@hoop28 , hier kijken wij ook anders naar de echo's als bij de eerste. Gek eigenlijk. Over 8 dagen hebben we de 3/4d echo. Hopelijk kunnen we dan echt eventjes genieten en de kleine mooi bewonderen, zonder druk te zijn met of alles wel in orde is. @debjuh86 , hier nog steeds opzoek naar een mooi kaartje. Zoveel keus, maar ook zoveel niet onze smaak
@hoop28 : moet zeggen dat het gevoel van een echo ook anders is dan bij de 1e. Niet dat het minder bijzonder is maar zo voelt het soms wel een beetje . Net als met spulletjes en kleertjes uitzoeken. Het halve huis ligt vol met babyspullen nu waar je elke dag mee bezig bent. Geboortekaartjes hebben we al wel naar gekeken en leuke gezien maar nog niet besloten. Was er eentje met een sterrenhemel erop en dan kun je het sterrenbeeld van je kindje hierin kiezen (zijn allebei gefascineerd door het heelal dus is wel passend )
Ik vind ook de echo,s en het hartje luisteren zoveel anders dan bij de eerste en dan met de eerste weken als je het kindje nog niet voelt dan kijk ik echt enorm uit naar de afspraak omdat ik wil weten dat het goed zit ,Maar ik heb zo een drukte makertje in me buik dat het hartje luisteren niet zo was al eerst tuurlijk ben ik blij dat als ze zegt dat het goed klinkt maar zelf heb ik daar niet zo extreem gevoel bij .En ik heb ook vaak mijn zoontje mee die daar alles rete interessant vind.
@Mom86 ik hoop echt dat jullie goed kunnen genieten. Vaak meten ze toch de dingetjes wel na de mooie 3/4d echo, misschien dat in je achterhoofd houden? Dat je je dan wat meer kunt focussen op het leuke ? @debjuh86, wij hebben ook nog geen kaartje. Ik heb wel wat leuke kaartjes voorbij zien komen, maar mijn man heeft weer een compleet andere smaak. Één kaartje vond ik meer een rouwkaart dan een geboortekaartje.. bij onze meid waas de keuze vrij gemakkelijk gemaakt, maar nu.. Ik heb zelfs zelf wat kaartjes ontworpen, maar ook die vindt meneer niet mooi. Ach we zien wel. Anders maak ik een foto van de kleine zodra hij geboren is en freubel ik last minute wat in elkaar en stuur ik ze rond zonder proefkaart. En jij debjuh? Voelen jullie de kleine elke dag? En merken jullie hier verschillen in?
@hoop28 Hier elke dag heel veel en jij? Ik doe trouwens niet aan geboorte kaartjes ook niet bij mijn zoontje gedaan.
Hartstikke leuk idee voor een kaartje! Hier is het ook een verzamelwerk van hier tot Tokyo. Wat spullen hadden we al, andere komen binnen aan bestellingen, ik kijk nog wat rond wat ik leuk vind of lekker voordelig in kan slaan. En nu begonnen met alles wassen. Maar toch gaat het genieten pas beginnen als die kleine gezond en wel geboren Is en alles goed lijkt te gaan denk ik.
Hahaha ik zit bij de controles ook meer te mopperen op mijn dochtertje dan dat ik eens even lekker ontspannen kan gaan zitten. Tussendoor een blik op de echo, kijken naar het termijn die ze opnoemt bij een bepaalde groei, "nu het hoofdje" even snel spieken, ohja ik zie geen profiel ze meet alleen de omtrek vanaf boven, geweldig, dochter streng toespreken dat ze niet aan de pc van de gynaecoloog mag zitten, oh ja de beentjes zijn netjes op schema, hmmm buikje 26+3.. Ok. etc. Echt niet ontspannen zitten en genieten. Ik voelde de kleine wat dagen minder krachtig. Nu een dagje weinig gedaan , en mij echt gefocust op beweging. Ik maak me wel iets minder zorgen nu, ik kneep hem echt even ,zelfs op de momenten dat hij normaal druk Is was hij extreem rustig de afgelopen dagen . Geboortekaartjes sturen wij alleen naar de mensen die echt dichtbij staan. Beste vrienden, broers /zussen en ouders. Voor de rest maak ik een kort filmpje, stuur ik via WhatsApp en klaar. Ik vind het zonde tijd, geld en veel te veel werk, zit je weer kaarten in elkaar te zetten en postzegels te plakken terwijl je dan even in je bubbel wilt zitten.
Liefst zou ik ook geen geboortekaartje versturen, vind een hoop weggegooid geld eigenlijk, maargoed.. Hier voel ik de kleine de hele dag door voor m'n gevoel, hij is zo vreselijk actief. M'n dochter was ook super druk maar heb het idee dat meneer daar nog een stapje bovenop doet . @hoop28: mocht je het niet vertrouwen gelijk aan de bel trekken hoor. Jij kent de bewegingen van je kindje het beste!
