uitgerekend: 16 - 31 mei!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Phoebe, 6 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Wie neemt de kinkhoest vaccinatie ?Ik was eerst voor maar nu lees ik dat ik een combinatie vaccinatie dan moet nemen met difterie polio en tentanus .

2. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Ik heb hem allang gehaald. Zie het probleem niet zo dat het een gecombineerd vaccin is.
    Heeft mijn dochter daar ook al voordeel van.

3. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Ik twijfel nog steeds.
    Maar denk niet dat ik ervoor kies. Vorige zwangerschappen ook niet gehad...

4. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Hier geen kinkhoest vaccinaties. En ik ga in het ziekenhuis bevallen, maar ja, kan ook moeilijk anders omdat de zwangerschap klinisch is. Ik had graag de bevalling thuis gedaan, maar voordat het klinisch werd begon ik eigenlijk al te twijfelen. Gewoon doen wat goed voelt, maar stel je scheurt flink ofzo en je moet nog een half uur reizen voor je in het ziekenhuis komt om het daar te laten hechten.. Dat lijkt mij weer minder. Aan de andere kant, ik heb bijna een week met kind in het ziekenhuis gelegen en pas toen ik thuis kwam begon het genieten. Thuis Is ook echt thuis, het Is vertrouwd, je kunt gewoon je gang gaan en jezelf zijn. En dat komt de bevalling ook ten goede. Lijkt me heerlijk!

5. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ten eerste ik ben niet antivaccinatie maar niet kunnen zien hoe dat kleine meisje reageert in mijn buik dat benauwd me ik verf me haar niet en laat mezelf niet tatoeëren om die reden omdat de kleine kans dat zij er allergisch voor is of hinder van ondervind dat maakt me bang.
    En er staat ook geen arts na de bevalling klaar om te vaccineren en tussen de 6 en de 9 weken krijgen ze dezelfde waarom dan pas ?

Als ik bijvoorbeeld kijk naar hoe mijn sterke zoon die super groeide en dikker werd toen een dag alleen maar sliep en koorts had, Ik zie niet hoe mijn meisje het doet als ze mij 2 dagen aan een monitor leggen dan zal het veiliger voelen :confused:

Voor de vrouwen die al vaker zwanger zijn geweest zit er bij jullie verschil in met hoeveel kracht ze bewegen?Ik heb het idee dat deze uit wil breken en expres een zeester houding aan neemt als ik wil bukken ze is erg hardhandig , Nu kan ik dat niet herinneren van mijn zoontje dat zijn bewegingen pijn konden doen.

6. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    @joepy : ik heb ook meer last van de bewegingen. Mn dochter was ook erg druk maar lag met 26 weken al ingedaald. Heb nu het idee dat de ruimte al beetje begint op te raken maar meneer zich daar niks van aan trekt :roflmao:. Ligt ook nog steeds horizontaal in Mn buik.

joepy vindt dit leuk.
  7. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Bewegingen: vergeleken met de eerste, zijn de bewegingen bij een volgend kindje heftiger. Ookal hebben ze eigenlijk meer ruimte..:rolleyes: hier ook een tante bet die soms wat meer rekening mag houden met moeders. Onze 'oudste' dochter kon er ook wat van en heeft toen tijdens de laatste weken me echt veel pijn gedaan. Klok kon je er op gelijk zetten. Dit was ook het tijdstip waarop ze 100% wakker was in de eerste weken na der geboorte.

Over onze dochter gesproken. Ze wordt over een paar weekjes drie. Heb al een kei leuke set kleding gekocht wat ze krijgt als cadeau (ze houd echt van kleertjes en schoenen). Maar willen er graag nog wel een ander cadeau bij. Vorig jaar heeft zr al een loopfiets gekregen van opa en oma, dus is het zonde om nu een fiets met zijwielen te doen. Hebben jullie misschien nog een leuk idee?? Tis zo.lastig.. na 3 kids heb je onderhand al de hele intertoys in huis:D:roflmao:

Miesjella en joepy vinden dit leuk.
  8. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Lastig word het misschien al tijd voor een poppenhuis of echte playmobil Barbie een pop met een leuk kleding setje, Verkleed kleding poppenwagen een setje om samen plantjes te potten ik weet niet wat je dochter leuk vind natuurlijk alvast gefeliciteerd!

9. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Mn dochter vind een hele hoop dingen leuk. Het is echt een meisje meisje. Zelfs make up (ik gebruik het zelf niet) vind ze helemaal geweldig haha
    Heb getwijfeld om gaatjes te laten schieten en oorbelletjes voor haar te kopen, maar wacht er nog wel een jaartje mee. Zodat ze zelf de keus kan maken.
    Veel van de opgenoemde dingen heeft ze al.. maar een barbie nog niet. Dus misschien zo'n barbieset (pop met kleertjes). Bedankt voor het meedenken ;)

Miesjella vindt dit leuk.
  10. Noxe

Noxe Fanatiek lid

30 jun 2018
    1.714
    1.761
    113
    Vrouw
    @Mom86 Ja erg lastig om cadeautjes te verzinnen. En wij hebben nog maar 1 kind, moet je nagaan. Maar wij krijgen ook heel veel speelgoed van de buren (fietsen, houten puzzels, auto’s). Speelgoed waar hun kinderen te groot voor zijn. Ideaal voor ons beiden want het scheelt ons heel veel (soms erg duur) speelgoed kopen, en hun huis is weer wat leger :roflmao:.

De uitslag van de glucosetest was ook goed! Over 2 weken hebben we weer een echo, kunnen we weer even spieken. Kindje ligt nu netjes met zijn hoofd naar benenden; hopelijk blijft dat zo.

Miesjella, joepy en Mom86 vinden dit leuk.
  11. Norki Maki

Norki Maki Bekend lid

8 jan 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    Ha meiden,
    Jullie kletsen lekker door! Fijn van ‘t ziekenhuis @Soturi
    En een goede uitslag voor jou @Noxe!

Ik ga voor een thuisbevalling. Vond het vorige keer heel fijn, lekker thuis. Ook al was de weeënstorm zonder pijnbestrijding hel. Vond het heerlijk gewoon thuis te zijn. Daarnaast ging ‘t eigenlijk ook heel snel, zou bang zijn dat ik dit keer het ziekenhuis niet haal..

Ik heb donderdag weer een groeiecho gehad en de baby is helemaal bijgetrokken! Nu nog even werken en dan volgende week verlof. Nu als een speer de kamer klaarmaken :roflmao:

Miesjella, Mom86 en joepy vinden dit leuk.
  12. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Ik zit ook te denken om onze dochter een mooi kado te geven zodra der broertje geboren is. Maar ze is dan pas anderhalf, wat zou je kunnen geven? Zit nu te twijfelen tussen een pop oid of een mooi sieraad wat ook voor later nog leuk is.

Volgende week ook mijn laatste weekje werken en dan nog keihard thuis werken. Zolder is nog steeds niet af, hier gaan wij slapen. Dus babykamer kunnen we ook nog niet maken, meubeltjes komen ook pas 1 mei.
    Daarnaast wil ik ook nog een overkapping in de tuin hebben. Alles wordt lekker op het laatste moment en daar kan ik zo goed tegen :|.

Pfff heb daarnaast het idee dat mn buik elk moment uit elkaar kan klappen, staat zoveel spanning op o_O.

13. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Pop met zo kinderwagen is hartstikke leuk en voor een langere tijd,Ik heb geen partner dus kon echt niet wachten tot het laatste moment met de kamer hij is al maanden klaar en ik loop telkens een rondje er in en geniet dan , Staat ook een ledikant en in mijn slaapkamer een co-sleeper mijn zoontje heeft enkel een paar keer in het ledikant geslapen van uit de auto stoel :p

14. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Ga ik daar ook is naar kijken, dankje.
    Oh maar heerlijk dat het allemaal al klaar, dan heb je ook al iets tastbaars :).

15. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Je hebt van die best betaalbare wagens die je op hoogte kan verstellen en zo kan ze jaren plezier hebben ervan ik zat zelf te twijfelen om er een voor mijn zoontje te halen hij had een pop van oma daar vond die dus niks aan nog.
    Hij is nu anderhalf.

