uitgerekend: 16 - 31 mei!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Phoebe, 6 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ik lag al vroeg in bed ik vind oud en nieuw een belachelijke feestdag :p En ben ook blij dat het januari is des te sneller is het mei haha.

2. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Haha joepy, op dat het snel maar mei mag wezen!

3. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ik heb de baby uitzet van iemand die een dochtertje heeft gekregen en dat is zoveel dat mijn dochter niet eens de echte jongens kleding van mijn zoontje nodig heb zo leuk en fijn(Ik heb een gewoon inkomen maar ik vond het zonde om alles opnieuw tekopen omdat ik roze en paars etc wou)dus mijn baby kamer vraagt momenteel alleen nog om een meiden vloerkleed , Ik heb wel de muur groen blauw gehouden want dat vind ik gewoon een mooie kleur :p

4. Phoebe

Phoebe Fanatiek lid

15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Ik ben ook wel erg blij dat het voorbij is en alles weer normaal word.. nu nog verjaardag van mn dochter dan alles weer even gehad! :p

Ahh fijn toch dat je dat allemaal hebt gekregen scheelt toch weer!!
    Ik heb bijna alles nog van mn dochter kwa kleding behalve dingen waar echt vlekken inzaten. En toch ook alweer dingen nieuw gekocht haha.

Pff k heb vannacht voor t eerst sinds weken weer eens een beetje normaal kunnen slapen sliep voor 12u al en alleen even wakker met draaien maar gelijk weer in slaap ipv uren wakker liggen!

joepy en hoop28 vinden dit leuk.
  5. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Groen blauw kan ook heel leuk zijn voor een meisje. Wat leuke accenten, helemaal leuk.

Wij hebben veel in neutrale kleuren, kleding van mijn dochtertje Is al uitgezocht op wat ook voor een jongetje kan. Verder moet ik alles nieuw/tweedehands kopen. Maat 50 heb ik bijna compleet, 56 en 62 ook. Zelfs al wat in 68 en 74 :|:roflmao: maar goed, ik probeer wel verstandig in te kopen. (Wij hebben ook een gewoon inkomen, maar ook nog genoeg werk in en aan het huis, dus ja, ik geef liever niet teveel geld uit als het niet nodig is).

En Lerana succes met de verjaardag van je dochtertje. Fijn dat het slapen beter gaat, we krijgen straks nog genoeg slaapgebrek dus hopelijk zet dit door en kun je goed uitrusten !

6. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ja ik bedoel met een gewoon inkomen dat ik rond kom maar niet bijvoorbeeld 2 keer per jaar duren schoenen dat kan maar 1 keer per jaar als ik het echt graag wil, Ik had voor mijn zoontje vooral toch echt jongens met tractors erop bijvoorbeeld :p

hoop28 vindt dit leuk.
  7. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Ja wat meisje meisje kleertjes zijn ook erg leuk. Mijn dochtertje heeft veel van dat bloemetjesspul. Ik heb het zelf niet gekocht, veel gekregen, maar dat ga ik een jongetje ook zeker niet aan doen. Die kleinste maatjes worden ook zo kort gedragen. Doe jij /doen jullie een eerste pakje?

8. Phoebe

Phoebe Fanatiek lid

15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Het was helaas maar voor 1 nacht maar goed toch 1 nacht gehad haha ach t hoort er allemaal ook gewoon bij :) ik heb nog mazzel met dochter dat ze wel aardig slaapt tot een uur of 9

Hier ook echt geen groot inkomen maar ook met minder kan je een kindje genoeg geven misschien niet de duurste merken enzo maar ja jammer dan een merk is maar een label..

Volgens mij krijg ik een bedrukt eerste pakje van mn zus zo niet dan indd wel een eerste pakje. En jij?

9. Noxe

Noxe Fanatiek lid

30 jun 2018
    1.714
    1.761
    113
    Vrouw
    Wij hebben veel babykleding (maatjes 50-62) die neutraal zijn en voor jongens en meisjes kunnen. We wisten bij de vorige het geslacht niet tot de geboorte. Dus voor de eerste 6 maanden (onze oudste is redelijk klein en groeide niet zo snel haha) hebben we al kleding.

