Ik begin langzamerhand ff flink te balen van alle kwaaltjes. Iedere avond nog steeds misselijk. Sinds een aantal dagen een enorme druk in mn onderrug/ op mn stuitje. En dan denk ik help ik ben er nog lang niet. Moed begint me een beetje in mn schoenen te zakken echt
Nou dat is zeker te begrijpen! Rot zeg dat je misselijkheid nog steeds niet weg is. Die enorme druk klinkt als je bekken, ik heb ook echt enorm pijn aan mijn bekken en trekt helemaal door naar mijn liezen en bovenbenen. Erg vervelend. En inderdaad wat jij ook zegt we moeten nog zo lang, dat beangstigd me wel een beetje hoor.
Dus nee, zwanger zijn is niet altijd heel fijn. Vraagt echt veel van je lijf en je kunnen, maar eenmaal in het schuitje, moeten we doorvaren gelukkig bestaan er echo.s en zie je waar je het voor doet! Ik zal mijn prachtige echo van afgelopen zaterdag invoegen. Zo mooi in kleur. Dat deed die mw zomaar. Echt bijzonder vond ik het. Ze was zo lief, ik kreeg ook baby sokjes mee.
Maar... Ik ben zeker nog steeds ontzettend dankbaar voor dit prachtige geschenk van het weer zwanger mogen zijn. Vele vrouwen wensen dit ook, en bij hen lukt het niet of zal het nooit gaan door welke omstandigheden dan ook. Dus zeker dankbaar. En het is van tijdelijke aard.
Ja super mooi om te zien! Dit deden ze bij mijn geslachtsbepaling ook alleen lag die kleine meid met der gezicht in de placenta dus heb alleen der rug kunnen zien haha! maar echt zo bijzonder hè, dan neem je alles wat erbij komt kijken weer even voor lief. Het is zeker een geschenk wat we hebben mogen krijgen en ik bedank Hem er elke dag voor, ondanks al mijn onzekerheden (helaas nog steeds) maar gelukkig ook fijne verloskundige die ik van de week nog maar een keertje ga bellen om het hartje te gaan luisteren haha.
Wat een prachtige echo zeg en je ziet echt heel duidelijk de baby! Balen dat je zoveel last hebt inderdaad! En als je dit kleine beebje dan ziet dan weet je weer waarvoor je het doet
Inderdaad het is allemaal heel mooi en leuk maar we mogen soms ook best even klagen over de minder fijne dingen toch? Ik klungel nu al ongeveer 5 weken met vaginale jeuk.. Meestal kom ik zelf van een schimmel wel af maar nu niet.. Is wel bekend bij zwangerschap. Heel vervelend dus denk dat ik toch maar een crème moet halen.
Ja ik heb er ook al een gehad, de creme werkte bij gelukkig snel. Heel irritant, sterkte. En hier een beetje klagen mag zeker we zitten allemaal in hetzelfde schuitje, veel herkenbaarheid.
Zo mijn werkweek zit er al weer op. Ik werk 2 dagen, maandag en dinsdag. Lijkt natuurlijk niet goed verdeeld maar is wel over nagedacht dat ook voor mij het leerrendement zo hoog mogelijk is en ik iig de patiënten 2 dagen achter elkaar kan zien, anders blijf je inlezen. Als dit echt niet zou gaan mag het ook anders maar voor nu maar ff proberen. De eerste dag vond ik wel zwaar, van nul naar 10 uur per dag dag is echt wel even wennen! Ik kwam thuis met hoofdpijn en super moe, sliep al om 20u. Mijn vriend maakte zich al zorgen hoe ik dit moest gaan doen. Maar gisteren ging eigenlijk wel prima! En nu denk ik al aan 3 dagen werken iets met grenzeloosheid. Maar zit lekker thuis op de bank en ga zo de kerstboom versieren. Staat al sinds zondag in de woonkamer met lampjes, maar nog geen puf voor gehad. Een van mijn eerste patiëntje was een baby van precies de leeftijd als de termijn van mijn zwangerschap, die kwam toch wel even binnen. Verder is het ook wel weer genieten van hoe die kids ermee omgaan, van een peuter die na hoge dosis chemo nog steeds rond racet op een driewieler, ze voelt zich nog goed. Tot een puber jongen met botkanker die zich wel herkende in mijn been. Verder heb ik nu toch ook weer veel last van mijn rug sinds een paar dagen, misschien toch maar eens een massage boeken. En is mijn astma onrustig, ik was maandag gebeld door de longverpleegkundige en we kwamen tot de conclusie dat ik iig niet bij de 30% hoor die beter wordt in de zwangerschap. Hij ging overleggen met de longarts en zou nog terug gebeld worden. Heb sowieso over 2 weken een afspraak met de longarts. En vrijdag weer een echo, ben echt zo benieuwd, nu 3 weken er tusssen dat is echt extreem lang voor mij . Maar vanaf nu wordt het inprincipe elke 4 weken, tenzij. Dus moet nog een stapje omlaag. De 13 weken echo was al mijn 7de echo, natuurlijk door de medische situatie maar dat is dan wel een leuke bijkomstigheid.