16. Noxe

Noxe Fanatiek lid

30 jun 2018
    1.714
    1.761
    113
    Vrouw
    Even een schopje omhoog, was ons topic bijna kwijt haha

Hoe gaat het met iedereen? Hier erg veel last van maagzuur en was gisteravond echt niet lekker, ook weer moeten spugen. Gelukkig gaat nu alles weer goed, zal wel te maken hebben gehad met de vermoeidheid.

Norki Maki vindt dit leuk.
  17. Noxe

Noxe Fanatiek lid

30 jun 2018
    1.714
    1.761
    113
    Vrouw
    Uitgerekend: 16 - 31 mei ♡

14 mei
    Mamainspe2016 - 25 jaar - 2e kindje - onbekend

15 mei

DramaisforNerds - 32 jaar - 2e kindje - meisje
    Norki Maki - 32 jaar - 2de kindje - meisje

16 mei

17 mei
    Zsa - 34 jaar - 2de kindje - onbekend

18 mei

Lerana - 28 jaar - 2de kindje - onbekend
    Arwen86 - 31 jaar - 1e kindje - verrassing

19 mei

20 mei

21 mei
    Yummum - 31 jaar - 3e kindje - onbekend
    MaHeRo88 - 30 jaar - 1e kindje - onbekend
    Loulou12 - 29 jaar - 1e kindje - onbekend

22 mei

23 mei
    Hoop28 - 31 jaar - 2e kindje - jongen

24 mei
    Monique93 - 29 jaar - 2e kindje - onbekend
    Soturi - 25 jaar - 1e kindje - meisje

25 mei
    Miesjella - 28 jaar - 2de kindje - onbekend

26 mei
    Olivia88 - 30 jaar - 1e kindje - onbekend
    Pepernoot - 33 jaar - 4e kindje - onbekend
    Noxe - 31 jaar - 2de kindje - onbekend

27 mei
    debjuh86 - 32 jaar - 4e kindje - meisje
    Tmr135
    - 23 jaar - 1e kindje - onbekend

28 mei
    Malika1989 - 29 jaar - 3e kindje - meisje
    Suzanneke - 26 jaar - 3e kindje - onbekend
    Mom86 - 32 jaar - 4e kindje - meisje

29 mei
    Loontje30 - 36 jaar - 4e kindje - onbekend

30 mei
    MarloesK85 - 33 jaar - 1e kindje - onbekend

31 mei
    Seurebeure - 36 jaar - 2e kindje - onbekend
    -----------------------------------------------
    jongen (1) | meisje (6) | verrassing (1) | onbekend (16)
    -----------------------------------------------
    Sterretjes: Lelie89, Dana1989, xxmoixx, Zonnebloem92, Vlinder009, Miles

April:
    11-04 Noxe groeiecho en controle vk

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren).

18. Noxe

Noxe Fanatiek lid

30 jun 2018
    1.714
    1.761
    113
    Vrouw
    Even de lijst weer naar boven gehaald. Vond het wel weer leuk om te zien wie er ongeveer wanneer aan de beurt is. :D

19. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Hormonaal veranderd er hier denk wat als iets mij niet zint moet ik huilen :cry:
    Voor de rest heb ik weer een reden gevonden om nog meer kleding te kopen :)

En maag zuur ja .

Noxe vindt dit leuk.
  20. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Hier wederom geen last van maagzuur.. gelukkig!
    Momenteel wel last van mn keel. Onze jongste is wat verkouden, dus huppa mama mag meegenieten:roflmao:
    Slapen gaat de ene nacht beter als het andere. Soms zo'n pijn aan mn heupen van het liggen. :$ en dan nog niet gesproken over die vervelende messteken van onderen o_O
    Nog even volhouden;):thumup:

Verder hier alles zo goed als voorbereid. Zelfs de vluchtkoffer staat al klaar.
    Over 1,5 week nog een mooie afdruk maken van de buik en daarna kan het aftellen écht beginnen.

Noxe vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina