Ik denk dat in de praktijk er vaker Lilly gezegd zal worden, maar das dan toch prima. Heb jij eigenlijk wat je wil
Heb jij ook zwangerschapsportaal? Daar stonden bij mij de P-waarden bij. Vandaar dat ik het ook enigszins met m’n dochter kon vergelijken. plde P-waarde los zegt me niet heel veel, heeft natuurlijk met hoeveel er groter/kleiner zijn te maken. Vond bij mijn dochter de weken juist heel fijn. Benen een week voor, de rest een week achter. Maar die info heb ik nu niet… Zou graag jouw P-waardes nog horen ter vergelijking
Ik kon ze niet vinden in mijn digitale dossier, maar de echoscopist heeft ze op een post it geschreven voor me. Als ik vanmiddag thuis ben, zoek ik ze even voor je op!
Ik denk vooral dat het ook ligt aan of jullie het kindje standaard bij beide namen noemen of niet. Ik ken bv iemand die haar zoontje 2 namen heeft gegeven maar zelf ook gewoon vaker 1 naam gebruikt ipv beide. Maar ik ken ook iemand met een dubbele naam die standaard altijd bij beide namen genoemd word. En als ze wat ouder zijn zullen ze er denk ik zelf met vrienden en op school over beslissen of ze beide namen gebruiken of enkel 1.
Prik je zelf dan nog wel dagcurves? Vind het wel vreemd dat je vk daar niet op controleerd, gezien goede suikerwaardes heel belangrijk zijn, ook voor de groei van je kindje, werking van de placenta etc.
in het ziekenhuis heb je wel vaker echo’s volgens mij ja. M’n zus had inderdaad hele kleine kindjes. Werd goed in de gaten gehouden, en zodra het beter was uit de buik dan erin, hebben ze haar ingeleid. bij de 2de vanaf 30 weken wekelijks groeiecho etc En bij de 3de vanaf 20-25 weken bedrust. bij mij dochter lag de placenta ook voor, maar heb het idee dat ik haar beter en vaker voelde dan dit kindje met de placenta achter.
geen ervaring, maar denk inderdaad dat er veel Lilly gebruikt gaat worden. Maar er is misschien ook een ‘risico’ dat juist rode meer gebruikt gaat worden. Net wat de omgeving leuker vind, en later net wat je kindje het leukste vind.
Nee, de ochtend en rond de middag was het altijd wel goed. Voor/na het avondeten, doe ik alleen nog. Maar dat is meer af en toe. Soms is die wat aan de hoge kant, maar over het algemeen wel binnen de marges. En anders weet ik waar het door komt. En schijnbaar waren de waardes van de 20-weken echo voor de verloskundige genoeg om er niet op door te vragen… dus misschien moet ik met ook gewoon niet zo’n zorgen maken. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk
Ik denk dat ik dan standaard altijd de eerste naam gebruik (wat dat is de naam die ik heel graag wil), maar mijn partner altijd de dubbele naam En mijn partner zegt elke keer: hij krijgt jouw achternaam al, dus ik mag de voornaam kiezen. Hij bedoelt t plagerig, maar ik merk dat t me wel raakt
dat is een vervelende opmerking ja. maar kindje krijgt jouw achternaam? Mag ik vragen wat daar de reden voor is?
Jaa, zou ik me ook niet fijn bij voelen. Achter ieder geintje zit een seintje zegt men weleens. Waarom hebben jullie gekozen voor jouw achternaam? Helemaal prima uiteraard hoor, maar gewoon nieuwsgierig. Bij ons krijgt het kindje naam van mijn vriend. Die wilde dat graag, en ik vind het helemaal best. Maar ik kan de strategie van jouw man wellicht toepassen met het uitkiezen van de tweede naam . Eerste naam staat al vast en komt ook uit zijn koker... Ik doe iets fout denk ik
@Daantjeee en @Wensje92 de achternaamskeuze heeft meerdere redenen... Ik vind mijn achternaam mooier dan de zijne (hij heeft een behoorlijk boeren Hollandse achternaam) en ik wil heel graag dezelfde achternaam als mijn kinderen (hij hecht daar iets minder waarde aan). Áls wij ooit zouden gaan trouwen, wil ik ook mijn eigen naam als eerste achternaam houden. Vanwege zijn boerse achternaam maar ook vanwege een heftig verleden met eerder getrouwd geweest zijn, toen ook al discussie over de achternamen, werd uiteindelijk zijn achternaam, en na een paar jaar toch heel naar gescheiden na een narcistische relatie. Ik was toen zooooo blij dat ik eindelijk weer mijn eigen achternaam terug had, dat ik nu moeite heb met "die naam weer opgeven".
