Zoooo ik had veel om terug te lezen!! Afgelopen 2/3 weken niks gelezen daar ik me zo ellendig gevoeld heb… overgeven, overgeven en nog eens overgeven. Mijn hele lijf doet er pijn van. Naast het werk slokt dat al m’n energie op. Nu besloten om me toch maar even ziek te melden en bij te komen. Hopelijk wordt het snel minder. Fijn om terug te lezen van al die goede echo’s en NIPT uitslagen!!! Zo blij voor jullie allemaal. Zelf hebben wij ook een goede NIPT uitslag gehad (geprikt met nevenbedingen) en ook onze 13w echo was super. Zo blij mee! We hebben een erg beweeglijke baby dus het is we lastig om alles goed in beeld te krijgen. De dame deed ook erg haar best om het geslacht niet in beeld te krijgen (vond haar ook een beetje chagrijnig helaas). We zijn wel erg benieuwd dus hebben morgenavond een geslachtsbepalingsecho . Die NUB theorie kan ik echt helemaal geen wijs uit haha.. heb zelf heel erg het gevoel dat het een jongen wordt (droom hier ook veel van). Zou ook wel kloppen met al die bakermatpraatjes dus ben erg benieuwd morgen! Ik las al terug dat verschillende van jullie je baarmoeder al goed kunnen voelen. Zelf had ik dit idee ook, en de verloskundige kon dit goed bevestigen. Enkele vingers onder m’n navel zit hij al! Ook leuk om te lezen over de verschillende nieuwe banen en re-integratie trajecten. Suze, is je contract inmiddels goed rondgekomen? En fijn Kaas dat jij vrijdag ook weer kan beginnen! Mooi roze gips heb je, wel een heel blok zo! Lukt dat een beetje in je rolstoel? En Mamen hoe is het met jouw gezondheid en je bloeddruk? Alles een beetje onder controle? Oh en Snuisterkonijn heb jij al meer duidelijkheid vanuit je bedrijfsarts? Lijkt me erg lastig als zijn advies zo afwijkt van dat van je fysio.. je zou willen dat dat gewoon bespreekbaar gemaakt kan worden. Hopelijk weegt je eigen stem het zwaarste. Ook las ik al de eerste beetjes over bevalplannen. Ik ben er zelf nog niet echt mee bezig geweest moet ik zeggen.. het liefste met zo’n min mogelijk toeters en bellen. Een bad lijkt me wel wat, nog meer mensen die dit overwegen?
Jeetje wat vervelend om te lezen dat je nog steeds zo beroerd bent! Hopelijk trekt het idd wat bij met wat rust. Wel fijn dat alles goed is met de kleine, en veel plezier morgen avond! Ja mijn been steekt wel uit idd, maar voor het gips zat het in een spalk gestrekt dus toen ook. En heb al een keer een jaar zo gezeten, dus dit komt wel goed ben het wel gewend. Als het goed is gaat het er vlak voor kerst af. Ik heb echt super veel zin om vrijdag weer te beginnen, kan niet wachten. Thanks Ik heb ook nog niet echt over het bevalplan nagedacht, toeters en bellen komen er toch wel en ik zie mezelf met mn verlamde pootjes niet echt fijn in bad komen en zitten. Zelfde geld voor de bal/kruk etc. Dus wordt toch wel op bed op mn rug. Als het geen sectio wordt want ze zeuren nu al over de locatie van de placenta, te laag, en de insertie van de navelstreng, aan de rand, en er is een paar keer gezegd dat we de manier van bevallen echt moeten bespreken. Het enige wat wij nu belangrijk vinden, er moet vrij veel bloed afgenomen worden van onze baby voor onderzoek, en ik wil echt dat dat uit de navelstreng gaat (want niet belastend voor het kindje). Maar dan moeten ze dat wel optijd afnemen anders stolt het, dus kreeg de tip in het bevalplan te zetten dat het bloed wordt afgenomen voordat de navelstreng doorgeknipt wordt.
Nog dames bezig met moeders voor moeders? Morgen worden voor de laatste keer mijn flessen gewisseld en dan is het nog 1 week. Eigenlijk wel heel blij dat ik er daarna vanaf ben. Over het algemeen heb ik alle flessen kunnen vullen, toen ik in het ziekenhuis lag had ik 2 weken 6 ipv 8 flessen. Maar ik las laatst dus een journalistiek artikel dat het toch wel echt onduidelijk is waarvoor we plassen. Er is tegenwoordig ook kunstmatige HCG en de meeste ziekenhuizen maken daar gebruik van. Er is vanuit de farmaceut wel degelijk een winst oogmerk, dus bioindustrie is zeker niet uitgesloten.... Al met al denk ik niet dat ik het nog eens zou doen.
