uitgerekend: 16 - 31 mei!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Phoebe, 6 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Metingen zeggen inderdaad niet veel. Het kan zo 500 gram schelen met de werkelijkheid.
    Toevallig gisteren nog met mijn moeder over gehad... vroeger werd er niet zo gecontroleerd als nu. Het scheelde veel spanningen ten opzichte van deze tijd.
    Ik probeer het een beetje bij te houden hier en daar, maar zal de komende weken meer in het de laatste 10 weken topic te vinden zijn haha.
    Inmiddels zit ik al een week of 7 thuis en eigenlijk gaat het opzich redelijk. Tuurlijk niet heel fit en moet ik echt wel opletten met wat ik doe als het om mn bekken gaat, maar ik heb mn weg er wel in gevonden. Gelukkig ook genoeg hulp hier en daar, vooral als het gaat om de kids naar school brengen en/of ophalen. Ik heb altijd best wel genoten van het zwanger zijn, en dat doe ik nu ook wel, maar dit keer is het toch anders als de keren ervoor... ik kijk écht uit naar het moment dat ze bijna kan/mag komen en naar de bevalling. Zo benieuwd hoe het verlopen zal en natuurlijk ontzettend nieuwsgierig naar ons kleine mopje en de reacties van onze kids op haar. Dit gevoel had ik bij de andere natuurlijk ook, maar nu is dat gevoel al veel eerder. De tijd kan niet snel genoeg gaan! haha

Hoe gaat het met jou dan??

2. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    @Noxe mooi, kindje mooi volgens de curve. Is teveel vruchtwater dan niet gewoon iets wat uhm bij jou hoort? Dat je weet dat je weer een lading gaat verliezen straks? Ik weet het niet hoor hahaha. Een dagcurve lijkt mij ook handiger, als je dat suikerdrankje nu zou drinken dan krijgt de kleine zoveel binnen en met minder ruimte... Zo'n kleintje trapt je dan helemaal bont en blauw. Kleine adhd-er in je buik.

@Mom86, leuk dat je dat nu zo hebt met de Kids. Last van de bekken Is niet leuk hè, maar inderdaad in huis een beetje aanrommelen. Fijn die hulp bij het naar school brengen en ophalen!

Ja die tijd hé... Gaat inderdaad niet snel genoeg. Ik denk mede door die bekkenklachten. Pas werd ik wakker met een heftige wee leek het wel, was even bang dat ik zou gaan bevallen. :roflmao: was vast een indalingswee. En verder moet ik het nog rustiger aan gaan doen van de gynaecoloog. Ik vraag me af hoe ik dat dan moet doen, maar ja te vroeg bevallen is ook weer zo wat. We tellen af ;)

3. Noxe

Noxe Fanatiek lid

30 jun 2018
    1.714
    1.761
    113
    Vrouw
    Ja dat denk ik ook. Maar ben het er ook mee eens dat ze wel wat dingen moeten uitsluiten voordat er wel iets aan de hand is wat ik nu nog kan aanpakken. Zeker nu ik de laatste dagen ook veel duizelig ben. Maar ik ga morgen wel horen van het plan van aanpak is.

Oei nog rustiger aan doen, kun je dat? Of ben je stiekem toch nog wel erg druk in de weer met de voorbereidingen en je dochter en huishouden?

4. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Verstandig. Kindje gaat voor alles. Die duizeligheid is vervelend zeg, je hebt ook al bloed moeten laten prikken ? Wanneer heb je die duizeligheid als ik dat vragen mag?

Uhhh rustiger aan doen lukt mij niet zo. Ik heb nu mijzelf beperkt tot max 1 ding aanpakken per dag. Toch een beetje het idee van nu kan het nog. Die bekken gaan ook achteruit, dus straks kan ik niets meer. Gisteren een kast uitgezocht en veel spul weggegooid. Vandaag een andere kast hetzelfde. Huishouden een beetje op peil houden. Met douche ga ik al niet wandelen of iets, maar zij Is 3 en moet wel zich een beetje kunnen vermaken dus ook daarin moet je als moeder toch tegemoet komen. Alleen probeer ik een beetje dingen te verzinnen die mij lichamelijk niet teveel inspanning kosten. We hebben een grote tuin, ideaal, kan ze lekker in los gaan.