Ik wil wel een mooi eerste pakje kopen. De oudste had een witte trui en bijpassend mutsje. Die heb ik bewaard in zijn krat met allemaal spulletjes van hem.

hoop28 vindt dit leuk.
  10. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Vind ik ook hoor. Ik heb wel wat leuke sites gevonden waar de babykleding voor een leuk prijsje in de sale gaat. Jayno en babykleertjes.nl, de hemarkt heeft ook leuke dingen in de winkel. C&a heeft echt leuke dingetjes, en zeker wanneer ze een tweede artikel gratis hebben kun je er leuk slagen. Pas wat bij babydump gehaald in de aanbieding. En tweedehands kijk ik ook nog rond.

Ik heb voor kerst een cadeaubon gekregen, deze gebruikt voor twee mooie boxpakjes van z8 in maat 50 en 56. Ik denk dat het misschien het boxpakje in maat 50 wordt. Het klinkt nu alsof ik echt al een fortuin heb uitgegeven aan kleding maar dat valt dus echt reuze mee. :o: gelukkig

11. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Heerlijk, hartstikke fijn om dat allemaal al te hebben. Dat eerste setje Is inderdaad zo leuk om te bewaren.

12. debjuh86

debjuh86 Actief lid

6 jun 2008
    189
    211
    43
    Vrouw
    stay @ home mommy and wifey
    Hi meiden, als allereerst nog de beste wensen!
    pff was hier zo druk dat ik van voor nog steeds niet meer weet dat ik van achteren leef :roflmao:
    as zaterdag de verjaardag van mn middelste dochter nog en dan hopelijk een tijdje rust rust en nog eens rust.

ik ben echt een "eerste pakjes fan". dat mag van mij ook best wat kosten, en bewaar ik daarna zorgvuldig in vloeipapier (behalve van mn oudste, van haar zit het eerste truitje van burberry in zo'n glass box samen met dr ziekenhuisbandje, mutsje, vk kaart, eerste echo en zwangerschapstest).
    van de middelste is het gewoon een pakje van zeeman of c&a geloof ik... maar dat heeft weer veel emotionele waarde.
    zoals ik al zei, t mág wat kosten maar dat hoeft niet perse, als ik wat krijg van een dierbare, kan dat ook zomaar t eerste pakje worden.

hier hebben we t qua inkomen vrij ruim moet ik eerlijk zeggen, ik hoef niet te werken en mijn man werkt 3 a 4 dagen op locatie in amsterdam.
    maar ik vind het heerlijk om de kringloop door te struinen en oude juweeltjes te vinden.
    (TIP als je van "brocante" houdt, struin dan de kringloopwinkels af in de buurt van plaatsen waar veel boerderijen staan. vaak als daar oude mensen komen te overlijden of ze verhuizen naar een verzorgingstehuis.. wel zielig i know.., komen de meest prachtige kasten, wiegjes en tierelantijnen van de zolder)
    ook vind ik het zonde om kleertjes en spulletjes die nog mooi zijn weg te doen en heb dus laatst alles van zolder gehaald en weer uitgezocht. wat ik zelf niet meer leuk of mooi vind geef ik weg.

qua inrichting van de kamers van de kids kies ik vaak één statement muur en de rest houd ik eenvoudig, zo heb ik;
    gebakjesbehang van kek amsterdam bij de middelste https://www.kekamsterdam.com/nl/behang-gemengd-gebak.html
    zwarte hartjes voor de oudste
    http://www.lilipinso.com/fr/papier-peint-coeurs
    en metalen speelgoedautootjes van vroeger voor de jongste
    https://www.studioditte.nl/werkauto-behang

de baby komt strakjes in de kamer van de middelste en de middelste verhuist naar de zolder. we hadden 50% kans dat de kamer opnieuw moest (want gebakjesbehang voor een jongetje.. nèhh :D) maar gelukkig ist een meisje!