Ja vervelend hè? In vind die inwendige capsules nu best wel een dingetje dus ik hoop dat het werkt met alleen uitwendige zalf. De jeuk zit ook alleen daar.
Bij mij werkte de zalf afdoende, was ook vooral uitwendig en 4 dagen was genoeg. Heb wel met de aplicator een beetje zalf een klein stukje naar binnen gebracht, maar misschien 1/3 ofzo.
I feel you Hier maandag bij vk geweest voor controle, wist niet dat ze ook een echo zou doen, zo leuk! Baby deed sprongetjes, daar waar ik hem steeds voel zitten zijn voetjes, dus verklaart veel. Verder alles oke. Ik ben gestopt met Navalit. Vk zei dat de medicatie altijd een rebound effect heeft waardoor je, als je 1 dag de medicatie vergeet, je extra misselijk wordt. Best is dus om te testen wat het doet als je het een week niet inneemt. Tot nu toe wel weer meer misselijk maar niet meer zoals tijdens de eerste weken. Ook best wel al veel last van mn onderrug, had ik bij mn 1ste zwangerschap ook, maar dat was meer naar de 27weken toe. Maandag heb ik een pretecho gepland (wist niet dat ik bij vk ook een echo zou hebben) want vind 8 weken wachten ook wel echt heeeeeel lang deze keer
Leuk die extra echo.s hè. Geeft bevestiging dat het goed zit daar binnen. De nachten zijn momenteel bagger om het zo te zeggen. En waardoor? Mn zoontje slaapt gewoon. Gisternacht wakker om half 2, en dan zie ik het gerust 5u worden Afgelopen nacht was het 3u, maar daarna uren draaien. Echt verschrikkelijk. Ik kan dan geen fijne houding meer vinden. En door al mijn gedraai kan mijn man ook niet slapen. Ik kom iedere dag wel buiten. Wandelen. Ik ben gewoon bezig, dus ben moe genoeg. Niet extreem vroeg gaan slapen maar ook niet laat. Ik eet genoeg van de warme maaltijd. Soms nog een extra.tje voor ik naar bed gaat Afijn tzal echt wel tijdelijk zijn, maar het is flink deprimerend. Jeuk bultjes op mn schouders en benen. Schijnt er ook bij te horen. En dan nog een flinke aambei die ontzettend pijnlijk is met zitten. Mensen, jullie zullen wel denken heb je nog meer te zeiken tis echt niet grappig. Gelukkig kan ik er nu weer om lachen. Dinsdag had ik echt een dip dag. Ik ga nu de doos met baby kleertjes uitzoeken. Ja daar heb ik opeens zin in. Nu ik weet wat het is, en hoe het heet, moet dit ook maar gelijk gebeuren haha. Zelfs het geboorte kaartje heb ik al ontworpen en eigenlijk bijna af. Echt hilarisch gewoon. Afijn, je kunt het maar klaar hebben hihi. Bij de geboorte van onze zoon hebben we minstens een week gewacht met versturen. Maar mensen, dat werd niet gewaardeerd. Belachelijk. Daar hebben we veel reacties op gekregen. Waar blijft het kaartje enz enz. Gewoon van ooms en tantes die al wisten van de geboorte en hoe het heette. Daar heb ik me zo kwaad om gemaakt. We doen het gerust nu gewoon weer zo. Heerlijk. Lekker op onze eigen tijd.