5. Noxe

Noxe Fanatiek lid

30 jun 2018
    1.714
    1.761
    113
    Vrouw
    @hoop28 Ik ben vandaag door de vk gebeld en moet toch een suikertest laten doen. Maar deze keer een dagcurve dus die is wat minder intensief. Ik moet gewoon in de ochtend nuchter prikken en daarna mag ik gewoon eten en drinken. Na 2 uur moet ik dan weer prikken. Morgen maar eens het ziekenhuis bellen om een afspraak te maken. Ik denk dat het vele vruchtwater gewoon bij me hoort, maar even afwachten wat er uit de test komt.
    Duizelig mja, afgelopen weekend heel veel. Alsof je een lage bloeddruk hebt. Ik was denk ik gewoon erg moe want zondag (en ook vandaag) gaat het een stuk beter.

Het is ook erg lastig om rustig aan te doen, zeker als je veel moet voorbereiden of al kinderen hebt. En ik merk ook dat die rug en bekken steeds verder achteruit gaan en alles steeds sneller pijnlijk wordt.

6. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    @Noxe Fijn dat de duizeligheid minder Is! En dat je een mindere versie van de suikertest moet doen. Tip, neem een flink glas sinaasappelsap bij de maaltijd. Liever even geen vet, niet vezelrijk, dat zijn de dingen die als eerste zorgen voor een te hoge waarde bij diabetes. Dan weet je het zeker of je het wel of niet hebt en of het dus daarvan komt. Ik begrijp alleen niet waarom ze dan niet gewoon naar je hba1c waarde kijken... Als die hoger is dan gemiddeld met dit termijn dan heb je je verklaring al. Maar goed, ik ben niet de expert.

7. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Voor duizeligheid drink is af en toe een glas Roosvicee Ferro, omdat het bij mij kwam door een te laag ijzergehalte. Drankje smaakt ook echt naar ijzer maar werkt wel.

8. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Hier kwam de duizeligheid ook door ijzer tekort,

Volgende week ga ik shoppen en er komen Disney baby dingen bij de Lidl dat ga ik ook shoppen[​IMG]

Nog een paar keer werken en ik ben klaar hopelijk krijgen we dan weer ene paar graden warmen dan kan ik wel de lange weken uitzitten :p

hoop28, Miesjella en Mom86 vinden dit leuk.
  9. Noxe

Noxe Fanatiek lid

30 jun 2018
    1.714
    1.761
    113
    Vrouw
    Sinaasappelsap gaat hier niet echt lukken doordat ik daarvan erg veel last krijg van maagzuur. Ik ben vandaag bezig met de dagcurve, moet nog 2x naar het ziekenhuis vandaag om te prikken. We gaan het wel zien. Ik verwacht dat alles normaal is aangezien ik niet extra moe ben of veel moet plassen. Ook houd ik nog niet echt vocht vast.

Ik kon me toch niet inhouden om alvast de babykleertjes te wassen en een eerste pakje te kopen. Wilde dit eigenlijk bewaren tot mijn verlof, maar haha toch niet. Het is zo heerlijk al dat kleine spul.

hoop28, Miesjella en Mom86 vinden dit leuk.
  10. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Duizelig/sterretjes zien: ik heb er heel af en toe last van . In de ochtend als ik net ben opgestaan. Verder op de dag nergens last van. Dus neem aan dat dit niet nu per direct gemeld hoeft te worden?

Wasjes: hier zijn alle wasjes gereed. Eerste pakje is ook binnen en gewassen. Moet alleen nog even gestreken worden.

Verder merk ik dat het lang begint te duren nu... mn benen willen af en toe niet meer :(
    Maarja we moeten nog even... én door!! :)

Miesjella vindt dit leuk.
  11. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Ik ben super blij nu.
    Ik wil in het ziekenhuis bevallen. Maar dacht eerst dat ik dan wel voor ziekenhuis A zou moeten gaan omdat mijn verzekering daar een contract mee heeft. En met ziekenhuis B niet.
    Vond ik in eerste instantie niet heel erg, want ik heb meer met de plaats waar ziekenhuis A ligt dan waar ziekenhuis B ligt.
    Maar qua reistijd zijn ze beide even ver weg en rekening houdend met het feit dat het ene ziekenhuis misschien vol zou kunnen zijn en ik daarom dus toch naar de andere zou moeten, zijn we bij beide ziekenhuizen bij een rondleiding geweest.

En mijn gevoel ligt meer bij ziekenhuis B dan bij ziekenhuis A.
    Dus zojuist even mijn verzekering gebeld en gevraagd hoe dat nu zat met het wel en geen contract hebben en de vergoedingen enzo. Maar dat maakt bij bevallingen dus helemaal niks uit. Dus ik kan nu het ziekenhuis kiezen puur op basis van gevoel. En dat is dus toch ziekenhuis B.

