@hoop28 wellicht heb je gelijk. Maar ik heb veel pijn elke dag en moet al zoveel afspraken verplicht nakomen. Ziekenhuis onderzoeken, arbo, fysio etc.. Eigenlijk trek ik het heel slecht momenteel als daar nog iets bijkomt. Maar je hebt wel gelijk. Denk dat ik toch maar afspraak ga maken voor na de feestdagen.
Rustig aan hé. Met de feestdagen zou ik er ook niet mee bezig willen zijn. Heb je goede ontspanningsoefeningen voor je bekken? Misschien als je wat goede oefeningen krijgt dat je die pijn ook kunt verlichten? En misschien is er ook in het nieuwe jaar wel een optie dat iemand bij jou thuis komt in plaats van dat je ergens heen moet. Ik hoop dat je straks echt een stuk beter in je vel zit, gun ik je zo met een kleintje op komst!
Alles helemaal goed!! Sorry laat antwoord!! Ok nipt perfect dus geen zorgen was niks!! Lief dat je nog aan me dacht
Het is stil hier.. Iedereen al druk met alle dingetjes rondom de feestdagen? Wat zijn jullie plannen met kerst en oud&nieuw dit jaar?
Hoe is het met jou @DramaisforNerds? Hier alles goed! 18 weken voorbij. Afgelopen dagen leek ‘t wel of alles beetje stil lag qua groei en verandering. Was stilte voor de storm. Baarmoeder is aanzienlijk gegroeid, voel het kindje beter én ook ‘goed’ aan de buitenkant. Leuk!! Nog ruim 1,5 week tot de 20 weken echo. Als er dan weer goed nieuws is, kan ik eindelijk écht genieten en shoppen . Hoe is het met de rest!?
Hier ook alles goed, maar erg moe, maar dat komt vast door het einde van het jaar, iedereen in mijn omgeving is erg moe. Merk ook dat mijn buik veel sneller groeit dan bij de vorige zwangerschap, heel erg leuk! Wij vieren geen kerst, ook niet mee opgegroeid, dus dat vind ik wel lekker rustig. Verder vieren we oud&nieuw gewoon lekker thuis. Zijn jullie al begonnen met voorbereidingen voor het kamertje? Wij wel, want er moeten zware kasten en een logeerbed uit en dat wil ik liever niet te laat (laten) doen.
Hier druk op het werk en druk thuis. Ben nu ook vreselijk moe en ik ben blij als ik straks twee weken kerstvakantie heb. Kan alleen maar aan slapen denken. Eind van de werkdag stort ik in en kom met barstende hoofdpijn en soms huilend thuis. Ik weet wel dat ik eerder naar huis mag gaan als het niet gaat, maar dan voel ik mij zo schuldig tegenover collega's. Manlief heeft het klussen in huis voor nu even afgerond. In januari pakt hij het weer verder op. Ook al hoef ik zelf niets te doen, er zijn dan toch elke avond mensen in huis om te helpen, er is een hoop rommel en ik heb geen rust. De kleine groeit inmiddels als kool. Ik zie mijn buik elke week groeien en ik kan hem/haar nu ook af en toe voelen. Echt heel leuk Volgende week weer controle. Hopelijk mogen we dan weer even naar de kleine kijken.
Mijn buik groeit ook goed door, voel alleen de kleine nog niet echt duidelijk of regelmatig. Merk wel dat ik dat echt jammer vind.. Zoontje voelde ik wel al echt duidelijk met dit termijn en toen lag placenta ook voor. Ik ben ook nog steeds erg moe en weinig zin in drukte of iets ondernemen.. Ben baby dekentje aan het haken maar dat gaat ook nog niet echt mooi. Wij vieren kerst met mijn ouders eerste kerstdag en tweede kerstdag met schoonfamilie. Gewoon lekker makkelijk, iedereen neemt iets mee qua eten. Kadootjes doen wij niet met kerst. Oud&nieuw zullen wij gewoon thuis vieren denk ik.. Enorme drukte trek ik toch niet met mijn bekken.
Hier hoop drama rondom man zijn 2 oudere kinderen.. Zijn zoon komt regelmatig bij ons eten en zo af en toe ook een nachtje slapen. Zijn kamer is op wat aankleding ook zo goed als af. Zijn dochter van 17 jaar heeft hier een giga kamer maar komt nooit.. Er staat nog niks in want zij wilt niks uitzoeken qua meubels of spullen. Denk dat zij al 2 maanden niet is geweest nu. Ook niet gewoon alleen om te eten. Is hoop gedoe rondom man en zijn dochter.. Maar daardoor heb ik dus geen baby kamer meer over. Dus baby komt op onze slaapkamer totdat er een oplossing is gekomen. Misschien kunnen zijn zoon en dochter een kamer delen want ze zijn hier maar zo weinig. Maar durf dat niet voor te stellen aan mijn man want het doet hem al zoveel verdriet dat de band met zijn kinderen sinds de scheiding zo slecht is.
Haha ja het Is best een beetje stil. Wat zijn jouw plannen met de feestdagen? Wij gaan met kerst heel wat familie af, erg gezellig maar ook best druk voor onze jonge dame. Met oud en nieuw hebben we loges en houden we het klein maar gezellig. En de rest? Hebben jullie trouwens voorkeur voor kleertjes? Bepaalde merken? Kopen jullie alles nieuw, zijn er dames die ook tweedehands van marktplaats kopen, of echte koopjesjagers? Ik doe eigenlijk een beetje van alles. Niet alles hoeft van de beste kwaliteit te zijn, maar ik vind wat mooiere setjes wel fijn. Ik ben niet iemand die op een bepaald moment alles van 1 of 2 merken heeft. En als ik iets van iemand kan krijgen Is het net zo welkom. C&a en hema hebben hele leuke basiskleertjes, zeeman goede rompers , maar ik heb ook spul dan z8, noppies, feetje, lief, etc.
Leuk ! Wat zijn de plannen met het kamertje? Zie je het al voor je? Hier komt het kamertje pas in de zomer, tot die tijd blijft mijn dochtertje daar slapen. Zij verhuist naar een kamer op zolder en we willen haar kamer eerst goed isoleren en mooi maken. De babykamer willen we ook veel anders maken. Begin april pakken we eerst onze slaapkamer aan, nieuw behangetje, andere vloer, commode en cosleeper er tijdelijk in.
Dat lijkt me inderdaad een lastig onderwerp. Als haar kamer zo groot Is, is het dan niet mogelijk om van die kamer twee kamers te maken? Dan heeft ze wel een eigen plekje bij jullie, aan haar of ze er gebruik van maakt of niet. Ik begrijp wel dat als ze haar kamer verliest dat een beetje overkomt als een 'niet welkom ' gebaar, terwijl dit natuurlijk gewoon een practisch overweging Is.
Het is een huurwoning.. Dus denk niet dat wij er 2 kamers van mogen maken. Zal eens informeren.. Dan kunnen misschien zij en haar broer die kamer delen, desnoods met room dividers ofzo.. En dan de kleinste kamer waar nu dus zijn zoon af en toe slaapt zou dan babykamer worden. Ik wil bv geven dus dan is het handig bij ons op de kamer. Maar na een tijdje wil je toch wel wat privacy terug haha.. Ik heb nog vrij weinig gekocht voor de baby.. Man vind het onzin om van alles te kopen. Hij denkt dat baby met 2 rompers en 2 setjes kleding per maat wel genoeg heeft.. Ik ben niet perse van merk, gewoon wat ik leuk vind en leuke prijs is koop ik. Ben heel bewust aan het kijken naar de prijs want vind het al gauw zonde omdat ze zo snel groeien..
Nee, ik weet niet welk behang enzo (meubels hebben we al van de oudste, die krijgt een ‘groot’ bed voor zijn verjaardag). Maar er moet wel nog veel aan het kamertje gebeuren: leeghalen, vaste kast eruit slopen (die vinden wij niet handig want hierdoor kan de deur niet volledig open), plafond witten (want waar de kast stond is het grijs...), behangen, laminaat (oude laminaat is om de kast heengelegd). Gelukkig hoeft het kamertje niet af te zijn bij de geboorte, want dan slaapt de drummel toch nog bij ons op de kamer in zijn ledikantje. Maar het zou wel leuk zijn als we in ieder geval iets hebben gedaan
haaaaai meiden, ben ik weer! @DramaisforNerds terugkomende op jouw situatie, blijven praten hoor. (desnoods hier op het forum) en misschien dat een bezoekje aan de psychologe ook helpt om je man de ogen te openen. misschien kan hij zelfs een keertje mee. Ik zou het dan brengen als; ik wil jou ook graag betrekken bij de gesprekken ipv "je moet mee want ik vind je gedrag op dit moment strontvervelend" je snapt me wel, hormonen doen soms rare dingen met een mens . en wat betreft die kamer... ik ben misschien altijd wat kort door de bocht maar.. bij ons zou zo'n soort gesprek er ongeveer zo uitzien; "lief, wanneer gaan we de kamer doen?" -welke kamer? "nou de babykamer, één van de twee, zeg jij het maar...?" - ja maar die kamer is toch van ....!? "ja, ik weet dat dat jou dochter is, maar die logeert hier af en toe, althans dat is de bedoeling. maar tot nu toe is dt nog nooit aan de orde geweest en GUESS WHAT!? ... Die baby hier (wijzend op buik) is OOK jouw dochter. en die woont hier straks wél fulltime! Desnoods (ik begrijp dat de kamer lekker ruim is) plaats je een bedbank of zo'n zitelement dat je kan uitklappen als logeerbed in de kamer, zodat áls ze komt, er nog steeds een geschikte logeerplek is en dan kan het babytje wel even een nachtje (of 2 bij jullie of op de kamer van dr halfbroer) als zijn dochter wat privacy wenst. je zou tegen je man kunnen zeggen dat je met het inrichten van de babykamer rekening kan houden met het niet extreem "klein-meisje-achtig" in te richten, maar een mooie neutrale commode (hemnes van ikea bijvoorbeeld) waarbij zijn dochter 1 of 2 lades kan richten met haar eigen spulletjes, een zachtroze kleur op de muur ipv 'olifantjes met ballonnetjes' bij wijze van... een opklapbaar badje van stokke kiezen, zodat die weggeborgen kan worden ipv in de kamer staat, deze https://www.ikea.com/be/nl/producten/zetels-fauteuils/fauteuils/grönlid-fauteuil-ljungen-middengrijs-spr-29275956/ fauteuil met een mooi wit tafeltje ernaast die kan dienen als bv-plekje voor jou, maar ook als leeshoekje voor zijn dochter, een eenvoudige plafonnière ipv een lampenkap met printjes.. mooie grote (pas)spiegel in de kamer, en zo creëer je hopelijk iets waar beide meiden en aanstaande mama zich comfortabel in kunnen voelen. gun het je zo!
Misschien moet ik maar gewoon jou post laten lezen haha.. Geweldig hoe jij het schrijft. En hele goede tips, echt super bedankt. Daar ga ik zeker mee aan de slag na de feestdagen.. Sowieso de meubeltjes en inrichtingstips zijn helemaal mijn smaak! Vanmorgen in het ziekenhuis moest ik voor een hartfilmpje voor mijzelf en nog evenbl gauw baby mogen spieken. Het is nog steeds een dame.. En ze ligt echt heeel apart op de echo haha.. Gekke meid, heeft ze vast van der vader
Hier gisteren weer een pretecho gehad. Onze kleine ligt ook niet echt praktisch voor echo's. Zie foto's in de potty shot topic Morgen gaan we beginnen met de kamer wat vrij maken van babyspullen, zodat we behang kunnen verwijderen. Kan nu al niet wachten tot ik et kan inrichten zo'n hekel aan schilderen en behangen en de rommel die et met zich mee brengt omdat je een halve kamer leeg moet halen Maarja komt goed. We hebben gelukkig nog alle tijd.
@Mom86 moet soms wel lachen.. Altijd als jij een foto plaatst in dat topic reageert dezelfde met dat zij twijfelt haha.. Geen aanval op wie dan ook, viel mij gewoon op. Ik begon toen ook te twijfelen daardoor bij mijzelf toen. Maar mijn gyn zei vandaag dat bewegende beelden duidelijker zijn dan een plat plaatje wat je aan iemand laat zien.
Jaaaa klopt! Daardoor heb ik ook erg getwijfeld! maar het is inmiddels 4x bevestigd (door 4 verschillende , waaronder 1 die over 3.5 week ook mn 20 weken echo zal doen) en zelf heb ik het ook duidelijk gezien tijdens de echo's. Bewegend beeld is vaak veel duidelijker inderdaad. Daarbij ligt dit kleintje gewoon niet in ons voordeel...
Fijn @DramaisforNerds en @Mom86! Beide net weer bevestiging gekregen zie ik. Leuk! @debjuh hoe is het nu met je?