Oh dat wakker liggen heb ik ook weer, echt ruk. 2u30 ongeveer is mijn biologisch alarm. Ik ga vaak gewoon TV kijken beneden, klaarwakker ben ik dan. Gelukkig kan ik overdag een dutje doen samen met mn zoon, als ik niet moet werken.. Hier dus ook al een heel duidelijk idee van het geboortekaartje, ik had de proefdruk vandaag in mn winkelmandje gestopt maar dacht nou nee ik wacht nog even met bestellen vind het zelf nog zo vroeg! Wat de naam betreft hebben we wel 1tje die het zal worden als we echt niks anders vinden. De tweede optie voor onze eerste zoon eigenlijk handig Ik heb het ook wel echt veel lastiger, mentaal en fysiek, dan bij mn 1ste zwangerschap hoor. Het is toch veel drukker met een peuter in huis, je kan veel minder rusten. Mn zoon zit OVERduidelijk in een heel moeilijke fase nu, zo vermoeiend. Hij wordt boos om ALLES. Niet gemakkelijk in combinatie met deze hormonen Trouwens, van die jeuk, nou heb ik daar ook zo ontzettend last van. Is dat iets typisch voor bij een zwangerschap dan? Heb hier nooit eerder last van gehad. Mn benen, armen, hoofd, soms denk ik dat ik een soort huidaandoening aan het ontwikkelen ben! Had nog niet gedacht dat dit mss hormonaal kon zijn?
Fijn die herkenning te lezen! Doet me echt goed. Het is zo lastig, het kindje is zo welkom! Maar al deze kwaaltjes niet. En toch moeten we er doorheen. Ik lig ook weer wakker. Half 3. Nu wakker met een zere keel. Vol hoofd. Dat gevoel had ik al dat er wat zat te broeden. Kben de laatste twee weken ook minder consequent met mn vitamines helaas. Ik moet me er enorm toe zetten. ivm misselijk zijn. Maar ook omdat ik het gewoon vergeet. Nu het bakje met vitamines maar pardoes op het aanrecht gezet. Misschien helpt het. En niet als ik ze alleen laat staan natuurlijk Ja jeuk en zwanger. Tik maar in bij Google. Lees je het heel veel. Ik heb sowieso de chronische huidaandoening Psoriasis vanaf mn 15de. Maar deze jeuk is anders.
Nou dan zijn we met velen die in de nacht wakker liggen.. Wat een gedoe is dat zeg. Ik zit mast weer aan een banaan en thee, heb zo'n trek ook als ik wakker word. En nog wat appjes van gisteravond beantwoorden want ik lag er vroeg in. Dat telefoongedoe is dan weer niet echt handig als ik zo weet wil slapen, maar geeft ook wel even lekker afleiding. Geboortekaartje ook hier al mee bezig, maar ik raak nog niet helemaal uit een jongensnaam. Meisjesnaam heb ik al wel. Mijn zoon wil steeds knuffels en kusjes geven op m'n buik, zo lief en schattig. Gisteravond zei hij.. Tot morgen lieve baby en gaf een kus en aaibover m'n buik. Ik smolt natuurlijk! Op m'n werk weten ze het nog niet, maar m'n buik groeit best wel. Ik zou m'n buik dus echt in op m'n werk maar dat is alles behalve prettig. Nog 1,5 week vanaf maandag.
Je kan over je telefoon ook een soort rood licht filter zetten, dan is het minder erg . Ik ben ook veel 's nachts wakker, maar eerlijk gezegd al ruim 3 jaar, ivm astma en benauwdheid maar nu is het wel anders. En het helpt juist ook om soms even op te staan en iets te doen en dan weer terug naar bed te gaan. Ach wat super cute van je zoon, smelt. Ja snap dat je buik inhouden wel onprettig is, wanneer wil je het gaan vertellen? En wijde kleding? Bij mij zie je het eigenlijk niet onder de dokters jas, maar daar weten ze het wel.
@Bertina en @Appelflapje typisch is dat biologische alarm he, heel irritant. Wat vervelend ook van die jeuk meiden, ik heb het een beetje maar gelukkig niet zo heel erg. Maar dat maakt het wel extra irritant.
Hoi meiden, Wat vervelend om te horen dat de nachten zo bagger zijn. Ik slaap op zich wel aardig maar heb wel alle spieren steeds vastzitten omdat ik niet kan afwisselen met buik liggen.. Hier weer even een buik update, doen jullie mee? 15+3