Hier lijkt dit kindje ook drukker als mijn vorige maar misschien lijkt dat maar zo en ben ik het een beetje vergeten van mijn eerste zwangerschap , Hier zou ik wel kaartjes sturen als ik het idee had dat iemand dat van mij verwacht(stuur ook kerstkaarten) maar mijn familie is erg klein en kennissen en vrienden heb ik voldoende maar niet veel dus wanneer de kleine er is en ik fit genoeg dan krijgen ze allemaal een persoonlijk bericht via app met waarschijnlijk een berg foto's wat ik ook wel fijn vond om zo gelijk het kraambezoek te regelen omdat ik zo op de wolken leefde had ik het echt nodig om terug te lezen ,Er stond een keer iemand voor een dichte deur
Ja je hebt gelijk hoor, ik voel me altijd zo bezwaard om te bellen. Bij de eerste zwangerschap belde ik een paar keer omdat madame toen niet voldoende beweegde. En natuurlijk begon ze weer druk te doen zodra de ctg aangesloten zat. Dat had ik nu een beetje in mijn achterhoofd. Gelukkig was de kleine man vanochtend weer flink aan het stuiteren geweest. En de volgende keer trek ik gewoon aan de bel mocht ik hem ook niet actief krijgen. Hoe Is het verder met de kamertjes en spulletjes verzamelen?
Snap het wel maarja liever een keer teveel dan te weinig! Fijn dat hij nu weer wat actiever is, hopen dat het zo blijft. Ik heb vanmiddag een extra groeiecho, ben benieuwd .
Alles was goed met de kleine man . Buikje opnieuw iets boven gemiddeld gemeten maar volgt netjes zn eigen lijntje, maak me dan ook geen zorgen!
Als hij zijn lijntje goed volgt dan Is er ook inderdaad niets om je zorgen over te maken! Fijn dat het goed gaat met de kleine!
@joepy , hahaha kinderen vinden snel dingen erg interessant wat ze niet elke week zien. Ik zorg ervoor dat ik zoveel mogelijk afspraken inplan als de kids op school zijn en dat oma of een vriendin mee kan om op de jongste te letten Komende maandag de pretecho. Manlief, mijn moeder, beste vriendin en mn dochtertje gaan mee. De twee oudste zijn dan op school. Die zien de beelden wel na schooltijd Geboortekaartjes: twijfel dit keer heel erg om ooms / tantes / neven en nichten een kaart te sturen. Bij de vorige wel gedaan, maar eigenlijk hoor of zie ik ze nooit of nauwelijks. En denk dat een geboorte aankondiging op facebook al meer dan genoeg is. Ze komen toch wel op kraamvisite... mn tante kwam bij mn dochter zelfs onaangekondigd toen de kleine meid.nog geen 24 uur oud was... Stond toen echt met mn mond vol tanden dat ik ze niet eens weggestuurd heb.. manlief was toen onze dochter aangeven bij de gemeente. Dus ik twijfel nog even door. Voor manlief hoeft het sowieso niet. Die zegt alleen directe familie van de kleine, goede vrienden van ons en onze werkgevers. Inmiddels bezig met de laatste wasjes voor de kleine. Dan is alles gewassen.. bekleding wandelwagen, boxkleden, kleertjes etc etc. Kleertjes overigens alleen de maten 50/56&62. De overige maten die we nog hebben liggen komen of nog in de komende weken of pas van de zomer als de kleine er al is. Het ligt nu in ieder geval uitgesorteerd in bakken onderin in de kledingkast.
@Miesjella wat goed nieuws!! Fijn om te horen Ik heb na de geboorte van mijn zoon geboortekaartjes besteld bij Letterpers.nl. Heerlijke eenvoudige maar mooie kaartjes. We willen hier nu weer de kaartjes bestellen. We gaan er deze keer wel veel minder bestellen, want we weten nu dat vele kennissen al worden ingelicht via de plaatselijke tamtam Wij gaan de kaartjes sowieso pas een week na de geboorte versturen want in de eerste week willen wij alleen directe familie op bezoek hebben. Hier is de babykamer inmiddels vrij van kledingskasten en logeerbed! Nu kamertje verder leegruimen, inbouwkast eruit en kamertje mooi maken (plafond witten, behangen en laminaat leggen). Ik ga aankomend weekend beginnen met babykleertjes uitzoeken en wassen (zie ik al heel lang naar uit)!
Ha meiden, Vanmiddag 30 weken- groeiecho gehad maar ‘t kleintje groeit niet goed. Ik moet dus per direct stoppen met werken. In elk geval tot de eerstvolgende echo (over 3 weken). Sorry dat ik ‘t zo ff drop out of the blue, maar het viel me nogal rauw op mijn dak. Wilde ‘t echt even kwijt.