Oo jaa dat snap ik heel goed dan! Ook zonder de pijn uit het verleden, zou voor mij het argument 'mooier' al genoeg zijn . Fijn ook dat hij het minder belangrijk vindt, scheelt weer een discussie
Ik snap dat je je daar zorgen om maakt en zou het toch even navragen bij de vk. Ik heb het even teruggezocht en kon de p waardes alleen van de jongste 3 terugvinden. De oudste werd ieg groot geschat, en dat was hij ook (p95) Met 20 weken waren de waardes: 1) hoofd: p30, buik: p50, been: p34 (uiteindelijk geboren op p16-20) ik heb bij hem groeiecho's gehad omdat ze hem idd kleiner inschatten. 2) hoofd: p65, buik: p17, been: p36 ( geboren op p50-70) 3) hoofd: p55, buik: p40, been: p50 (geboren op p47) Van de echo nu kan ik de waardes ook nog niet terugzien. Maar ze lagen alledrie rond de p10. Waarvan het hoofd het kleinste was en de benen het grootst. Bij mij worden er extra echo's ingepland om de groei in de gaten te houden (met 28,32 & 36 weken) Het voelen herken ik ook deels. Ik had echt gedacht dat mijn placenta voor zou zitten, maar hij zit achter. Ik voelde hem op zich wel, maar niet zo krachtig als ik verwacht had. Ik heb dit aangekaart bij de echo, omdat ik me daar net als jij zorgen om maakte in combinatie met de groei. En zij zei dat er meerdere redenen voor konden zijn (bijv. met zijn rug naar je buik liggen, iets rustiger kindje) maar dat ze op de echo goede bewegingen zag. Zij maakte zich daar geen zorgen over. Dat hielp wel Nu zijn de bewegingen afgelopen week ook best wel toegenomen en voel ik hem steeds duidelijker. Wat toch wel geruststellend is. Zo! Heel verhaal! Hoop dat het duidelijk is, anders hoor ik het wel
T is wel een discussie geweest hoor maar uiteindelijk gaf ie aan dat het mijn achternaam mocht worden omdat t zo belangrijk voor mij was. Zijn ouders hoorden vorige week voor t eerst dat de baby niet zijn achternaam krijgt. Vond z'n moeder toch wel lastig/jammer.
Dan lijkt me dat toch een fijne uitweg @Kippie13. Wellicht dat hij er toch wel iets mee zit dat het kindje jouw achternaam krijgt en daarom nu stellig is met de voornaam? Maar ik zou hier dan een dubbele naam wel een mooie middenweg vinden. Voor jou zit de naam erin die je wilt. En je partner vind het mooi als dubbele naam. Tis ook zijn babytje he hahahahah
@Wensje92 dit waren mijn waardes BDB (van oor naar oor): 81,9 HC (hoofd omtrek): 88,5 TCD (kleine hersenen): 68,3 AC (buik omtrek): 89,3 FL (bovenbeen): 46,2 Een dikzak, met een groot hoofd en korte benen dus
Wow ik heb dit helemaal niet zo uitgebreid gekregen. Heb wel zwangerenportaal, maar daar snap ik echt helemaal niets van
Ik denk heel afh van wat je zelf doet... Als je er zelf een punt van maakt dat het Lilly-rose is, dan gaan mensen dat doen. Als je zelf altijd Lilly zegt, zullen mensen Lilly zeggen...