uitgerekend: 16 - 31 mei!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Phoebe, 6 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Mijn vorige zwangerschap had ik veel last van mijn gewrichten en dat kwam al snel was geloof
    vanaf een maand of 5 thuis , Alleen al omdat ik het vergelijk met toen gaat het nu goed alleen veel last van mijn darmen @hoop28 rustig aan doen en je hoeft je echt niet schuldig tevoelen je had zelf ook liever fit geweest en zo is toch elke zwangerschap een gok de een danst de zwangerschap uit en voor de ander is het gewoon hartstikke zwaar .

Gister de bevestiging gehad dat het echt een meisje is :)

Mom86, Phoebe en hoop28 vinden dit leuk.
  2. Soullady

Soullady Bekend lid

7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    @hoop28 klinkt als heftige zwangerschap! Vooral zo zonder slaap klinkt heel zwaar. Kan je nu smiddags niet een uurtje slapen?

@lerana fijn dat de bekkenband verlichting geeft.

Hier zei verloskundige dat ze denkt dat kans groot is dat de baby niet tot week 40 zich op zich laat wachten. Dus ze blijft zeggen doe rustig aan. Ik hoop maar dat we week 37 redden. Lijkt mij al stuk beter dan 35.
    Ook gaf ze aan dat zo gauw ik belde er probeer te zijn. Vorige bevalling was super snel. Maar dat ze ook contact blijft houden auto rijdend. Omdat er een kans is dat mijn man het op moet vangen.
    Ach, we gaan allemaal ons best doen. En wil ook niet bang gemaakt worden. Bevalling is toch nooit te plannen! Zo eerst mijlpaal week 24 mooi halen.

3. Soullady

Soullady Bekend lid

7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    Ooh @joepy jouw berichtje gemist.
    Hier ook een meisje en al roze verf gekocht. De verf is nu met korting volgens Praxis kwam dat door nieuwe milieuwetten (40%korting).

4. Phoebe

Phoebe Fanatiek lid

15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Gefeliciteerd leuk nu echt bevestigd dat het een meisje is!

Ah wel fijn dat de vk dat aangegeven heeft! Hier precies t zelfde vorige bevalling ging enorm snel en had vrijwel geen pijn. Toen ik echt pijn kreeg kreeg ik ook persweeen. Ze verwacht ook dat ik dit x als de bevalling thuis begint ik het ziekenhuis niet zal halen en thuis moet bevallen

5. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Zo is het, eerst de 24 weken mijlpaal halen en dan zoveel mogelijk weken erbij op tellen. Die middagdutjes zitten er niet echt in voor mij. Maar ik kan wel een filmpje voor mijn dochtertje aan zetten en op de bank gaan liggen. Soms gaat het goed, andere keren klimt ze op mijn buik of verbouwd ze de boel.

Hier geen spoedbevalling maar wel een weeenstorm. Ik lag toevallig een nachtje in het ziekenhuis omdat mijn suikerwaardes al over the place waren. On 4 uur braken spontaan de vliezen , om 9 uur kwam de gynaecoloog die nog niet op de hoogte was gebracht van de gebroken vliezen. Toen ze dat hoorde ging ze even voelen, 2 cm ontsluiting. Ze besloot te strippen, auwwe. Het duurde en duurde en de ontsluiting ging haar te langzaam, dus aan de weeenopwekkers. Nou toe begon die verrekte weeënstorm en zat ik binnen een uur op 10 cm. Binnen een half uurtje kind eruit geperst en klaar. Zoiets is het gegaan. Geen nare bevalling alleen wist ik tijdens de weeënstorm niet waar ik het moest zoeken.

6. Noxe

Noxe Fanatiek lid

30 jun 2018
    1.714
    1.761
    113
    Vrouw
    Ik hoop ook dat je kindje nog lekker lang in je buik blijft zitten! Hopelijk helpt het om wat rust te nemen (voor zover mogelijk met al een ander kindje). Krijg je insuline tegen je zwangerschapsdiabetes of wordt dat op een andere manier behandeld?

7. Noxe

Noxe Fanatiek lid

30 jun 2018
    1.714
    1.761
    113
    Vrouw
    Zou je ook thuis willen bevallen of is het nu meer een praktische overweging?

Hier vroeg de verloskundige ook of ik in het ziekenhuis (poliklinisch) of thuis wilde bevallen, maar dat veranderd steeds in mijn hoofd :D. Nu staat de wijzer wel al wat langer dan een paar weken op thuis, vooral omdat we bij de vorige keer ook vanuit het ziekenhuis naar huis moesten 1.5 uur na de bevalling, om 2 uur 's nachts... Dan blijf ik eigenlijk wel liever in het bed liggen na het douchen als ik de keuze heb haha.
    Wij moesten, thuis aangekomen, nog een half uur op de kraamzorg wachten die ons zou helpen opstarten en klaarmaken voor de nacht. We hebben ons ukkie toen maar in de maxicosi laten liggen, bang om iets fouts te doen :p

hoop28 vindt dit leuk.
  8. Phoebe

Phoebe Fanatiek lid

15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Oh ja weeenstorm hoor je dan vaker he maar gelukkig is het toen toch vrij snel gegaan uiteindelijk! Je hoort soms dat ze er uren inzitten!

Het liefst zou ik weer in het ziekenhuis willen bevallen, vind t gewoon een fijn idee dat ze daar alles direct bij de hand hebben maar moet me toch op anders instellen. Probeer daar de positieve dingen van in te zien maar dat lukt nog niet helemaal haha ach we hebben nog wel even gelukkig ;)

Ah zou fijn zijn als je dan lekker thuis kunt bevallen als je gevoel nu meer naar thuis neigt!

9. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Ik probeer het in eerste instantie onder controle te houden met koolhydraatarm eten. Zodra het niet meer te controleren Is ga ik waarschijnlijk wel insuline nodig hebben.

Ik gun je die thuisbevalling, hopelijk gaat dat lukken! Het lijkt mij ook erg fijn, eigen omgeving, alle hulp in de buurt en volledig ter beschikking. En nu weet je wel wat je moet doen! :D

10. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Mijn eerste bevalling was een thuis bevalling en heb er goede herinneringen aan deze doe ik ook thuis als het lukt , Hoe is het met jullie en namen bedenken mij lukt het niet bij alles denk ik wel iets van ooh dat rijmt stom of dat lijkt op een achol benaming of zo heet dat aparte mens of ik vind de spelling raar maar elke naam die ik blijf herhalen klinkt raar:p

hoop28 vindt dit leuk.
  11. Phoebe

Phoebe Fanatiek lid

15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Haha hier heb ik de naam al! Ook al een dekentje besteld met haar naam erop :)

Mom86, hoop28 en joepy vinden dit leuk.
  12. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Wij hebben ook de naam. Was wel een hoop onderhandelen en discussiëren:roflmao: maar we zijn er uit. Ik denk dat je bij elke naam wel iets geks kunt verzinnen.

Mom86 en joepy vinden dit leuk.
  13. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Als mensen willen, vinden ze toch wel iets om te pesten. Dus zolang je voorkomt dat de naam wel heel voor de hand liggend is qua pestnaam, zal dat wel goedgaan.

Hier hebben we de naam ook al

hoop28 en Mom86 vinden dit leuk.
  14. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Niet perse voor pesten want mijn idee over pesten is dat er een pispaaltje word uitgekozen en als er word genoten van het pesten blijft het door gaan(wat vreselijk is ,En dat kan omdat je anders ben maar ook gewoon omdat het iemand moest zijn)Maar voor mezelf ik vind gewoon alle namen momenteel raar klinken of tevaak voorkomen.

15. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Manlief is 100% overtuigd van een naam, maar ik blijf de eeuwige twijfelaar hahaha

Maar wil voor mezelf snel de keus maken, zodat dit gewoon vast staat.

Hier al zo goed als klaar met de babykamer. Heerlijk! Blij dat ik nu gewoon nog mee heb kunnen helpen.

Morgen alweer de laatste dag van het jaar. Ik wens jullie allemaal een fijne jaarwisseling en alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar!

debjuh86, joepy en hoop28 vinden dit leuk.
  16. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Leuk! Ik twijfelde eerst ook, maar heb de naam een aantal dagen gebruikt, gewoon even kijken hoe het na een paar dagen voelde. Dat met een paar andere namen ook gedaan. De naam die wij gekozen hebben werd voor ons steeds leuker, de andere namen verloren hun charme. Misschien werkt het bij jullie ook? :D

Ik begrijp wel dat je de naam gewoon wilt hebben, het geeft die kleine een identiteit. Zo hoort de kleine er al helemaal bij, en kun je alvast wennen aan de naam. Lijkt me vrezelijk om pas op het laatste moment een naam te hebben, of nog te twijfelen terwijl de kleine al warm tegen je borst aan ligt :roflmao:

@joepy je hebt wel een punt. Ik hou ook van zeldzamere namen, maar ze moeten ook een beetje lekker uitspreekbaar zijn.

Hier heb ik de oliebollen net gebakken, de rest Is naar de bios en ik lig even lekker languit op de bank een filmpje te kijken. Ik heb zin in morgen! Hoe ziet oud en nieuw er bij jullie uit? Ik maak straks allemaal briefjes, iedereen kan leuke activiteiten/opdrachten voor oudjaarsdag op zo'n briefje zetten, briefjes vouwen en in een bak. Regelmatig een briefje openen, zo komen we de dag wel door :D we maken een kort filmpje van de dag en sturen die rond met de beste wensen.

Een fijne jaarwisseling alvast allemaal!

Mom86 en joepy vinden dit leuk.
  17. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Oud en nieuw bij mij is zo vroeg mogelijk mijn bange hond uitlaten en de dag uitzitten , Maar ik zie dat jij er een leuke dag van maakt , Mijn zoon vind lichtjes enzo wel heel mooi en ik woon in een flat dus wel mooi uitzicht en hij past in de vensterbank dus geen lamme armen haha.

Ik heb al zo vaak last van maagzuur dat soms ook alles eruit komt heel vervelend bij mijn vorige zwangerschap was dat vanaf een week of 30.

18. Noxe

Noxe Fanatiek lid

30 jun 2018
    1.714
    1.761
    113
    Vrouw
    Klinkt gezellig @hoop28 ! Hier houden we het ook rustig, mijn zusje komt hierheen en dan doen we wat bordspellen tot middernacht. Om 12 uur gaan we altijd naar buiten om de buren een goed nieuw jaar te wensen en wat naar vurwerk te kijken.
    Hopelijk slaapt onze zoon dit jaar ook door, hij heeft de laatste tijd wat moeite met in slaap blijven

Ik hoop dat ik wakker kan blijven, meestal val ik uiterlijk om 10 uur om. Misschien dat ik nog een middagdutje probeer te doen (zoon is op de opvang)

19. Phoebe

Phoebe Fanatiek lid

15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Allemaal de beste wensen!!! ♡

debjuh86 en joepy vinden dit leuk.
  20. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    De beste wensen! Iedereen een mooie jaarwisseling gehad ? Ik vond de feestmaand leuk maar wat ben ik blij dat het weer januari Is :roflmao:

Deel Deze Pagina