Miesjella, Mom86 en joepy vinden dit leuk.
  12. Noxe

Noxe Fanatiek lid

30 jun 2018
    1.714
    1.761
    113
    Vrouw
    @Soturi Wat ontzettend fijn! Ik ben erg blij voor je :thumup:

13. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Wat een grote geruststelling @Soturi :D:D

Hier nog in tweestrijd... thuis of ziekenhuis. Volgende week tijdens de controle bij de vk, wordt ook de bevalling besproken. Dus voor die tijd wil ik eigenlijk de keus gemaakt hebben.

14. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Schrijf eens alle voordelen en nadelen op een briefje. Desnoods nog apart van elkaar. Dus een briefje voordelen/nadelen ziekenhuisbevalling en een briefje voordelen/nadelen thuisbevalling.

Dan kun je tegen elkaar gaan wegstrepen.

15. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Goed plan! Morgen maar eens voor gaan zitten.

Waarom kiezen jullie voor een thuis of ziekenhuis bevalling?

16. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Ik ga voor een ziekenhuisbevalling.

Omdat ik het een prettig idee vind om medische hulp dichtbij te hebben als het dringend is.
    Daarnaast kun je daar makkelijk voor pijnstilling kiezen als je dat hebben wil. Hoewel ik wel eerst zonder wil proberen.

Ook wil ik het gesmeer lekker in het ziekenhuis kunnen achterlaten. En ze hebben daar zo'n fitnessbal, baarkruk. Maar ook een ligbad en douche om de weeën op te vangen.

En als laatst woon ik 3 hoog zonder lift. Dan ga ik liever op mijn eigen tempo met ontsluitingsweeën die trappen af dan dat er spoed bij zit en ik dan nog die trappen af moet. Met eventueel een baby half tussen mijn benen ofzo.

Mom86 vindt dit leuk.
  17. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    3 hoog zonder lift doen ze in deze regio niet eens thuis . En smerige dingen worden gelijk opgeruimd ik hield mijn kind vast en heb niks gezien ook bij verhalen van anderen thuisbevallingen.Ik heb thuis een douche en een raar bad van me zoon maar denk niet dat ik daar voor kies haha ,Als het ziekenhuis verder was dan had ik misschien wel anders gekozen ,Je weet natuurlijk ook nooit van te voren hoe het gaat bij mij ging het daarna allemaal super had geen rust nodig kon gewoon mijn eigen hond uitlaten zelf douchen , En ik plaste onder de douche want je moet na het plassen je vagina afspoelen in het ziekenhuis doen ze het met een waterfles met je naam stikker maar ik ben zo klein dat ik niet goed boven de wc kan hangen dus ik spoel na met de douche ik had ook geen hechtingen ofzo.

Mom86 vindt dit leuk.
  18. Noxe

Noxe Fanatiek lid

30 jun 2018
    1.714
    1.761
    113
    Vrouw
    @Soturi Ik snap je heel goed hoor! Dat had ik ook bij de vorige bevalling, gewoon het idee dat er dan altijd hulp in de buurt is indien nodig. En je weet niet wat je kan verwachten of hoe erg de pijn zal zijn etc.

Voor ons is de keuze nu weer wat makkelijker gemaakt want het ziekenhuis waar de oudste geboren is gaat dicht en daar kan ik dus niet meer bevallen. Het dichtstbijzinde ziekenhuis dat er nu is, is moeilijk te bereiken met de auto (centrum grote stad). Het andere ziekenhuis wat ook redelij dichtbij is (15-20 min rijden) staat in een andere plaats en is wel makkelijk te bereiken. MAAR dat ziekenhuis staat in een stad waar ik nog niet dood gevonden wil worden en ik zou daarom echt niet willen dat die plaats in het paspoort van mijn kindje komt te staan. Mijn man (en ook de buren :D) zijn het hier 100% mee eens. Haha waar je je al niet druk om kan maken denk ik soms wel eens.
    Maar nu gaat mijn voorkeur hierdoor toch uit naar een thuisbevalling

Mom86, Soturi en joepy vinden dit leuk.
  19. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ja heb ook weleens gehoord van mensen dat ze door de geboorte plaats dan maar niet kiezen voor het kraamhotel waar ze zich goed bij voelde .

20. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Ik wil graag weer in het ziekenhuis bevallen, puur omdat er dan medische hulp dichtbij is. En ik toch liever die rotzooi niet thuis wil hebben, al maken ze het netjes schoon ;).
    Het ligt er alleen aan hoe de bevalling begint en hoelaat. Het ziekenhuis is een halfuur rijden, maar in de spits minimaal het dubbele. Aangezien de vorige bevalling erg snel ging kan de vk besluiten dat ik toch thuis moet bevallen.

@joepy : hopen dat je nu weer zo'n bevalling mag hebben!

Deel Deze Pagina