Dankjewel! Ah dat scheelt dat je het al een beetje gewend bent. De mens past zich wat dat betreft ook weer snel aan. Nog even volhouden! Ben benieuwd volgende week hoe je eerste dagen geweest zijn. Ja bepaalde opties zullen voor je afvallen.. wel fijn om te bedenken wat je in ieder geval graag of per se niet zou willen. Dan is dit betreft het bloedprikken al een mooie toevoeging! Wat betreft moeders voor moeders, daar ben ik uiteindelijk niet aan begonnen.. mede vanwege de omstreden manier van omgaan met de urine. Ik kreeg het niet duidelijk genoeg voor mezelf.
Nou meiden, Ik twijfelde van de week al meerdere keren maar ik weet het nu zeker. Ik voel de baby zo af en toe !! Geweldig gevoel. Houd nu zo zoveel van hem/haar. Ook wel weer extra spannend dan de medische echo morgen.
Ik ben er denk ik achter dat ik niet perse bang ben dat het hartje gestopt is met kloppen maar ik heb denk ik gewoon een trauma over gehouden aan überhaupt echo’s. Vroeger altijd de dagen ervoor zo zenuwachtig voor de echo en of alles nog goed zat, de wachtkamers en het gaan liggen wachten tot het in beeld kwam. Dan was het weer niet goed, of niet genoeg gegroeid, dan wel een hartje en dan weer niet. En ik ben daar natuurlijk 9 jaar niet meer mee bezig geweest tot nu. Wel erg vervelend want nu weer zulke zenuwen voor morgen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit meer heb gedacht aan moeders voor moeders en dat icm dat het eigenlijk allemaal nog niet zo duidelijk is wat er precies mee gedaan word. @Stresskipje dat is echt super fijn! Dan heb je voor jezelf toch steeds even een bevestiging. Ik dacht de baby ook heel af en toe te voelen als golfjes maar nu hoorde ik dat me placenta aan de voorkant zat. Dus gelijk een grote twijfel haha. ik vind het trouwens wel jammer dat die aan de voorkant zit, bij mijn zoontje zat tie achter en kon ik echt mooi zijn voetje in mijn buik zien staan. Sterker nog, die kon ik zo goed als beetpakken haha! Ik ben benieuwd hoe dat nu allemaal zal gaan.
Dat snap ik heel goed dat je dan een trauma aan echo's overhoudt... Maar je hebt geslacht echo toch morgen? 13 weken echo was goed? Dan kun je het eindelijk een beetje loslaten en zou morgen leuk kunnen zijn! Maar ik snap je heel goed. Toch veel succes en plezier! Ik heb zo'n echo boekje gekocht die ik voor hem of haar aan het invullen ben met foto's van de echo's, mijn buik en verhaaltjes.
Misschien is het leuk eens af en toe een buik foto te delen !? Laat ik dan zelf maar beginnen .. hihi. Komt ie:
Hoe hou je het met dit buikje nog stil? Echt super knap. En geweldig dat je het kindje al voelt zeg!! Lijkt me heerlijk.
ja ik heb morgen om 12:30 geslachtsecho. Zooo spannend hahaha! Ik vind het ook wel leuk hoor maar merk wel dat die angst wel in mijn achterhoofd zit maar ik probeer het wel redelijk naast me neer te leggen. Maar inderdaad alle echo’s incl 13 weken echo waren goed dus ik ben wel een stuk relaxter als de eerste weken gelukkig. Voel jij je nu wat meer gerustgesteld of nog steeds erge zenuwen voor morgen? Leuk zo’n boekje! Wel een idee inderdaad. Ik ben daar zelf alleen zo slecht in, vergeet er altijd wat in te schrijven of kom er niet aan toe haha. Heb het bij mijn zoontje ook niet gedaan. Wat een buikje heb je al! Mooi haha.
Ik ben altijd al gewend om mijn buik in te houden, mijn buikspieren aan te spannen. Ik betrap mezelf erop dat ik dat nog steeds doe haha! Dit doe ik dus ook bij mijn buik foto maar goed zo heb ik wel echt alleen mijn zwangerschapsbuikje erop hahaha! Vandaag gemaakt met 15 weken (nou denk ik dat ik volgens berekening en metingen 14.3 hoor te zijn)
Haha knap hè? Wijde kleren dragen. Maar dat ben ik nu wel een keer zat. Ik kom elke x op dezelfde setjes uit. Hopelijk kan ik het vanaf vandaag showen!
Ja begrijp het. Dat showen is al te leuk!! Alleen bij mij lijkt het soms meer een dikke buik ipv zwanger buik. Haha. Dat idee heb ik dan. Ik maak eigenlijk nooit echte buikfoto.s. misschien dat ik het is doe.
Deze is van vorige week. Onze poes kwam zo lief met zn pootje op mn buik. Toen was ik 13,3 Vandaag 13,6.
De mijne van vrijdag, toen was ik 14+0 maar misschien toch wel 14+2 Ik kan geen buikfoto's (voor mezelf) in ondergoed maken omdat mijn hele buik letterlijk blauw is van de fraxiparine injecties, tegen trombose/longembolie etc. Het is preventief om het risico te verlagen maar baal er nu al zo van en moet nog zoooo lang (tot 6 weken postpartum).