er ook heel veel van geleerd het us ook vormend en dat is niet alleen negatief. Ja ik snap idd het strijdtoneel tussen ambitie en ruimte voor het gezin. Gelukkig sluit je nog niks uit door nu te blijven zitten en komt er vast een betere timing! Mijn moeder zei altijd al je bent nooit te oud om te leren en te switchen. Kijken en nadenken/dromen mag altijd!
Oeh benieuwd hoe het was vandaag! En zeker ook dinsdag, lastig he als je eigenlijk ook niet meer weet hoe je je klachten moet duiden. Ik ben ook nog steeds zo dramatisch slap en energieloos, dat is de bijnier, maar toch ook zwanger dus ja twijfel. En ik hoop maar mag toch verwachten dat ze dinsdag tijd hebben voor al je vragen? Schrijf ze wel ff op, ook voor jezelf. Zeker als je je niet fit voelt fijn vior het overzicht. Ik heb morgen vet belangrijke afspraak met de orthopeed ben gewoon zenuwachtig. Weet ook echt niet wat ik kan verwachten.
Even een korte update; alles was helemaal goed! Super fijn en het was echt zo leuk om alles goed te kunnen bekijken! Hoop voor jullie op hetzelfde goede nieuws en mooie ervaring.
♡ Uitgerekend 10 mei t/m 2 juni ♡ 10 mei : LittleMiess - 27 jaar - 2e kindje 15 mei : 16 mei : 17 mei : Mama092013 - 34 jaar - 4e kindje 18 mei : 19 mei : Viktoriya - 33 jaar - 3e kindje ( eerste samen na mmm) MamaD- 21 jaar - 2e kindje 20 mei : Mommy1994 - 28 jaar - 2e kindje 21 mei : Appelflapje - 36 jaar - 2de kindje 22 mei : Mamaen - 31 jaar - 2e kindje 23 mei : 24 mei : Snuisterkonijn - 32 jaar - 2e kindje Boerenmeisje124 - 29 jaar - 1e kindje Lachebekje87 - 36 jaar - 2de kindje Kaas123 - 37 jaar - 1ste kindje 25 mei : Watermeloentje - 28 jaar - 2e kindje 26 mei : Thengymo - 40 jaar - 2e kindje 27 mei : LauraAB123 - 37 jaar - 2e kindje 28 mei : Caramelx, 29 jaar, eerste kindje 29 mei : Bertina - 32 jaar - 2e kindje 30 mei : Koffielove - 28 jaar - 1e kindje 31 mei : Suze29 - 38 jaar - 2e kindje (1e als BAM) Vivonne - 31 jaar - 2e kindje Stresskipje - 35 jaar - 2e kindje - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Jongen (0) Meisje (0) Verrassing (20) - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Afspraken: Viktoriya - 13 november - 13 weken echo Stresskipje - 13 november - termijn echo Mamaen - 14 november - controle gyn Lachebekje87 - 15 november - Nipt test Kaas123 - 17 november - 13 weken echo (GUO) en controle Mommy1994 - 20 november - intake + 13w echo Boerenmeisje124 - 20 november - 13 weken echo Suze29 - 22 november - 13 weken echo Bertina - 2 december - geslachts echo Snuisterkonijn - 5 december - geslachts echo Kaas123 - 8 december - controle, hartjes spreekuur Mommy1994 - 22 december - 20 weken echo Viktoriya - 28 december - 20 weken echo Kaas123 - 2 januari 2024- 20 weken echo (GUO) Bertina - 6 januari - 20 weken echo
We missen toch een paar meiden die voorheen ook erg actief waren met kletsen in de groep. Ik ben benieuwd hoe het met iedereen gaat, ik hoop ok! Zoals @Snuisterkonijn en @Suze29 Of ik moet over nogal wat berichten heen hebben gelezen, dat kan ook nog haha. @Mamaen super fijn, al het goeie nieuws en ik hoop dat je dinsdag al je vragen kan stellen! @Kaas123 heel veel succes vandaag bij je belangrijke afspraak. @Viktoriya & @Stresskipje ik wil jullie vandaag ook veel succes en hopelijk plezier wensen. fijne dag allemaal!
Ja, ik mis ze ook hoor. Ik zie de namen soms wel langs komen op andere forums, van sommige dan. Misschien zijn wij niet interessant genoeg Er staan heel wat namen op de lijst die ik nooit zie. Lijkt het.
Ja ik vind het wel jammer, we waren/zijn best een groepje die regelmatig wat posten en ik denk ook zeker wel oprecht zijn met elkaar. Ik heb inderdaad even zitten kijken op sommige hun profiel en dan zie je ze wel ergens anders reageren. Ze zullen hun redenen ervoor hebben inderdaad haha! Misschien vind niet iedereen het interessant of gezellig genoeg. maar inderdaad wat je zegt, we staan er met 20 op maar denk dat we er met ongeveer 6/7 in totaal praten hahah!