Phoebe, joepy en hoop28 vinden dit leuk.
  13. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb op het moment veel kleding te koop staan op Marktplaats, ziet er allemaal nog super goed uit. Mocht iemand interesse hebben dan hoor ik het wel.
    https://www.marktplaats.nl/wijzigAdvertentie/m1353738542.html?previousAction=editSyiSuccess

(wanneer je bij alle advertenties kijkt staat daar nog meer. Heb eventueel ook ledikant lakens zgan, roze grof gebreid boxkleed ook zgan daar ze bijna niet in de box gelegen heeft.).

Heb nu nog niks zelf gekocht, al wel een hoop gekregen maar denk dat ik zeker ook nog wel zelf ga shoppen. Vind ik te leuk :)!

Eerst pakje wil ik ook nog wel uitzoeken, had ik bij mijn dochter ook.

Zo ook blij dat de feestdagen voorbij zijn, ik houd heel erg van een wijntje en een sigaretje erbij en vond dit dus vreselijk :|.

debjuh86 en hoop28 vinden dit leuk.
  14. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Hier vandaag de 20-weken echo gehad! Het is nog steeds een meisje! Een lekker eigenwijs meisje ook.
    Verder zijn er geen aanwijzingen gevonden die op afwijkingen zouden kunnen duiden. Dus wij zijn weer helemaal blij!

Phoebe, hoop28, Mom86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    @debjuh86 hartstikke gaaf die behangetjes. Ik hou daar ook wel van. Wat voor kamertje gaat je middelste straks krijgen ?

@Miesjella hartstikke slim van je om de kleding op marktplaats te zetten. Ik hoop dat je het snel verkoopt. Het ziet er hartstikke netjes uit in ieder geval. Hihi lastig hé. Ik hou ook erg van een wijntje, dat sigaretje ben ik al jaren mee gestopt maar.. Elke keer met dit soort dagen of met feestjes kriebelt het wel. Het is ook gewoon zo gezellig. Hoe is het verder met de zwangerschap?

@Soturi wat ontzettend fijn! Een gezond meisje, heerlijk! Hoe voel je je? Hoe bevalt het zwanger zijn?

Voelen jullie de kleine al dagelijks? Dat kleine ventje in mijn buik is zo verdraaid druk, het Is één groot feest wat dag en nacht doorgaat. Mijn dochtertje was ook wel druk, maar niet zo druk :roflmao:

debjuh86 en Miesjella vinden dit leuk.
  16. Miesjella

Miesjella Bekend lid

18 jan 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Vind het ook zonde als het hier blijft liggen en maak er dan graag andere blij mee :).
    Ja vind dat echt lastig, haf gehoopt nu met een 2e zwangerschap er minder last van te hebben maar helaas.
    Moet eerlijk zeggen dat ik zwanger zijn dan ook niet leuk vind. En ik heb geluk dat ik opnieuw nergens last van heb behalve Mn hormonen ;). Maar ben gewoon blij als het straks weer voorbij is.

Hier voel ik de kleine man ook dagelijks, lekker druk. Mn dochter was ook vreselijk druk, regelmatig moeten terugkomen bij de vk en ziekenhuis omdat der hartslag dan te hoog was :roflmao:, jr zag Mn buik dan alle kanten op gaan. Zelfs paar uur voor de bevalling moesten we nog een hartfilmpje laten maken, kleine stuiterbal.

hoop28 vindt dit leuk.
  17. Phoebe

Phoebe Fanatiek lid

15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Ja precies in de sale enzo zijn genoeg leuke dingen te krijgen maar ook Primark zeeman en wibra hebben tegenwoordig erg leuke dingen! Je kan t allemaal zo gek maken als je zelf wilt :)

Ja 2e hands kan ook prima toch! Al is dat wel weer een persoonlijk iets haha ik heb daarmee echt een tik als het iemand is die ik goed ken en weet das wel okee zal ik misschien wel wat gebruiken maar van een ander die ik niet ken kan ik niet. Voel me daar zo gek bij dan weet niet wat t is.. opzich best jammer want ze hebben soms leuke dingen!

Nog gefeliciteerd met je dochter!!

Leuk te horen dat ondanks een ruim inkomen je toch ook kringloop winkels leuk vind enzo.. vaak hoor je toch vaak andere dingen :p

Haha veel krijgen is ook altijd fijn!

