@Wensje92 Bloed druk 120/70 is perfect als die onder de 50 komt is het te laag en bovendruk onder de 100 ook.. Als je na t douche beetje flauw ben, probeer daarvoor even iets te eten, leg iets naast je bed en dan wat innemen en erna douche.
bedankt, ging er ook vanuit dat de verloskundige het wel zou zeggen als die laag was, en niet dat ze het dan perfect noemt. ik was overigens niet degene met klachten… @Wensvooreenderde begon erover met; Lage bloeddruk, iemand van jullie tips? Zodra ik gegeten heb, krijg ik een lage bloeddruk, hard begint sneller te kloppen, voel me dan niet lekker en moet dan echt liggen. En @MoesCH had klachten tijdens/na het douchen, maar ook na het eten. Denk dus dat eten niet helpt…? Na wat Google, noemen ze het volgens mij postprandiale hypotensie. (Oude mensen aandoening) En ik zag dat kleine koolhydraatarme maaltijden vaak nuttig zijn bij de behandeling.
Oude mensen aandoening owkeeeee... Hier eet ik dus al sinds week 8 koolhydraatarm, dat helpt hier dus ook niet hahaha. Miss dan toch te oud
Vervelend dat jullie met douche dan flauwig voelen. Wel in de gaten houden idd. Misschien eten verdelen over de dag 4 a 5x kleine beetjes ofzo? Hoe was jullie HB? Anders overleggen met de vk... Kha eten zou ik wel mee oppassen je hebt wel voldoende voedingstoffen nodig
Wat ook kan is Floradix innemen, kan ook beetje ijzer te kort zijn. Floradix kan geen kwaad! En werkt ook als je flauwer ben. Ik gaf dit vaak aan kraamvrouwen in de kraamtijd. (kraamverzorgster geweest)
Haha oude mensen aandoening...past wel op het moment Ben natuurlijk al 35, merk dat een zwangerschap dan toch wel een stuk zwaarder kan zijn/is dan wanneer je nog jonger bent. Floradix heb ik in huis!! Ga gelijk een spiegel ermee opbouwen vanaf morgenvroeg, dank je voor de tip. Kha durf ik niet zomaar te doen zonder onder controle van een diëtiste of arts te zijn. Vandaag heb ik de kinkhoestprik gehaald!! Arm is wat stijf en ben ontzettend moe. Hebben jullie hem al gehaald?
M Mooie leeftijd ik alweer 36... Hopelijk helpt het!! Kan zwz geen kwaad.. Nee precies moet je ook niet doen, lekker eten en gezond en af en toe lekker snaaien haah. Aw vervelend van stijve arm hopelijk morgen weg! Ik denk dat ik er niet voor kies, ben vroeger er ook nier voor geënt. Ben heel snel allergisch dus kijk liever uit voor mezelf. Als ik me nog bedenk kan het altijd nog.
Vandaag controle, en alles weer goed!! Bloeddruk 118/66 1 kg aangekomen dus zit nu 2 kg in totaal. Kleine lig beetje dwars als ze zo voelde, maar kan geen kwaad hij heeft de ruimte het was effe zoeken want hij was weer aan t karate 7 juli, 11u controle mag weer met partner Moet alleen week 27 extra bloed prikken. Ben resus C negatief en moeten ze kijken of je antistoffen aan maak of nie anders extra controle Als je wel aanmaak is de kans dat de kleine bloedarmoede krijg. Dus extra checken.
Ik eet dus koolhydraatarm op advies van de diabetesverpleegkundige en de dietiste ivm zwangerschapsdiabetes. Dus ja anders eten gaat helaas niet En ik eet al kleine porties verdeeld over de dag ivm de diabetes dus
Haha hier al 36 dus zal vast de leeftijd dan zijn Ik heb de prik nog niet gehad, en denk niet dat ik hem ga nemen.
In België is de prik veel later! pas op 27/30 weken... Dus hier nog even wachten. Heb wel al een voorschrift voor mijn renus prik (ik negatief en vriend positief) en afspraak voor suikertest 15 juli ... Ben benieuwd, ontbijt is gevoelig moment bij mij en moet dan een zo licht mogelijk ontbijt nemen vooraf... Ik overleef de voormiddag op boterhammen met confituur, dus we'll see!
kan inderdaad ook goed zijn dat het iets anders blijkt te zijn. Koolhydraatarm inderdaad niet zomaar mee beginnen/op overgaan. Maar het moment dat je snel last heb, misschien in plaats van je normale maaltijd iets ‘koolhydraatarm’ eten. en uiteraard kan je het zelf nog nalezen, misschien dat er meer tips te vinden zijn. Maar dan is het wel handig om zeker te weten dat het je bloeddruk is waar je last van heb, en niet je HB of iets anders… of misschien een combinatie
Hier (in Nederland) heet het een 22-wekenprik. Maar toen ik me aanmeldde kreeg ik een afspraak met 26 weken. Precies de week dat ik vrij heb, en we een weekje weggaan. Dus ik gebeld om een nieuwe afspraak te maken, maar dat kon niet gelijk. Dus kreeg ik een nieuwe datum door. Nu met 30 weken de prik. (Op een onhandig moment voor mij, maar verzetten is dus bijna onmogelijk) en ik dacht nog wel dat m’n vriend de meeste last had met het verzetten van z’n corona vaccinatie, maar die kon gewoon zelf kiezen of het hem uitkwam. (En telefonisch, dus je weet gelijk waar je aan toe bent)
Ik heb hem dinsdag gehaald, inderdaad ook erg moe daarna geweest en meer last van mijn arm dan bij de corona vaccinatie haha
Is er ook iemand anders die worstelt met gewicht? Ik ben normaal helemaal niet van het opletten en weet eigenlijk nooit wat ik weeg, maar sinds de zwangerschap hou ik me er iets meer mee bezig. Ik was heel blij toen ik met 20 weken weer op mijn start gewicht zat maar zit nu weer op -2. En ja ik eet wel minder dan normaal, maar ook meer verdeeld, ik heb eigenlijk elke 2 uur echt honger. Ik weet niet of ik me nous zorgen moet maken of dat dit ook gewoon normaal is... iemand ervaring? Bij mijn 1e had ik dit helemaal niet en was ik goed op schema qua aankomen, en op het eind +15.