Ze hebben helaas niks gemeten. Maar gelukkig heb ik volgende week de groeiecho. Ze lijkt heel erg veel op haar zus. Morgen even wat echo foto's vergelijken, ook met die van haar broers. Maar we zijn weer zo verliefd! ❤ Rechtsboven dus de foto waarbij ze met der teen in der mondje zit haha
Zeker spannend ik krijg volgende week een groei echo als het kindje dat helemaal in orde is dan is het 10 weken lang genieten want ik ben namelijk ook al bijna met verlof
Gek eigenlijk hé, 10 weken lijkt nog ergens zoveel maar ook hebben we er al bijna 30 op zitten. ik vind het echt zo spannend! Hopelijk is het bij alle groeiechos in orde, gezonde kindjes en veel ruimte om te genieten!
Ja de ene moment denk ik 10weken gaan snel en andere moment denk ik 10 weken dat is zoveel ik vind mijn buik nog zo klein en puntig haha
Mooi buikje hoor! Ahhh joh bekijk het positief, dan wordt je buik ook niet zo huge. Mijn buik is wel al uhm best groot. Inmiddels zit ik op + 9,7 kilo gelukkig passen mijn broeken nog wel, dus zit toch ook wel veel bij mijn buik. GELUKKIG. Hoe is het met jullie allemaal? Morgen heb ik een afspraak bij de internist. Maandag de groeiecho bij de gynaecoloog. Hopelijk is alles goed  ik vind het gerommel in mijn buik toch wel weer heel erg gezellig. Zo benieuwd naar dit ventje, hoe hij zal zijn.
Ja pff alweer 30 weken (nou ja bijna dan voor mij ). Nog 6 weken werken en dan eindelijk met verlof Ik begin nu erg moeite te krijgen met traplopen en de iets langere afstanden. Het lukt allemaal nog wel, maar ik ben na 1 trap toch wel moe. Gelukkig moet ik maandag voor het laatst steeds naar de andere kant van het ziekenhuis lopen (dan eindigt mijn experiment) en dan kan ik lekker achter de pc blijven zitten. @joepy ik vind ook dat je een mooi buikje hebt! En kleinere buiken hebben erg veel voordelen Aan de andere kant, met mn vorige zwangerschap begon mijn buik pas rond 32 weken opeens heel snel te groeien. Als ik mij goed herinner ben ik in die laatste 8 weken nog 10 kilo aangekomen toen
Ik ben tot nu toe tussen de 5 en de 7 kilo aangekomen en ben benieuwd wat mijn buik in 10 weken gaat doen
@joepy , woww mooie buik hoor! Erg benieuwd hoeveel die nog gaat groeien in de komende weken. @hoop28 , spannend de groeiecho van komende maandag. Ik heb em donderdag... heel erg benieuwd waar het gewicht op geschat wordt met 40 weken. Nu ik thuis zit en de rust gevonden heb, gaat het opzich best goed. Alleen als ik teveel loop of doe ik het huishouden wordt ik gelijk afgestraft wat betreft mn bekken. Verder tel ik de weken wel echt af, ondanks ik volop probeer te genieten van het getrappel in mn buik... het is immers de laatste keer. Nog even een buikfoto van vorige week. (28w1d)
Het begint dus bij jullie ook lichamelijk zwaarder te worden. Ergens ook niet zo gek hé de buik wordt zwaarder en de boel verweekt, mooie combi. En ook al zo'n mooie buik @Mom86 ! Ja wanneer dat gewicht er bij gaat komen is ook elke keer de verrassing. Het zou hier zomaar aardig kunnen stabiliseren en dat ik uiteindelijk in totaal niet meer dan 11-12 kilo aan kom. Het kan ook nog flink doorgaan, maar ik merk dat het de laatste weken toch al in verhouding wat minder Is dus ik blijf duimen. En anders is het er na de bevalling ook zo weer afgewerkt hoor. Kind in de draagdoek, andere in de bolderkar en hup het bos in met de kids. Ik kijk echt uit naar die gezellige dingetjes en het mooie Is dat onze Kids in een niet al te warme tijd worden geboren en we gewoon nog een hele zomer voor ons hebben dan! @Mom86 spannend! Hopelijk is alles dan goed met jouw kleine. Ach zo'n groeiecho Is ook niet altijd even correct. Bij mijn dochtertje zaten ze er meer dan een halve kilo naast ik dacht ik krijg een lekker stevig kindje, was ze echt zo'n klein fijn poppetje. Mochten we een lading kleine kleertjes erbij gaan halen.
Bij mijn dochter zaten ze redelijk goed qua schatting. (Op 10 gram na ) en toch was het maar een fijn, klein poppetje. Mijn kindjes waren 3370 (40w3d) , 3605 (41w) en 3490 (40w6d) gram bij de geboorte. De eerste bleek op het laatste niet gunstig te liggen (spoedritje ambulance) en is met de vacuümpomp gehaald. De tweede zat met zn schoudertje vast (wederom paniek!) en de laatste bevalling ging tot nu toe het beste ondanks de navelstreng strak om der nekje. Ik hoop dat het geschatte gewicht niet boven de 3500 gram uit komt, anders durf ik het op eea manier niet aan. Zeker niet nu ik weer mag kiezen; thuis of in het ziekenhuis bevallen. Kan de keus nog niet maken en wacht eerst de komende echo af. Hebben jullie al een keus gemaakt wat betreft het eerste pakje?
Ik heb een aantal eerste pakjes maar ik ga met mijn verlof nog even de stad langs want heb nog niks waarvan ik echt gek ben , Ik denk dat ik toch echt iets van Disney moet kopen En jij @Mom86 En wat een spannende bevallingen heb jij gehad hopelijk ligt de kleine goed en mag deze een mooiere herinnering geven ,Ik wil ook weer thuisbevalen maar dan moet de groei echo goed zijn en moet ze wel goed liggen dus ik hoop dat ik groen licht krijg zou zo jammer zijn als het een keizersnede word ofzo.
Wauw! Mooie schatting. Alleen jeetje, drie bevallingen met inderdaad wel een verhaal. Allemaal 7 ponders dus. Ik heb daar zo geen ervaring mee. Mijn kleine troela woog 2660 gram. Woon je ver van het ziekenhuis? Ik zal gewoon weer in het ziekenhuis gaan bevallen, heb niet echt een keuze denk ik. Geeft mij eerlijk gezegd ook wel een veilig gevoel, alleen zou ik niet graag weer een week in het ziekenhuis blijven liggen. Het eerste pakje ... Uhmmm ik heb echt zoveel leuke pakjes. Ik kan niet kiezen ik ga in ieder geval niet nog meer halen want ik ben al erg overcompleet. Ik neem gewoon alle opties mee en kies dan wel ter plekke. Of het wordt een boxpakje van z8, of een heel schattig setje van born to be famous, of een ook zo'n cute setje van hema, of.. Ik heb ook mega schattige dingen van de wibra, C&a, de zeeman en baby look. Ik moet gewoon straks eerst maar eens mijn kleine boef goed in de ogen aan kijken. Zijn jullie er al uit? Ja wat @joepy zegt, hopelijk wordt het in ieder geval een natuurlijke bevalling. Zo'n keizersnede lijkt mij niets. Ik hoop dat jullie lekker thuis kunnen bevallen zonder complicaties.
De eerste was dus eigenlijk een thuis bevalling, maar werd uiteindelijk ziekenhuis. Bij de andere twee moest ik uit voorzorg naar het ziekenhuis. Bij de laatste wel voor het cwz moeten gaan, omdat het radboud 10 tot 15 min langer rijden is en de verloskundige dat niet meer aandurfde met mij in de spits. En tot op heden heb ik ook weer groen licht voor een thuis bevalling. Ook al blijkt straks het gewicht goed te zijn, weet ik nog niet wat ik moet doen. De eeuwige twijfelaar is weer wakker geschud hahaha Cwz is 15 min vanaf hier en radboud een half uur. Wat zouden jullie doen in mijn geval, met mijn geschiedenis? Hopelijk nu wel een bevalling waarbij gewoon alles goed gaat! Dat hoop ik natuurlijk voor jullie allemaal. Zonder (spoed)keizersnedes etc. Eerste pakje: hier ook zoveel keus. De voorgaande keren was de keus vrij snel gemaakt, maar zelfs hier kan ik nu eeuwig over twijfelen... stomme hormonen Gelukkig hebben we nog eventjes. Rond 34 weken wil ik de boel gaan verzamelen voor de vluchttas. Maandag komt er iemand van kraamzorg voor de intake. Heel apart dat ze nu weer langskomen. Ze zijn hier alleen bij de eerste geweest en bij de rest alleen maar telefonische intake gehad. Jullie al bezoek gehad? Hebben jullie het geboortekaartje/aankondiging voor in de tuin al gereed?
Ik heb de vluchttas wel al soort van klaargelegd om binnenkort eens te gaan vullen. Erg hé. Ik denk dat ik een lijstje maak en probeer hem rond de 33 weken in orde te maken. Ik moet nog naar even iets van koekjes halen of ander spul, dat ik wat kan eten in het ziekenhuis als ik honger krijg. Ik zou in jouw geval gewoon gaan voor het ziekenhuis, en dan wel voor het ziekenhuis waar jij je het beste bij voelt. Het idee dat het straks op het laatste moment toch niet lekker gaat en je daar weer heen moet op het moment dat je echt niet meer zit te wachten op nog even in de auto stappen... Maar misschien dit ook gewoon aan je verloskundige voorleggen.? En inderdaad afwachten hoe groot ze het kindje schatten. Ik had bij mijn dochtertje ook echt een eerste pakje. Zo schattig. Maar nu vind ik eigenlijk alles zo leuk. Nog meer kopen Is denk ik moet de oplossing. En anders laat ik mijn man of dochtertje kiezen, misschien Is dat wel leuk. Hé wat raar, misschien dat ze bij grotere gezinnen weer eens langs gaan ofzo? Ik ben al een tijd geleden gebeld, heb gewoon aangegeven wat ik wens en klaar. Het enige wat ik nog even moet doen Is zorgen dat het echt kleine speelgoed van de jonge dame uhmmm verdwijnt haha. Tot ik er zeker van ben dat ze het niet aan de baby wil geven. Ja het geboortekaartje Is af. Ik heb op verschillende sites kaartjes ontworpen en ben uiteindelijk bij de hema uitgekomen. Hartstikke leuk, simpel en dat ik zelf de laatste wijzigingen kan aanbrengen en dan de bestelling kan plaatsen vind ik top. Ik maak een foto van de Kids samen en zet deze op de voorkant. Kan het vanaf mijn mobieltje doen. Helemaal goed. In eerste instantie wilde ik het kaartje op indesign ontwerpen en dan naar de drukker, maar ik zie mijzelf niet na de bevalling achter de laptop zitten om dat nog even te regelen, dan de drukker bellen, man erheen sturen, etc. En jullie?
Ik maak een vlucht tas waarschijnlijk deze week maar er woont veel familie van me rond het ziekenhuis en mijn huis is 10 min lopen dus als ik er geen heb dan komt het vast goed ook genoeg mensen met een reserve sleutel en er is veel te koop in het ziekenhuis Mijn groei echo is ook maandag heb er zin in nog 1 keer naar mijn meid kijken voor ze geboren word , Ik heb ook kleding voor een prematuur geboren kindje had een tasje gekregen van iemand dat hangt in een tasje in me berg kast maar heb liever dat het daar lekker blijft hangen en dan poppen kleding word
Ik heb vandaag het eerste pakje gekocht. Echt zo leuk om weer bij die kleine maatjes te 'mogen' kijken!! Nu van de week nog even neutraal wasmiddel kopen zodat ik alle kleertjes kan gaan wassen. Onze oudste (nu 2jr+1 mnd) is ook sinds zaterdag over naar een groot bed. Hij was hier blijkbaar erg aan toe want dit is zonder problemen verlopen, en trots dat hij was! Dus dat lost het probleem van wiegje/ledikantje ook op want dan kan het volgende kindje gewoon in het ledikantje. Geboortekaartje en ook de vluchttas ga ik regelen in de eerste week van mijn verlof. Ik ga over 6 weken met verlof en helaas tot die tijd nog zoveel werkgerelateerde dingen te doen. Maar mijn man en ik zijn er wel uit hoe we het geboortekaartje willen doen, dus dat is al het meeste werk. Vannacht trouwens een hele nare droom gehad waarin ik helemaal niet zwanger was. Dus ik helemaal angstig toen ik wakker werd. Maar gelukkig was het kindje weer gelijk aardig druk, zo druk dat je mijn buik zag bewegen.
Hier wat de groei echo goed en ligt ze al met het hoofdje laag in de bekken. En was ze lekker handje sabbelen.