Ah ja dan maar goed dat de feestdagen voorbij zijn he :p ben ook wel blij dat t allemaal voorbij is en de rust weer beetje terug komt gewoon weer het normale ritme enzo..

Super fijn!!! Hele opluchting dan weer :)

Ahhh zo leuk zo'n druk kindje! Hier voel ik dr nu aantal dagen ook echt goed duidelijk en dagelijks. Eerst was t niet elke dag nu gelukkig wel en vaker op een dag echt heerlijk!

Ah hoe komt t dat je zwanger zijn niet leuk vind??
    Ohh vind dat altijd mooi als je zo'n bewegende buik ziet enzo hahah

Hier heb ik ook alles nog van me dochter kon echt niets weg doen..
    Nu ook nog druk in t huis bezig en daardoor best wat onrustig ivm baby kamer enzo heb voor mijn gevoel totaal geen overzicht met wat ik heb en moet. Ook Al weet ik dat ik bijna alles al wel heb nog maar toch weet niet wat t is maar word er erg onrustig van..

hoop28 en Miesjella vinden dit leuk.
  18. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    @lerana dat zelfde heb ik ook wel een beetje met tweedehands hoor. Is niets geks aan toch? Als het van bekenden is dan vind ik het geen probleem. Ik heb nu ook een paar mooie setjes via een schoonzus, zij kent de mensen van waar de kleertjes komen.

Dat onrustige gevoel herken ik ook wel een beetje. Wij kunnen nu nog niet bezig met de kamertjes, en dat geeft zo'n onrustig gevoel. Kleding en spullen heb ik wel al in kaart gebracht wat er is en wat nog nodig is. En onze slaapkamer pakken we als eerste maar eens aan, komt de kleine daar tot de zomer te liggen. Cosleeper Is er al wel, en ik heb een ontwerp voor de drie slaapkamers. Maar doordat we nu niet met de zolder aan de slag kunnen zit ik voor mijn gevoel een beetje vast. Je wilt alles tot in de puntjes af hebben, een warm nestje voor die kleine.

Oh ik heb de 20 weken echo gehad! Alles is goed met de kleine, zo leuk en fijn. Hij Is iets kleiner dan gemiddeld, zit op p24. Maar met zwangerschapsdiabetes Is dat een goed teken.

19. Phoebe

Phoebe Fanatiek lid

15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Ja precies dat gevoel van vast zitten! Wel vervelend dat je ook dat gevoel hebt maar gelukkig heb je al wel wat dingen uitgezocht dat is al een fijn gevoel denk ik! Het is best gek want ergens weet je dat je wel veel hebt en t wel goed komt maar voor je gevoel is t totaal anders..
    Ahh wat fijn nieuws dat de 20 weken echo goed was!! En indd juist fijn dat hij dan ietsjes kleiner is ivm de diabetes ipv wat groter..

Ik had echt even een rotdag
    Ik slaap zo enorm slecht van de pijn zat er even helemaal doorheen.. bij de vk gaf ze aan dacht ik echt meer rust moet nemen en ik doe al zo weinig pfff. Moet woensdag weer na fysio en moet daar aangeven dat ik vorige x meer pijn had en de pijn nu ook erger word en vragen of ze denken wel echt wat voor me te kunnen doen anders moet k van de vk naar een andere plek, ze ging mn baarmoeder meten en had iets op mn schaambot niet eens veel druk en t deed me al zoveel zeer.. moet ook voor t slapen een pcm gaan nemen om hopelijk iets minder pijn te hebben en dan iig beetje te kunnen slapen want nu al zo slecht slapen vond ze niet goed.. heb ook papier gekregen met symptomen van zwangerschapsvergifteging omdat ik verhoogd risico heb erop.. en formulier voor 2 groeiechos.. dus even niet echt mn dag..
    Kleine doet t gelukkig goed hartje klopte mooi!!
    Sorry klaag modus uit!

20. Norki Maki

Norki Maki Bekend lid

8 jan 2014
    740
    278
    63
    NULL
    NULL
    Ha meiden,
    Beetje druk gehad maar wel meegelezen hoor!

Fijn dat ‘t overwegend goed gaat!
    Hier ook. :)

hoop28 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina